REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Napęd i skrzynia biegów

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie

Ma rozsądną pojemność, przyzwoitą ilość mocy i był komentowany w modelach popularnych. Jak w praktyce sprawdza się silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda?

Silnik 1.6 VTi PSA/BMW - awarie, problemy, opinie

Wolnossące dziecko koncernu PSA i marki BMW jest często spotykane na rynku wtórnym. Czy tej jednostki należy się bać? Bez wątpienia nie jest wolna od wad. Z drugiej strony to wady, nad którymi da się pracować.

Audi Multitronic a Tiptronic. Jakie są różnice?

Audi to segment premium, a segment premium szczególnie lubi różnej maści automaty. Jaka jest różnica między Audi Multitronic a Tiptronic?

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Miał 4 cylindry, doładowanie i bezpośredni wtrysk. Silnik 1.2 DIG-T Nissana trafił nie tylko pod maskę hitowego Qashqaia, ale również serii Renault, Dacii, a nawet… Mercedesa!

REKLAMA

Silnik 2.0 16v HPI PSA - awarie, problemy, opinie

Miał bezpośredni wtrysk paliwa, 140 koni mechanicznych i zadebiutował w segmencie D. Niestety już po 3 latach produkcji silnik 2.0 16v HPI PSA został uśmiercony. Czemu?

Oznaczenia silników Volvo V60 I - to był czas 5 cylindrów!

Początek nowego millenium był czasem, w którym w gamie szwedzkiej marki królowało 5 cylindrów! I widać to wyraźnie w momencie, w którym kierowca przejrzy oznaczenia silników Volvo V60 I.

Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie

Jest prosty technologicznie, naprawdę trwały, a do tego idealnie nadaje się do zasilania LPG. Silnik 1.2 16v D4F Renault stanowi jeden z lepszych wyborów z rynku wtórnego w segmentach A i B.

Silnik 1.2 EcoTec/TwinPort Opel - awarie, problemy, opinie

Miał 16 zaworów i aluminiową głowicę. A to w połowie lat dziewięćdziesiątych stanowiło najnowszy krzyk mody. Silnik 1.2 EcoTec jest też znany jako 1.2 TwinPort lub 1.2 EcoFlex.

REKLAMA

Silnik 1.6 Multijet Fiat - awarie, problemy, opinie

W roku 2007 w gamie Fiata doszło do ważnej zmiany generacyjnej. W ofercie pojawił się nowy diesel 1.6 Multijet. Był mocny i oszczędny, a w czasie eksploatacji okazuje się… No właśnie jaki?

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie

Jest japoński, uwielbia wysokie obroty, a do tego dość oszczędnie obchodzi się z paliwem. O jakiej jednostce mowa? O silniku 1.8 i-VTEC R18A Hondy zaprezentowanym w roku 2005.

Oznaczenia silników Audi A6 C6 - diesle częściej wybierane!

Trzecia odsłona sedana segmentu E z Ingolstadt była montowana od roku 2004 do 2011. W tym czasie pod maską auta lądowało aż 19 motorów. Jakie są oznaczenia silników Audi A6 C6?

Silnik 1.7 CDTI 4EE2 Opel - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.7 CDTI 4EE2 Opla bazą technologiczną sięga do roku 1990. To jednak nie przeszkodziło mu w osiągnięciu sukcesu pod maską chociażby Opla Astry IV. Powód? To trwała konstrukcja.

Wpływ paliwa na silnik: naprawy mogą być drogie!

Paliwo stanowi napęd dla jednostki. Ono także w dużej mierze warunkuje jej sprawność. Jaki jest wpływ paliwa na silnik? Niewłaściwa jakość prowadzi do poważnego uszkodzenia motoru.

Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Nowoczesne kompakty wymagały zastosowania oszczędnego i dynamicznego benzyniaka. W tej właśnie roli występował silnik 1.6 GDI G4FD, który pojawił się w gamie Kii i Hyundaia.

Top 10: Diesle bez koła dwumasowego. Proste i tańsze w obsłudze!

Nowe wymogi stawiane silnikom wysokoprężnym od końca lat dziewięćdziesiątych tylko komplikowały ich osprzęt. Choć nie zawsze. Bo na rynku nie brakuje też np. diesli bez koła dwumasowego. Które to? Oto nasza lista

Silnik 1.6 Dual VVT-i 1ZR-FE Toyota - awarie, problemy, opinie

Wolnossące benzyniaki spod maski samochodów Toyoty obrosły już legendą! Dziś skupimy się na jednej z nowszych propozycji, a konkretnie silniku 1.6 Dual VVT-i 1ZR-FE oraz odmianie rozwojowej 1.6 Valvematic 1ZR-FAE.

Oznaczenia silników Volvo V70 II - diesel czy benzyna?

Początek nowego millenium przyniósł ważną premierę w gamie szwedzkiej marki. Zadebiutowało Volvo V70 II. Auto przez 7 lat obecności rynkowej doczekało się szerokiej palety silnikowej.

Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

Silnik Renault 1.6 16v K4M to jedna z częściej występujących jednostek napędowych w ofercie takich modeli jak Megane II czy Fluence. Co można powiedzieć o benzyniaku? Lista awarii brzmi rozsądnie.

Koło pasowe wału korbowego - co musisz o nim wiedzieć?

To ono przekazuje siłę napędową na pasek zewnętrzny, dzięki czemu pracują takie układy jak wspomagania, klimatyzacji czy ładowania. Koło pasowe wału korbowego często jest łączone z tłumikiem drgań skrętnych TVD.

Oznaczenia silników BMW E90 - diesle i benzyniaki w pełnej krasie

Piąta generacja sedana klasy średniej stanowiła okres przejściowy w gamie silnikowej marki. To moment, w którym wtrysk pośredni zamieniał się w bezpośredni. Jak wyglądają oznaczenia silników BMW E90? Więcej w naszym materiale.

Silniki 1.6 TDI Volkswagen - awarie, problemy, opinie

Diesel 1.6 TDI Grupy Volkswagena to jednostka wolumenowa montowana w modelach segmentu B, C i D. Motor występuje na rynku od dekady i okazał się naprawdę trwały. Jakie awarie zdarzają się w dieslu 1.6 TDI?

Silnik 1.4 16v MPI Volkswagen - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.4 16v MPI dominował szczególnie w segmencie B. Jako że pojawiał się pod maską takich modeli jak Polo, Fabia czy Ibiza, jest niezwykle popularny na rynku wtórnym. Gdzie szukać jego słabych punktów?

Silnik 1.4 T-Jet Fiat - awarie, problemy, opinie

W przypadku silnika 1.4 T-Jet Fiata określenie włoski może zostać uznane za zaletę! Benzyniak jest dużo mniej problematyczny od konstrukcji sprzedawanych przez konkurentów. Mimo wszystko na co uważać podczas jego eksploatacji?

Oznaczenia silników Audi A4 B5 - jakie motory ma hit rynku wtórnego?

Audi A4 B5 jest chętnie wybierane na rynku wtórnym. Powód? Choć sedan ma swoje lata, nadal przywodzi na myśl klimat segmentu premium, a do tego ma sprawdzoną technologię. W jakie silniki był wyposażany?

Silnik 1.6 FSI Volkswagen - awarie, problemy, opinie

W roku 2001 Niemcy poszli drogą innowacji. Zaprezentowali wolnossący silnik 1.6 FSI, który miał zastąpić 8-zaworową jednostkę 1.6 MPI. Ten plan niestety nie udał się…

Silnik 1.3 MultiJet - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.3 MultiJet to wielki hit sprzedaży! Włosi rocznie produkowali nawet 700 tysięcy sztuk. Jak sprawuje się podczas eksploatacji? Dziś to właśnie sprawdzimy.

Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu

Opel Astra trzeciej generacji jest jednym z popularniejszych aut na polskim rynku wtórnym. Który motor wybrać podczas zakupu pojazdu? Odpowiedź na to pytanie dają m.in. oznaczenia silników Opel Astra H.

Silnik 1.2 FIRE Fiat - awarie, problemy, opinie

Ma blisko 3 dekady, a mimo wszystko nadal pojawia się w salonach. Co jest głównym źródłem długowieczności silnika 1.2 FIRE Fiata? Chodzi przede wszystkim o solidną technologię.

Silnik 1.33 Dual VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie

W roku 2008 Japończycy zaprezentowali nową generację benzynowego silnika małolitrażowego. Nie miał turbo, ale oferował sporą moc. Nie miał wtrysku bezpośredniego, ale okazał się oszczędny.

Top 10: Jak jeździć hybrydą? Dzięki tym wskazówkom twoje auto spali mniej!

Internet pełen jest opowieści o hybrydach, które spalają w mieście tylko 3,5 litra benzyny. Czy to możliwe? Jak najbardziej! Trzeba się tylko nauczyć jak jeździć hybrydą żeby była oszczędna. Oto zestaw 10 wskazówek.

Oznaczenia silników: Audi A4 B7 - hit polskiego rynku wtórnego

Audi A4 B7 jest modelem niezwykle popularnym na polski rynku wtórnym. Którą wersję napędową powinien wybrać kierowca? Dziś opiszemy wszystkie oznaczenia silników i wskażemy jakie jednostki się pod nimi ukrywają.

Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie

Ma niewielką pojemność, 3 cylindry i mocy pod dostatkiem. Czy tak wysilona jednostka może być jednak trwała? Dziś sprawdzamy silnik 0.9 TCe Renault.

Silnik 1.0 Turbo SIDI Opel - awarie, problemy, opinie

W roku 2014 Opel ogłosił wielki sukces. Inżynierowie niemieckiej marki zbudowali silnik 1.0 Turbo SIDI. Dziś firma wycofuje się z tej jednostki. Winne są awarie?

Silnik 1.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

W roku 2012 Ford wykonał ważny krok w stronę downsizingu. Silnik 1.0 EcoBoost waży tylko 97 kilogramów, mieści się na kartce A4, a do tego nie brakuje mu… mocy! Jak sprawuje się benzyniak?

Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!

Druga generacja kompaktu z Ingolstadt miała trafić w gust maksymalnie szerokiej grupy klientów. I widać to po palecie silnikowej. Dziś przybliżymy oznaczenia silników Audi A3 8P.

Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie, problemy, opinie

Po dziejowej wpadce z silnikiem 2.0 TDI PD w centrali koncernu Volkswagena ponownie pojawiło się słońce. A wszystko za sprawą naprawdę bezawaryjnego silnika 2.0 TDI CR.

Oznaczenia silników Audi A4 B6: pełna paleta silników diesla i benzynowych

Jednym z popularniejszych modeli na polskim rynku wtórnym jest sedan segmentu D z Ingolstadt. Jak wyglądają oznaczenia silników Audi A4 B6? Zobaczcie pełną listę motorów wraz z opisami w naszym materiale.

Silnik 1.0 i 0.9 TwinAir - awarie, problemy, opinie

Silnik 0.9 TwinAir i 1.0 TwinAir miały przynieść ekologiczną rewolucję w gamie Fiata. I choć nie miały poważnych problemów technicznych, są wyprowadzane z gamy. Czemu?

Silnik 1.0 VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.0 VVT-i Toyoty to nie jedna, a dwie mocno różniące się pod względem technicznym konstrukcje. Pierwsza miała cztery cylindry. W drugiej ilość została zredukowana do trzech. Który silnik 1.0 VVT-i jest lepszy?

Top 5: Najgorsze silniki w historii

Najgorsze silniki w historii, czyli długa lista porażek największych producentów. Zebraliśmy najbardziej awaryjne motory diesla i benzynowe Volkswagena, Renault, Subaru, BMW czy Forda.

Top 5: Najgorsze silniki diesla - ceny napraw przyprawiają o zawrót głowy!

Diesel nie zawsze nadaje się do intensywnej eksploatacji. Samochody wyposażone w silniki zebrane na tej liście najlepiej czują się na... parkingu przed warsztatem. W zestawieniu nie brakuje konstrukcji francuskiej, niemieckiej czy japońskiej.

Silniki Mercedesa - oznaczenia jednostek benzynowych

Przez paletę niemieckiej marki w ostatnich latach przewinęła się cała seria benzynowych jednostek napędowych. Jak rozgryźć oznaczenia silników Mercedesa? Opisaliśmy wszystkie benzyniaki produkowane od lat 90.

Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli

Jednostki wysokoprężne stanowią ważną część oferty niemieckiej marki z gwiazdą w logo. Nie ma się zatem co dziwić, że gama motorów jest tak szeroka. Dziś powiemy jak rozszyfrować silniki Mercedesa. Oznaczenia diesli przestaną być tajemnicą.

2,1 CDI OM 651 Mercedes - awarie, problemy, opinie

Silnik 2,1 CDI OM 651 Mercedesa to kultura pracy, oszczędność i spora moc. Niestety to też seria problemów, z których część skończyła się akcjami serwisowymi.

Top 5: Najmniej awaryjne silniki benzynowe

Najmniej awaryjne silniki benzynowe to nie tylko konstrukcje starego typu! Nowoczesne jednostki też mogą być tytanami pracy. Przykład? Ten daje Toyota, PSA, Grupa Volkswagena, Kia i Hyundai, a nawet Mercedes!

Automatyczna skrzynia biegów - rodzaje przekładni i zasady działania

Odpalasz silnik, ruszasz z miejsca i nie przejmujesz się zmianą przełożeń. To wygoda, którą daje automatyczna skrzynia biegów. Rodzaje mechanizmów są różne. Jak się wśród nich odnaleźć?

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 TDCi Ford

Silnik 2.0 TDCi jest jednym z tych, które zostały zbudowane na fali wysokoprężnego boomu pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Nie wiadomo czy jednostkę opracowywano naprędce, czy inżynierom zabrakło doświadczenia. Wiadomo natomiast, że jest awaryjna.

Top 10: Najgorsze silniki benzynowe - lepiej ich unikaj!

Benzyniak zawsze jest bezpieczniejszym wyborem? No właśnie nie! Dziś przygotowaliśmy listę 10 jednostek napędowych, które są wyjątkowo awaryjne. Oto najgorsze silniki benzynowe.

Silnik TSI awarie - jakie usterki trapią poszczególne wersje?

Volkswagen na początku nowego millenium postawił na bezpośredni wtrysk i doładowanie. To sprawiło, że moc i oszczędność połączyły się w silniku TSI. Awarie? Tych niestety też nie brakuje.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.2 Direct Opel

Opel wpadł na pomysł zastosowania wtrysku bezpośredniego jeszcze zanim stało się to modne! I choć jednostka 2.2 Direct była zdecydowanie bardziej udana od konstrukcji 2.0 IDE Renault czy 2.0 HPI produkcji Citroena, nadal jej eksploatacja była daleka od ideału.

REKLAMA