REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników BMW E90 - diesle i benzyniaki w pełnej krasie

Oznaczenia silników BMW E90 - diesle i benzyniaki w pełnej krasie
Oznaczenia silników BMW E90 - diesle i benzyniaki w pełnej krasie
Fot. Bmw

REKLAMA

REKLAMA

Piąta generacja sedana klasy średniej stanowiła okres przejściowy w gamie silnikowej marki. To moment, w którym wtrysk pośredni zamieniał się w bezpośredni. Jak wyglądają oznaczenia silników BMW E90? Więcej w naszym materiale.

Na początku nowego millenium seria 3 pełniła rolę jednego z ważniejszych modeli w gamie BMW. Nie ma się zatem co dziwić, że prezentacja kolejnej odsłony sedana w roku 2004 stała się tak ważnym wydarzeniem. Model w roku 2006 otrzymał tytuł World Car of the Year. A to tylko dodatkowo napędziło sprzedaż pojazdu. Ostatnie modele serii E90 zostały wyprodukowane w roku 2013. 8 lat obecności rynkowej sprawiło, że Bawarczycy mogli podsumować karierę BMW serii 3 E90 wynikiem sprzedaży na poziomie przeszło 3 milionów sztuk.

REKLAMA

REKLAMA

Oznaczenia silników BMW E90 - benzyniaki:

  • 316i - N43B16 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1599 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 122 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 160 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 318i - N46B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 129 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 180 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • 318i - N43B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 143 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 190 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 320i - N46B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • 320i - N43B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 210 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 320si - N45B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1997 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 173 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2006 - 2011
  • 325i - N52B25 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2497 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 218 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 250 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • 325i - N53B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2996 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 218 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 270 Nm, produkowany w latach 2007 - 2007
  • 330i - N52B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2996 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 258 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • 330i - N53B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2996 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 272 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 335i - N54B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2979 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 306 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 335i - N55B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2979 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 306 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2010 - 2011
  • M3 - S65B40 - 8-cylindrowy, 32-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 3999 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 420 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2007 - 2013

Oznaczenia silników BMW E90 - diesle:

  • 316d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 260 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2009 - 2011
  • 318d - M47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 122 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2005 - 2007
  • 318d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 143 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 320d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 340 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2005 - 2008
  • 320d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 360 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2010 - 2011
  • 320d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 177 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2007 - 2010
  • 320d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 184 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 380 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2010 - 2011
  • 325d - M57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 197 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 325d - N57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 204 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 430 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2010 - 2011
  • 330d - M57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 231 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 500 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2005 - 2008
  • 330d - N57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 245 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 520 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2008 - 2011
  • 335d - M57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 286 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 580 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2006 - 2011

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA