Oznaczenia silników BMW E90 - diesle i benzyniaki w pełnej krasie
REKLAMA
REKLAMA
Na początku nowego millenium seria 3 pełniła rolę jednego z ważniejszych modeli w gamie BMW. Nie ma się zatem co dziwić, że prezentacja kolejnej odsłony sedana w roku 2004 stała się tak ważnym wydarzeniem. Model w roku 2006 otrzymał tytuł World Car of the Year. A to tylko dodatkowo napędziło sprzedaż pojazdu. Ostatnie modele serii E90 zostały wyprodukowane w roku 2013. 8 lat obecności rynkowej sprawiło, że Bawarczycy mogli podsumować karierę BMW serii 3 E90 wynikiem sprzedaży na poziomie przeszło 3 milionów sztuk.
REKLAMA
Oznaczenia silników BMW E90 - benzyniaki:
- 316i - N43B16 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1599 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 122 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 160 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
- 318i - N46B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 129 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 180 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
- 318i - N43B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 143 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 190 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
- 320i - N46B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
- 320i - N43B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 210 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
- 320si - N45B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1997 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 173 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2006 - 2011
- 325i - N52B25 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2497 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 218 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 250 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
- 325i - N53B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2996 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 218 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 270 Nm, produkowany w latach 2007 - 2007
- 330i - N52B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2996 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 258 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
- 330i - N53B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2996 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 272 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
- 335i - N54B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2979 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 306 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
- 335i - N55B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2979 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 306 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2010 - 2011
- M3 - S65B40 - 8-cylindrowy, 32-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 3999 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 420 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2007 - 2013
Oznaczenia silników BMW E90 - diesle:
- 316d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 260 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2009 - 2011
- 318d - M47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 122 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2005 - 2007
- 318d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 143 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2007 - 2011
- 320d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 340 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2005 - 2008
- 320d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 360 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2010 - 2011
- 320d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 177 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2007 - 2010
- 320d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 184 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 380 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2010 - 2011
- 325d - M57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 197 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2006 - 2010
- 325d - N57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 204 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 430 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2010 - 2011
- 330d - M57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 231 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 500 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2005 - 2008
- 330d - N57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 245 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 520 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2008 - 2011
- 335d - M57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 286 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 580 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2006 - 2011
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.