Oznaczenia diesli BMW, czyli historia od M47 do B47!
REKLAMA
REKLAMA
Dwie dekady temu luksusowy sedan segmentu premium kojarzył się przede wszystkim z silnikiem wysokoprężnym. Nie ma się zatem co dziwić, że na takie właśnie konstrukcje mocno postawili inżynierowie bawarskiej marki. Od końca lat dziewięćdziesiątych firma miała w swojej ofercie w sumie 9 jednostek o pojemnościach od 1.5 do 4.4 litra. Jak odnaleźć się w tym świecie? Trzeba koniecznie poznać oznaczenia diesli BMW i zrozumieć jakie aspekty technologiczne różnią poszczególne konstrukcje.
REKLAMA
Oznaczenia diesli BMW - 3 cylindry:
- B37 - produkowany od 2012 roku, wtrysk common rail
- B37C15K0 - 1.5 litra, 95 KM, 220 Nm
- B37C15U0 - 1.5 litra, 116 KM, 270 Nm
Oznaczenia diesli BMW - 4 cylindry:
- M47 - produkowany w latach 1998 - 2006
- M47D20U0 - 2.0 litry, 116 KM, 265 Nm
- M47D20U1 - 2.0 litry, 116 KM, 280 Nm
- M47D20U2 - 2.0 litry, 122 KM, 280 Nm
- M47D20O0 - 2.0 litry, 136 KM, 280 Nm
- M47D20O1 - 2.0 litry, 150 KM, 330 Nm
- M47D20O2 - 2.0 litry, 150 lub 163 KM, 340 Nm
- N47 - produkowany w latach 2006 - 2014, wtrysk common rail
- N47D20K0 - 2.0 litry, 116 KM, 260 Nm
- N47D20K1 - 2.0 litry, 116 KM, 260 Nm
- N47D20U0 - 2.0 litry, 143 KM, 300 Nm
- N47D20U1 - 2.0 litry, 143 KM, 320 Nm
- N47D20O0 - 2.0 litry, 177 KM, 350 Nm
- N47D20O1 - 2.0 litry, 143, 163 lub 184 KM, 360 lub 380 Nm - twin turbo
- N47D20T0 - 2.0 litry, 204 KM, 400 Nm - twin turbo
- N47D20T1 - 2.0 litry, 218 KM, 450 Nm - twin turbo
- N47D16U1 - 1.6 litra, 95 lub 112 KM, 235 lub 270 Nm
- N47C16K1 - 1.6 litra, 90 KM, 215 Nm
- N47C16U1 - 1.6 litra, 116 KM, 260 Nm
- N47C20U1 - 2.0 litry, 143 KM, 305 Nm
- B47 - produkowany od 2013 r., wtrysk common rail
- B47TU1 - modernizacja z roku 2017, standardowy AdBlue i wyższe ciśnienie wtrysku
- B47C20U0 - 2.0 litry, 150 KM, 330 Nm
- B47C20O0 - 2.0 litry, 170 lub 190 KM, 360 Nm
- B47D20O0 - 2.0 litry, 150, 163 lub 190 KM, 360 lub 400 Nm
- B47D20K0 - 2.0 litry, 116 KM, 270 Nm
- B47D20T0 - 2.0 litry, 224 lub 231 KM, 450 lub 500 Nm - twin-turbo
Oznaczenia diesli BMW - 6 cylindrów:
- M51 - produkowany w latach 1991 - 2000, pompa rotacyjna
- M51D25UL - 2.5 litra, 116 KM, 222 Nm
- M51D25OL - 2.5 litra, 143 KM, 260 Nm
- M51D25TUUL - 2.5 litra, 116 KM, 230 Nm
- M51D25TUOL - 2.5 litra, 143 KM, 280 Nm
- M51D25M1 - 2.5 litra, 136 KM, 270 Nm
- M57 - produkowany od 1998 r., wtrysk common rail
- M57D25 - 2.5 litra, 163 KM, 350 Nm
- M57D25O1 - 2.5 litra, 177 KM, 400 Nm
- M57D25TU - 2.5 litra, 163 lub 177 KM, 350 lub 400 Nm
- M57D30 - 3.0 litry, 184 lub 193 KM, 390 lub 410 Nm
- M57D30O1 - 3.0 litry, 204 lub 218 KM, 410 lub 500 Nm
- M57D30O2 - 3.0 litry, 218, 231, 235 KM, 500 lub 520 Nm
- M57D30U2 - 2.5 litra, 197 KM, 400 Nm
- M57D30TU1 - 3.0 litry, 272 KM, 560 Nm
- M57D30TU2 - 3.0 litry, 286 KM, 580 Nm
- N57 - produkowany od 2008 r., wtrysk common rail
- N57D30U0 - 3.0 litry, 204 KM, 450 Nm
- N57D30O0 - 3.0 litry, 245 KM, 540 Nm
- N57D30O1 - 3.0 litry, 258 KM, 560 Nm
- N57D30T0 - 3.0 litry, 306 KM, 600 Nm
- N57D30T1 - 3.0 litry, 313 KM, 630 Nm
- N57S - 3.0 litry, 381 KM, 740 Nm - potrójne doładowanie
- B57 - produkowany od 2015 r., wtrysk common rail
- B57D30O0 - 3.0 litry, 265 KM, 620 Nm
- B57D30T0 - 3.0 litry, 320 KM, 680 Nm
- B57D30S0 - 3.0 litry, 400 KM, 760 Nm - quad-turbo
Oznaczenia diesli BMW - V8:
- M67 - produkowany w latach 1998 - 2009
- M67D40 - 3.9 litra, 238 lub 245 KM, 560 Nm
- M67TUD40 - 3.9 litra, 258 KM, 600 Nm
- M67D44 - 4.4 litra, 300 KM, 700 Nm
- M67TUD44 - 4.4 litra, 330 KM, 750 Nm
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.