REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
BMW 335d
BMW 335d
Fot. Bmw

REKLAMA

REKLAMA

Na początku nowego millenium Europa postawiła na silniki wysokoprężne. I musiało to znaleźć swoje odzwierciedlenie w gamie bawarskiej marki. Oto oznaczenia diesli BMW produkowanych od końca lat dziewięćdziesiątych.

Dwie dekady temu luksusowy sedan segmentu premium kojarzył się przede wszystkim z silnikiem wysokoprężnym. Nie ma się zatem co dziwić, że na takie właśnie konstrukcje mocno postawili inżynierowie bawarskiej marki. Od końca lat dziewięćdziesiątych firma miała w swojej ofercie w sumie 9 jednostek o pojemnościach od 1.5 do 4.4 litra. Jak odnaleźć się w tym świecie? Trzeba koniecznie poznać oznaczenia diesli BMW i zrozumieć jakie aspekty technologiczne różnią poszczególne konstrukcje.

REKLAMA

REKLAMA

Oznaczenia diesli BMW - 3 cylindry:

  • B37 - produkowany od 2012 roku, wtrysk common rail
  • B37C15K0 - 1.5 litra, 95 KM, 220 Nm
  • B37C15U0 - 1.5 litra, 116 KM, 270 Nm

REKLAMA

Oznaczenia diesli BMW - 4 cylindry:

  • M47 - produkowany w latach 1998 - 2006
  • M47D20U0 - 2.0 litry, 116 KM, 265 Nm
  • M47D20U1 - 2.0 litry, 116 KM, 280 Nm
  • M47D20U2 - 2.0 litry, 122 KM, 280 Nm
  • M47D20O0 - 2.0 litry, 136 KM, 280 Nm
  • M47D20O1 - 2.0 litry, 150 KM, 330 Nm
  • M47D20O2 - 2.0 litry, 150 lub 163 KM, 340 Nm

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • N47 - produkowany w latach 2006 - 2014, wtrysk common rail
  • N47D20K0 - 2.0 litry, 116 KM, 260 Nm
  • N47D20K1 - 2.0 litry, 116 KM, 260 Nm
  • N47D20U0 - 2.0 litry, 143 KM, 300 Nm
  • N47D20U1 - 2.0 litry, 143 KM, 320 Nm
  • N47D20O0 - 2.0 litry, 177 KM, 350 Nm
  • N47D20O1 - 2.0 litry, 143, 163 lub 184 KM, 360 lub 380 Nm - twin turbo
  • N47D20T0 - 2.0 litry, 204 KM, 400 Nm - twin turbo
  • N47D20T1 - 2.0 litry, 218 KM, 450 Nm - twin turbo
  • N47D16U1 - 1.6 litra, 95 lub 112 KM, 235 lub 270 Nm
  • N47C16K1 - 1.6 litra, 90 KM, 215 Nm
  • N47C16U1 - 1.6 litra, 116 KM, 260 Nm
  • N47C20U1 - 2.0 litry, 143 KM, 305 Nm

  • B47 - produkowany od 2013 r., wtrysk common rail
  • B47TU1 - modernizacja z roku 2017, standardowy AdBlue i wyższe ciśnienie wtrysku
  • B47C20U0 - 2.0 litry, 150 KM, 330 Nm
  • B47C20O0 - 2.0 litry, 170 lub 190 KM, 360 Nm
  • B47D20O0 - 2.0 litry, 150, 163 lub 190 KM, 360 lub 400 Nm
  • B47D20K0 - 2.0 litry, 116 KM, 270 Nm
  • B47D20T0 - 2.0 litry, 224 lub 231 KM, 450 lub 500 Nm - twin-turbo

Oznaczenia diesli BMW - 6 cylindrów:

  • M51 - produkowany w latach 1991 - 2000, pompa rotacyjna
  • M51D25UL - 2.5 litra, 116 KM, 222 Nm
  • M51D25OL - 2.5 litra, 143 KM, 260 Nm
  • M51D25TUUL - 2.5 litra, 116 KM, 230 Nm
  • M51D25TUOL - 2.5 litra, 143 KM, 280 Nm
  • M51D25M1 - 2.5 litra, 136 KM, 270 Nm

  • M57 - produkowany od 1998 r., wtrysk common rail
  • M57D25 - 2.5 litra, 163 KM, 350 Nm
  • M57D25O1 - 2.5 litra, 177 KM, 400 Nm
  • M57D25TU - 2.5 litra, 163 lub 177 KM, 350 lub 400 Nm
  • M57D30 - 3.0 litry, 184 lub 193 KM, 390 lub 410 Nm
  • M57D30O1 - 3.0 litry, 204 lub 218 KM, 410 lub 500 Nm
  • M57D30O2 - 3.0 litry, 218, 231, 235 KM, 500 lub 520 Nm
  • M57D30U2 - 2.5 litra, 197 KM, 400 Nm
  • M57D30TU1 - 3.0 litry, 272 KM, 560 Nm
  • M57D30TU2 - 3.0 litry, 286 KM, 580 Nm

  • N57 - produkowany od 2008 r., wtrysk common rail
  • N57D30U0 - 3.0 litry, 204 KM, 450 Nm
  • N57D30O0 - 3.0 litry, 245 KM, 540 Nm
  • N57D30O1 - 3.0 litry, 258 KM, 560 Nm
  • N57D30T0 - 3.0 litry, 306 KM, 600 Nm
  • N57D30T1 - 3.0 litry, 313 KM, 630 Nm
  • N57S - 3.0 litry, 381 KM, 740 Nm - potrójne doładowanie

  • B57 - produkowany od 2015 r., wtrysk common rail
  • B57D30O0 - 3.0 litry, 265 KM, 620 Nm
  • B57D30T0 - 3.0 litry, 320 KM, 680 Nm
  • B57D30S0 - 3.0 litry, 400 KM, 760 Nm - quad-turbo

Oznaczenia diesli BMW - V8:

  • M67 - produkowany w latach 1998 - 2009
  • M67D40 - 3.9 litra, 238 lub 245 KM, 560 Nm
  • M67TUD40 - 3.9 litra, 258 KM, 600 Nm
  • M67D44 - 4.4 litra, 300 KM, 700 Nm
  • M67TUD44 - 4.4 litra, 330 KM, 750 Nm

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA