REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
BMW 335d
BMW 335d
Fot. Bmw

REKLAMA

REKLAMA

Na początku nowego millenium Europa postawiła na silniki wysokoprężne. I musiało to znaleźć swoje odzwierciedlenie w gamie bawarskiej marki. Oto oznaczenia diesli BMW produkowanych od końca lat dziewięćdziesiątych.

Dwie dekady temu luksusowy sedan segmentu premium kojarzył się przede wszystkim z silnikiem wysokoprężnym. Nie ma się zatem co dziwić, że na takie właśnie konstrukcje mocno postawili inżynierowie bawarskiej marki. Od końca lat dziewięćdziesiątych firma miała w swojej ofercie w sumie 9 jednostek o pojemnościach od 1.5 do 4.4 litra. Jak odnaleźć się w tym świecie? Trzeba koniecznie poznać oznaczenia diesli BMW i zrozumieć jakie aspekty technologiczne różnią poszczególne konstrukcje.

REKLAMA

REKLAMA

Oznaczenia diesli BMW - 3 cylindry:

  • B37 - produkowany od 2012 roku, wtrysk common rail
  • B37C15K0 - 1.5 litra, 95 KM, 220 Nm
  • B37C15U0 - 1.5 litra, 116 KM, 270 Nm

REKLAMA

Oznaczenia diesli BMW - 4 cylindry:

  • M47 - produkowany w latach 1998 - 2006
  • M47D20U0 - 2.0 litry, 116 KM, 265 Nm
  • M47D20U1 - 2.0 litry, 116 KM, 280 Nm
  • M47D20U2 - 2.0 litry, 122 KM, 280 Nm
  • M47D20O0 - 2.0 litry, 136 KM, 280 Nm
  • M47D20O1 - 2.0 litry, 150 KM, 330 Nm
  • M47D20O2 - 2.0 litry, 150 lub 163 KM, 340 Nm

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • N47 - produkowany w latach 2006 - 2014, wtrysk common rail
  • N47D20K0 - 2.0 litry, 116 KM, 260 Nm
  • N47D20K1 - 2.0 litry, 116 KM, 260 Nm
  • N47D20U0 - 2.0 litry, 143 KM, 300 Nm
  • N47D20U1 - 2.0 litry, 143 KM, 320 Nm
  • N47D20O0 - 2.0 litry, 177 KM, 350 Nm
  • N47D20O1 - 2.0 litry, 143, 163 lub 184 KM, 360 lub 380 Nm - twin turbo
  • N47D20T0 - 2.0 litry, 204 KM, 400 Nm - twin turbo
  • N47D20T1 - 2.0 litry, 218 KM, 450 Nm - twin turbo
  • N47D16U1 - 1.6 litra, 95 lub 112 KM, 235 lub 270 Nm
  • N47C16K1 - 1.6 litra, 90 KM, 215 Nm
  • N47C16U1 - 1.6 litra, 116 KM, 260 Nm
  • N47C20U1 - 2.0 litry, 143 KM, 305 Nm

  • B47 - produkowany od 2013 r., wtrysk common rail
  • B47TU1 - modernizacja z roku 2017, standardowy AdBlue i wyższe ciśnienie wtrysku
  • B47C20U0 - 2.0 litry, 150 KM, 330 Nm
  • B47C20O0 - 2.0 litry, 170 lub 190 KM, 360 Nm
  • B47D20O0 - 2.0 litry, 150, 163 lub 190 KM, 360 lub 400 Nm
  • B47D20K0 - 2.0 litry, 116 KM, 270 Nm
  • B47D20T0 - 2.0 litry, 224 lub 231 KM, 450 lub 500 Nm - twin-turbo

Oznaczenia diesli BMW - 6 cylindrów:

  • M51 - produkowany w latach 1991 - 2000, pompa rotacyjna
  • M51D25UL - 2.5 litra, 116 KM, 222 Nm
  • M51D25OL - 2.5 litra, 143 KM, 260 Nm
  • M51D25TUUL - 2.5 litra, 116 KM, 230 Nm
  • M51D25TUOL - 2.5 litra, 143 KM, 280 Nm
  • M51D25M1 - 2.5 litra, 136 KM, 270 Nm

  • M57 - produkowany od 1998 r., wtrysk common rail
  • M57D25 - 2.5 litra, 163 KM, 350 Nm
  • M57D25O1 - 2.5 litra, 177 KM, 400 Nm
  • M57D25TU - 2.5 litra, 163 lub 177 KM, 350 lub 400 Nm
  • M57D30 - 3.0 litry, 184 lub 193 KM, 390 lub 410 Nm
  • M57D30O1 - 3.0 litry, 204 lub 218 KM, 410 lub 500 Nm
  • M57D30O2 - 3.0 litry, 218, 231, 235 KM, 500 lub 520 Nm
  • M57D30U2 - 2.5 litra, 197 KM, 400 Nm
  • M57D30TU1 - 3.0 litry, 272 KM, 560 Nm
  • M57D30TU2 - 3.0 litry, 286 KM, 580 Nm

  • N57 - produkowany od 2008 r., wtrysk common rail
  • N57D30U0 - 3.0 litry, 204 KM, 450 Nm
  • N57D30O0 - 3.0 litry, 245 KM, 540 Nm
  • N57D30O1 - 3.0 litry, 258 KM, 560 Nm
  • N57D30T0 - 3.0 litry, 306 KM, 600 Nm
  • N57D30T1 - 3.0 litry, 313 KM, 630 Nm
  • N57S - 3.0 litry, 381 KM, 740 Nm - potrójne doładowanie

  • B57 - produkowany od 2015 r., wtrysk common rail
  • B57D30O0 - 3.0 litry, 265 KM, 620 Nm
  • B57D30T0 - 3.0 litry, 320 KM, 680 Nm
  • B57D30S0 - 3.0 litry, 400 KM, 760 Nm - quad-turbo

Oznaczenia diesli BMW - V8:

  • M67 - produkowany w latach 1998 - 2009
  • M67D40 - 3.9 litra, 238 lub 245 KM, 560 Nm
  • M67TUD40 - 3.9 litra, 258 KM, 600 Nm
  • M67D44 - 4.4 litra, 300 KM, 700 Nm
  • M67TUD44 - 4.4 litra, 330 KM, 750 Nm

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA