REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia diesli BMW, czyli historia od M47 do B47!

BMW 335d
BMW 335d
Fot. Bmw

REKLAMA

REKLAMA

Na początku nowego millenium Europa postawiła na silniki wysokoprężne. I musiało to znaleźć swoje odzwierciedlenie w gamie bawarskiej marki. Oto oznaczenia diesli BMW produkowanych od końca lat dziewięćdziesiątych.

Dwie dekady temu luksusowy sedan segmentu premium kojarzył się przede wszystkim z silnikiem wysokoprężnym. Nie ma się zatem co dziwić, że na takie właśnie konstrukcje mocno postawili inżynierowie bawarskiej marki. Od końca lat dziewięćdziesiątych firma miała w swojej ofercie w sumie 9 jednostek o pojemnościach od 1.5 do 4.4 litra. Jak odnaleźć się w tym świecie? Trzeba koniecznie poznać oznaczenia diesli BMW i zrozumieć jakie aspekty technologiczne różnią poszczególne konstrukcje.

REKLAMA

Oznaczenia diesli BMW - 3 cylindry:

  • B37 - produkowany od 2012 roku, wtrysk common rail
  • B37C15K0 - 1.5 litra, 95 KM, 220 Nm
  • B37C15U0 - 1.5 litra, 116 KM, 270 Nm

Oznaczenia diesli BMW - 4 cylindry:

  • M47 - produkowany w latach 1998 - 2006
  • M47D20U0 - 2.0 litry, 116 KM, 265 Nm
  • M47D20U1 - 2.0 litry, 116 KM, 280 Nm
  • M47D20U2 - 2.0 litry, 122 KM, 280 Nm
  • M47D20O0 - 2.0 litry, 136 KM, 280 Nm
  • M47D20O1 - 2.0 litry, 150 KM, 330 Nm
  • M47D20O2 - 2.0 litry, 150 lub 163 KM, 340 Nm

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • N47 - produkowany w latach 2006 - 2014, wtrysk common rail
  • N47D20K0 - 2.0 litry, 116 KM, 260 Nm
  • N47D20K1 - 2.0 litry, 116 KM, 260 Nm
  • N47D20U0 - 2.0 litry, 143 KM, 300 Nm
  • N47D20U1 - 2.0 litry, 143 KM, 320 Nm
  • N47D20O0 - 2.0 litry, 177 KM, 350 Nm
  • N47D20O1 - 2.0 litry, 143, 163 lub 184 KM, 360 lub 380 Nm - twin turbo
  • N47D20T0 - 2.0 litry, 204 KM, 400 Nm - twin turbo
  • N47D20T1 - 2.0 litry, 218 KM, 450 Nm - twin turbo
  • N47D16U1 - 1.6 litra, 95 lub 112 KM, 235 lub 270 Nm
  • N47C16K1 - 1.6 litra, 90 KM, 215 Nm
  • N47C16U1 - 1.6 litra, 116 KM, 260 Nm
  • N47C20U1 - 2.0 litry, 143 KM, 305 Nm

  • B47 - produkowany od 2013 r., wtrysk common rail
  • B47TU1 - modernizacja z roku 2017, standardowy AdBlue i wyższe ciśnienie wtrysku
  • B47C20U0 - 2.0 litry, 150 KM, 330 Nm
  • B47C20O0 - 2.0 litry, 170 lub 190 KM, 360 Nm
  • B47D20O0 - 2.0 litry, 150, 163 lub 190 KM, 360 lub 400 Nm
  • B47D20K0 - 2.0 litry, 116 KM, 270 Nm
  • B47D20T0 - 2.0 litry, 224 lub 231 KM, 450 lub 500 Nm - twin-turbo

Oznaczenia diesli BMW - 6 cylindrów:

  • M51 - produkowany w latach 1991 - 2000, pompa rotacyjna
  • M51D25UL - 2.5 litra, 116 KM, 222 Nm
  • M51D25OL - 2.5 litra, 143 KM, 260 Nm
  • M51D25TUUL - 2.5 litra, 116 KM, 230 Nm
  • M51D25TUOL - 2.5 litra, 143 KM, 280 Nm
  • M51D25M1 - 2.5 litra, 136 KM, 270 Nm

  • M57 - produkowany od 1998 r., wtrysk common rail
  • M57D25 - 2.5 litra, 163 KM, 350 Nm
  • M57D25O1 - 2.5 litra, 177 KM, 400 Nm
  • M57D25TU - 2.5 litra, 163 lub 177 KM, 350 lub 400 Nm
  • M57D30 - 3.0 litry, 184 lub 193 KM, 390 lub 410 Nm
  • M57D30O1 - 3.0 litry, 204 lub 218 KM, 410 lub 500 Nm
  • M57D30O2 - 3.0 litry, 218, 231, 235 KM, 500 lub 520 Nm
  • M57D30U2 - 2.5 litra, 197 KM, 400 Nm
  • M57D30TU1 - 3.0 litry, 272 KM, 560 Nm
  • M57D30TU2 - 3.0 litry, 286 KM, 580 Nm

  • N57 - produkowany od 2008 r., wtrysk common rail
  • N57D30U0 - 3.0 litry, 204 KM, 450 Nm
  • N57D30O0 - 3.0 litry, 245 KM, 540 Nm
  • N57D30O1 - 3.0 litry, 258 KM, 560 Nm
  • N57D30T0 - 3.0 litry, 306 KM, 600 Nm
  • N57D30T1 - 3.0 litry, 313 KM, 630 Nm
  • N57S - 3.0 litry, 381 KM, 740 Nm - potrójne doładowanie

  • B57 - produkowany od 2015 r., wtrysk common rail
  • B57D30O0 - 3.0 litry, 265 KM, 620 Nm
  • B57D30T0 - 3.0 litry, 320 KM, 680 Nm
  • B57D30S0 - 3.0 litry, 400 KM, 760 Nm - quad-turbo

Oznaczenia diesli BMW - V8:

  • M67 - produkowany w latach 1998 - 2009
  • M67D40 - 3.9 litra, 238 lub 245 KM, 560 Nm
  • M67TUD40 - 3.9 litra, 258 KM, 600 Nm
  • M67D44 - 4.4 litra, 300 KM, 700 Nm
  • M67TUD44 - 4.4 litra, 330 KM, 750 Nm

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA