REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: BMW 2.0d N47

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
W BMW 125d zamontowano najmocniejszą odmianę silnika N47 o mocy 218 KM. Silnik jest niestety bardzo kosztowny w eksploatacji.
W BMW 125d zamontowano najmocniejszą odmianę silnika N47 o mocy 218 KM. Silnik jest niestety bardzo kosztowny w eksploatacji.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Silnik BMW o oznaczeniu N47 w chwili swojego rynkowego debiutu był jedną z najlepszych konstrukcji tego typu na rynku. Z małej pojemności skokowej osiągał moc od 116 KM do 218 KM. Najbardziej poszukiwana jest jego 177-konna odmiana. Niestety silnik N47 okazuje się bardzo kosztowną w serwisowaniu jednostką napędową.

Silnik BMW N47, o pojemności 2,0 litrów zadebiutował w 2007 roku. Trafił pod maski serii 1, 3, 5 oraz X1 i X3. W zależności od  wersji dysponuje mocą od 116KM do 218KM. Klienci upodobali sobie zwłaszcza wersję 2.0d 177KM, która w modelu 320d zapewniał przyspieszenie 0-100k/h w czasie 7,9 sekundy spalając przy tym średnio 4,8 litra paliwa na 100 km. Szybko okazało się jednak, że niskie koszty na stacji paliw nie zapewnią taniej eksploatacji auta z tym motorem.

REKLAMA

Polecamy: Podróże służbowe. Rozliczenia podatkowe w firmie
NOWOŚĆ
na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Typowe usterki silnika N47

Silnik N47 - Awaryjne łańcuchy rozrządu

Pierwsze sygnały o nieprawidłowym działaniu niemieckiej jednostki napędowej zaczęły napływać bardzo szybko. Pojawiające się odgłosy metalicznej pracy silnika szybko zlokalizowano i ustalono ich sprawcę. Okazało się, że w silniku hałasuje łańcuch rozrządu (a właściwie to dwa łańcuchy). Co niezwykłe, tego typu problem pojawiał się nawet w autach z przebiegiem 30-40 tys. km. Jak to możliwe? Winna zamieszania jest nadmierna oszczędność niemieckiego producenta poczyniona przy projektowaniu silnika N47.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które wersje mają pompowtryskiwacze?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik N47 - kiepskiej jakości napinacze i ślizgi

Po pierwsze niskiej jakości są napinacze łańcuchów i ślizgi, które powodują, że łańcuch przestaje być napięty, a duże siły jakie przenosi powodują jego stopniowe rozciąganie. Poza tym, trzeba przyznać, że jednorzędowy łańcuch (zamiast dwurzędowego)  rozrządu to nieporozumienie. Nic dziwnego, że tak cienka konstrukcja nie wytrzymuje zbyt dużych przebiegów. Zdarza się, że rozciągnięty łańcuch potrafi się przerwać, co skutkuje zniszczeniem jednostki napędowej. Nowa kosztuje ponad 30 tys. zł co czyni jej zakup jest nieopłacalnym.

Zobacz galerię: Modele BMW za 40 000 zł

Silnik N47 - kosztowny w naprawie

Wymiana obu łańcuchów rozrządu to koszt rzędu 8000 zł bowiem są one umieszczone z tyłu, od strony skrzyni biegów co wymusza wyjęcie silnika z auta.  Niestety, tu pojawia się kolejny, jeszcze większy problem. Okazuje się bowiem, że BMW najprawdopodobniej celowo zintegrowało dolną zębatkę, po której porusza się łańcuch, z wałem korbowym! Aby więc zachować standardy serwisowe zalecane przez producenta, ASO musi wymienić także wał korbowy za bagatela 15 tys. zł…Koszty w ASO są więc ogromne, a pominięcie wymiany zębatki nie będzie bez znaczenia dla trwałości nowego łańcucha.

Silnik N47 - wymiana wału korbowego

Oprócz bardzo kosztownego w naprawach układu rozrządu, kolejnym awaryjnym elementem silnika N47 jest kolektor dolotowy. Wyposażony jest on w specjalne klapy wirowe, które kontrolują ilość powietrza dostarczanego do komory spalania. Według mechaników, gromadzący się w kolektorze osad (pochodzący m.in. z zabrudzonego powietrza dostarczanego z zaworu EGR oraz odpowietrzenia skrzyni korbowej) przyczynia się do zablokowywania klap, co później skutkuje ich urwaniem. Zazwyczaj odbywa się to w autach z przebiegiem powyżej 120 tys. km, ale problem dotyczy także aut z przebiegiem o połowę nawet mniejszym (sporadyczne przypadki). W związku z tym, że klapy umieszczone są bardzo blisko komory spalania, praktycznie zawsze wpadają one do cylindra. Prawie zawsze wiąże się to z drogimi naprawami silnika, włączając w to nawet wymianę silnika.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 2.5 TDI V6

Silnik N47 - piezoelektryczne wtryskiwacze, turbosprężarka VGT, koło dwumasowe

REKLAMA

Co poza tym? Klasyczne usterki diesla – turbosprężarka VGT wytrzymuje przeciętnie 150-200 tys. km, piezoelektryczne wtryskiwacze nie podlegają regeneracji  (1800 zł sztuka), koło dwumasowe wytrzymuje 80-150 tys. km. To jak długo wytrzymuje dany podzespół jest uzależniony od stylu jazdy i miejsca eksploatacji (auta eksploatowane głównie mieście wykazują znacznie częstsze usterki).

Zakup używanego BMW z silnikiem 2.0d N47 to bardzo ryzykowna operacja. Oszczędności, które BMW poczyniło w trakcie projektowania tego motoru bardzo szybko odbiły się mu czkawką. Niestety, wyżej wymienione usterki nie był objęte akcją serwisową i jeśli pojazd nie ma już gwarancji fabrycznej, to za wszelkie naprawy zapłaci właściciel pojazdu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA