REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: BMW 2.0d N47

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
W BMW 125d zamontowano najmocniejszą odmianę silnika N47 o mocy 218 KM. Silnik jest niestety bardzo kosztowny w eksploatacji.
W BMW 125d zamontowano najmocniejszą odmianę silnika N47 o mocy 218 KM. Silnik jest niestety bardzo kosztowny w eksploatacji.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Silnik BMW o oznaczeniu N47 w chwili swojego rynkowego debiutu był jedną z najlepszych konstrukcji tego typu na rynku. Z małej pojemności skokowej osiągał moc od 116 KM do 218 KM. Najbardziej poszukiwana jest jego 177-konna odmiana. Niestety silnik N47 okazuje się bardzo kosztowną w serwisowaniu jednostką napędową.

Silnik BMW N47, o pojemności 2,0 litrów zadebiutował w 2007 roku. Trafił pod maski serii 1, 3, 5 oraz X1 i X3. W zależności od  wersji dysponuje mocą od 116KM do 218KM. Klienci upodobali sobie zwłaszcza wersję 2.0d 177KM, która w modelu 320d zapewniał przyspieszenie 0-100k/h w czasie 7,9 sekundy spalając przy tym średnio 4,8 litra paliwa na 100 km. Szybko okazało się jednak, że niskie koszty na stacji paliw nie zapewnią taniej eksploatacji auta z tym motorem.

REKLAMA

Polecamy: Podróże służbowe. Rozliczenia podatkowe w firmie
NOWOŚĆ
na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Typowe usterki silnika N47

Silnik N47 - Awaryjne łańcuchy rozrządu

Pierwsze sygnały o nieprawidłowym działaniu niemieckiej jednostki napędowej zaczęły napływać bardzo szybko. Pojawiające się odgłosy metalicznej pracy silnika szybko zlokalizowano i ustalono ich sprawcę. Okazało się, że w silniku hałasuje łańcuch rozrządu (a właściwie to dwa łańcuchy). Co niezwykłe, tego typu problem pojawiał się nawet w autach z przebiegiem 30-40 tys. km. Jak to możliwe? Winna zamieszania jest nadmierna oszczędność niemieckiego producenta poczyniona przy projektowaniu silnika N47.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które wersje mają pompowtryskiwacze?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik N47 - kiepskiej jakości napinacze i ślizgi

Po pierwsze niskiej jakości są napinacze łańcuchów i ślizgi, które powodują, że łańcuch przestaje być napięty, a duże siły jakie przenosi powodują jego stopniowe rozciąganie. Poza tym, trzeba przyznać, że jednorzędowy łańcuch (zamiast dwurzędowego)  rozrządu to nieporozumienie. Nic dziwnego, że tak cienka konstrukcja nie wytrzymuje zbyt dużych przebiegów. Zdarza się, że rozciągnięty łańcuch potrafi się przerwać, co skutkuje zniszczeniem jednostki napędowej. Nowa kosztuje ponad 30 tys. zł co czyni jej zakup jest nieopłacalnym.

Zobacz galerię: Modele BMW za 40 000 zł

Silnik N47 - kosztowny w naprawie

Wymiana obu łańcuchów rozrządu to koszt rzędu 8000 zł bowiem są one umieszczone z tyłu, od strony skrzyni biegów co wymusza wyjęcie silnika z auta.  Niestety, tu pojawia się kolejny, jeszcze większy problem. Okazuje się bowiem, że BMW najprawdopodobniej celowo zintegrowało dolną zębatkę, po której porusza się łańcuch, z wałem korbowym! Aby więc zachować standardy serwisowe zalecane przez producenta, ASO musi wymienić także wał korbowy za bagatela 15 tys. zł…Koszty w ASO są więc ogromne, a pominięcie wymiany zębatki nie będzie bez znaczenia dla trwałości nowego łańcucha.

Silnik N47 - wymiana wału korbowego

Oprócz bardzo kosztownego w naprawach układu rozrządu, kolejnym awaryjnym elementem silnika N47 jest kolektor dolotowy. Wyposażony jest on w specjalne klapy wirowe, które kontrolują ilość powietrza dostarczanego do komory spalania. Według mechaników, gromadzący się w kolektorze osad (pochodzący m.in. z zabrudzonego powietrza dostarczanego z zaworu EGR oraz odpowietrzenia skrzyni korbowej) przyczynia się do zablokowywania klap, co później skutkuje ich urwaniem. Zazwyczaj odbywa się to w autach z przebiegiem powyżej 120 tys. km, ale problem dotyczy także aut z przebiegiem o połowę nawet mniejszym (sporadyczne przypadki). W związku z tym, że klapy umieszczone są bardzo blisko komory spalania, praktycznie zawsze wpadają one do cylindra. Prawie zawsze wiąże się to z drogimi naprawami silnika, włączając w to nawet wymianę silnika.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 2.5 TDI V6

Silnik N47 - piezoelektryczne wtryskiwacze, turbosprężarka VGT, koło dwumasowe

REKLAMA

Co poza tym? Klasyczne usterki diesla – turbosprężarka VGT wytrzymuje przeciętnie 150-200 tys. km, piezoelektryczne wtryskiwacze nie podlegają regeneracji  (1800 zł sztuka), koło dwumasowe wytrzymuje 80-150 tys. km. To jak długo wytrzymuje dany podzespół jest uzależniony od stylu jazdy i miejsca eksploatacji (auta eksploatowane głównie mieście wykazują znacznie częstsze usterki).

Zakup używanego BMW z silnikiem 2.0d N47 to bardzo ryzykowna operacja. Oszczędności, które BMW poczyniło w trakcie projektowania tego motoru bardzo szybko odbiły się mu czkawką. Niestety, wyżej wymienione usterki nie był objęte akcją serwisową i jeśli pojazd nie ma już gwarancji fabrycznej, to za wszelkie naprawy zapłaci właściciel pojazdu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA