REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: BMW 2.0d N47

W BMW 125d zamontowano najmocniejszą odmianę silnika N47 o mocy 218 KM. Silnik jest niestety bardzo kosztowny w eksploatacji.
W BMW 125d zamontowano najmocniejszą odmianę silnika N47 o mocy 218 KM. Silnik jest niestety bardzo kosztowny w eksploatacji.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Silnik BMW o oznaczeniu N47 w chwili swojego rynkowego debiutu był jedną z najlepszych konstrukcji tego typu na rynku. Z małej pojemności skokowej osiągał moc od 116 KM do 218 KM. Najbardziej poszukiwana jest jego 177-konna odmiana. Niestety silnik N47 okazuje się bardzo kosztowną w serwisowaniu jednostką napędową.

Silnik BMW N47, o pojemności 2,0 litrów zadebiutował w 2007 roku. Trafił pod maski serii 1, 3, 5 oraz X1 i X3. W zależności od  wersji dysponuje mocą od 116KM do 218KM. Klienci upodobali sobie zwłaszcza wersję 2.0d 177KM, która w modelu 320d zapewniał przyspieszenie 0-100k/h w czasie 7,9 sekundy spalając przy tym średnio 4,8 litra paliwa na 100 km. Szybko okazało się jednak, że niskie koszty na stacji paliw nie zapewnią taniej eksploatacji auta z tym motorem.

REKLAMA

Polecamy: Podróże służbowe. Rozliczenia podatkowe w firmie
NOWOŚĆ
na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Typowe usterki silnika N47

Silnik N47 - Awaryjne łańcuchy rozrządu

Pierwsze sygnały o nieprawidłowym działaniu niemieckiej jednostki napędowej zaczęły napływać bardzo szybko. Pojawiające się odgłosy metalicznej pracy silnika szybko zlokalizowano i ustalono ich sprawcę. Okazało się, że w silniku hałasuje łańcuch rozrządu (a właściwie to dwa łańcuchy). Co niezwykłe, tego typu problem pojawiał się nawet w autach z przebiegiem 30-40 tys. km. Jak to możliwe? Winna zamieszania jest nadmierna oszczędność niemieckiego producenta poczyniona przy projektowaniu silnika N47.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które wersje mają pompowtryskiwacze?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik N47 - kiepskiej jakości napinacze i ślizgi

Po pierwsze niskiej jakości są napinacze łańcuchów i ślizgi, które powodują, że łańcuch przestaje być napięty, a duże siły jakie przenosi powodują jego stopniowe rozciąganie. Poza tym, trzeba przyznać, że jednorzędowy łańcuch (zamiast dwurzędowego)  rozrządu to nieporozumienie. Nic dziwnego, że tak cienka konstrukcja nie wytrzymuje zbyt dużych przebiegów. Zdarza się, że rozciągnięty łańcuch potrafi się przerwać, co skutkuje zniszczeniem jednostki napędowej. Nowa kosztuje ponad 30 tys. zł co czyni jej zakup jest nieopłacalnym.

Zobacz galerię: Modele BMW za 40 000 zł

Silnik N47 - kosztowny w naprawie

Wymiana obu łańcuchów rozrządu to koszt rzędu 8000 zł bowiem są one umieszczone z tyłu, od strony skrzyni biegów co wymusza wyjęcie silnika z auta.  Niestety, tu pojawia się kolejny, jeszcze większy problem. Okazuje się bowiem, że BMW najprawdopodobniej celowo zintegrowało dolną zębatkę, po której porusza się łańcuch, z wałem korbowym! Aby więc zachować standardy serwisowe zalecane przez producenta, ASO musi wymienić także wał korbowy za bagatela 15 tys. zł…Koszty w ASO są więc ogromne, a pominięcie wymiany zębatki nie będzie bez znaczenia dla trwałości nowego łańcucha.

Silnik N47 - wymiana wału korbowego

Oprócz bardzo kosztownego w naprawach układu rozrządu, kolejnym awaryjnym elementem silnika N47 jest kolektor dolotowy. Wyposażony jest on w specjalne klapy wirowe, które kontrolują ilość powietrza dostarczanego do komory spalania. Według mechaników, gromadzący się w kolektorze osad (pochodzący m.in. z zabrudzonego powietrza dostarczanego z zaworu EGR oraz odpowietrzenia skrzyni korbowej) przyczynia się do zablokowywania klap, co później skutkuje ich urwaniem. Zazwyczaj odbywa się to w autach z przebiegiem powyżej 120 tys. km, ale problem dotyczy także aut z przebiegiem o połowę nawet mniejszym (sporadyczne przypadki). W związku z tym, że klapy umieszczone są bardzo blisko komory spalania, praktycznie zawsze wpadają one do cylindra. Prawie zawsze wiąże się to z drogimi naprawami silnika, włączając w to nawet wymianę silnika.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 2.5 TDI V6

Silnik N47 - piezoelektryczne wtryskiwacze, turbosprężarka VGT, koło dwumasowe

REKLAMA

Co poza tym? Klasyczne usterki diesla – turbosprężarka VGT wytrzymuje przeciętnie 150-200 tys. km, piezoelektryczne wtryskiwacze nie podlegają regeneracji  (1800 zł sztuka), koło dwumasowe wytrzymuje 80-150 tys. km. To jak długo wytrzymuje dany podzespół jest uzależniony od stylu jazdy i miejsca eksploatacji (auta eksploatowane głównie mieście wykazują znacznie częstsze usterki).

Zakup używanego BMW z silnikiem 2.0d N47 to bardzo ryzykowna operacja. Oszczędności, które BMW poczyniło w trakcie projektowania tego motoru bardzo szybko odbiły się mu czkawką. Niestety, wyżej wymienione usterki nie był objęte akcją serwisową i jeśli pojazd nie ma już gwarancji fabrycznej, to za wszelkie naprawy zapłaci właściciel pojazdu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    REKLAMA

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    REKLAMA