REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Isuzu 3.0 CDTI, 3.0 TiD, 3.0 dCi.

Wysokoprężny silnik 3.0 V6 Isuzu, stosowany w Oplu, Renault i Saabie napsuł krwi niejednemu kierowcy. W przypadku jego awarii trzeba szukać nowszej jednostki napędowej, zmodernizowanej po 2006 roku.
Wysokoprężny silnik 3.0 V6 Isuzu, stosowany w Oplu, Renault i Saabie napsuł krwi niejednemu kierowcy. W przypadku jego awarii trzeba szukać nowszej jednostki napędowej, zmodernizowanej po 2006 roku.
Opel

REKLAMA

REKLAMA

3-litrowy turbodiesel firmy Isuzu okazał się wyjątkowo problematyczny dla posiadaczy aut, które zostały w niego wyposażone. Wada konstrukcyjna tego silnika zadecydowała o bardzo słabej renomie japońskiej jednostki napędowej. Co gorsza, silnik ten wykorzystywany był przez trzech dużych producentów samochodów: Opla, Renault i Saaba.

3-litrowa, wysokoprężna jednostka napędowa Izusu (6DE1) stosowana w Oplu, Saabie i Renault to jedna z tych, o której usterkowości krąży wiele negatywnych opinii. Trzeba jednak wyraźnie podkreślić fakt, że na rynku występują dwie jej odmiany. Na przykładzie oplowskiej jednostki 3.0CDTI postaramy się omówić najważniejsze problemy z jaką boryka się ten silnik oraz sprecyzować, która jego wersja jest lepsza.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: PITY 2015 z płytą CD

Tak naprawdę wszelkie negatywne opinie o silniku 3.0 CDTI, 3.0 TiD (dostępnym w Saabie) czy 3.0 dCi (Renault) dotyczą wersji o mocy 177KM (oznaczenie u Opla Y30DT, w Renault P9X701, w Saabie D308L). Odmiana ta oferowana była m.in. w Vectrze C i Signum od 2003 do 2005 roku. Bardzo dobre osiągi i wysoka kultura pracy sześciocylindrowego diesla Isuzu spowodowały, że wielu kierowców chętnie zakupiło samochód z tym silnikiem. Problemy zaczęły się pojawiać w autach z przebiegiem ok. 150tys.km.  Jak się okazało silnik ma tendencję do przegrzewania się (niekorzystny bilans cieplny) w skutek czego opadają tuleje cylindrowe. To prowadzi do powstania szczeliny pomiędzy głowicą, a blokiem silnika. Praca silnika, zwłaszcza w wyższym zakresie obrotowym, powoduje wytworzenie się ciśnienia, które wydostając się z tej szczeliny przechodzi do układu chłodzenia jednostki napędowej i wypycha płyn chłodniczy.  W rezultacie silnik traci zdolność do prawidłowego odprowadzania temperatury, przegrzewa się i prędzej czy później dochodzi do jego zatarcia. Koncern nie przyznał się do wady fabrycznej, a w razie awarii silnik był wymieniany na nowy, jednak borykający się z tą samą wadą.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy - 2.0 TFSI 211KM

REKLAMA

Są firmy, które podejmują się naprawy tej jednostki. Jedne wykonują na nowo tulejowanie cylindrów, inne uważając to za przerost formy nad treścią (koszt ok.10 tys. zł) oferują zestaw naprawczy. Planowaniu podawane są głowica wraz z blokiem silnika, wymieniane zostają pierścienie oraz dodawane są znacznie grubsze uszczelki pomiędzy obie głowice i blok silnika. Koszt kształtuje się na poziomie ok. 4 tys.zł wraz z robocizną. Opinie na temat skuteczności tej naprawy są podzielone. Jeśli auto nie jest nadmierne przeciążane zazwyczaj problem się nie pojawia ponownie. W przypadku dynamicznej jazdy, problem często powraca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Podatki 2015 - komplet

Do innych wad jednostki Y30DT zaliczyć należy:

  • awaryjny i bardzo drogi w naprawach układ paliwowy firmy DENSO (pompa wtryskowa dostępna w ASO za 12 tys. zł, wtryskiwacze ok. 3tys.zł);
  • osprzęt DENSO zdaniem fachowców nie podlega regeneracji (pomimo, że firma DENSO wprowadziła na niektóre rynki zestawy naprawcze do wtryskiwaczy, to są one w Polsce niedostępne);
  • pękające tłoki w wyniku słabego smarowania;

Zobacz też: 2UR-GSE: 5-litrowe serce Lexusa IS-F

Jeśli jednak chcemy uniknąć problemu opadających tulei, możemy zdecydować się na zakup Vectry C po liftingu (przeprowadzonym w 2005 roku), wyposażonej w silnik 3.0 CDTI 184KM (oznaczenie Z30DT). Jednostka ta zdaniem jej użytkowników nie boryka się już z problemem opadających tulei cylindrowych i dodatkowo  gwarantuje jeszcze lepsze osiągi. Firma Renault także poprawiła wadliwą jednostkę. Nowa ma moc 181KM i nosi oznaczenie P9X715. W 2008 roku Renault wraz z Nissanem, wprowadziła na rynek kolejny silnik 3.0dCi tym razem oznaczony jako V9X. Saab natomiast w 2005 roku zrezygnował z jednostki 3.0TiD na rzecz silnika Fiata 1.9 JTD 150KM. Co ciekawe, istnieje szansa na znalezienia Saaba z poprawionym silnikiem 3.0TiD (oznaczenie SLB). Silnik ten, z udoskonalonym blokiem, był montowany tylko w samochodach naprawianych w ramach gwarancji po 2005 roku.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA