REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Isuzu 3.0 CDTI, 3.0 TiD, 3.0 dCi.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wysokoprężny silnik 3.0 V6 Isuzu, stosowany w Oplu, Renault i Saabie napsuł krwi niejednemu kierowcy. W przypadku jego awarii trzeba szukać nowszej jednostki napędowej, zmodernizowanej po 2006 roku.
Wysokoprężny silnik 3.0 V6 Isuzu, stosowany w Oplu, Renault i Saabie napsuł krwi niejednemu kierowcy. W przypadku jego awarii trzeba szukać nowszej jednostki napędowej, zmodernizowanej po 2006 roku.
Opel

REKLAMA

REKLAMA

3-litrowy turbodiesel firmy Isuzu okazał się wyjątkowo problematyczny dla posiadaczy aut, które zostały w niego wyposażone. Wada konstrukcyjna tego silnika zadecydowała o bardzo słabej renomie japońskiej jednostki napędowej. Co gorsza, silnik ten wykorzystywany był przez trzech dużych producentów samochodów: Opla, Renault i Saaba.

3-litrowa, wysokoprężna jednostka napędowa Izusu (6DE1) stosowana w Oplu, Saabie i Renault to jedna z tych, o której usterkowości krąży wiele negatywnych opinii. Trzeba jednak wyraźnie podkreślić fakt, że na rynku występują dwie jej odmiany. Na przykładzie oplowskiej jednostki 3.0CDTI postaramy się omówić najważniejsze problemy z jaką boryka się ten silnik oraz sprecyzować, która jego wersja jest lepsza.

REKLAMA

Polecamy: PITY 2015 z płytą CD

Tak naprawdę wszelkie negatywne opinie o silniku 3.0 CDTI, 3.0 TiD (dostępnym w Saabie) czy 3.0 dCi (Renault) dotyczą wersji o mocy 177KM (oznaczenie u Opla Y30DT, w Renault P9X701, w Saabie D308L). Odmiana ta oferowana była m.in. w Vectrze C i Signum od 2003 do 2005 roku. Bardzo dobre osiągi i wysoka kultura pracy sześciocylindrowego diesla Isuzu spowodowały, że wielu kierowców chętnie zakupiło samochód z tym silnikiem. Problemy zaczęły się pojawiać w autach z przebiegiem ok. 150tys.km.  Jak się okazało silnik ma tendencję do przegrzewania się (niekorzystny bilans cieplny) w skutek czego opadają tuleje cylindrowe. To prowadzi do powstania szczeliny pomiędzy głowicą, a blokiem silnika. Praca silnika, zwłaszcza w wyższym zakresie obrotowym, powoduje wytworzenie się ciśnienia, które wydostając się z tej szczeliny przechodzi do układu chłodzenia jednostki napędowej i wypycha płyn chłodniczy.  W rezultacie silnik traci zdolność do prawidłowego odprowadzania temperatury, przegrzewa się i prędzej czy później dochodzi do jego zatarcia. Koncern nie przyznał się do wady fabrycznej, a w razie awarii silnik był wymieniany na nowy, jednak borykający się z tą samą wadą.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy - 2.0 TFSI 211KM

Są firmy, które podejmują się naprawy tej jednostki. Jedne wykonują na nowo tulejowanie cylindrów, inne uważając to za przerost formy nad treścią (koszt ok.10 tys. zł) oferują zestaw naprawczy. Planowaniu podawane są głowica wraz z blokiem silnika, wymieniane zostają pierścienie oraz dodawane są znacznie grubsze uszczelki pomiędzy obie głowice i blok silnika. Koszt kształtuje się na poziomie ok. 4 tys.zł wraz z robocizną. Opinie na temat skuteczności tej naprawy są podzielone. Jeśli auto nie jest nadmierne przeciążane zazwyczaj problem się nie pojawia ponownie. W przypadku dynamicznej jazdy, problem często powraca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Podatki 2015 - komplet

Do innych wad jednostki Y30DT zaliczyć należy:

  • awaryjny i bardzo drogi w naprawach układ paliwowy firmy DENSO (pompa wtryskowa dostępna w ASO za 12 tys. zł, wtryskiwacze ok. 3tys.zł);
  • osprzęt DENSO zdaniem fachowców nie podlega regeneracji (pomimo, że firma DENSO wprowadziła na niektóre rynki zestawy naprawcze do wtryskiwaczy, to są one w Polsce niedostępne);
  • pękające tłoki w wyniku słabego smarowania;

Zobacz też: 2UR-GSE: 5-litrowe serce Lexusa IS-F

Jeśli jednak chcemy uniknąć problemu opadających tulei, możemy zdecydować się na zakup Vectry C po liftingu (przeprowadzonym w 2005 roku), wyposażonej w silnik 3.0 CDTI 184KM (oznaczenie Z30DT). Jednostka ta zdaniem jej użytkowników nie boryka się już z problemem opadających tulei cylindrowych i dodatkowo  gwarantuje jeszcze lepsze osiągi. Firma Renault także poprawiła wadliwą jednostkę. Nowa ma moc 181KM i nosi oznaczenie P9X715. W 2008 roku Renault wraz z Nissanem, wprowadziła na rynek kolejny silnik 3.0dCi tym razem oznaczony jako V9X. Saab natomiast w 2005 roku zrezygnował z jednostki 3.0TiD na rzecz silnika Fiata 1.9 JTD 150KM. Co ciekawe, istnieje szansa na znalezienia Saaba z poprawionym silnikiem 3.0TiD (oznaczenie SLB). Silnik ten, z udoskonalonym blokiem, był montowany tylko w samochodach naprawianych w ramach gwarancji po 2005 roku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA