REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Isuzu 3.0 CDTI, 3.0 TiD, 3.0 dCi.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wysokoprężny silnik 3.0 V6 Isuzu, stosowany w Oplu, Renault i Saabie napsuł krwi niejednemu kierowcy. W przypadku jego awarii trzeba szukać nowszej jednostki napędowej, zmodernizowanej po 2006 roku.
Wysokoprężny silnik 3.0 V6 Isuzu, stosowany w Oplu, Renault i Saabie napsuł krwi niejednemu kierowcy. W przypadku jego awarii trzeba szukać nowszej jednostki napędowej, zmodernizowanej po 2006 roku.
Opel

REKLAMA

REKLAMA

3-litrowy turbodiesel firmy Isuzu okazał się wyjątkowo problematyczny dla posiadaczy aut, które zostały w niego wyposażone. Wada konstrukcyjna tego silnika zadecydowała o bardzo słabej renomie japońskiej jednostki napędowej. Co gorsza, silnik ten wykorzystywany był przez trzech dużych producentów samochodów: Opla, Renault i Saaba.

3-litrowa, wysokoprężna jednostka napędowa Izusu (6DE1) stosowana w Oplu, Saabie i Renault to jedna z tych, o której usterkowości krąży wiele negatywnych opinii. Trzeba jednak wyraźnie podkreślić fakt, że na rynku występują dwie jej odmiany. Na przykładzie oplowskiej jednostki 3.0CDTI postaramy się omówić najważniejsze problemy z jaką boryka się ten silnik oraz sprecyzować, która jego wersja jest lepsza.

REKLAMA

Polecamy: PITY 2015 z płytą CD

Tak naprawdę wszelkie negatywne opinie o silniku 3.0 CDTI, 3.0 TiD (dostępnym w Saabie) czy 3.0 dCi (Renault) dotyczą wersji o mocy 177KM (oznaczenie u Opla Y30DT, w Renault P9X701, w Saabie D308L). Odmiana ta oferowana była m.in. w Vectrze C i Signum od 2003 do 2005 roku. Bardzo dobre osiągi i wysoka kultura pracy sześciocylindrowego diesla Isuzu spowodowały, że wielu kierowców chętnie zakupiło samochód z tym silnikiem. Problemy zaczęły się pojawiać w autach z przebiegiem ok. 150tys.km.  Jak się okazało silnik ma tendencję do przegrzewania się (niekorzystny bilans cieplny) w skutek czego opadają tuleje cylindrowe. To prowadzi do powstania szczeliny pomiędzy głowicą, a blokiem silnika. Praca silnika, zwłaszcza w wyższym zakresie obrotowym, powoduje wytworzenie się ciśnienia, które wydostając się z tej szczeliny przechodzi do układu chłodzenia jednostki napędowej i wypycha płyn chłodniczy.  W rezultacie silnik traci zdolność do prawidłowego odprowadzania temperatury, przegrzewa się i prędzej czy później dochodzi do jego zatarcia. Koncern nie przyznał się do wady fabrycznej, a w razie awarii silnik był wymieniany na nowy, jednak borykający się z tą samą wadą.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy - 2.0 TFSI 211KM

Są firmy, które podejmują się naprawy tej jednostki. Jedne wykonują na nowo tulejowanie cylindrów, inne uważając to za przerost formy nad treścią (koszt ok.10 tys. zł) oferują zestaw naprawczy. Planowaniu podawane są głowica wraz z blokiem silnika, wymieniane zostają pierścienie oraz dodawane są znacznie grubsze uszczelki pomiędzy obie głowice i blok silnika. Koszt kształtuje się na poziomie ok. 4 tys.zł wraz z robocizną. Opinie na temat skuteczności tej naprawy są podzielone. Jeśli auto nie jest nadmierne przeciążane zazwyczaj problem się nie pojawia ponownie. W przypadku dynamicznej jazdy, problem często powraca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Podatki 2015 - komplet

Do innych wad jednostki Y30DT zaliczyć należy:

  • awaryjny i bardzo drogi w naprawach układ paliwowy firmy DENSO (pompa wtryskowa dostępna w ASO za 12 tys. zł, wtryskiwacze ok. 3tys.zł);
  • osprzęt DENSO zdaniem fachowców nie podlega regeneracji (pomimo, że firma DENSO wprowadziła na niektóre rynki zestawy naprawcze do wtryskiwaczy, to są one w Polsce niedostępne);
  • pękające tłoki w wyniku słabego smarowania;

Zobacz też: 2UR-GSE: 5-litrowe serce Lexusa IS-F

Jeśli jednak chcemy uniknąć problemu opadających tulei, możemy zdecydować się na zakup Vectry C po liftingu (przeprowadzonym w 2005 roku), wyposażonej w silnik 3.0 CDTI 184KM (oznaczenie Z30DT). Jednostka ta zdaniem jej użytkowników nie boryka się już z problemem opadających tulei cylindrowych i dodatkowo  gwarantuje jeszcze lepsze osiągi. Firma Renault także poprawiła wadliwą jednostkę. Nowa ma moc 181KM i nosi oznaczenie P9X715. W 2008 roku Renault wraz z Nissanem, wprowadziła na rynek kolejny silnik 3.0dCi tym razem oznaczony jako V9X. Saab natomiast w 2005 roku zrezygnował z jednostki 3.0TiD na rzecz silnika Fiata 1.9 JTD 150KM. Co ciekawe, istnieje szansa na znalezienia Saaba z poprawionym silnikiem 3.0TiD (oznaczenie SLB). Silnik ten, z udoskonalonym blokiem, był montowany tylko w samochodach naprawianych w ramach gwarancji po 2005 roku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA