Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger
REKLAMA
REKLAMA
Optymistyczne perspektywy jakie dotyczyły wdrożenia do produkcji seryjnej silnika 1.4 TSI, zakładały uzyskanie wysokich osiągów auta przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Jak się okazało, nie wszystko wyszło niemieckiemu koncernowi tak jak powinno, a poważne problemy z jakim borykają się właściciele aut z tą jednostka napędową, wyraźnie nadszarpnęły pozytywną opinią na jego temat.
REKLAMA
Wyjątkowo problematyczna jest jednostka 1.4 TSI Twincharger o mocy 160KM ale podobne problemy dotyczą także pozostałych silników 1.4 TSI, wyposażonych w turbosprężarkę i kompresor czyli tzw. „Twincharger” (o mocach 140KM, 170KM a nawet 122KM - choć w mniejszym stopniu).
Typowe usterki silnika 1.4 TSI Twincharger to:
- szybko rozciągający się łańcuch rozrządu w autach wyprodukowanych w latach 2007-2009;
- wadliwy napinacz łańcucha rozrządu oraz źle funkcjonujący wariator, odpowiedzialny za sterowanie fazami rozrządu.
Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 D-4D oraz 2.2 D-4D
REKLAMA
Usterki te są stosunkowo tanie do naprawy ale trzeba się liczyć z wydatkiem za całość ok. 3000zł. Znacznie poważniejsze awarie, które mogą poważnie uszczuplić portfel właściciela pechowego Volkswagena, dotyczą integralnych elementów jednostki napędowej. Jeśli silnik nasz ma wadę fabryczną, to należy być przygotowanym na następujące usterki:
- pękające tłoki i pierścienie podwójnie doładowanego silnika 1.4 TSI, zwłaszcza w wersji 160KM (problem nie jest obcy także użytkownikom aut z pozostałymi odmianami tego silnika, w tym wersji 122KM), których wymiana kształtuje się na poziomie ok. 4000zł, o ile uszkodzeniu nie ulegnie blok silnika;
- uszkodzenie sprzęgiełka magnetycznego pompy wodnej, które odpowiada za uruchomienie bądź odłączenie kompresora – koszt ok. 700zł (usterka nie występuje w autach wyprodukowanych od 2010 roku);
- wadliwe działanie układu wtryskowego, który powodował zmywanie filmu olejowego (usterka objęła akcją serwisową ponad 71 tys. samochodów i polegała na zmianie oprogramowania ECU).
Oczywiście nie wszystkie Volkswageny z tym sinikiem cierpią na powyższe wady, ale warto mieć na uwadze, że wiele egzemplarzy może być wadliwych. Poza tym, użytkownicy dość sceptycznie odnoszą się do rzekomej ekonomiczności tego silnika. Wersja o mocy 160KM spala na trasie przeciętnie 8,5l paliwa na 100km. W mieście od 11-15l/100km. Najmniej problemowe wydają się być modele po 2010 roku. Przed zakupem samochodu z tym silnikiem, warto pokusić się o dokładną weryfikację stanu silnika 1.4TSI i historii jego napraw.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.