REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mimo że silnik 1,4 TSI zdobył wiele prestiżowych nagród, wśród użytkowników cieszy się coraz słabszą opinią.
Mimo że silnik 1,4 TSI zdobył wiele prestiżowych nagród, wśród użytkowników cieszy się coraz słabszą opinią.

REKLAMA

REKLAMA

Siedmiokrotny laureat prestiżowej nagrody "International Engine of the Year" silnik 1.4TSI Twincharger, przysparza wielu kłopotów w codziennej eksploatacji. Na co najczęściej skarżą się jego użytkownicy?

Optymistyczne perspektywy jakie dotyczyły wdrożenia do produkcji seryjnej silnika 1.4 TSI, zakładały uzyskanie wysokich osiągów auta przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Jak się okazało, nie wszystko wyszło niemieckiemu koncernowi tak jak powinno, a poważne problemy z jakim borykają się właściciele aut z tą jednostka napędową, wyraźnie nadszarpnęły pozytywną opinią na jego temat.

REKLAMA

REKLAMA

Wyjątkowo problematyczna jest jednostka 1.4 TSI Twincharger o mocy 160KM ale podobne problemy dotyczą także pozostałych silników 1.4 TSI, wyposażonych w turbosprężarkę i kompresor czyli tzw. „Twincharger” (o mocach 140KM, 170KM a nawet 122KM - choć w mniejszym stopniu).

Typowe usterki silnika 1.4 TSI Twincharger to:

- szybko rozciągający się łańcuch rozrządu w autach wyprodukowanych w latach 2007-2009;

REKLAMA

- wadliwy napinacz łańcucha rozrządu oraz źle funkcjonujący wariator, odpowiedzialny za sterowanie fazami rozrządu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 D-4D oraz 2.2 D-4D

Usterki te są stosunkowo tanie do naprawy ale trzeba się liczyć z wydatkiem za całość ok. 3000zł. Znacznie poważniejsze awarie, które mogą poważnie uszczuplić portfel właściciela pechowego Volkswagena, dotyczą integralnych elementów jednostki napędowej. Jeśli silnik nasz ma wadę fabryczną, to należy być przygotowanym na następujące usterki:

- pękające tłoki i pierścienie podwójnie doładowanego silnika 1.4 TSI, zwłaszcza w wersji 160KM (problem nie jest obcy także użytkownikom aut z pozostałymi odmianami tego silnika, w tym wersji 122KM), których wymiana kształtuje się na poziomie ok. 4000zł, o ile uszkodzeniu nie ulegnie blok silnika;

- uszkodzenie sprzęgiełka magnetycznego pompy wodnej, które odpowiada za uruchomienie bądź odłączenie kompresora – koszt ok. 700zł (usterka nie występuje w autach wyprodukowanych od 2010 roku);

- wadliwe działanie układu wtryskowego, który powodował zmywanie filmu olejowego (usterka objęła akcją serwisową ponad 71 tys. samochodów i polegała na zmianie oprogramowania ECU).

Oczywiście nie wszystkie Volkswageny z tym sinikiem cierpią na powyższe wady, ale warto mieć na uwadze, że wiele egzemplarzy może być wadliwych. Poza tym, użytkownicy dość sceptycznie odnoszą się do rzekomej ekonomiczności tego silnika. Wersja o mocy 160KM spala na trasie przeciętnie 8,5l paliwa na 100km. W mieście od 11-15l/100km. Najmniej problemowe wydają się być modele po 2010 roku. Przed zakupem samochodu z tym silnikiem, warto pokusić się o dokładną weryfikację stanu silnika 1.4TSI i historii jego napraw.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA