REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

TSI

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Silnik TSI: jakie paliwo stosować?

Silnik TSI: jakie paliwo stosować? To pytanie często zadawane przez kierowców posiadających nowoczesny silnik w aucie Grupy Volkswagena.

Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale siłę ma!

Volkswagen T-Roc R choć otrzymał pomarańczowy lakier, nadal ma doładowany silnik, 300 koni mocy i napęd 4Motion. Oto hot-hatch na szczudłach!

Test: Nowy Seat Leon - tańszy od Golfa. Czy lepszy od Golfa?

Nowy Seat Leon ma czarujące spojrzenie i ponętne kształty nadwozia. Poza tym stawia na minimalizm konsoli i świetne prowadzenie. A jakie ma wady?

REKLAMA

Cupra Leon: 300-konny hatchback dostępny w Polsce!

Cupra Leon to jedna z nowości marki. 2-litrowy silnik o mocy 300 koni da całą masę frajdy kierowcy. Cennik tej wersji startuje od 157 300 zł.

1.2 TSI: usterki i opinie

1.2 TSI EA111 to motor, który swojego czasu zdominował ofertę aut miejskich i rodzinnych w gamie Volkswagena. Jakie ma usterki i jakie są o nim opinie?

Volkswagen Arteon R-Line: krewniak Passata? Jakiego Passata?

Volkswagen Arteon R-Line sprawi, że za ćwierć miliona poczujecie się jak… gwiazda! Od tego auta nie da się oderwać wzroku. A to nie koniec jego zalet.

Test: Seat Ateca FR Black - rodzinny SUV i... sportowe akcenty

Krwista czerwień, czarne dodatki, wściekłe spojrzenie, 190 koni pod maską i… 5-letnia gwarancja! W skrócie dziś test Seata Ateca FR Black.

REKLAMA

Silnik 1.4 TSI EA211: awarie, koszty, opinie

Dziś porozmawiamy o zmodernizowanym silniku Grupy Volkswagena. Motor 1.4 TSI EA211 to pewny wybór czy nadal motoryzacyjna mina? Sprawdźmy.

1.0 TSI: jaki olej będzie najlepszy?

Segmenty B i małych SUV-ów zostały zdominowane przez 3-cylindrowe silniki. Dobrym przykładem jest Grupa Volkswagena i jednostka 1.0 TSI. Jaki olej kupować, aby małolitrażowy i wysilony benzyniak miał zagwarantowaną trwałość?

1.0 TSI: chip tuning - jaki wzrost mocy i czy jest on bezpieczny?

Litr pojemności, 3 cylindry i doładowanie. Tak zdaniem Grupy Volkswagena brzmi recepta na ekologiczność i oszczędność. Za mało mocy daje silnik 1.0 TSI? Chip tuning przyjdzie zatem z pomocą. Tylko czy to bezpieczne dla jednostki napędowej?

Silnik TSI a gaz - czy to dobre połączenie?

Bezpośredni wtrysk paliwa stosowany obecnie w silnikach benzynowych dość mocno utrudnia pracę gazownikom. Ci mają już jednak kilka pomysłów. Niestety silnik TSI a gaz zawsze oznacza drogie połączenie.

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Zbliża się sezon wakacyjnych wyjazdów. A to oznacza, że auto które stanęło przed naszą redakcją, pojawiło się w porę. Oto Seat Tarraco - czyli SUV, który tak właściwie jest wygodnym krążownikiem dla rodziny.

Silnik 1.2 TSI bierze olej. Czy konieczny jest remont?

Nowoczesny benzyniak Volkswagena miał być nowoczesny i oszczędny. W zamian przygotował dla kierowców serię poważnych usterek. Przykład? Uroda konstrukcji jest taka, że silnik 1.2 TSI bierze olej.

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Wygląda jak RS, przyspiesza do pierwszej setki w 5,5 sekundy, a do tego bardzo dobrze rozumie czym jest… komfort jazdy! Bo choć Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 sprawia wrażenie twardego sportowca, ma bardzo miękkie serce.

Silnik 1.2 TSI: pasek czy łańcuch rozrządu?

Małolitrażowy benzyniak miał 4 cylindry, doładowanie i wtrysk bezpośredni. A do tego był produkowany w fabryce w Mlada Boleslav. I choć osiągnął sukces sprzedażowy, na polu bezawaryjności radził sobie dużo gorzej.

Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Jest małolitrażowy, całkiem dynamiczny, a do tego oszczędny. Tylko czy montaż 3-cylindrowego silnika 1.0 TSI w takich modelach jak Fabia, Golf i Q2 to dobry pomysł? Oto raport dotyczący topowej jednostki niemieckiej grupy.

Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Ma pomarańczowe nadwozie i wnętrze wykończone w topowym stylu Highline. A to jeszcze nie koniec, bo w małym aucie Niemcy zastosowali… równie mały silnik. Czy to wszystko sprawdza się w praktyce?

Silnik 1.2 TSI Skoda: LPG z dotryskiem benzyny?

Skoda już w salonie montowała w silniku 1.2 TSI instalację LPG. Jak jednak działał ten układ, skoro benzyniak wykorzystuje bezpośredni wtrysk paliwa? To pytanie, na które już za chwilę odpowiemy.

Test: Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG - spokojniejsza siostra Cupry

Wygląda jak milion dolarów, prowadzi się jak po sznurku, a do tego jest wygodny i… oszczędny. Oto rozsądniejsza siostra Cupry, czyli Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG!

Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Najmniejszy crossover z Niemiec pojawił się na Polskim gruncie. A my mieliśmy okazję się nim przejechać. Podczas jednodniowej jazdy przyjrzeliśmy się Volkswagenowi T-Cross 1.0 TSI w wersji Style.

Silnik TSI awarie - jakie usterki trapią poszczególne wersje?

Volkswagen na początku nowego millenium postawił na bezpośredni wtrysk i doładowanie. To sprawiło, że moc i oszczędność połączyły się w silniku TSI. Awarie? Tych niestety też nie brakuje.

Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Niska pojemność i trzy cylindry - to dwie cechy nowych benzyniaków Grupy Volkswagena z rodziny EA211. Silniki 1.0 MPi i 1.0 TSI występują w kilku wariantach oraz cieszą się dobrą opinią.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1.8 TSI/TFSI VAG

Silnik 1.8 TSI z grupy oznaczonej symbolem EA888 miał stanowić odpowiedź na nowe potrzeby kierowców w XXI wieku w gamie Grupy Volkswagena. Niestety jednostka napędowa stała się jednym z jaskrawych przykładów technologicznego niedopracowania.

Zakup używanego silnika – koszt i opłacalność inwestycji

Kupno używanego silnika to często jedyny sposób na ograniczenie kosztów napraw zniszczonego lub wyeksploatowanego silnika. Kiedy opłaca się kupić używany silnik? Na co zwrócić trzeba baczną uwagę?

Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Skoda Rapid trafiła na polski rynek pod koniec 2012 roku. Przez wielu uważana była z początku jako konkurent dla Octavii II. Sprawdzamy czy Rapid faktycznie jest tak duży i dobry aby uważać go za model lepszy niż Octavia II.

Nagar w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa - przyczyny

Silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa cierpią na poważny problem - szybko odkładający się w nich nagar. Co jest tego przyczyną?

Porównanie silników TwinAir, TSI i EcoBoost

Małolitrażowe, turbodoładowane silniki benzynowe na dobre zadomowiły się na rynku motoryzacyjnym. Zapewniają autom świetne osiągi i niskie zużycie paliwa. Postanowiliśmy przedstawić trzy najbardziej popularne konstrukcje : TwinAir, EcoBoost oraz TSI.

Skoda Octavia II: Nowy czy używany? Poradnik kupującego

Niewątpliwymi zaletami kupna Skoday Octavia II prosto z salonu jest gwarancja, sprawdzone pochodzenie (bezpośrednio z fabryki, a nie z np. z kradzieży), możliwość dowolnej konfiguracji wyposażenia i idealny stan techniczny. Niektórzy dorzucają jeszcze do tego lepsze samopoczucie związane z faktem posiadania całkiem nowego auta. Poniżej radzimy, jaką Skodę Octavia wybrać, nową czy używaną?

VW Golf VI z LPG

Golf VI generacji to model, w którym paleta jednostek napędowych zdominowana jest przez silniki wyposażone w bezpośredni wtrysk benzyny. Rozwiązanie to ma wiele zalet, ale też jedną poważną wadę – problem z montażem instalacji LPG. Który z silników Golfa VI najlepiej pracuje na alternatywny paliwie?

Test Seat Ibiza 1.2 TSI Style: narwany Hiszpan!

Tegoroczny lifting odmienił nieco IV-generację Seata Ibizy. Aby sprawdzić jak spisuje się ona po kuracji odmładzającej zabrałem auto w podróż po mazowieckich "duktach".

Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

VW Golf to bezsprzeczny król klasy kompakt. Jeśli nie potwierdzają tego powszechne opinie spotykane na forach internetowych, to dobitnie przekonują o tym statystyki jego sprzedaży. Czy mimo wielu podobieństw do swojego poprzednika, Golf VI jest lepszą od niego konstrukcją?

Test Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4: energiczne połączenie

Skoda Yeti na dobre zadomowiła się na naszym rynku i jesteśmy przyzwyczajeni do jej widoku na polskich drogach. Bogata oferta modelowa sprawia, że trudno spotkać dwa identyczne egzemplarze Yeti. W redakcyjnym teście turbobenzynowe Yeti z napędem 4x4.

Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Siedmiokrotny laureat prestiżowej nagrody "International Engine of the Year" silnik 1.4TSI Twincharger, przysparza wielu kłopotów w codziennej eksploatacji. Na co najczęściej skarżą się jego użytkownicy?

Volkswagen nagrodzony za silnik 1.4 TSI

Silnik 1.4 TSI Volkswagena po raz siódmy z rzędu otrzymał wyróżnienie „International Engine of the Year” w kategorii pojemności skokowej 1.0 – 1.4 litra. Ten "benzyniak" spotkał się z uznaniem jury jako wyjątkowo mocna i efektywna jednostka napędowa.

Czy LPG nadaje się do silników TSI?

W czasach drożejącego paliwa i zaostrzających się norm emisji spalin producenci robią wszystko, by z jak najmniejszej pojemności skokowej uzyskać jak największą moc. Jednym z rozwiązań stosowanych w sinikach konstruowanych w myśl down-sizingu, jest bezpośredni wtrysk benzyny. W przypadku grupy Volkswagena, technologia ta stosowana jest w silnikach TSI.

Test Škody Roomster 1.2 TSI: Sportowa ciężarówka

Przód jak ze sportowego auta, właściwie prawie jak z samolotu, tył jakby z minivana – to pierwsze skojarzenie, kiedy patrzy się na Roomstera. Czy tak nietypowe połączenie może być udane?

Test Seat Leon 1.8 TSI: Generator przyjemności

Całe szczęście, że są pojazdy, które można rozpatrywać wyłącznie w kategorii przyjemności z jazdy. Przykładem jest Seat Leon. Owszem, funkcjonalny pięciodrzwiowy kompakt. Ale najważniejsze, że daje sporo frajdy.

REKLAMA