REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Zbliża się sezon wakacyjnych wyjazdów. A to oznacza, że auto które stanęło przed naszą redakcją, pojawiło się w porę. Oto Seat Tarraco - czyli SUV, który tak właściwie jest wygodnym krążownikiem dla rodziny.

Jeszcze dekadę temu Seat miał dość poważny problem. A tym były braki… modelowe. Na szczęście Hiszpanie odrobili lekcje. A ich elementem była prezentacja w roku 2018 dużego SUV-a segmentu D. Tarraco to bliźniak Skody Kodiaq i wydłużonego Volkswagena Tiguana. Na tle wewnętrznych konkurentów jedno Seatowi trzeba przyznać. Wygląda naprawdę dobrze. Nie jest tak toporny chociażby jak czeski SUV. I choć ma linię boczną identyczną jak w Tiguanie, pas przedni został oparty o dużą chłodnicę o charakterystycznym kształcie oraz… wkurzony wzrok kobry.

REKLAMA

REKLAMA

Seat Tarraco: bagażnik ma 760 litrów!

Gdy kierowca patrzy na Tarraco z oddali, SUV nie wydaje się taki duży. Jego rozmiar da się zauważyć dopiero przy bliższym przyjrzeniu. I być może Seatem nie jest łatwo manewrować na ciasnym parkingu, nadwozie oferuje inną zaletę. A ta dotyczy przestrzeni! W konfiguracji 5-osobowej osoby siedzące w drugim rzędzie foteli otrzymają wystarczającą ilość miejsca na kolana i nad głową. Dodatkowo do dyspozycji podróżujących będzie pozostawać przepastny bagażnik. Kufer liczy aż 760 litrów! Pojemność spada do 230 litrów przy rozłożonym trzecim rzędzie siedzeń oraz rośnie do 1655 litrów, gdy autem podróżują dwie osoby.

Seat Tarraco

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Kuba Brzeziński

Kabina pasażerska Seata Tarraco nie powinna zaskoczyć nikogo, kto miał do czynienia m.in. z Atecą. Konsola jest dobrze zaplanowana, ergonomiczna i stosunkowo prosta. Nie ma tu gąszczu niezrozumiałych przycisków, a najbardziej skomplikowane jest menu… komputera pokładowego. Tak, stylizacja wnętrza być może nie poraża. Z drugiej strony sprawdza się w codziennej eksploatacji. Tej ergonomii kierowca praktycznie nie musi się uczyć. Zastrzeżenia? Tak naprawdę mam jedno. Bo choć plastiki są miękkie, a detale dobrze spasowane, nie spodobała mi się tapicerka foteli.

Zobacz również: Test: Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM

REKLAMA

Tapicerka w Tarraco nie jest przesadnie ładna…

Szary materiał wygląda trochę tak, jakby został Volkswagenowi jeszcze po produkcji Passata B4. Z pewnością okaże się solidny i odporny na zużycie. Z drugiej strony nie uatrakcyjniają go nawet wstawki z brązowej alkantary. Zalety? Seat Tarraco w wersji testowej został wyposażony w trzeci rząd foteli. Te są adresowane głównie do dzieci. Mimo wszystko zwiększają możliwości SUV-a, a co więcej, dostęp do nich jest naprawdę łatwy. Kierowca może nie tylko odchylić fotel w drugim rzędzie, ale również go przesunąć. W ten sposób pasażerowie zajmą miejsce w wygodny sposób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Tarraco

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Kuba Brzeziński

Testowy Seat Tarraco został wyposażony w sprawdzoną jednostkę napędową 2.0 TSI. Benzyniak ma 190 koni mechanicznych, współpracuje z automatyczną skrzynią DSG, a do tego przekazuje napęd do elektronicznie sterowanego systemu 4x4. Czy Tarraco jest szybkie? W oficjalnej specyfikacji modelu można przeczytać, że sprint do pierwszej setki trwa 8 sekund. To niezły wynik! I o ile Seat chętnie przyspiesza do powiedzmy 90 - 100 km/h, później dość mocno czuć wagę auta. A na tym problemy się nie kończą, bo przy większej prędkości przeszkadzać zaczynają również braki precyzji układu kierowniczego.

Seat Tarraco 2.0 TSI - to nie typ do jazdy na kropelce!

Czy Seat Tarraco 2.0 TSI jest oszczędny? Niestety nie. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 9,3 litra. W teście osiągnąłem wynik przekraczający 10 litrów. To sporo. Prawda jest jednak taka, że apetyt hiszpańskiego SUV-a nie powinien nikogo dziwić. W końcu auto bez obciążenia waży blisko 1700 kilogramów, ma 190-konny silnik i automatyczną skrzynię. To zdecydowanie nie jest typ jeżdżący na kropelce - i jeżeli ktoś takiego szuka, niech wybierze Clio z dieslem. To raczej wygodny krążownik, w którym dość wysokie spalanie jest ceną za możliwość wygodnego podróżowania na dalekich trasach - trasach, w których wynik spalania z pewnością okaże się niższy.

Zobacz również: Test: Seat Ateca Xcellence 2.0 TSI DSG 4Drive - świetny towarzysz podróży

Seat Tarraco 2.0 TSI jest wygodnym krążownikiem. A to oznacza, że zawieszenie jest nastawione na komfort. Na próżno szukać w tym modelu chociażby sprężystości znanej m.in. z Arony. Co to oznacza? Seat uwielbia długie proste np. na autostradzie, a do tego radzi sobie z tłumieniem nierówności. W mieście sprawdzi się nawet na nawierzchniach gorszej jakości, podczas gdy poza miastem będzie w stanie zabrnąć m.in. do lasu czy na łąkę. Nie, to nie auto terenowe. To jednak SUV, który nie boi się zjechać z asfaltu.

Seat Tarraco

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Kuba Brzeziński

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - podsumowanie:

Tak naprawdę w Seacie najmocniej zaskoczyło mnie jedno. O ile pozostałe modele marki wyróżniają się w panteonie Grupy Volkswagena sportowym charakterem, o tyle w Tarraco w ogóle tego nie czuć. Czy duży Seat jest drogi? Tak samo jak dobrze wyposażony Kodiaq czy Tiguan. Tym samym różnice między trojaczkami rozbijają się głównie o aspekty stylistyczne oraz… gwarancję. Hiszpanie obejmują bowiem swój model ochroną przez 5 lat! Czy ten czynnik może zadecydować o wyborze? Nie wątpię w to, że u wielu kierowców z pewnością tak. U mnie? Ja zamiast gwarancji wolałbym dostać od Seata nieco więcej emocji…

Zobacz również: Test: Volkswagen Passat Variant Elegance 2.0 TSI 190 KM DSG

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 4200 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1500 - 4100 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 211 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,0 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 10,1 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 9,3 litra
  • Długość: 4735 mm
  • Szerokość: 1839 mm
  • Wysokość: 1658 mm
  • Rozstaw osi: 2790 mm
  • Pojemność bagażnika: 230/760/1655 litrów
  • Cena: od 125 600 złotych

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive Xcellence - cena i wyposażenie:

  • Cena: 197 700 zł
  • kamera 360 stopni
  • adaptacyjne zawieszenie
  • schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania
  • trzeci rząd foteli
  • składany hak holowniczy
  • system BeatsAudio o mocy 340 watów i z 9 głośnikami
  • ogrzewanie postojowe
  • system multimedialny z nawigacją satelitarną i ekranem 10,25 cala
  • pakiet systemów wspomagających kierowcę - awaryjnego hamowania, asystent pasa ruchu
  • aktywny tempomat
  • reflektory wykonane w technologii LED
  • 19-calowe felgi aluminiowe

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA