REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Zbliża się sezon wakacyjnych wyjazdów. A to oznacza, że auto które stanęło przed naszą redakcją, pojawiło się w porę. Oto Seat Tarraco - czyli SUV, który tak właściwie jest wygodnym krążownikiem dla rodziny.

Jeszcze dekadę temu Seat miał dość poważny problem. A tym były braki… modelowe. Na szczęście Hiszpanie odrobili lekcje. A ich elementem była prezentacja w roku 2018 dużego SUV-a segmentu D. Tarraco to bliźniak Skody Kodiaq i wydłużonego Volkswagena Tiguana. Na tle wewnętrznych konkurentów jedno Seatowi trzeba przyznać. Wygląda naprawdę dobrze. Nie jest tak toporny chociażby jak czeski SUV. I choć ma linię boczną identyczną jak w Tiguanie, pas przedni został oparty o dużą chłodnicę o charakterystycznym kształcie oraz… wkurzony wzrok kobry.

REKLAMA

Seat Tarraco: bagażnik ma 760 litrów!

Gdy kierowca patrzy na Tarraco z oddali, SUV nie wydaje się taki duży. Jego rozmiar da się zauważyć dopiero przy bliższym przyjrzeniu. I być może Seatem nie jest łatwo manewrować na ciasnym parkingu, nadwozie oferuje inną zaletę. A ta dotyczy przestrzeni! W konfiguracji 5-osobowej osoby siedzące w drugim rzędzie foteli otrzymają wystarczającą ilość miejsca na kolana i nad głową. Dodatkowo do dyspozycji podróżujących będzie pozostawać przepastny bagażnik. Kufer liczy aż 760 litrów! Pojemność spada do 230 litrów przy rozłożonym trzecim rzędzie siedzeń oraz rośnie do 1655 litrów, gdy autem podróżują dwie osoby.

Seat Tarraco

Seat Tarraco

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Kuba Brzeziński

Kabina pasażerska Seata Tarraco nie powinna zaskoczyć nikogo, kto miał do czynienia m.in. z Atecą. Konsola jest dobrze zaplanowana, ergonomiczna i stosunkowo prosta. Nie ma tu gąszczu niezrozumiałych przycisków, a najbardziej skomplikowane jest menu… komputera pokładowego. Tak, stylizacja wnętrza być może nie poraża. Z drugiej strony sprawdza się w codziennej eksploatacji. Tej ergonomii kierowca praktycznie nie musi się uczyć. Zastrzeżenia? Tak naprawdę mam jedno. Bo choć plastiki są miękkie, a detale dobrze spasowane, nie spodobała mi się tapicerka foteli.

Zobacz również: Test: Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM

Tapicerka w Tarraco nie jest przesadnie ładna…

Szary materiał wygląda trochę tak, jakby został Volkswagenowi jeszcze po produkcji Passata B4. Z pewnością okaże się solidny i odporny na zużycie. Z drugiej strony nie uatrakcyjniają go nawet wstawki z brązowej alkantary. Zalety? Seat Tarraco w wersji testowej został wyposażony w trzeci rząd foteli. Te są adresowane głównie do dzieci. Mimo wszystko zwiększają możliwości SUV-a, a co więcej, dostęp do nich jest naprawdę łatwy. Kierowca może nie tylko odchylić fotel w drugim rzędzie, ale również go przesunąć. W ten sposób pasażerowie zajmą miejsce w wygodny sposób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Seat Tarraco

Seat Tarraco

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Kuba Brzeziński

Testowy Seat Tarraco został wyposażony w sprawdzoną jednostkę napędową 2.0 TSI. Benzyniak ma 190 koni mechanicznych, współpracuje z automatyczną skrzynią DSG, a do tego przekazuje napęd do elektronicznie sterowanego systemu 4x4. Czy Tarraco jest szybkie? W oficjalnej specyfikacji modelu można przeczytać, że sprint do pierwszej setki trwa 8 sekund. To niezły wynik! I o ile Seat chętnie przyspiesza do powiedzmy 90 - 100 km/h, później dość mocno czuć wagę auta. A na tym problemy się nie kończą, bo przy większej prędkości przeszkadzać zaczynają również braki precyzji układu kierowniczego.

Seat Tarraco 2.0 TSI - to nie typ do jazdy na kropelce!

Czy Seat Tarraco 2.0 TSI jest oszczędny? Niestety nie. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 9,3 litra. W teście osiągnąłem wynik przekraczający 10 litrów. To sporo. Prawda jest jednak taka, że apetyt hiszpańskiego SUV-a nie powinien nikogo dziwić. W końcu auto bez obciążenia waży blisko 1700 kilogramów, ma 190-konny silnik i automatyczną skrzynię. To zdecydowanie nie jest typ jeżdżący na kropelce - i jeżeli ktoś takiego szuka, niech wybierze Clio z dieslem. To raczej wygodny krążownik, w którym dość wysokie spalanie jest ceną za możliwość wygodnego podróżowania na dalekich trasach - trasach, w których wynik spalania z pewnością okaże się niższy.

Zobacz również: Test: Seat Ateca Xcellence 2.0 TSI DSG 4Drive - świetny towarzysz podróży

Seat Tarraco 2.0 TSI jest wygodnym krążownikiem. A to oznacza, że zawieszenie jest nastawione na komfort. Na próżno szukać w tym modelu chociażby sprężystości znanej m.in. z Arony. Co to oznacza? Seat uwielbia długie proste np. na autostradzie, a do tego radzi sobie z tłumieniem nierówności. W mieście sprawdzi się nawet na nawierzchniach gorszej jakości, podczas gdy poza miastem będzie w stanie zabrnąć m.in. do lasu czy na łąkę. Nie, to nie auto terenowe. To jednak SUV, który nie boi się zjechać z asfaltu.

Seat Tarraco

Seat Tarraco

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Kuba Brzeziński

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - podsumowanie:

Tak naprawdę w Seacie najmocniej zaskoczyło mnie jedno. O ile pozostałe modele marki wyróżniają się w panteonie Grupy Volkswagena sportowym charakterem, o tyle w Tarraco w ogóle tego nie czuć. Czy duży Seat jest drogi? Tak samo jak dobrze wyposażony Kodiaq czy Tiguan. Tym samym różnice między trojaczkami rozbijają się głównie o aspekty stylistyczne oraz… gwarancję. Hiszpanie obejmują bowiem swój model ochroną przez 5 lat! Czy ten czynnik może zadecydować o wyborze? Nie wątpię w to, że u wielu kierowców z pewnością tak. U mnie? Ja zamiast gwarancji wolałbym dostać od Seata nieco więcej emocji…

Zobacz również: Test: Volkswagen Passat Variant Elegance 2.0 TSI 190 KM DSG

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 4200 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1500 - 4100 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 211 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,0 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 10,1 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 9,3 litra
  • Długość: 4735 mm
  • Szerokość: 1839 mm
  • Wysokość: 1658 mm
  • Rozstaw osi: 2790 mm
  • Pojemność bagażnika: 230/760/1655 litrów
  • Cena: od 125 600 złotych

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive Xcellence - cena i wyposażenie:

  • Cena: 197 700 zł
  • kamera 360 stopni
  • adaptacyjne zawieszenie
  • schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania
  • trzeci rząd foteli
  • składany hak holowniczy
  • system BeatsAudio o mocy 340 watów i z 9 głośnikami
  • ogrzewanie postojowe
  • system multimedialny z nawigacją satelitarną i ekranem 10,25 cala
  • pakiet systemów wspomagających kierowcę - awaryjnego hamowania, asystent pasa ruchu
  • aktywny tempomat
  • reflektory wykonane w technologii LED
  • 19-calowe felgi aluminiowe

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

REKLAMA

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

REKLAMA

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

REKLAMA