REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD

Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest duży, masywny i oryginalny. A do tego łączy czarny lakier nadwozia ze sportowymi, czerwonymi wykończeniami i doładowanym silnikiem benzynowym. Jak jeździ Mitsubishi Eclipse Cross? Sprawdziliśmy.

Na początek może o designie. A więc Mitsubishi jakie jest, każdy widzi… Przód jest dynamiczny i przypomina Outlandera. Eclipse Cross ma groźne spojrzenie, a do tego wysoką i zdecydowanie masywną maskę. Niewiele gorzej auto prezentuje się z boku. Linia wspinająca się ku tyłowi optycznie skraca nadwozie i nadaje mu sportowego charakteru. Co z tyłem? No i w tej kwestii z Mitsu mam największy problem. Stylizacja spojlera dzielącego szybę i zintegrowanego ze światłem jest nieco kontrowersyjna. Poza tym taki sposób ułożenia elementów ogranicza widoczność do tyłu.

REKLAMA

Test: Mitsubishi Eclipse Cross - SUV trochę… analogowy!

Kabina pasażerska Mitsubishi Eclipse Cross jest zaprojektowana trochę w starym stylu. Co to oznacza? Kierowca nie jest atakowany przez zestaw ekranów i paneli dotykowych. W zamian ma do czynienia z analogowymi zegarami, intuicyjnie sterowanym panelem klimatyzacji oraz… serią wielkich, kwadratowych przycisków, które zalegają w magazynie marki jeszcze od lat dziewięćdziesiątych. Tak, jakość ekranu między zegarami być może nie jest powalająca. Z drugiej strony w tym wnętrzu czuć japoński klimat. I stwierdzenie to zrozumie tylko ten, kto dłużej jeździł kiedyś Mitsubishi, Suzuki czy Toyotą.

Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD

Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD

Kuba Brzeziński

Japoński klimat potęgują dodatkowo dość specyficzne rozwiązania. Przykład? Przyciski - bo były aż trzy! - służące do sterowania komputerem pokładowym zostały skutecznie ukryte za kołem kierownicy. Osoba po raz pierwszy jadąca Mitsubishi trochę się ich naszuka. Eclipse Cross jak przystało na SUV-a/crossovera jest przestronne. W kabinie zmieszczą się cztery osoby i do ich dyspozycji są naprawdę wygodne fotele. Większy problem dotyczy bagażnika. 374 litry w aucie tej klasy to trochę za mało. Szkoda też, że projektanci nie pomyśleli o takim drobiazgu, jak chociażby podświetlenie schowka na rękawiczki.

Zobacz również: Napęd 4x4 - jakie rozwiązania oferują producenci?

Test: Mitsubishi Eclipse Cross - kontroluje, ale nie ingeruje

REKLAMA

Japończycy podczas prac nad Mitsubishi Eclipse Cross chcieli pokazać, że nadążają za nowoczesnymi trendami. Stąd w aucie pojawił się m.in. head-up, kamera 360 stopni czy inteligentne systemu asystujące. Head-up ma regulowany kąt nachylenia - to fajna opcja, która pozwala kierowcy dopasować ustawienie ekranu do swoich potrzeb, a konkretnie wzrostu i ustawienia fotela. Kamera 360 stopni z kolei niestety ma dość słabą jakość obrazu - co szczególnie przeszkadza nocą. Jeżeli chodzi o systemy asystujące… ich praca podobała mi się szczególnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Asystent pasa ruchu po naciśnięciu wielkiego przycisku zamiera na zawsze. Przestaje krzyczeć na kierowcę i wyrywać mu kierownicę za każdym razem, gdy ten chce sprawdzić czy może wyprzedzić tira. Układ reagujący w razie kolizji z kolei ogranicza się głównie do komunikatów. Nie hamuje za każdym razem, gdy auto jadące przed wami skręca w drogę poprzeczną. A na tym zalety Mitsubishi Eclipse Cross nie kończą się. Bo samochód miał też naprawdę wyśmienite audio oraz system multimedialny, który choć raczej archaiczny, pracował dość płynnie i dobrze współpracował z touch-padem zamontowanym zaraz obok gałki automatycznej przekładni.

Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD

Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD

Kuba Brzeziński

Test: Mitsubishi Eclipse Cross - trwały? Zdecydowanie tak!

Być może Mitsubishi nie do końca rozumie motoryzacyjnego ducha XXI wieku, mimo wszystko ma innego asa w rękawie. Auto testowe, które trafiło w moje ręce, miało pokonane 33 tysiące kilometrów. To sporo jak na 8 miesięcy eksploatacji. W jego kabinie ciężko było jednak znaleźć wyraźne ślady zużycia. Nawet chromowane elementy nie były porysowane - co jest rzadkością w autach prasowych o takim przebiegu. A to daje potencjalnemu nabywcy dość ważną informację. Plastiki choć w większości twarde, są naprawdę wysokiej jakości. W efekcie auto okaże się trwałe i dzielnie powinno znosić trudny eksploatacji przez lata.

Zobacz również: Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Pod maską Mitsubishi Eclipse Cross pracować może aż… jeden silnik! Mowa o półtoralitrowej jednostce benzynowej, która za sprawą doładowania generuje 163 konie mechaniczne. Motor zachowuje się kulturalnie - nie jest nadmiernie hałaśliwy i nie szarpie. Do tego ma wystarczającą ilość siły do sprawnego - nie sportowego! - poruszania się. Dynamika jazdy byłaby zdecydowanie lepsza, gdyby nie przekładnia automatyczna. CVT pracuje gładko i nie ma np. nagłych skoków mocy, ale wyraźnie tonuje zapędy benzyniaka. Spalanie? To w czasie testu wyniosło 9,8 litra. To sporo nawet jak na 163-konne auto o masie przeszło półtorej tony.

Test: Mitsubishi Eclipse Cross - a co z zawieszeniem?

Podczas jazdy uwagę zwracają głównie dwie rzeczy. Po pierwsze zawieszenie pracuje dość głośno - być może z uwagi na fakt, że jest sztywno zestrojone. Kierowca spokojnie mógłby liczyć na to, że McPhersony z przodu lub wielowahacze z tyłu ciszej będą resorować nierówności - które w polskich miastach nie są wcale takie rzadkie. Po drugie układ kierowniczy być może jest nieco „głuchawy”, mimo wszystko pozwala na w miarę precyzyjne planowanie manewrów. Skutek? Mitsubishi Eclipse Sport to świetne auto do podróżowania. Poza miastem jeździ się nim wyjątkowo dobrze.

Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD

Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD

Kuba Brzeziński

Mitsubishi Eclipse Cross nie jest najnowocześniejszym autem sportowo-rekreacyjnym w Europie. Z drugiej strony w wysokim stopniu analogowości może być ukryta pewna metoda. Takiego obrotu spraw mogą bowiem wymagać klienci marki. Poza tym samochód sprawia wrażenie naprawdę solidnego i w ogólnym rozrachunku… przyjemnie się nim jeździ! Nie jest szybki czy przesadnie precyzyjny, ale jego obsługa okazuje się bezrefleksyjna i nie zmusza do myślenia. A to w czasach wszechobecnych komputerów na kołach oldskulowa, ale i fajna cecha.

Zobacz również: Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1499 cm3
  • Maksymalna moc: 163 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1800 - 4500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,3 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 60 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 9,1 litrów
  • Długość: 4405 mm
  • Szerokość: 1805 mm
  • Wysokość: 1685 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 374 litry
  • Cena: od 93 990 złotych

Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD - cena i wyposażenie:

  • Cena: 153 089 złotych
  • 6 głośników
  • Stacja multimedialna SDA
  • Kontroler typu Touch Pad do zarządzania systemem multimedialnym
  • Sterowanie systemem audio na kierownicy
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy
  • System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW)
  • Monitorowanie martwego pola (BSW) z asystentem pasa ruchu (LCA)
  • Monitorowanie ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu (RCTA)
  • Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • Dostęp i uruchamianie samochodu bez kluczyka (KOS)
  • Podgrzewana kanapa tylna
  • Podgrzewana kierownica
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
  • System kamer 360 stopni
  • 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/55R18
  • Automatyczne światła drogowe (AHB)
  • Reflektory przednie w technologii Bi-LED (światła mijania i drogowe)
  • Fotochromatyczne lusterko wsteczne
  • Wyświetlacz head-up

Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Eclipse Cross Instyle 1.5T MIVEC 163 KM CVT AWD
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA