REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi Outlandera Intense Plus Navi Calligraphy 2.0 CVT AWD

Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

W nasze ręce wpadł Mitsubishi Outlander z ciekawym pakietem Calligraphy. Jak japoński SUV sprawdził się w teście i jakie ma wady oraz zalety?
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outlander - wygląd

Stylistyka obecnie sprzedawanego w salonach Mitsubishi Outlandera jest dość kontrowersyjna. Z przodu auto prezentuje się całkiem nowocześnie, choć ponuro, z tyłu nadwozie jest stonowane, zaś z profilu samochód wygląda po prostu nudno. Japońskim projektantom wyszedł specyficzny misz-masz, który nie każdemu przypadnie do gustu i ja należę do tej grupy osób. Nawet piękny, mieniący się w słońcu czerwony lakier nie zdołał przekonać mnie do spojrzenia łaskawszym okiem na wygląd pojazdu, chociaż trzeba przyznać, że Outlandera łatwo rozpoznać na ulicy. To za sprawą charakterystycznej sylwetki powiększonego kombi i dziwnych proporcji - zwisy są długie, a obie osie wydają się być rozstawione zbyt blisko siebie w stosunku do całkowitej długości nadwozia. Warto dodać, że auto mierzy 4695 mm długości, 1810 mm szerokości i 1710 mm wysokości, zaś rozstaw osi wynosi 2670 mm. Obecne wcielenie SUV-a od Mitsubishi jest obecne na rynku już od 2012 roku, więc Japończycy powinni szykować się już na zaprezentowanie następcy modelu.

REKLAMA

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outlander Calligraphy - wnętrze

Po otwarciu drzwi Mitsubishi Outlandera z pakietem Calligraphy można się zdziwić. Kabina pasażerska została wykończona w dużej mierze Alcantarą, która znalazła się na fotelach i tylnej kanapie, a nawet na desce rozdzielczej i boczkach drzwi. Materiał ten jest bardzo przyjemny w dotyku i robi świetne wrażenie. Szkoda, że czar pryska po zetknięciu się dłoni z tworzywami sztucznymi. Plastiki są koszmarnie twarde, śliskie i nieprzyjemne w dotyku. Co ważne, pakiet Calligraphy jest dodatkiem opcjonalnym, a w konfiguracji takiej jak w testowanym egzemplarzu, czyli z obszytą deską rozdzielczą, boczkami drzwi, przednimi i tylnymi fotelami, kosztuje aż 19 990 zł (pakiet Fascynacja). Szczegóły dotyczące pakietu Calligraphy i jego poziomów można znaleźć pod tym linkiem: Mitsubishi Outlander Calligraphy.

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

Na szczęście sama deska rozdzielcza nie jest przesadnie udziwniona, a Mitsubishi pozostało przy pokrętłach i przyciskach do obsługi klimatyzacji, przeciwstawiając się głupiej modzie na upychaniu wszystkiego w odmęty systemu multimedialnego, sterowanego za pomocą dotykowego ekranu. A skoro już o systemie multimedialnym mowa - jednostka firmy Alpine, należąca do elementów wersji wyposażenia Intense Plus Navi, wygląda jakby została wciśnięta na siłę, a korzystanie z niej nie należy do najprzyjemniejszych. Na szczęście audio sygnowane logo Rockford Fosgate gra przyzwoicie. Elementy pokryte czarnym lakierem bardzo szybko się brudzą, a doprowadzenie ich do czystości zajmuje sporo czasu. Szkoda, że Japończycy nie zdecydowali się na umieszczenie przycisku sterowania komputerem pokładowym na kierownicy - umiejscowienie go za kierownicą w okolicach lewej manetki jest po prostu nietrafione.

Na szczęście Mitsubishi Outlander ma również niezaprzeczalną zaletę, jaką jest przestronne wnętrze. Zarówno z przodu, jak i z tyłu, nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na ilość miejsca, także w okolicach kolan i głów. Zajmowanie tylnych miejsc jest ułatwione dzięki drzwiom otwierającym się pod kątem niemal 90°. Przednie fotele mogłyby być wygodniejsze i oferować lepsze trzymanie boczne, ale za to tylna kanapa jest płaska i ma regulowane oparcie, dzięki czemu całkiem wygodnie zasiądą na niej trzy osoby. Na plus należy zaliczyć dobrą widoczność we wszystkich kierunkach oraz olbrzymie lusterka boczne, w których widać wszystko, co dzieje się wokół auta. Warto wspomnieć, że bagażnik ma pojemność 477 litrów (w wersji napędem na wszystkie koła i przekładnią CVT). Mitsubishi Outlander występuje także w wersji 7-osobowej (pakiet Comfort Plus) - taki też był testowany egzemplarz. Trzeba jednak powiedzieć, że dodatkowe dwa fotele należy traktować jako rozwiązanie awaryjne.

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outlandera Intense Plus Navi - wyposażenie

REKLAMA

Na polskim rynku Mitsubishi Outlander jest oferowany w czterech wariantach wyposażenia - City Style, Intense, Intense Plus i Instyle Navi. W podstawowej wersji City Style klient otrzymuje m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, 7 poduszek powietrznych, w tym kolanową kierowcy, system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, kolumnę kierowniczą regulowaną w dwóch płaszczyznach, tempomat, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, klimatyzację dwustrefową, światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, elektrycznie sterowane lusterka boczne, kamerę cofania, system dostępu bezkluczykowego, system audio Rockford Fosgate z 9 głośnikami oraz LED-owe światła mijania. Wariant Intense zawiera ponadto m.in. czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie składane lusterka boczne, przyciemnione szyby w tylnej części nadwozia, przednie reflektory przeciwmgielne i zestaw głośnomówiący Bluetooth.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowany egzemplarz był skonfigurowany w wersji Intense Plus Navi. To oznacza, że wariant ten, oprócz elementów wymienionych w akapicie powyżej, zawiera m.in. 18-calowe alufelgi, 7-osobową kabinę pasażerską oraz stację multimedialną Alpine z nawigacją. Co ciekawe, dla auta z silnikiem wysokoprężnym przewidziano wersję Intense Plus, która nie posiada nawigacji, ale w zamian ma elektryczny hamulec postojowy. Najbogatsza odmiana Instyle Navi posiada ponadto m.in. system kamer 360°, czujniki parkowania z przodu, system monitorowania martwego pola, system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, tempomat adaptacyjny, system ograniczający skutki kolizji czołowych z funkcją wykrywania pieszych, system informujący o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, podgrzewane fotele przednie i kierownicę oraz elektrycznie sterowaną klapę bagażnika.


Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outlander - prowadzenie

Pod względem prowadzenia Mitsubishi Outlander nie zachwyca. Układ kierowniczy jest mało precyzyjny i mógłby lepiej informować kierowcę o poczynaniach przednich kół. Szczególnie irytuje luz w centralnym położeniu kierownicy, który wymusza co jakiś czas korektę, zwłaszcza podczas mocniejszych podmuchów bocznych. Zawieszenie jest nastawione głównie na komfortowe przewożenie pasażerów - jest miękko i komfortowo. Na szczęście nawet przy pełnym obłożeniu amortyzatory nie dobijają, jednak w takich warunkach przydałoby się trochę więcej sztywności w podwoziu, by prowadzenie było stabilniejsze. Auto chętnie zmienia kierunek jazdy i składa się w zakręty, a podsterowność pojawia się w momencie mocniejszego dodania gazu, co wynika z zastosowania przekładni CVT. Dzięki 19-centymetrowemu prześwitowi można zjechać z utwardzonych dróg, jednak odradzałbym realizację swoich off-roadowych marzeń - Outlander dobrze sprawdzi się np. podczas jazdy po szturach lub trochę rozjechanych duktach. O przyczepność dba napęd na wszystkie koła, który w przypadku silnika benzynowego zawsze łączony jest z bezstopniową przekładnią CVT.

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outladner 2.0 CVT AWD - układ napędowy

Na polskim rynku Mitsubishi Outlander jest oferowany z wolnossącym 2-litrowym silnikiem benzynowym (150 KM i 195 Nm) oraz turbodieslem o pojemności 2.2 litra (150 KM i 360 Nm). "Benzyniak" może być połączony z 5-biegową skrzynią manualną, przekazującą napęd na przednią oś, lub bezstopniową przekładnią CVT, przekazującą napęd na wszystkie koła. Z kolei motor wysokoprężny występuje tylko w połączeniu z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła.

Do testu otrzymaliśmy egzemplarz wyposażony w jednostkę benzynową, współgrającą z przekładnią CVT. W mojej opinii jest to najgorsze zestawienie ze wszystkich możliwych konfiguracji układu napędowego. Wolnossący silnik benzynowy, generujący 150 KM (przy 6000 obr./min) i 195 Nm (przy 4200 obr./min), jest po prostu za słaby do auta ważącego 1495 kg. Sytuacja byłaby lepsza, gdyby zamiast bezstopniowej przekładni CVT została zamontowana skrzynia manualna. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Outlander potrzebuje 12,4 s, a sytuacja pogarsza się, jeśli na pokładzie znajdzie się komplet pasażerów. Rozpędzanie auta spod świateł wiąże się z charakterystycznym dla przekładni CVT wyciem silnika na wysokich obrotach, podobnie jest w przypadku dynamicznego wyprzedzania innych uczestników ruchu drogowego, przez co można odnieść wrażenie, że japoński SUV nabiera prędkości za karę i trwa to dłużej niż jest to podane w katalogu. Gdy jedziemy spokojnie jednostka napędowa pracuje całkiem cicho, jednak nawet mniejsze wzniesienie podczas jazdy po autostradzie powoduje skok obrotów motoru, co związane jest z charakterystyką pracy przekładni CVT. Inżynierowie pozostawili kierowcy możliwość zmiany tzw. "wirtualnych" biegów za pomocą łopatek przy kierownicy, jednak w mojej ocenie rozwiązanie to jest przydatne jedynie podczas hamowania silnikiem. Na plus należy jednak zaliczyć fakt, że przekładnia bardzo szybko reaguje na każde wciśnięcie pedału gazu. Osoby, którym zależy na napędzie na wszystkie koła, powinni zainteresować się turbodieslem, jednak cena wysokoprężnego Outlandera w wersji wyposażenia Intense Plus Navi różni się od benzynowego Outlandera w wersji wyposażenia Intense Plus aż o 31 300 zł (164 990 zł vs. 133 690 zł, podane ceny są bez rabatów).

Warto również wspomnieć o zużyciu paliwa. Mitsubishi Outlander z benzynowym silnikiem, przekładnią bezstopniową CVT i napędem na wszystkie koła według katalogu w warunkach miejskich zużywa 7 l benzyny na każde 100 km. W realnych warunkach tę wartość należy włożyć między bajki. W mieście uzyskanie średniego zużycia paliwa poniżej 10 l/100 km wydaje się po prostu nierealne, natomiast nietrudno uzyskać wynik na poziomie około 14 l/100 km. Z kolei podczas jazdy autostradowej, z tempomatem ustawionym na 140 km/h i przy komplecie pasażerów, średnie zużycie paliwa wynosiło około 11-12 l/100 km.


Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outlander Intense Plus Navi Calligraphy - podsumowanie

Mitsubishi Outlander Calligraphy to propozycja dla osób, które szukają auta z przestronnym wnętrzem i mających spokojny styl jazdy. Japoński SUV kusi ilością miejsca dla pasażerów, jednak czuć już wiek konstrukcji. Plastiki są przeraźliwie twarde, a ich odbiór próbuje ratować kosztujący krocie pakiet Calligraphy. Wolnossący silnik w połączeniu z bezstopniową przekładnią CVT bywa zbyt paliwożerny i po prostu nie sprawdza się w tak dużym aucie, które ma służyć do rodzinnych wyjazdów. Lepiej zdecydować się na wersję z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś lub turbodiesla i napęd na wszystkie koła, jednak w drugim przypadku musimy się liczyć z bardzo dużym wydatkiem. Na plus, poza pojemnym wnętrzem, należy zaliczyć także komfortowe zawieszenie, które nieźle daje sobie radę na polskich drogach. Mitsubishi Outlandera albo się polubi i zaakceptuje jego wady, albo nie. Ja niestety zaliczam się do drugiej grupy.

Mitsubishi Outladner 2.0 CVT AWD - dane techniczne

Silnik 1998 cm³ wolnossący benzynowy, R4
Moc maksymalna 150 KM przy 6000 obr./min.
Maks. moment obrotowy 195 Nm przy 4200 obr./min.
Przekładnia bezstopniowa CVT
Napęd Na obie osie
Zawieszenie przód kolumny MacPhersona
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Opony 225/55 R18
Pojemność bagażnika 477 l
Pojemność zbiornika paliwa 60 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 4695/1810/1710 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Masa własna 1495 kg
Spalanie: miasto/trasa/średnie (katalogowe) 7 l/5 l/6 l na 100 km
Prędkość maksymalna 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,4 s
Cena wersji podstawowej City Style 2.0 M5: 105 990 zł
Cena wersji testowej

Intense Plus Navi 2.0 CVT AWD: 133 690 zł
(+ pakiet Calligraphy Fascynacja: 19 990 zł)

Mitsubishi Outlander - cennik

Silnik/Wersja City Style Intense Intense Plus Intense Plus Navi Instyle Navi
2.0 M5 FWD 105 990 zł - - - -
2.0 CVT AWD - 115 990 zł - 133 990 zł 155 990 zł
2.2 A6 AWD - - 164 990 zł - 189 990 zł
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA