REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ku zaskoczeniu motoryzacyjnego światka Mitsubishi nie wprowadziło do sprzedaży nowego modelu ASX, ale zdecydowało się na wprowadzenie do oferty wersji zmodernizowanej. W teście Mitsubishi ASX z benzynowym silnikiem 1.6/117 KM i napędem na przednią oś.

Jak na dzisiejsze standardy, Mitsubishi ASX to prawdziwy weteran szos. Jest produkowany w prawie niezmienionej formie od niespełna 7 lat.

REKLAMA

Przez ten czas zyskał uznanie użytkowników (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), którzy cenią go m.in. za zgodny z ich oczekiwaniami design oraz prostotę obsługi.

Może dlatego producent zdecydował, że najnowszy lifting będzie bardzo zachowawczy. Wprawni obserwatorzy dojrzą zmiany w obrębie przedniego pasa (zmodyfikowano m.in. przedni zderzak, dodano też chromowane listwy) oraz tradycyjną antenę zastąpiono tzw. płetwą rekina.

Co więcej, rozszerzono ofertę w zakresie personalizacji wyglądu nadwozia – można np. zamówić oklejenie lusterek zewnętrznych wzorem przypominającym karbon.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Mitsubishi znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – wnętrze

REKLAMA

Design deski rozdzielczej jest zachowawczy. Jakość materiałów użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego jest przeciętna. Wbrew powszechnie panującemu trendowi, „zegarów” ASX-a nie da się zastąpić olbrzymim wyświetlaczem. W tym przypadku zastosowano jedynie oldschoolowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego umieszczony między prędkościomierzem, a obrotomierzem. Na górze środkowej konsoli wygospodarowano miejsce dla opcjonalnego (koszt ok. 4500 zł) systemu nawigacyjno-multimedialnego Alpine.

Cieszy wygoda foteli – są wystarczająco obszerne i zapewniają optymalny komfort podczas długich podróży. Nikt też nie powinien narzekać na ciasnotę w przedniej części przedziału pasażerskiego. Niestety w tylnej części jest sporo ciaśniej.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Proste rozwiązania na tablicy przyrządów sprawiają, że obsługa kokpitu jest łatwa i intuicyjna. Tym bardziej szkoda, że producent nie zastosował podświetlenia wszystkich przycisków na drzwiach kierowcy. W efekcie, gdy chcemy po zmroku otworzyć szybę, czy zaryglować drzwi, musimy namierzyć odpowiednie włączniki po omacku. To bywa kłopotliwe.

Z pewnością wystarczający dla potrzeb większości użytkowników będzie przedział bagażowy - ma objętość 419 l.

Zobacz też: Nissan wykupi Mitsubishi

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Mitsubishi ASX znalazły się trzy jednostki napędowe – jedna benzynowa 1.6/117 KM oraz dwie wysokoprężne – 1.6/114 KM oraz 2.2/150 KM.

Tylko silniki Diesla można skonfigurować z napędem 4WD, przy czym najmocniejsza wersja standardowo jest wyposażona w napęd na obie osie, a odmiana 114 konna może być w taki napęd wyposażona.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez benzynowy, wolnossący silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 117 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4000 obr./min.

Według danych producenta ważący 1260 kg pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 s i może rozpędzić się do maksymalnej prędkości 183 km/h.

Jednostka napędowa wykazuje dużą ospałość w dolnym zakresie obrotów i większą dynamikę, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 3,5 tys. obr./min. Ale wtedy odgłos pracy silnika staje się zbyt donośny, co skutecznie studzi zapał kierowcy. Dynamicznej jeździe nie sprzyja także zbyt mało bezpośredni układ kierowniczy, a także miękko zestrojone zawieszenie i długi skok dźwigni pięciobiegowej przekładni.

Dalsza część testu Mitsubishi ASX na następnej stronie


REKLAMA

Te wszystkie cechy przestają mieć jednak znaczenie w przypadku, gdy zmienimy styl jazdy na bardziej stonowany, w którym nie przekraczamy 3,5 tys. obrotów na minutę. Wtedy ASX okazuje się samochodem poręcznym w codziennej eksploatacji. Na pierwszy plan wysuwają się dobra widoczność, niezły promień skrętu i wysoki komfort jazdy. Nie bez znaczenia jest też wysoki prześwit (19 cm), który w połączeniu z oponami o wysokim profilu dodaje pewności podczas forsowania krawężników. Także podróż w trasie upływa w miłej atmosferze o ile nie staramy się przekraczać 130 km/h, wtedy we wnętrzu robi się zbyt głośno.

A jak w przypadku opisywanego Mitsubishi prezentują się wyniki pomiarów zużycia paliwa? W ruchu miejskim, na krótkich dystansach (podczas mrozów) jeżdżąc dość spokojnie zużywał średnio 7,6 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością zużycie paliwa dochodziło do 11 l benzyny na 100 km. Najbardziej optymalną prędkością w trasie dla tej wersji japońskiego crossovera wydaje się być ok. 120 km/h.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Dane techniczne: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D150 KM

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – podsumowanie

Mitsubishi ASX z silnikiem 1.6/117 KM to na pewno nie jest propozycja dla osób które szczególnie cenią sobie jakość prowadzenia. To propozycja dla tych, którzy poszukują samochodu ze zwiększonym prześwitem, komfortowego i… taniego. Bo, choć ASX nie jest tak zaawansowany technologicznie, jak niektórzy konkurenci, to jednak jest dostępny za bardzo przystępną cenę. Najbogatsza odmiana z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l (wyposażona m.in. w nawigację, panoramiczny dach i kamerę cofania) kosztuje 98 900 zł. Najtańsza (z klimatyzacją manualną, radiem i elektrycznie sterowanymi szybami) jest dostępna od 69 990 zł.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – dane techniczne

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA