REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ku zaskoczeniu motoryzacyjnego światka Mitsubishi nie wprowadziło do sprzedaży nowego modelu ASX, ale zdecydowało się na wprowadzenie do oferty wersji zmodernizowanej. W teście Mitsubishi ASX z benzynowym silnikiem 1.6/117 KM i napędem na przednią oś.

Jak na dzisiejsze standardy, Mitsubishi ASX to prawdziwy weteran szos. Jest produkowany w prawie niezmienionej formie od niespełna 7 lat.

REKLAMA

Przez ten czas zyskał uznanie użytkowników (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), którzy cenią go m.in. za zgodny z ich oczekiwaniami design oraz prostotę obsługi.

Może dlatego producent zdecydował, że najnowszy lifting będzie bardzo zachowawczy. Wprawni obserwatorzy dojrzą zmiany w obrębie przedniego pasa (zmodyfikowano m.in. przedni zderzak, dodano też chromowane listwy) oraz tradycyjną antenę zastąpiono tzw. płetwą rekina.

Co więcej, rozszerzono ofertę w zakresie personalizacji wyglądu nadwozia – można np. zamówić oklejenie lusterek zewnętrznych wzorem przypominającym karbon.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Mitsubishi znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – wnętrze

REKLAMA

Design deski rozdzielczej jest zachowawczy. Jakość materiałów użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego jest przeciętna. Wbrew powszechnie panującemu trendowi, „zegarów” ASX-a nie da się zastąpić olbrzymim wyświetlaczem. W tym przypadku zastosowano jedynie oldschoolowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego umieszczony między prędkościomierzem, a obrotomierzem. Na górze środkowej konsoli wygospodarowano miejsce dla opcjonalnego (koszt ok. 4500 zł) systemu nawigacyjno-multimedialnego Alpine.

Cieszy wygoda foteli – są wystarczająco obszerne i zapewniają optymalny komfort podczas długich podróży. Nikt też nie powinien narzekać na ciasnotę w przedniej części przedziału pasażerskiego. Niestety w tylnej części jest sporo ciaśniej.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Proste rozwiązania na tablicy przyrządów sprawiają, że obsługa kokpitu jest łatwa i intuicyjna. Tym bardziej szkoda, że producent nie zastosował podświetlenia wszystkich przycisków na drzwiach kierowcy. W efekcie, gdy chcemy po zmroku otworzyć szybę, czy zaryglować drzwi, musimy namierzyć odpowiednie włączniki po omacku. To bywa kłopotliwe.

Z pewnością wystarczający dla potrzeb większości użytkowników będzie przedział bagażowy - ma objętość 419 l.

Zobacz też: Nissan wykupi Mitsubishi

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Mitsubishi ASX znalazły się trzy jednostki napędowe – jedna benzynowa 1.6/117 KM oraz dwie wysokoprężne – 1.6/114 KM oraz 2.2/150 KM.

Tylko silniki Diesla można skonfigurować z napędem 4WD, przy czym najmocniejsza wersja standardowo jest wyposażona w napęd na obie osie, a odmiana 114 konna może być w taki napęd wyposażona.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez benzynowy, wolnossący silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 117 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4000 obr./min.

Według danych producenta ważący 1260 kg pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 s i może rozpędzić się do maksymalnej prędkości 183 km/h.

Jednostka napędowa wykazuje dużą ospałość w dolnym zakresie obrotów i większą dynamikę, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 3,5 tys. obr./min. Ale wtedy odgłos pracy silnika staje się zbyt donośny, co skutecznie studzi zapał kierowcy. Dynamicznej jeździe nie sprzyja także zbyt mało bezpośredni układ kierowniczy, a także miękko zestrojone zawieszenie i długi skok dźwigni pięciobiegowej przekładni.

Dalsza część testu Mitsubishi ASX na następnej stronie


REKLAMA

Te wszystkie cechy przestają mieć jednak znaczenie w przypadku, gdy zmienimy styl jazdy na bardziej stonowany, w którym nie przekraczamy 3,5 tys. obrotów na minutę. Wtedy ASX okazuje się samochodem poręcznym w codziennej eksploatacji. Na pierwszy plan wysuwają się dobra widoczność, niezły promień skrętu i wysoki komfort jazdy. Nie bez znaczenia jest też wysoki prześwit (19 cm), który w połączeniu z oponami o wysokim profilu dodaje pewności podczas forsowania krawężników. Także podróż w trasie upływa w miłej atmosferze o ile nie staramy się przekraczać 130 km/h, wtedy we wnętrzu robi się zbyt głośno.

A jak w przypadku opisywanego Mitsubishi prezentują się wyniki pomiarów zużycia paliwa? W ruchu miejskim, na krótkich dystansach (podczas mrozów) jeżdżąc dość spokojnie zużywał średnio 7,6 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością zużycie paliwa dochodziło do 11 l benzyny na 100 km. Najbardziej optymalną prędkością w trasie dla tej wersji japońskiego crossovera wydaje się być ok. 120 km/h.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Dane techniczne: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D150 KM

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – podsumowanie

Mitsubishi ASX z silnikiem 1.6/117 KM to na pewno nie jest propozycja dla osób które szczególnie cenią sobie jakość prowadzenia. To propozycja dla tych, którzy poszukują samochodu ze zwiększonym prześwitem, komfortowego i… taniego. Bo, choć ASX nie jest tak zaawansowany technologicznie, jak niektórzy konkurenci, to jednak jest dostępny za bardzo przystępną cenę. Najbogatsza odmiana z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l (wyposażona m.in. w nawigację, panoramiczny dach i kamerę cofania) kosztuje 98 900 zł. Najtańsza (z klimatyzacją manualną, radiem i elektrycznie sterowanymi szybami) jest dostępna od 69 990 zł.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – dane techniczne

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA