REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ku zaskoczeniu motoryzacyjnego światka Mitsubishi nie wprowadziło do sprzedaży nowego modelu ASX, ale zdecydowało się na wprowadzenie do oferty wersji zmodernizowanej. W teście Mitsubishi ASX z benzynowym silnikiem 1.6/117 KM i napędem na przednią oś.

Jak na dzisiejsze standardy, Mitsubishi ASX to prawdziwy weteran szos. Jest produkowany w prawie niezmienionej formie od niespełna 7 lat.

REKLAMA

Przez ten czas zyskał uznanie użytkowników (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), którzy cenią go m.in. za zgodny z ich oczekiwaniami design oraz prostotę obsługi.

Może dlatego producent zdecydował, że najnowszy lifting będzie bardzo zachowawczy. Wprawni obserwatorzy dojrzą zmiany w obrębie przedniego pasa (zmodyfikowano m.in. przedni zderzak, dodano też chromowane listwy) oraz tradycyjną antenę zastąpiono tzw. płetwą rekina.

Co więcej, rozszerzono ofertę w zakresie personalizacji wyglądu nadwozia – można np. zamówić oklejenie lusterek zewnętrznych wzorem przypominającym karbon.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Mitsubishi znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – wnętrze

REKLAMA

Design deski rozdzielczej jest zachowawczy. Jakość materiałów użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego jest przeciętna. Wbrew powszechnie panującemu trendowi, „zegarów” ASX-a nie da się zastąpić olbrzymim wyświetlaczem. W tym przypadku zastosowano jedynie oldschoolowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego umieszczony między prędkościomierzem, a obrotomierzem. Na górze środkowej konsoli wygospodarowano miejsce dla opcjonalnego (koszt ok. 4500 zł) systemu nawigacyjno-multimedialnego Alpine.

Cieszy wygoda foteli – są wystarczająco obszerne i zapewniają optymalny komfort podczas długich podróży. Nikt też nie powinien narzekać na ciasnotę w przedniej części przedziału pasażerskiego. Niestety w tylnej części jest sporo ciaśniej.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Proste rozwiązania na tablicy przyrządów sprawiają, że obsługa kokpitu jest łatwa i intuicyjna. Tym bardziej szkoda, że producent nie zastosował podświetlenia wszystkich przycisków na drzwiach kierowcy. W efekcie, gdy chcemy po zmroku otworzyć szybę, czy zaryglować drzwi, musimy namierzyć odpowiednie włączniki po omacku. To bywa kłopotliwe.

Z pewnością wystarczający dla potrzeb większości użytkowników będzie przedział bagażowy - ma objętość 419 l.

Zobacz też: Nissan wykupi Mitsubishi

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Mitsubishi ASX znalazły się trzy jednostki napędowe – jedna benzynowa 1.6/117 KM oraz dwie wysokoprężne – 1.6/114 KM oraz 2.2/150 KM.

Tylko silniki Diesla można skonfigurować z napędem 4WD, przy czym najmocniejsza wersja standardowo jest wyposażona w napęd na obie osie, a odmiana 114 konna może być w taki napęd wyposażona.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez benzynowy, wolnossący silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 117 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4000 obr./min.

Według danych producenta ważący 1260 kg pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 s i może rozpędzić się do maksymalnej prędkości 183 km/h.

Jednostka napędowa wykazuje dużą ospałość w dolnym zakresie obrotów i większą dynamikę, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 3,5 tys. obr./min. Ale wtedy odgłos pracy silnika staje się zbyt donośny, co skutecznie studzi zapał kierowcy. Dynamicznej jeździe nie sprzyja także zbyt mało bezpośredni układ kierowniczy, a także miękko zestrojone zawieszenie i długi skok dźwigni pięciobiegowej przekładni.

Dalsza część testu Mitsubishi ASX na następnej stronie


REKLAMA

Te wszystkie cechy przestają mieć jednak znaczenie w przypadku, gdy zmienimy styl jazdy na bardziej stonowany, w którym nie przekraczamy 3,5 tys. obrotów na minutę. Wtedy ASX okazuje się samochodem poręcznym w codziennej eksploatacji. Na pierwszy plan wysuwają się dobra widoczność, niezły promień skrętu i wysoki komfort jazdy. Nie bez znaczenia jest też wysoki prześwit (19 cm), który w połączeniu z oponami o wysokim profilu dodaje pewności podczas forsowania krawężników. Także podróż w trasie upływa w miłej atmosferze o ile nie staramy się przekraczać 130 km/h, wtedy we wnętrzu robi się zbyt głośno.

A jak w przypadku opisywanego Mitsubishi prezentują się wyniki pomiarów zużycia paliwa? W ruchu miejskim, na krótkich dystansach (podczas mrozów) jeżdżąc dość spokojnie zużywał średnio 7,6 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością zużycie paliwa dochodziło do 11 l benzyny na 100 km. Najbardziej optymalną prędkością w trasie dla tej wersji japońskiego crossovera wydaje się być ok. 120 km/h.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Dane techniczne: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D150 KM

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – podsumowanie

Mitsubishi ASX z silnikiem 1.6/117 KM to na pewno nie jest propozycja dla osób które szczególnie cenią sobie jakość prowadzenia. To propozycja dla tych, którzy poszukują samochodu ze zwiększonym prześwitem, komfortowego i… taniego. Bo, choć ASX nie jest tak zaawansowany technologicznie, jak niektórzy konkurenci, to jednak jest dostępny za bardzo przystępną cenę. Najbogatsza odmiana z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l (wyposażona m.in. w nawigację, panoramiczny dach i kamerę cofania) kosztuje 98 900 zł. Najtańsza (z klimatyzacją manualną, radiem i elektrycznie sterowanymi szybami) jest dostępna od 69 990 zł.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – dane techniczne

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA