REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover

REKLAMA

REKLAMA

O ile zdolności terenowe Land Rovera Discovery mimo upływu lat nie zdewaluowały się, o tyle do wnętrza zajrzał… luksus. To jednak autu nie zaszkodziło. Zmyślna kabina nadała neandertalczykowi nieco funkcjonalnego sznytu. Czy zatem Disco czwartej generacji jest godne uwagi? Jakie są opinie użytkowników i typowe usterki?

Czwarta odsłona Land Rovera Discovery pojawiła się na rynku w roku 2009, czyli dokładnie w dwie dekady po premierze pierwszego modelu. Niestety producent nieco zawiódł fanów auta. Otóż zamiast zaoferować rewolucję, postawił raczej na bardzo dyskretną ewolucję. Disco 4 wygląda bardziej jak wersja poliftingowa swojego poprzednika. Otrzymał przezroczyste klosze tylnych lamp i nieznacznie przeprojektowane zderzaki.

REKLAMA

Zobacz też: Używane: Range Rover III (2002-2012) – co się psuje?

Dobra informacja? Zachowany został ponadczasowy kształt i elementy. Nadwozie Land Rovera nadal przywodzi na myśl lekcje geometrii i prezentuje się jak odrysowane od pudełka zapałek. Co więcej, posiada charakterystyczną szybę na wysokości bagażnika, która zachodzi aż na linię dachu oraz załamaną szybę w tylnej klapie.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?

Land Rover

Land Rover

Dużo większa przemiana została zafundowana kabinie pasażerskiej. Ta stylizacyjnie stała się bliższa luksusowemu bratu - Range Roverowi. Materiały wykończeniowe i sposób ich spasowania zostały niemalże wprost zapożyczone z luksusowej limuzyny. Identycznie stało się z bogatym wyposażeniem. Dodatkowo prestiż został okraszony rodzinną funkcjonalnością. Land Rover Discovery może zostać wyposażony w 7 foteli. Gdy na pokładzie znajduje się komplet pasażerów, w kufrze zmieści się tylko 280 litrów bagażu. Po demontażu ostatniego rzędu siedzeń przestrzeń rośnie do imponujących 1192 litrów oraz maksymalnie osiąga 2558 litrów.

Zobacz też: Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wady i zalety

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Land Rover Discovery 4 (2009-2017) - masa wymaga mocy

Brytyjczycy twierdzą, że największa przemiana w stosunku do poprzednika zaszła w kwestii technologii. Discovery czwartej generacji otrzymał modernizację mechaniczną w obrębie silnika, zawieszenia i hamulców. Modyfikacje niestety nie usunęły największej wady auta - mianowicie potężnej masy. Już bazowa wersja Land Rovera waży 2,5 tony. A to rzuca cień i na osiągi, i wyniki spalania.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?

Land Rover

Land Rover

Zobacz też: Range Rover Grand Evoque

Najpopularniejszym motorem w Discovery 4 jest 3-litrowy diesel SDV6 o mocy 255 koni mechanicznych produkowany od roku 2011. Najmocniejszy z ropniaków rozpędza auto do 100 km/h w 9,3 sekundy. W tym samym czasie jednak spala w mieście aż niespełna 10 litrów oleju napędowego. Co ważne, jak na razie jednostka opracowana razem z inżynierami Forda i PSA wykazuje właściwie tylko dwie słabości. Pierwszą jest filtr cząstek stałych - tak jak we wszystkich dieslach nie lubi jazdy w mieście. Druga dotyczy układu wtryskowego wrażliwego na jakość paliwa.

Dalsza część opisu używanego Land Rovera Discovery 4 na następnej stronie


Alternatywę stanowi słabsza, 245-konna wersja jednostki 3,0 SDV6 (produkowana do 2011 roku). Na szczęście wśród ogłoszeń sporadycznie spotykane są diesle 2,7 TDV6. Motor również opracowany razem z Fordem i PSA okazuje się dużo droższy w eksploatacji. Nierzadko miewa problemy z wtryskiwaczami lejącymi paliwem i zatartą turbosprężarką. Największą słabością tego diesla jest jednak wał korbowy. Okazuje się zbyt cienki i z czasem po prostu pęka.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?

Land Rover

Land Rover

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

REKLAMA

Na polskim rynku wtórnym bardzo sporadycznie pojawiają się Land Rovery Discovery 4 napędzane silnikiem benzynowym. Jeżeli już, mowa głównie o 5-litrowej V-ósemce. Jednostka naprawdę ładnie brzmi, oferuje 375 koni mechanicznych mocy i aż 510 Nm momentu obrotowego. Do tego jest trwała i dobrze współpracuje z instalacjami gazowymi. Gdzie ukrywa się ale? Nie ma żadnych oporów w pragnieniu. W mieście benzyniak zbudowany przez Jaguara potrafi „wypić” prawie 20 litrów benzyny!

Zawieszenie w Land Roverze jest w pełni niezależne. Do tego zostało ono sprzężone z układem pneumatycznym, który gwarantuje komfort jazdy oraz możliwość regulowania prześwitu podczas przejazdów terenowych. Układ sterujący jest inteligentny i dlatego np. w sytuacji, w której czujniki wyczują zbliżanie się ramy do podłoża, komputer zasugeruje podniesienie auta. W chwili obecnej właściciele Discovery 4 nie raportują podwyższonej awaryjności zawieszenia. To jednak nie może uśpić czujności nabywcy Land Rovera z drugiej ręki. Resorowanie składa się z drogich wahaczy, sfer i kompresora. A te z pewnością kiedyś będą wymagać wymiany.

Zobacz też: Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Używane: Land Rover Discovery 4 (2009-2017) - 4x4 na miarę legendy, a co z usterkowością?

Disco otrzymał stały napęd na cztery koła wyposażony w centralny dyferencjał, reduktor i opcjonalnie blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Standardem jest też system Terrain Response. Kierowca za pomocą pokrętła wybiera warunki terenowe i drogowe, w których będzie się poruszał. Na podstawie tej informacji komputer dobiera sposób pracy układu napędowego oraz zawieszenia. Według opinii użytkowników rozwiązanie spisuje się bardzo dobrze i jest jednym z lepszych obecnie stosowanych na rynku.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?

Land Rover

Land Rover

Najstarsze egzemplarze Discovery 4 mają obecnie 8 lat. Jako że dodatkowo auto jest stosunkowo rzadko spotykane, ciężko o raporty, które jednoznacznie wskażą listę charakterystycznych usterek. Na razie podwyższona ilość obserwacji właścicieli Land Roverów dotyczy jednej usterki, a mianowicie stosunkowo szybkiego zużycia akumulatora. Ten może wymagać wymiany jeszcze przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów. Prawdopodobnie decyduje o tym działanie jednego mechanizmu - bateria jest mocno obciążona przed ogromną ilość pokładowych urządzeń i nie wytrzymuje tempa pracy.

REKLAMA

Potencjalny nabywca musi być świadomy dwóch zasad, które są kluczowe do szczęśliwej eksploatacji Land Rovera Discovery. Po pierwsze nie da się tanio jeździć tym samochodem. Klasa pojazdu sprawia, że nawet ceny zamienników ciężko uznać za konkurencyjne. Po drugie absolutną podstawą jest specjalistyczny i naprawdę „troskliwy” serwis. Istnieje prawdopodobieństwo, że mechanik-partacz uszkodzi skomplikowaną konstrukcję Brytyjczyka nieumiejętnym działaniem.

Najtańsze, używane Discovery 4 z polskiego rynku wtórnego kosztuje 75 tysięcy złotych. Za model 3-letni trzeba zapłacić między 200 a 230 tysięcy złotych. Land Rover nie jest tani, rynek wtórny ma jednak dobrą informację. Być może ogłoszeń sprzedaży nie jest zbyt wiele - na ogół od 40 do 50, mimo wszystko 90 procent aut pochodzi z polskich salonów. A to zdecydowanie ułatwia sprawdzenie historii serwisowej przed zakupem.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?

Land Rover

Land Rover

Używane: Land Rover Discovery 4 (2009-2017) - podsumowanie

Land Rover Discovery 4 z całą pewnością ma masę uroku. To nieco nieokrzesany brytyjski gospodarz, który choć trafił do miasta i zaczął nosić modne ubrania, nadal lubi założyć kalosze i pójść na spacer szlakiem, który jest wyznaczony śladami błota. To w połączeniu z kosztowną eksploatacją sprawia, że Disco zawsze będzie typem motoryzacyjnego indywidualisty, który nigdy nie ma szansy na zdominowanie ulic. I dobrze.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) - ceny części

  • filtr oleju - od 28 zł
  • filtr powietrza - od 51 zł
  • filtr paliwa - od 236 zł
  • filtr kabinowy - od 42 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 572 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 267 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 254 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 178 zł
  • sworzeń wahacza - od 72 zł
  • tuleja wahacza - od 42 zł
  • łącznik stabilizatora - od 49 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 78 zł
  • amortyzator - od 342 zł
  • sprzęgło komplet - od 1021 zł

Dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

5,0 V8

375 KM

7,9 s

195 km/h

19,8/14,1

3,0 V6 kompr.

340 KM

8,1 s

195 km/h

14,4/11,5

Dane techniczne - silniki Diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

2,7 TDV6

190 KM

11,7 s

180 km/h

11,1/9,2

3,0 TDV6

twin-turbo

211 KM

10,7 s

182 km/h

9,8/8,8

3,0 SDV6

twin-turbo

245 KM

9,6 s

190 km/h

11,0/9,0

3,0 SDV6

twin-turbo

255 KM

8,3 s

191 km/h

11,2/9,3

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA