REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover

REKLAMA

REKLAMA

O ile zdolności terenowe Land Rovera Discovery mimo upływu lat nie zdewaluowały się, o tyle do wnętrza zajrzał… luksus. To jednak autu nie zaszkodziło. Zmyślna kabina nadała neandertalczykowi nieco funkcjonalnego sznytu. Czy zatem Disco czwartej generacji jest godne uwagi? Jakie są opinie użytkowników i typowe usterki?

Czwarta odsłona Land Rovera Discovery pojawiła się na rynku w roku 2009, czyli dokładnie w dwie dekady po premierze pierwszego modelu. Niestety producent nieco zawiódł fanów auta. Otóż zamiast zaoferować rewolucję, postawił raczej na bardzo dyskretną ewolucję. Disco 4 wygląda bardziej jak wersja poliftingowa swojego poprzednika. Otrzymał przezroczyste klosze tylnych lamp i nieznacznie przeprojektowane zderzaki.

REKLAMA

Zobacz też: Używane: Range Rover III (2002-2012) – co się psuje?

Dobra informacja? Zachowany został ponadczasowy kształt i elementy. Nadwozie Land Rovera nadal przywodzi na myśl lekcje geometrii i prezentuje się jak odrysowane od pudełka zapałek. Co więcej, posiada charakterystyczną szybę na wysokości bagażnika, która zachodzi aż na linię dachu oraz załamaną szybę w tylnej klapie.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?

Land Rover

Land Rover

Dużo większa przemiana została zafundowana kabinie pasażerskiej. Ta stylizacyjnie stała się bliższa luksusowemu bratu - Range Roverowi. Materiały wykończeniowe i sposób ich spasowania zostały niemalże wprost zapożyczone z luksusowej limuzyny. Identycznie stało się z bogatym wyposażeniem. Dodatkowo prestiż został okraszony rodzinną funkcjonalnością. Land Rover Discovery może zostać wyposażony w 7 foteli. Gdy na pokładzie znajduje się komplet pasażerów, w kufrze zmieści się tylko 280 litrów bagażu. Po demontażu ostatniego rzędu siedzeń przestrzeń rośnie do imponujących 1192 litrów oraz maksymalnie osiąga 2558 litrów.

Zobacz też: Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wady i zalety

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Land Rover Discovery 4 (2009-2017) - masa wymaga mocy

Brytyjczycy twierdzą, że największa przemiana w stosunku do poprzednika zaszła w kwestii technologii. Discovery czwartej generacji otrzymał modernizację mechaniczną w obrębie silnika, zawieszenia i hamulców. Modyfikacje niestety nie usunęły największej wady auta - mianowicie potężnej masy. Już bazowa wersja Land Rovera waży 2,5 tony. A to rzuca cień i na osiągi, i wyniki spalania.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?

Land Rover

Land Rover

Zobacz też: Range Rover Grand Evoque

Najpopularniejszym motorem w Discovery 4 jest 3-litrowy diesel SDV6 o mocy 255 koni mechanicznych produkowany od roku 2011. Najmocniejszy z ropniaków rozpędza auto do 100 km/h w 9,3 sekundy. W tym samym czasie jednak spala w mieście aż niespełna 10 litrów oleju napędowego. Co ważne, jak na razie jednostka opracowana razem z inżynierami Forda i PSA wykazuje właściwie tylko dwie słabości. Pierwszą jest filtr cząstek stałych - tak jak we wszystkich dieslach nie lubi jazdy w mieście. Druga dotyczy układu wtryskowego wrażliwego na jakość paliwa.

Dalsza część opisu używanego Land Rovera Discovery 4 na następnej stronie


Alternatywę stanowi słabsza, 245-konna wersja jednostki 3,0 SDV6 (produkowana do 2011 roku). Na szczęście wśród ogłoszeń sporadycznie spotykane są diesle 2,7 TDV6. Motor również opracowany razem z Fordem i PSA okazuje się dużo droższy w eksploatacji. Nierzadko miewa problemy z wtryskiwaczami lejącymi paliwem i zatartą turbosprężarką. Największą słabością tego diesla jest jednak wał korbowy. Okazuje się zbyt cienki i z czasem po prostu pęka.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?

Land Rover

Land Rover

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

REKLAMA

Na polskim rynku wtórnym bardzo sporadycznie pojawiają się Land Rovery Discovery 4 napędzane silnikiem benzynowym. Jeżeli już, mowa głównie o 5-litrowej V-ósemce. Jednostka naprawdę ładnie brzmi, oferuje 375 koni mechanicznych mocy i aż 510 Nm momentu obrotowego. Do tego jest trwała i dobrze współpracuje z instalacjami gazowymi. Gdzie ukrywa się ale? Nie ma żadnych oporów w pragnieniu. W mieście benzyniak zbudowany przez Jaguara potrafi „wypić” prawie 20 litrów benzyny!

Zawieszenie w Land Roverze jest w pełni niezależne. Do tego zostało ono sprzężone z układem pneumatycznym, który gwarantuje komfort jazdy oraz możliwość regulowania prześwitu podczas przejazdów terenowych. Układ sterujący jest inteligentny i dlatego np. w sytuacji, w której czujniki wyczują zbliżanie się ramy do podłoża, komputer zasugeruje podniesienie auta. W chwili obecnej właściciele Discovery 4 nie raportują podwyższonej awaryjności zawieszenia. To jednak nie może uśpić czujności nabywcy Land Rovera z drugiej ręki. Resorowanie składa się z drogich wahaczy, sfer i kompresora. A te z pewnością kiedyś będą wymagać wymiany.

Zobacz też: Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Używane: Land Rover Discovery 4 (2009-2017) - 4x4 na miarę legendy, a co z usterkowością?

Disco otrzymał stały napęd na cztery koła wyposażony w centralny dyferencjał, reduktor i opcjonalnie blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Standardem jest też system Terrain Response. Kierowca za pomocą pokrętła wybiera warunki terenowe i drogowe, w których będzie się poruszał. Na podstawie tej informacji komputer dobiera sposób pracy układu napędowego oraz zawieszenia. Według opinii użytkowników rozwiązanie spisuje się bardzo dobrze i jest jednym z lepszych obecnie stosowanych na rynku.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?

Land Rover

Land Rover

Najstarsze egzemplarze Discovery 4 mają obecnie 8 lat. Jako że dodatkowo auto jest stosunkowo rzadko spotykane, ciężko o raporty, które jednoznacznie wskażą listę charakterystycznych usterek. Na razie podwyższona ilość obserwacji właścicieli Land Roverów dotyczy jednej usterki, a mianowicie stosunkowo szybkiego zużycia akumulatora. Ten może wymagać wymiany jeszcze przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów. Prawdopodobnie decyduje o tym działanie jednego mechanizmu - bateria jest mocno obciążona przed ogromną ilość pokładowych urządzeń i nie wytrzymuje tempa pracy.

REKLAMA

Potencjalny nabywca musi być świadomy dwóch zasad, które są kluczowe do szczęśliwej eksploatacji Land Rovera Discovery. Po pierwsze nie da się tanio jeździć tym samochodem. Klasa pojazdu sprawia, że nawet ceny zamienników ciężko uznać za konkurencyjne. Po drugie absolutną podstawą jest specjalistyczny i naprawdę „troskliwy” serwis. Istnieje prawdopodobieństwo, że mechanik-partacz uszkodzi skomplikowaną konstrukcję Brytyjczyka nieumiejętnym działaniem.

Najtańsze, używane Discovery 4 z polskiego rynku wtórnego kosztuje 75 tysięcy złotych. Za model 3-letni trzeba zapłacić między 200 a 230 tysięcy złotych. Land Rover nie jest tani, rynek wtórny ma jednak dobrą informację. Być może ogłoszeń sprzedaży nie jest zbyt wiele - na ogół od 40 do 50, mimo wszystko 90 procent aut pochodzi z polskich salonów. A to zdecydowanie ułatwia sprawdzenie historii serwisowej przed zakupem.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?

Land Rover

Land Rover

Używane: Land Rover Discovery 4 (2009-2017) - podsumowanie

Land Rover Discovery 4 z całą pewnością ma masę uroku. To nieco nieokrzesany brytyjski gospodarz, który choć trafił do miasta i zaczął nosić modne ubrania, nadal lubi założyć kalosze i pójść na spacer szlakiem, który jest wyznaczony śladami błota. To w połączeniu z kosztowną eksploatacją sprawia, że Disco zawsze będzie typem motoryzacyjnego indywidualisty, który nigdy nie ma szansy na zdominowanie ulic. I dobrze.

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) - ceny części

  • filtr oleju - od 28 zł
  • filtr powietrza - od 51 zł
  • filtr paliwa - od 236 zł
  • filtr kabinowy - od 42 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 572 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 267 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 254 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 178 zł
  • sworzeń wahacza - od 72 zł
  • tuleja wahacza - od 42 zł
  • łącznik stabilizatora - od 49 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 78 zł
  • amortyzator - od 342 zł
  • sprzęgło komplet - od 1021 zł

Dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

5,0 V8

375 KM

7,9 s

195 km/h

19,8/14,1

3,0 V6 kompr.

340 KM

8,1 s

195 km/h

14,4/11,5

Dane techniczne - silniki Diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

2,7 TDV6

190 KM

11,7 s

180 km/h

11,1/9,2

3,0 TDV6

twin-turbo

211 KM

10,7 s

182 km/h

9,8/8,8

3,0 SDV6

twin-turbo

245 KM

9,6 s

190 km/h

11,0/9,0

3,0 SDV6

twin-turbo

255 KM

8,3 s

191 km/h

11,2/9,3

Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?
Land Rover
Land Rover
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA