REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Range Rover III (2002-2012) – co się psuje?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover

REKLAMA

REKLAMA

Choć ceny nowych Range Roverów trzeciej generacji przyprawiały o zawrót głowy, model ma problem z trwałością. Co się psuje najczęściej i ile to kosztuje?

Range Rover trzeciej generacji był autem niezwykle długo wyczekiwanym. Poprzednik zaprezentowany w roku 1994 w ciągu 8 lat produkcji zdążył się mocno zestarzeć. Projektanci nie zwracali jednak uwagi na rynkowe oczekiwania. Bardziej martwili się niełatwym zadaniem - w końcu mieli zbudować nową odsłonę legendy. W nadwoziu Range Rovera L322 bardzo mocno wyczuwalna jest nowoczesność. Tą wprowadzono m.in. za sprawą przezroczystych kloszy lamp okrywających koliste światła czy rasowych skrzeli w przednim błotniku. Nowoczesność jest jednak wyłącznie dodatkiem do najważniejszych wyznaczników elegancji i dystynkcji charakterystycznej dla poprzedników.

REKLAMA

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Range Rover

Range Rover

Po otwarciu drzwi auta oczom pasażerów ukazuje się nic innego, jak gustowny salon zapożyczony wprost z jednej z brytyjskich rezydencji. Inżynierowie pomijając prostą i przejrzystą stylizację mocno postawili na luksus. Materiały wykończeniowe są wyśmienitej jakości i skupiają się głównie na połączeniu skóry z naturalnym drewnem i szykownymi pikowaniami. Poza tym Range Rover jest dosyć nietypowo ergonomiczny. Co to znaczy? Brytyjczycy pomyśleli chociażby o tym, aby pokrętła umieszczone na konsoli centralnej były na tyle duże, żeby spokojnie można było je obsługiwać w rękawiczkach.

Zobacz też: Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wady i zalety

Używane: Range Rover III (2002-2012) - rodzinny przy okazji

SUV miał być przede wszystkim luksusową limuzyną ze zwiększonym prześwitem. Bardzo niechcący okazał się jednak samochodem idealnym dla rodziny. W kabinie spokojnie może podróżować pięć osób, a do tego zaraz za dzieloną klapą ukrywa się przepastny bagażnik. Do linii rolety kufer liczy przeszło 500 litrów. Licząc do linii dachu pojemność rośnie do 994 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń 2091 litrów.

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Range Rover

Range Rover

Najpopularniejszym silnikiem w używanych Range Roverach L322 jest 3,6-litrowy diesel TDV8 montowany od 2006 roku. Jednostka Forda ma 8-cylindrową głowicę, 272 konie mechaniczne mocy i ogromny moment obrotowy o wartości 640 Nm! Range Rover nie jest lekki. Waży przeszło 2,7 tony. A to skutecznie tonuje zapędy silnika. SUV przyspiesza do 100 km/h w 9,2 sekundy. W cyklu miejskim spalanie oscyluje w granicy 15 litrów. Serwisowo najsłabszym punktem motoru jest zestaw dwóch turbin. Uszkodzenie delikatnej uszczelki powoduje nieszczelności w układzie smarowania i może doprowadzić do zatarcia sprężarek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugim, najpopularniejszym silnikiem spod maski Range Rovera III jest 2,9-litrowy diesel dostarczony przez BMW i montowany w latach 2002 - 2006. Rzędowy motor z 6-cylindrową głowicą oferuje 177 koni mechanicznych i jest zdecydowanie zbyt słaby do tego auta. Rozpędza SUV-a do 100 km/h w mizerne 14,6 sekundy. Do tego nie jest bardziej oszczędny od jednostki 3,6 TDV8 oraz ma dłuższą listę problemów. Z uwagi na przebiegi używanych aut należy się liczyć m.in. z uszkodzeniami wtryskiwaczy, turbosprężarki czy pompy paliwa.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz Klasy R (2005 – 2012) – typowe usterki

Używane: Range Rover III (2002-2012) - przede wszystkim diesle

Z palety motorów wysokoprężnych najlepszy wybór stanowi 4,4-litrowy silnik TDV8 (montowany od 2010 roku). Fordowska jednostka dysponuje dwiema turbosprężarkami, mocą 313 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym 700 Nm. Dzięki temu dieslowi Range Rover osiąga pierwszą setkę już w 6,9 sekundy. Większy motor z serii TDV8 cieszy się dobrą opinią wśród mechaników. Ma jednak identyczną wadę jak mniejszy odpowiednik. Przy przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów pojawiają się problemy ze smarowaniem turbosprężarek. Regeneracja obydwu potrafi kosztować nawet 10 tysięcy złotych.

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Range Rover

Range Rover

Najpopularniejszym benzyniakiem na rynku wtórnym jest najsłabsza jednostka o mocy 286 koni mechanicznych produkowana przez BMW. 4,4-litrowa V-ósemka oferuje zadowalające osiągi, niestety nie ma żadnych ograniczeń w apetycie. W cyklu miejskim po pokonaniu 100 kilometrów z baku mogą zniknąć nawet 23 litry benzyny. Zalety? To motor praktycznie bezawaryjny, a do tego identycznie jak każdy inny benzyniak z gamy Range Rovera III, wyśmienicie nadaje się do zasilania tanim LPG.


Zawieszenie wszystkich czterech kół jest niezależne. Dodatkowo zostało sparowane z układem pneumatycznym. Na asfalcie tak zaprojektowane podwozie okazuje się niesamowicie komfortowe, a w terenie piekielnie sprawne. Dla przykładu prześwit w Range Roverze można zwiększyć nawet do 280 mm, podczas gdy Toyota Land Cruiser 90 z 2001 roku oferuje tylko 230 mm! Zawieszenie jest jednak skomplikowane, a to przy większych przebiegach musi się wiązać z dużymi kosztami. Z czasem w aucie rozszczelnią się sfery, padnie kompresor lub wybiją wahacze. Usunięcie każdej z usterek to wydatek minimum kilku tysięcy złotych.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Używane: Range Rover III (2002-2012) - wjedzie wszędzie!

Oczywiście nie byłoby terenowej legendy Range Rovera gdyby nie napęd. Inżynierowie postawili na stałe 4x4 z centralnym dyferencjałem, reduktorem i opcjonalnie blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Aby dodatkowo usprawnić system, auta otrzymywały pokrętło uruchamiające programy terenowe dostosowane m.in. do jazdy w piachu, śniegu czy błocie. Napęd brytyjskiego SUV-a jest bardzo sprawny. To arystokrata, który bez problemu może zamienić modne półbuty na kalosze i nie boi się terenowych przepraw.

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Range Rover

Range Rover

Range Rover choć drogi - za nowe auto należało zapłacić minimum 320 tysięcy złotych - nie jest wolny od wad. Drgania wyczuwalne na kole kierownicy podczas jazdy oznaczają uszkodzenie przekładni. Poza tym podatna na usterki jest pompa wspomagania układu kierowniczego, uszczelki klapy bagażnika przepuszczają wodę, klimatyzacja zamiast chłodzić powietrze w upalne dni potrafi je ogrzewać oraz posłuszeństwa odmawia system poziomowania reflektorów. Na starcie już zaznaczamy, że właściciele używanych Range Roverów powinni zrezygnować z ASO. Ceny usług są astronomiczne. Na szczęście w dużych miastach nie brakuje serwisów, które specjalizują się w naprawie aut z Wielkiej Brytanii.

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Range Rover

Range Rover

Jedno jest pewne, z wiekiem awarie w Range Roverze III mogą się nawarstwiać. A to oznacza, że nad jego zakupem warto się poważnie zastanowić. Szczególnie, że co kupującemu po cenie najtańszych egzemplarzy na poziomie 30 tysięcy złotych, skoro już kilka usterek może wymagać podobnych nakładów finansowych w serwisie. Czy to wada? Nie do końca, bardziej „oczywista oczywistość”. Brytyjski SUV jest samochodem segmentu premium, a wielbiciele luksusu muszą się liczyć z równie luksusowymi wydatkami na utrzymanie. Najdroższe używane Range Rovery L322 potrafią kosztować nawet 240 tysięcy złotych.

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używane: Range Rover III (2002-2012) - podsumowanie

Range Rover to sprawny w terenie SUV, który pomimo ubłoconej karoserii, nadal zaoferuje ciepłe, przytulne i bardzo eleganckie wnętrze. Nie można się zatem dziwić, że brytyjski arystokrata na stałe zapisał się w historii motoryzacji. Czy jednak używane egzemplarze są godne uwagi? Tak, jednak wyłącznie pod warunkiem, że kupujący liczy się z wysokimi kosztami eksploatacji charakterystycznymi dla segmentu premium.

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Range Rover

Range Rover

Range Rover III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 49 zł
  • filtr powietrza - od 48 zł
  • filtr paliwa - od 171 zł
  • filtr kabinowy - od 54 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 322 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 219 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 111 zł
  • wahacz - od 315 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 142 zł
  • amortyzator - od 1074 zł
  • łącznik stabilizatora - od 62 zł

Range Rover III - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie cykl miejski/mieszany w l/100 km

4,4 V8

286 KM

9,8 s.

208 km/h

22,2/16,3

4,4 V8

306 KM

8,7 s.

200 km/h

21,2/14,9

4,2 V8 kompr.

396 KM

7,5 s.

219 km/h

22,4/16,0

5,0 V8 kompr.

510 KM

6,2 s.

225 km/h

23,6/15,9

Range Rover III dane techniczne - silniki Diesla:

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie cykl miejski/mieszany w l/100 km

2,9 TD6

177 KM

14,6 s.

179 km/h

14,4/11,3

3,6 TDV8

272 KM

9,2 s.

200 km/h

14,5/11,1

4,4 TDV8

313 KM

6,9 s.

217 km/h

15,5/12,3

Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA