REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Range Rover III (2002-2012) – co się psuje?

Używane: Range Rover III (2002-2012)
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover

REKLAMA

REKLAMA

Choć ceny nowych Range Roverów trzeciej generacji przyprawiały o zawrót głowy, model ma problem z trwałością. Co się psuje najczęściej i ile to kosztuje?

Range Rover trzeciej generacji był autem niezwykle długo wyczekiwanym. Poprzednik zaprezentowany w roku 1994 w ciągu 8 lat produkcji zdążył się mocno zestarzeć. Projektanci nie zwracali jednak uwagi na rynkowe oczekiwania. Bardziej martwili się niełatwym zadaniem - w końcu mieli zbudować nową odsłonę legendy. W nadwoziu Range Rovera L322 bardzo mocno wyczuwalna jest nowoczesność. Tą wprowadzono m.in. za sprawą przezroczystych kloszy lamp okrywających koliste światła czy rasowych skrzeli w przednim błotniku. Nowoczesność jest jednak wyłącznie dodatkiem do najważniejszych wyznaczników elegancji i dystynkcji charakterystycznej dla poprzedników.

REKLAMA

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Range Rover

Range Rover

Po otwarciu drzwi auta oczom pasażerów ukazuje się nic innego, jak gustowny salon zapożyczony wprost z jednej z brytyjskich rezydencji. Inżynierowie pomijając prostą i przejrzystą stylizację mocno postawili na luksus. Materiały wykończeniowe są wyśmienitej jakości i skupiają się głównie na połączeniu skóry z naturalnym drewnem i szykownymi pikowaniami. Poza tym Range Rover jest dosyć nietypowo ergonomiczny. Co to znaczy? Brytyjczycy pomyśleli chociażby o tym, aby pokrętła umieszczone na konsoli centralnej były na tyle duże, żeby spokojnie można było je obsługiwać w rękawiczkach.

Zobacz też: Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wady i zalety

Używane: Range Rover III (2002-2012) - rodzinny przy okazji

SUV miał być przede wszystkim luksusową limuzyną ze zwiększonym prześwitem. Bardzo niechcący okazał się jednak samochodem idealnym dla rodziny. W kabinie spokojnie może podróżować pięć osób, a do tego zaraz za dzieloną klapą ukrywa się przepastny bagażnik. Do linii rolety kufer liczy przeszło 500 litrów. Licząc do linii dachu pojemność rośnie do 994 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń 2091 litrów.

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Range Rover

Range Rover

Najpopularniejszym silnikiem w używanych Range Roverach L322 jest 3,6-litrowy diesel TDV8 montowany od 2006 roku. Jednostka Forda ma 8-cylindrową głowicę, 272 konie mechaniczne mocy i ogromny moment obrotowy o wartości 640 Nm! Range Rover nie jest lekki. Waży przeszło 2,7 tony. A to skutecznie tonuje zapędy silnika. SUV przyspiesza do 100 km/h w 9,2 sekundy. W cyklu miejskim spalanie oscyluje w granicy 15 litrów. Serwisowo najsłabszym punktem motoru jest zestaw dwóch turbin. Uszkodzenie delikatnej uszczelki powoduje nieszczelności w układzie smarowania i może doprowadzić do zatarcia sprężarek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugim, najpopularniejszym silnikiem spod maski Range Rovera III jest 2,9-litrowy diesel dostarczony przez BMW i montowany w latach 2002 - 2006. Rzędowy motor z 6-cylindrową głowicą oferuje 177 koni mechanicznych i jest zdecydowanie zbyt słaby do tego auta. Rozpędza SUV-a do 100 km/h w mizerne 14,6 sekundy. Do tego nie jest bardziej oszczędny od jednostki 3,6 TDV8 oraz ma dłuższą listę problemów. Z uwagi na przebiegi używanych aut należy się liczyć m.in. z uszkodzeniami wtryskiwaczy, turbosprężarki czy pompy paliwa.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz Klasy R (2005 – 2012) – typowe usterki

Używane: Range Rover III (2002-2012) - przede wszystkim diesle

Z palety motorów wysokoprężnych najlepszy wybór stanowi 4,4-litrowy silnik TDV8 (montowany od 2010 roku). Fordowska jednostka dysponuje dwiema turbosprężarkami, mocą 313 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym 700 Nm. Dzięki temu dieslowi Range Rover osiąga pierwszą setkę już w 6,9 sekundy. Większy motor z serii TDV8 cieszy się dobrą opinią wśród mechaników. Ma jednak identyczną wadę jak mniejszy odpowiednik. Przy przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów pojawiają się problemy ze smarowaniem turbosprężarek. Regeneracja obydwu potrafi kosztować nawet 10 tysięcy złotych.

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Range Rover

Range Rover

Najpopularniejszym benzyniakiem na rynku wtórnym jest najsłabsza jednostka o mocy 286 koni mechanicznych produkowana przez BMW. 4,4-litrowa V-ósemka oferuje zadowalające osiągi, niestety nie ma żadnych ograniczeń w apetycie. W cyklu miejskim po pokonaniu 100 kilometrów z baku mogą zniknąć nawet 23 litry benzyny. Zalety? To motor praktycznie bezawaryjny, a do tego identycznie jak każdy inny benzyniak z gamy Range Rovera III, wyśmienicie nadaje się do zasilania tanim LPG.


Zawieszenie wszystkich czterech kół jest niezależne. Dodatkowo zostało sparowane z układem pneumatycznym. Na asfalcie tak zaprojektowane podwozie okazuje się niesamowicie komfortowe, a w terenie piekielnie sprawne. Dla przykładu prześwit w Range Roverze można zwiększyć nawet do 280 mm, podczas gdy Toyota Land Cruiser 90 z 2001 roku oferuje tylko 230 mm! Zawieszenie jest jednak skomplikowane, a to przy większych przebiegach musi się wiązać z dużymi kosztami. Z czasem w aucie rozszczelnią się sfery, padnie kompresor lub wybiją wahacze. Usunięcie każdej z usterek to wydatek minimum kilku tysięcy złotych.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Używane: Range Rover III (2002-2012) - wjedzie wszędzie!

Oczywiście nie byłoby terenowej legendy Range Rovera gdyby nie napęd. Inżynierowie postawili na stałe 4x4 z centralnym dyferencjałem, reduktorem i opcjonalnie blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Aby dodatkowo usprawnić system, auta otrzymywały pokrętło uruchamiające programy terenowe dostosowane m.in. do jazdy w piachu, śniegu czy błocie. Napęd brytyjskiego SUV-a jest bardzo sprawny. To arystokrata, który bez problemu może zamienić modne półbuty na kalosze i nie boi się terenowych przepraw.

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Range Rover

Range Rover

Range Rover choć drogi - za nowe auto należało zapłacić minimum 320 tysięcy złotych - nie jest wolny od wad. Drgania wyczuwalne na kole kierownicy podczas jazdy oznaczają uszkodzenie przekładni. Poza tym podatna na usterki jest pompa wspomagania układu kierowniczego, uszczelki klapy bagażnika przepuszczają wodę, klimatyzacja zamiast chłodzić powietrze w upalne dni potrafi je ogrzewać oraz posłuszeństwa odmawia system poziomowania reflektorów. Na starcie już zaznaczamy, że właściciele używanych Range Roverów powinni zrezygnować z ASO. Ceny usług są astronomiczne. Na szczęście w dużych miastach nie brakuje serwisów, które specjalizują się w naprawie aut z Wielkiej Brytanii.

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Range Rover

Range Rover

Jedno jest pewne, z wiekiem awarie w Range Roverze III mogą się nawarstwiać. A to oznacza, że nad jego zakupem warto się poważnie zastanowić. Szczególnie, że co kupującemu po cenie najtańszych egzemplarzy na poziomie 30 tysięcy złotych, skoro już kilka usterek może wymagać podobnych nakładów finansowych w serwisie. Czy to wada? Nie do końca, bardziej „oczywista oczywistość”. Brytyjski SUV jest samochodem segmentu premium, a wielbiciele luksusu muszą się liczyć z równie luksusowymi wydatkami na utrzymanie. Najdroższe używane Range Rovery L322 potrafią kosztować nawet 240 tysięcy złotych.

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używane: Range Rover III (2002-2012) - podsumowanie

Range Rover to sprawny w terenie SUV, który pomimo ubłoconej karoserii, nadal zaoferuje ciepłe, przytulne i bardzo eleganckie wnętrze. Nie można się zatem dziwić, że brytyjski arystokrata na stałe zapisał się w historii motoryzacji. Czy jednak używane egzemplarze są godne uwagi? Tak, jednak wyłącznie pod warunkiem, że kupujący liczy się z wysokimi kosztami eksploatacji charakterystycznymi dla segmentu premium.

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Range Rover

Range Rover

Range Rover III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 49 zł
  • filtr powietrza - od 48 zł
  • filtr paliwa - od 171 zł
  • filtr kabinowy - od 54 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 322 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 219 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 111 zł
  • wahacz - od 315 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 142 zł
  • amortyzator - od 1074 zł
  • łącznik stabilizatora - od 62 zł

Range Rover III - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie cykl miejski/mieszany w l/100 km

4,4 V8

286 KM

9,8 s.

208 km/h

22,2/16,3

4,4 V8

306 KM

8,7 s.

200 km/h

21,2/14,9

4,2 V8 kompr.

396 KM

7,5 s.

219 km/h

22,4/16,0

5,0 V8 kompr.

510 KM

6,2 s.

225 km/h

23,6/15,9

Range Rover III dane techniczne - silniki Diesla:

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie cykl miejski/mieszany w l/100 km

2,9 TD6

177 KM

14,6 s.

179 km/h

14,4/11,3

3,6 TDV8

272 KM

9,2 s.

200 km/h

14,5/11,1

4,4 TDV8

313 KM

6,9 s.

217 km/h

15,5/12,3

Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Używane: Range Rover III (2002-2012)
Range Rover
Range Rover
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA