REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wady i zalety

Kamil Borowski
Land Rover Freelander
Land Rover Freelander
Land Rover

REKLAMA

REKLAMA

W 2002 roku Land Rover Freelander został najlepiej sprzedającym się autem z napędem 4×4 w Europie. Czy zakup używanego Freelandera I ma sens? Jakie są typowe usterki modelu?

Land Rover przeprowadził kilka akcji serwisowych,w których wzięło udział ponad 40 000 sztuk Freelandera. Naprawiano wtedy awarie: zawieszenia, instalacji elektrycznej, hamulca ręcznego, mocowań i regulacji przednich foteli jak również blokad zamków w tylnych drzwiach. W 2000 roku Freelander przeszedł delikatny lifting. Ulepszenia widać głownie z przodu, gdzie zmieniono: reflektory, zderzaki oraz atrapę chłodnicy. Elementy z czarnego plastiku zastąpiono polakierowanymi na kolor nadwozia.

REKLAMA

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wygląd zewnętrzny

Land Rover Freelander występuje aż w trzech wersjach nadwoziowych.  Do wyboru jest wersja 5-drzwiowa i dwie 3-drzwiowe, które z tyłu są całkiem przestronne, ponieważ mają wymiary większej wersji. Poza tym obie odmiany mają otwierany miękki bądź twardy dach w tylnej części.

Zobacz też: Toyota RAV 4 (2005 - 2012) - miejska bulwarówka

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wnętrze

Wnętrze Freelandera utrzymane jest raczej w surowym klimacie. Kształty są bardzo proste, a zastosowane do wykończenia tworzywa są bardzo przeciętnej jakości. W przestronnej kabinie kierowca zajmuje wysoką pozycję za kierownicą dzięki czemu zyskuje doskonały widok na wszystko co się dzieje na drodze. Z przykrością trzeba stwierdzić, że bagażnik nie jest za duży, ma raptem 370 l pojemności, ale można go powiększyć poprzez rozłożenie siedzeń i uzyskać w ten sposób łączną przestrzeń wynoszącą 1315 litrów.

Zobacz też: Używana Toyota Carina E (1992-1998) – powrót do przeszłości

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – silniki benzynowe

Podstawowa jednostka 1.8 ma raczej mierne osiągi i nie spełnia oczekiwań kierowców. Auto wyposażone w ten silnik osiąga prędkość 100 km/h dopiero po blisko 13 s. Spalanie też nie należy do najniższych i kształtuje się w granicach 11-12 l/100km przy próbie w miarę dynamicznej jazdy. Co więcej silnik 1.8 prześladują awarie układu chłodzenia co w konsekwencji może prowadzić nawet do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. O wiele lepszym wyborem wydaje się być sześciocylindrowy motor 2.5 który co prawda do „setki” przyspiesza w około 10 s, ale jest w miarę elastyczny. Ten silnik jest też najmniej problemowy pod kątem awaryjności, jednakże trzeba mieć na uwadze wysokie zużycie paliwa. Auto podczas dynamicznej miejskiej jazdy potrafi spalić nawet 15 l/100km.

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006)- silniki Diesla

W gamie diesli do wyboru są dwa silniki wysokoprężne. Słabszy 2.0 Di konstrukcji Rovera miewa stosunkowo częste problemy z osprzętem. Notorycznie potrafią psuć się różnego rodzaju czujniki. Jednakowoż tym na co kierowcy narzekają najczęściej jest dynamika, której nie rekompensuje nawet relatywnie niskie spalanie. Drugim silnikiem w ofercie jest jednostka 2.0 TD4 produkcji BMW oznaczona symbolem M47. W porównaniu do swojej słabszej alternatywy charakteryzuje się wyższą kulturą pracy i znacznie lepszą dynamiką a to wszystko przy takim samym zapotrzebowaniu na olej napędowy. Niestety przed zakupem auta z tą wersją silnikową trzeba liczyć się koniecznością naprawy turbosprężarki bądź układu wtryskowego.

Zobacz też: Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – awaryjność

Przed zakupem koniecznie należy sprawdzić w jakim stanie znajduje się zawieszenie pojazdu. Najbardziej podatnymi na uszkodzenia elementami są łączniki stabilizatora, sworzenie wahaczy, tuleje oraz stabilizator. Niestety bardzo często awarii ulega też, ułatwiający pokonywanie zjazdów, system HDC.  W autach z początkowych lat produkcji nierzadko bywają problemy z nagrzewnicą. Elektronika i elektryka też nie są mocną stroną Freelandera. Niejednokrotnie odnotowano również kłopoty z osprzętem silnika, klimatyzacją czy czujnikiem systemu ABS. Niemiłe niespodzianki potrafi też sprawiać elektronika odpowiedzialna za sterowanie szyb.  Ogromną czujność trzeba zachować też podczas sprawdzania działania przekładni kątowej IRD. Jeżeli po jej uruchomieniu z napędu będą słyszalne wyraźne odgłosy, jest to znak, że ten element będzie potrzebował rychłej naprawy. Obfite wycieki w okolicach przekładni oznaczają, że trzeba w jak najkrótszym czasie uzupełnić poziom oleju oraz odpowiedni uszczelniacz. W dużej ilości egzemplarzy potrafi zepsuć się sprzęgło wiskotyczne. Szwankować potrafi także przekładnia kierownicza.

Zobacz też: Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – usterki

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – podsumowanie

Zakup używanego Land Rovera Freelandera powiązany jest z dużym ryzykiem ze względu na ogromną ilość bardzo zaniedbanych egzemplarzy. Na naszym rynku jest również spora ilość aut, po niefachowych przeróbkach, sprowadzonych z Anglii. Ponadto, niezależnie od tego jaką wersję silnikową wybierzemy, musimy być przygotowani na konieczność wizyty w warsztacie i zostawienia tam niemałej ilości pieniędzy. Ten kto zdecyduje się wybrać silnik w układzie V6 powinien być świadomy tego ile przyjdzie mu zapłacić podczas każdej wizyty na stacji paliw. Znalezienie naprawdę zadbanego Freelandera może  kosztować trochę czasu i wysiłku. Jeśli już zdecydujemy się na zakup to najlepiej celować w jak najmłodsze roczniki, ponieważ z czasem wyeliminowano część nietrwałych podzespołów oraz znacznie poprawiono jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Fundamentalną zaletą Freelandera są w głównej mierze interesujące dodatki, które znacznie uatrakcyjniają jazdę w terenie takie jak system kontroli zjazdu HDC i przekładnia kątowa. Na plus policzyć trzeba też całkiem spory prześwit ułatwiający pokonywanie przeszkód. Dla potencjalnego nabywcy z pewnością atrakcyjny może być także ciekawy design, funkcjonalne i przestronne wnętrze oraz wysoki komfort jazdy nawet podczas długich podróży.

Land Rover Freelander
Land Rover
Land Rover Freelander
Land Rover
Land Rover Freelander
Land Rover
Land Rover Freelander
Land Rover
Land Rover Freelander
Land Rover
Land Rover Freelander
Land Rover
Land Rover Freelander
Land Rover
Land Rover Freelander
Land Rover
Land Rover Freelander
Land Rover
Land Rover Freelander
Land Rover
Land Rover Freelander
Land Rover
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 fotoradarów z największą zarejestrowaną liczbą wykroczeń w 2024 r.

W 2024 r. 457 fotoradarów zarejestrowało 691,3 tys. wykroczeń. Gdzie najczęściej dochodziło do naruszenia przepisów? Który fotoradar zarejestrował najwięcej wykroczeń w 2024 r.? Poniżej prezentujemy 5 fotoradarów z największą zarejestrowaną liczbą wykroczeń w 2024 r.

5 miejsc, gdzie najczęściej dostaniesz mandat za naruszenie prędkości

W 2024 r. 62 urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości zarejestrowały 366,2 tys. wykroczeń. Gdzie najczęściej kierowcy przekraczali prędkość? Poniżej prezentujemy listę 5 miejsc, w których urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości zarejestrowały największą liczbę naruszeń w 2024 r.

5 skrzyżowań, na których kierowcy najczęściej dostają mandaty

5 skrzyżowań, na których kierowcy najczęściej dostają mandaty. W 2024 r. 45 urządzeń RedLight działających na skrzyżowaniach, zarejestrowało 62 tys. wykroczeń. Które lokalizacje zarejestrowały największą liczbę naruszeń? Co z systemem RedLight na przejazdach kolejowo-drogowych?

Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa!

Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa! Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, tym razem został uruchomiony we Wrocławiu.

REKLAMA

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o najświeższych statystykach dotyczących wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości.

Uwaga kierowcy! Jest ostrzeżenie przed opadami śniegu i ślizgawicą

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega: dziś w nocy i jutro rano opady deszczu będą zamarzały. Jest duże prawdopodobieństwo oblodzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność na drodze i nie tylko. Śnieg spadnie w niedzielę.

Jakiego samochodu szukają Polacy, gdy chcą wymienić pojazd [RAPORT]

Polacy planujący wymianę samochodu rozglądają się raczej za opcją używaną z silnikiem spalinowym. Tak deklaruje 55 proc. ankietowanych raportu Santander Consumer Multirent. Jakie kwoty mają w planach przeznaczyć?

Nie słabnie popyt na nowe samochody. W listopadzie do grona liderów, w tym Toyoty, dołączył nieoczekiwanie Ford

Popyt na nowe auta – zarówno osobowe jak i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony nie słabnie. W tej drugiej kategorii listopad przyniósł niespodziankę – Renault na fotelu lidera zajmowanym przez tę markę od niepamiętnego czasu zastąpił Ford.

REKLAMA

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

REKLAMA