REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany VW Vento (1992-1998) – solidny i praktyczny

Kamil Borowski
Volkswagen Vento, fot. Volkswagen
Volkswagen Vento, fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Słowo „vento” w tłumaczeniu z włoskiego oznacza „wiatr” co wielu osobom może kojarzyć się z ogromnymi prędkościami i niezwykłą dynamiką. W kontraście z rzeczywistością Vento nie ma jednak za wiele wspólnego z tymi cechami. Sprawdźmy jak Volkswagen Vento wypada pod kątem trwałości i funkcjonalności.

Volkswagen Vento zadebiutował w 1992 roku jako trzecia generacja VW Jetty i występował wyłącznie jako czterodrzwiowy sedan. W Europie auto było sprzedawane pod nazwą Vento a w Ameryce Północnej i innych krajach jako Jetta III.

REKLAMA

Używany VW Vento (1992-1998) – wygląd zewnętrzny

Wizualnie nadwozie nieco przypomina poprzednią generację Jetty, jednak ma o wiele bardziej aerodynamiczne, opływowe kształty. Poza tym model jest prawie identyczny jak Golf III, jednak z przodu odróżnia go kształt reflektorów i kratki chłodnicy.  Warto wspomnieć, że Vento jest także o 36 cm dłuższe od Golfa.

Używany VW Vento (1992-1998) – wnętrze

Pasażerowie podróżujący na przednich fotelach nie mogą narzekać na brak miejsca, jest bardzo przestronnie. Natomiast na tylnej kanapie komfortowo będą mogły się poczuć co najwyżej dzieci, ilość miejsca jest już tam wyraźnie ograniczona. Vento ma także spory i funkcjonalny bagażnik o pojemności  550 litrów z niskim progiem załadunku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Golf IV – legenda trwa

Używany VW Vento (1992-1998) – silniki benzynowe

Praktycznie każdy kierowca będzie mógł znaleźć coś dla siebie. Podstawowe silniki o pojemności 1,6 litra osiągają moc od 75 do 100 KM. Jednostki 1.8 l generują 75 lub 90 KM, a wersje 2.0 l aż 115 KM. Dla amatorów szybkiej jazdy Volkswagen oferował również odmianę VR6 z 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 2,8 litra. Decydując się na ten silnik, użytkownik będzie miał do dyspozycji174 KM oraz 235 Nm momentu obrotowego co pozwala na przyspieszanie od 0 do 100km w 8s i osiągniecie maksymalnej prędkości wynoszącej 224 km/h.

Używany VW Vento (1992-1998) – silniki Diesla

W przypadku diesli powstały dwie wersje praktycznie niezniszczalnego, wolnossącego silnika 1.9 o mocy 64 KM oznaczone jako D lub SDI, które niestety nie grzeszą dynamiką. Trochę lepsze osiągi mają jednostki wyposażone w turbosprężarkę, najmocniejszy z nich, 110-konny rozpędza się do „setki” w nieco ponad 11 sekund i osiąga prędkość maksymalną bliską 200 km/h. Wszystkie silniki Venta zasilane olejem napędowym bardzo dobrze znoszą wyjątkowo duże przebiegi i zachowują przy tym stosunkowo niskie spalanie.

Zobacz też: Używany VW Corrado (1988-1995) – czy warto kupić?

Używany VW Vento (1992-1998) – zawieszenie

Układ jezdny o klasycznej dla tej klasy konstrukcji, z przodu zastosowano kolumny McPhersona a z tyłu belkę skrętną. Całość zestrojona raczej z myślą o niemieckich autostradach. W Polsce jego twarde nastawy mogą się nie spodobać niektórym kierowcom. Jednakże na plus wypada policzyć niezwykłą trwałość elementów zawieszenia oraz bardzo łatwy i duży wybór tanich części zamiennych.

Używany VW Vento (1992-1998) – usterki

Vento często miewa problemy z instalacją elektryczną. Nierzadkim problemem jest również korozja która, która atakuje nawet bezwypadkowe egzemplarze, a takich na naszym rynku nie ma już zbyt wielu. Rdza pojawia się na tylnej klapie, progach, rantach drzwi oraz na nadkolach. Ponadto, głównie ze względu na zaawansowany już wiek zdarzają się awarie układu hamulcowego i układu chłodzenia. Objawia się to głównie poprzez pękające ze starości węże. Zawieść potrafi także rozrusznik i alternator. Starsze silniki diesla miewają problemy z rozrządem. Usterka polega na ścinaniu klina na wale korbowym, a w konsekwencji luzowaniem się koła pasowego rozrządu co skutkuje koniecznością kapitalnego remontu.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Używany VW Vento (1992-1998) – przykładowe ceny części zamiennych dla wersji 1.9 TDI 90KM

Filtr oleju – od 12 zł
Filtr powietrza – od 19 zł
Sprzęgło kompletne – od 325 zł
Amortyzator – od 74 zł
Klocki hamulcowe (komplet) – od 54 zł

Używany VW Vento (1992-1998) – podsumowanie

Przed zakupem Venta warto wziąć sobie do serca fakt, że znalezienie egzemplarza z przebiegiem poniżej 300 tys. jest praktycznie nierealne. Co gorsza na polskim rynku znajduje się ogromny procent aut po poważnych wypadkach, więc w takim przypadku można zapomnieć o legendarnej niezawodności. Vento ciągle może stanowić kuszącą propozycję, ale tylko wtedy gdy pochodzi ze znanego, sprawdzonego źródła i mamy całkowitą pewność co do jego historii.  

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf hitem polskiego Internetu

Volkswagen Vento, fot. Volkswagen
Volkswagen Vento, fot. Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA