REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza Kia Cee’d to dowód na postęp technologiczny, jakiego dokonał producent na przestrzeni kilku lat. To też dowód na to, że Koreańczycy lokując centrum projektowe w Niemczech nie mieli na myśli jedynie doskonałej infrastruktury, jaką dysponuje ten kraj. Najnowsza Kia Cee’d to wyraźny krok w stronę standardu jaki wyznaczają w tej klasie Niemcy.

Spoglądając na Kię Cee’d nie dostrzeżemy jakiegokolwiek podobieństwa do poprzednika. Obecna generacja modelu prezentuje się modnie i nowocześnie. Linie nadwozia przypomina Astrę IV i Golfa. Nadwozie sprawia wrażenie dynamicznego z nisko rozłożonym środkiem ciężkości. Nowy Cee’d to obecnie jeden z najładniejszych hatchbacków w klasie i trudno znaleźć malkontenta, który nie przyznałby nowej Kii punktów za urok.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.

Wnętrze

Przedział pasażerski nie ustępuje pod względem stylizacji nadwoziu. Przestronne wnętrze pomieści pięcioro pasażerów, ale wygodnie podróżuje się Cee’dem we czwórkę. Siedziska foteli oraz tylnej kanapy mają odpowiednią długość, a ich sprężystość jest dobrze dobrana do wielogodzinnych podróży.

Kokpit nowego Cee’da w niczym nie przypomina tego z poprzednika. Design tablicy przyrządów jest nowoczesny, a jej atrakcyjność znacznie podnosi dostępny w opcji kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego i „zegarów”. Ciekawostką jest, że w razie potrzeby można powiększyć font, dzięki czemu prędkościomierz staje się bardziej czytelny.

REKLAMA

Jakość tworzyw sztucznych i jakość skóry użytej do wykończenia m.in. kierownicy nie wzbudzają zastrzeżeń. Podobnie do dokładności montażu. Rozplanowanie przycisków i przełączników na tablicy przyrządów jest intuicyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za to niektórym może przeszkadzać niska linia okien. Nie jest to wada, wręcz przeciwnie, bo dzięki temu widoczność z miejsca kierowcy jest lepsza. Niektórzy jednak odczuwali przez to pewien dyskomfort twierdząc, że czują się jakby siedzieli na wystawie sklepowej. Duży plus należy się Kii Cee’d biorąc pod uwagę profil foteli.

Przedział bagażowy koreańskiego hatchbacka ma pojemność 380 l. Po złożeniu tylnej kanapy możemy przewieźć Cee’dem aż 1380 l bagażu.

Zobacz też: Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

Napęd

Pod maską prezentowanej na fotografiach Kii Cee’d pracuje benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,6 l, rozwijająca moc 135 KM. Z napędem współpracuje – tutaj ciekawostka – dwusprzęgłowa, zautomatyzowana, sześciostopniowa przekładnia DCT, czyli urządzenie którego wcześniej w KII nie było.

Silnik o mocy 135 KM to zazwyczaj sprawne źródło napędu dla samochodu kompaktowego. A jak jest w przypadku Cee’da?

Początki są obiecujące, niedosyt „przychodzi” później. Po uruchomieniu silnika, jednostka pracuje cicho i kulturalnie. Dopóki poruszamy się w potoku samochodów snujących się po ulicach wszystko jest w porządku. Przekładnia sprawnie i delikatnie zmienia przełożenia, w samochodzie jest cicho. Słabsze chwile przychodzą, gdy chcemy Cee’dem pojechać dynamicznie. Wzrost obrotów skutkuje znacznie zwiększonym hałasem we wnętrzu a sama przekładnia działa z irytującym opóźnieniem. Prawdę pisząc działa wolniej niż pierwsze volkswagenowskie DSG. To dobrze, że Kia chce szybko nadrobić niedostatki swojej oferty, ale przed konstruktorami jeszcze sporo pracy w zakresie udoskonalenia dwusprzęgłowej przekładni.

Niestety inaczej niż w przypadku Golfa, w Cee’dzie dwusprzęgłowa przekładnia powoduje utratę, a nie zysk dynamiki w stosunku do skrzyni manualnej. W rezultacie Cee’d z automatem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 s, a Cee’d z manualną przekładnią osiąga tę prędkość po upływie 9,9 s.

Za to nieźle wypada Cee’d pod względem prowadzenia. Zawieszenie zostało zestrojone dość twardo. Kierowca może ustawić (z poziomu kierownicy) tryb pracy układu kierowniczego – bardziej sportowy lub bardziej komfortowy, w którym koło kierownicy obraca się lżej.

Zobacz też: Test Citroen DS4: Przekombinowany

Podsumowanie

Najnowsza Kia Cee’d to konstrukcja, którą dzielą lata świetlne od poprzednika. Kia nigdy nie miała w ofercie auta kompaktowego tak dzielnie walczącego z konkurentami jakością wykonania i obszerną listą wyposażenia opcjonalnego. Jeżeli chcesz możesz nowego Cee’da wyposażyć w nawigację, układ który sam zaparkuje samochód, czy reflektory ksenonowe.

Producent nie ukrywa, że oferuje produkty, które nie mają być najtańsze na rynku. Kia chce się ścigać z konkurentami ze środka stawki. Najnowszy Cee’d jest dostępny od 49 990 zł, to o 10 tys. zł mniej niż najtańszy Golf siódmej generacji.

Ale widoczna na zdjęciach wersja to najbogatsza odmiana XL, która kosztuje niebagatelne 85 490 zł. W wersji XL dopłacić musimy jedynie za system automatycznego parkowania pojazdu – 2000 zł, czy system nawigacji satelitarnej z wyświetlaczem zintegrowanym z kamerą cofania – 5000 zł. Resztę, łącznie z reflektorami ksenonowymi dostaniemy w cenie.

Z drugiej strony, za kwotę zbliżoną, bo za około 86 tys. zł możemy kupić Golfa VII, z benzynowym silnikiem o mocy 140 KM, z doskonałą zautomatyzowaną przekładnią DSG, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s i jest wyposażony w najbogatszy pakiet Highline.

Podążając za strategią szefów Kii, zakup Cee’da z najwyższej półki wydaje się zakupem kontrowersyjnym. Jednak wybierając przeciętny poziom wyposażenia, np. M lub L, cena Kii Cee’d wydaje się dużo korzystniejsza niż konkurentów i zakup nabiera sensu.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Dane techniczne:

Kia Cee'd 1.6GDI DCT XL
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 135 KM/6300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm/4850 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 380/1380 l
Wymiary (dł./szer.) 431/178/147 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8
Zużycie paliwa* 7,8/4,8/6,0 l/100 km
Cena 85 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd - przód
moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd - lampa
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - "zegary"
KIA
KIA Cee'd - bagażnik
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - silnik
KIA
KIA Cee'd - fotele
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
Skrzynia DCT Kia Cee'd
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA