REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4: energiczne połączenie

Jakub Tujaka
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód
Fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Yeti na dobre zadomowiła się na naszym rynku i jesteśmy przyzwyczajeni do jej widoku na polskich drogach. Bogata oferta modelowa sprawia, że trudno spotkać dwa identyczne egzemplarze Yeti. W redakcyjnym teście turbobenzynowe Yeti z napędem 4x4.

W segmencie małych SUVów toczy się zażarta walka o klienta. Każdy producent, który ma zamiar zamknąć rok fiskalny na plusie musi mieć w swojej ofercie przynajmniej jedno takie auto.

REKLAMA

Wygląd zewnętrzny Skody Yeti

Skoda Yeti została dobrze przygotowana do wkupiania się w łaski grupy klientów o konserwatywnym podejściu do motoryzacji. Design oparty o proste figury geometryczne starzeje się wolniej niż wymyślne formy, a regularne kształty nadwozia sprzyjają przestronności wnętrza.

Kanciaste nadwozie sprawia wrażenie nieco nieokrzesanego i zadziornego auta. Yeti nie jest wymuskane jak przedstawiciele segmentu Premium, na których nowopowstała rysa wywołuje ukłucie w serce i portfel właściciela.

Zobacz też: Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.

Duże nadkola i nielakierowane plastikowe listwy na zderzakach zachęcają do zjeżdżania z utwardzonych dróg. Na luźniejszej nawierzchni przyda się także większy prześwit.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wymienione cechy są przydatne nie tylko w czasie plenerowych wycieczek, ale też podczas codziennej eksploatacji w mieście. Regularne kształty ułatwiają parkowanie, a duże koła i prześwit pomogą pokonać wysokie krawężniki.

Czarny lakier i ciemne koła nadają testowanemu egzemplarzowi nieco łobuzerskiego charakteru, co może przypaść do gustu młodszym klientom.

Wnętrze i wyposażenie Skody Yeti

REKLAMA

Wnętrze Yeti zostało zaprojektowane w duchu praktyczności. Ergonomia stoi na wysokim poziomie, jednak nie obeszło się bez drobnych potknięć. Przykładem takiego potknięcia jest pokrętło służące do sterowania poziomem głośności systemu audio. Zostało ono umieszczone na kierownicy i przy obracaniu jej np. przy parkowaniu, często zdarzało mi się przypadkiem znacznie zwiększyć poziom głośności muzyki.

Pozycja za kierownicą jest dość wysoka i dzięki temu mamy doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Fotele w pierwszym rzędzie są wygodne, jednak  zapewniają słabe podparcie boczne.

W drugim rzędzie znajdziemy trzy niezależnie regulowane fotele. Bez problemu przewiedziemy na nich trzy dorosłe osoby.

Zobacz też: Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

Bagażnik ma pojemność 405 litrów, które z łatwością spakujemy do auta dzięki dużej klapie i regularnym kształtom bagażnika. Jeśli zajdzie potrzeba, można z Yeti zrobić dwuosobowego dostaw czaka, który przewiezie ponad 1700 litrów bagażu.

Widoczne na zdjęciach Yeti zostało dobrze przystosowane do polskiego klimatu. Zainstalowano tu elementy wyposażenia służące do walki z zimą, m.in. podgrzewaną przednią szybę i podgrzewane dysze spryskiwacza. Latem do walki z upałami dysponujemy dwustrefową automatyczną klimatyzacją.

Zobacz też: Test Ssangyong Korando: Korea kontratakuje

Silnik i zawieszenie Skody Yeti

REKLAMA

Testowana Skoda Yeti była wyposażona w turbodoładowaną jednostkę z rodziny TSI o pojemności 1,8 lira. Motor generuje moc 160 KM przy 4,200 obr./min, i moment obrotowy 250 Nm już od 1500 obr./min. W praktyce oznacza to, że ważące niewiele ponad 1500 kg auto ochoczo przyspiesza w każdej chwili. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już po 8,4 sekundy, a maksymalnie Yeti rozpędza się do 200 km/h.

Osiągi te zapewniają całkiem przyjemne odczucia za kierownicą. Dodatkowo manualna sześciobiegowa skrzynia przekazuje napęd na wszystkie koła, co znacznie poprawia trakcję auta na śliskiej nawierzchni.

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

Średnie zużycie paliwa podczas jazd testowych wykazało, że Yeti ma umiarkowany apetyt na benzynę. Jazda w trybie mieszanym kosztuje średnio około 8,5 litra na 100 kilometrów. Korzystając z zapasu mocy i momentu obrotowego bez problemu można przekroczyć w mieście wartość 11 litrów, natomiast poruszając się poza terenem zabudowanym zgodnie z przepisami, bez problemu sprawimy, że Yeti pokona 100 kilometrów zużywając jedynie 6 litrów benzyny.

Zawieszenie jest dość sztywno zestrojone, jednak dzięki temu mamy całkowite poczucie panowania nad autem. Szybko pokonywane łuki sprawiają, że auto wychyla się na boki trochę bardziej niż przeciętny kompakt, ale to normalne w przypadku aut z podwyższonym nadwoziem.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Podsumowanie

Skoda Yeti z silnikiem 1,8 TSI i napędem 4x4 to praktyczny i dość szybki samochód, który spokojnie może służyć jako auto rodzinne. Jednak w czasie konfigurowania swojego egzemplarza polecam gorliwie śledzić ceny wszystkich elementów wyposażenia, ponieważ bez trudu można znacznie przekroczyć kwotę 100 tysięcy złotych. Testowany egzemplarz został wyceniony na około 110 tys. zł.

Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -tył
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód/bok
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -tył/bok
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -bagażnik
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -bagażnik
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -system nawigacji
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -panel sterowania klimatyzacją
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -zegary
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -pierwszy rząd siedzeń
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -drugi rząd siedzeń
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -deska rozdzielcza
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -tył
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -reflektor
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -felga
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -tylna lampa
Fot. Skoda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA