REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4: energiczne połączenie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód
Fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Yeti na dobre zadomowiła się na naszym rynku i jesteśmy przyzwyczajeni do jej widoku na polskich drogach. Bogata oferta modelowa sprawia, że trudno spotkać dwa identyczne egzemplarze Yeti. W redakcyjnym teście turbobenzynowe Yeti z napędem 4x4.

W segmencie małych SUVów toczy się zażarta walka o klienta. Każdy producent, który ma zamiar zamknąć rok fiskalny na plusie musi mieć w swojej ofercie przynajmniej jedno takie auto.

REKLAMA

Wygląd zewnętrzny Skody Yeti

Skoda Yeti została dobrze przygotowana do wkupiania się w łaski grupy klientów o konserwatywnym podejściu do motoryzacji. Design oparty o proste figury geometryczne starzeje się wolniej niż wymyślne formy, a regularne kształty nadwozia sprzyjają przestronności wnętrza.

Kanciaste nadwozie sprawia wrażenie nieco nieokrzesanego i zadziornego auta. Yeti nie jest wymuskane jak przedstawiciele segmentu Premium, na których nowopowstała rysa wywołuje ukłucie w serce i portfel właściciela.

Zobacz też: Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.

Duże nadkola i nielakierowane plastikowe listwy na zderzakach zachęcają do zjeżdżania z utwardzonych dróg. Na luźniejszej nawierzchni przyda się także większy prześwit.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wymienione cechy są przydatne nie tylko w czasie plenerowych wycieczek, ale też podczas codziennej eksploatacji w mieście. Regularne kształty ułatwiają parkowanie, a duże koła i prześwit pomogą pokonać wysokie krawężniki.

Czarny lakier i ciemne koła nadają testowanemu egzemplarzowi nieco łobuzerskiego charakteru, co może przypaść do gustu młodszym klientom.

Wnętrze i wyposażenie Skody Yeti

REKLAMA

Wnętrze Yeti zostało zaprojektowane w duchu praktyczności. Ergonomia stoi na wysokim poziomie, jednak nie obeszło się bez drobnych potknięć. Przykładem takiego potknięcia jest pokrętło służące do sterowania poziomem głośności systemu audio. Zostało ono umieszczone na kierownicy i przy obracaniu jej np. przy parkowaniu, często zdarzało mi się przypadkiem znacznie zwiększyć poziom głośności muzyki.

Pozycja za kierownicą jest dość wysoka i dzięki temu mamy doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Fotele w pierwszym rzędzie są wygodne, jednak  zapewniają słabe podparcie boczne.

W drugim rzędzie znajdziemy trzy niezależnie regulowane fotele. Bez problemu przewiedziemy na nich trzy dorosłe osoby.

Zobacz też: Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

Bagażnik ma pojemność 405 litrów, które z łatwością spakujemy do auta dzięki dużej klapie i regularnym kształtom bagażnika. Jeśli zajdzie potrzeba, można z Yeti zrobić dwuosobowego dostaw czaka, który przewiezie ponad 1700 litrów bagażu.

Widoczne na zdjęciach Yeti zostało dobrze przystosowane do polskiego klimatu. Zainstalowano tu elementy wyposażenia służące do walki z zimą, m.in. podgrzewaną przednią szybę i podgrzewane dysze spryskiwacza. Latem do walki z upałami dysponujemy dwustrefową automatyczną klimatyzacją.

Zobacz też: Test Ssangyong Korando: Korea kontratakuje

Silnik i zawieszenie Skody Yeti

REKLAMA

Testowana Skoda Yeti była wyposażona w turbodoładowaną jednostkę z rodziny TSI o pojemności 1,8 lira. Motor generuje moc 160 KM przy 4,200 obr./min, i moment obrotowy 250 Nm już od 1500 obr./min. W praktyce oznacza to, że ważące niewiele ponad 1500 kg auto ochoczo przyspiesza w każdej chwili. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już po 8,4 sekundy, a maksymalnie Yeti rozpędza się do 200 km/h.

Osiągi te zapewniają całkiem przyjemne odczucia za kierownicą. Dodatkowo manualna sześciobiegowa skrzynia przekazuje napęd na wszystkie koła, co znacznie poprawia trakcję auta na śliskiej nawierzchni.

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

Średnie zużycie paliwa podczas jazd testowych wykazało, że Yeti ma umiarkowany apetyt na benzynę. Jazda w trybie mieszanym kosztuje średnio około 8,5 litra na 100 kilometrów. Korzystając z zapasu mocy i momentu obrotowego bez problemu można przekroczyć w mieście wartość 11 litrów, natomiast poruszając się poza terenem zabudowanym zgodnie z przepisami, bez problemu sprawimy, że Yeti pokona 100 kilometrów zużywając jedynie 6 litrów benzyny.

Zawieszenie jest dość sztywno zestrojone, jednak dzięki temu mamy całkowite poczucie panowania nad autem. Szybko pokonywane łuki sprawiają, że auto wychyla się na boki trochę bardziej niż przeciętny kompakt, ale to normalne w przypadku aut z podwyższonym nadwoziem.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Podsumowanie

Skoda Yeti z silnikiem 1,8 TSI i napędem 4x4 to praktyczny i dość szybki samochód, który spokojnie może służyć jako auto rodzinne. Jednak w czasie konfigurowania swojego egzemplarza polecam gorliwie śledzić ceny wszystkich elementów wyposażenia, ponieważ bez trudu można znacznie przekroczyć kwotę 100 tysięcy złotych. Testowany egzemplarz został wyceniony na około 110 tys. zł.

Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -tył
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód/bok
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -tył/bok
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -bagażnik
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -bagażnik
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -system nawigacji
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -panel sterowania klimatyzacją
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -zegary
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -pierwszy rząd siedzeń
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -drugi rząd siedzeń
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -deska rozdzielcza
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -przód
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -tył
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -reflektor
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -felga
Fot. Skoda
Skoda Yeti Experience 1,8 TSI 160 KM 4x4 -tylna lampa
Fot. Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

REKLAMA

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

REKLAMA