REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Jetta: kolejny ulubieniec Polaków?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Jetta łączy w sobie cechy lubianego w Polsce Golfa i wręcz wielbionego przez znaczną część kierowców Passata. Czy samochód powstały z takiej mieszanki to pewniak w wyścigu o portfele Polaków?

Volkswagen Jetta nie będzie mia łatwego zadania. Co prawda Polacy obok samochodów japońskich bardzo cenią sobie produkty producenta z Wolfsburga, jednak zapał ich zapał skutecznie studzi cena. 70 tys. zł za nowy pojazd z segmentu nadmuchanych komapaktów wydaje się ceną atrakcyjną o ile widzimy cennik w Euro. I marnym pocieszeniem jest fakt, że konkurencyjna Astra w tej samej odmianie nadwoziowej jest droższa o około 2 tys. zł.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Badania marketingowe przeprowadzone nie tak dawno, bo jakieś 15 lat temu, wykazały producentom samochodów, że Polacy podobnie do nacji z Ameryki południowej kochają małe sedany z dużymi bagażnikami. To wtedy salony sprzedaży zapełniły tak interesujące pod względem stylizacji samochody jak Renault Thalia, czy Fiat Siena. Oba samochody sprzedawały się jak świeże bułeczki. Były tanie, nadawały się na auto rodzinne i pozwalały Polakom spełnić marzenia o zakupie pierwszego nowego samochodu.

Dziś te badania wyglądałyby pewnie inaczej, bo sądząc po samochodach, które jeżdżą po ulicach Polacy większą wagę zaczęli przywiązywać do wyglądu swoich "czterech kółek". Nie wybierają już jedynie tanich sedanów, o czym może świadczyć fakt, że hitami sprzedaży nad Wisłą nie są Dacie. Polacy zwracają większą uwagę na wygląd pojazdu i prestiż producenta. A to z kolei są mocne strony Jetty.

Sukcesem projektantów Jetty jest to, że udało im się stworzyć mniejszego od Passata ale proporcjonalnego sedana. Osiągnęli to, czego projektantom wspomnianej Sieny się nie udało. Nie bez znaczenia z pewnością jest fakt, że Jetta jest dużo dłuższa od przeciętnego samochodu klasy kompaktowej. Mierzy aż 464 cm długości.

REKLAMA

Zgrabne proporcje czynią z mniejszego sedana w ofercie Volkswagena pojazd o stonowanym i atrakcyjnym wyglądzie. Detale w postaci kształtu reflektorów, przetłoczeń na masce, a także rzeźby tylnej części nadwozia i lamp przypominają większego Passata.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Całość ładnie podkreślają atrakcyjne aluminiowe obręcze. Trzeba przyznać, że Jetta w widocznym na zdjęciach czarnym kolorze prezentuje się dostojnie.

Wnętrze

Przedział pasażerski Volkswagena Jetty jest przestronny i typowy dla niemieckiego producenta. Kokpit przypomina ten z popularniejszego na naszych drogach Golfa. Czytelność, ergonomia, jakość materiałów wykończeniowych i jakość spasowania są na najwyższym dla tej klasy poziomie.

Szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela ułatwiają zajęcie optymalnej pozycji osobom o nietypowych rozmiarach. Profil foteli jest bliski ideału i sprzyja wielogodzinnemu podróżowaniu.

Na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem (głównie dzięki przedłużeniu płyty podłogowej w stosunku do Golfa VI). Nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekali na brak przestrzeni na nogi, czy nad głową. Jednym słowem przedział pasażerski Jetty jest skonstruowany na wysokim poziomie do którego przyzwyczaił na Volkswagen.

Przedział bagażowy opisywanego Volkswagena nie zaskakuje. Solidne 510 l to przeciętna w tej klasie pozwalająca na zmieszczenie do samochodu praktycznie wszystkiego co nam wpadnie pod rękę. Naturalnie możliwości przewozowe sedana są ograniczone w zakresie przewozu przedmiotów o dużych gabarytach przez wąski otwór załadunku. Jednak niezliczoną ilość walizek do bagażnika Jetty zmieścimy.

Napęd/układ jezdny

Pod maskę widocznego na zdjęciach egzemplarza trafiła wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2 l i mocy 140 KM. Dla mniej zorientowanych w temacie kierowców wspomnimy, że od dłuższego czasu wspomniany silnik jest wyposażony w układ Common Rail co poskutkowało znaczną poprawą kultury pracy.

Podczas jazdy we wnętrzu Volkswagena jest cicho. I to bez względu na to, czy jedziemy szybko, czy na wysokich obrotach. Jednostka napędowa sprawnie napędza ważącego 1336 kg sedana. Silnik jest niezwykle elastyczny, co w połączeniu z sześciobiegową manualną przekładnią skutkuje tym, że naprawdę rzadko trzeba sięgać do jej dźwigni. Chyba, że dla przyjemności bo lewarek działa precyzyjnie, a jego skok jest krótki.

W ruchu miejskim Jetta spala około 7 l/100 km. Podczas jazdy w trasie bez problemu można uzyskać wynik poniżej 5 l/00 km. Nieźle.

Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi Jetta dostojnie pokonuje nierówności poprzeczne. I mimo że opisywany egzemplarz został wyposażony w usportowione (czyli sztywniejsze) zawieszenie oraz siedemnstocalowe obręcze kół i opony o niskim profilu, podczas jazdy po nierównościach we wnętrzu przesadnie nie trzęsie.

Układ kierowniczy zadowoli wymagających kierowców ze sportową żyłką. Także zawieszenie pozwala popuścić wodze fantazji na równych i ciasnych łukach.

Podsumowanie

Najnowszy sedan Volkswagena ma wszelkie atuty, by zostać hitem sprzedaży w swoim segmencie. Dobrze wygląda i jeszcze lepiej jeździ. Ma szeroką gamę dobrych jednostek napędowych, świetnie wykończone wnętrze i oferuje komfort jazdy samochodu segmentu D. Co więcej ma rozsądnie skalkulowaną cenę. Jest wysoka, ale spoglądając na konkurencję racjonalna. Problem Jetty na polskim rynku może być innego rodzaju niż walka z konkurencją. Bądźmy szczerzy - młodsi i dynamiczniejsi kierowcy wybiorą bardziej lifestylowego Golfa, czy The Beetle. Jetta jest dobrą i tańszą alternatywą dla większego Passata. Tylko jak przekonać dyrektora, by wybrał tę tańszą limuzynę?

Dane techniczne:

Volkswagen Jetta 2.0 TDI
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 140 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 510 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 464,4/177,8/148,2 cm
Rozstaw osi 265,1 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,1/4,8 l/100 km
Cena od 94 580 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Jetta bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta fotel
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta fotel
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta kokpit
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta tył
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta zegary
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA