REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Jetta: kolejny ulubieniec Polaków?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Jetta łączy w sobie cechy lubianego w Polsce Golfa i wręcz wielbionego przez znaczną część kierowców Passata. Czy samochód powstały z takiej mieszanki to pewniak w wyścigu o portfele Polaków?

Volkswagen Jetta nie będzie mia łatwego zadania. Co prawda Polacy obok samochodów japońskich bardzo cenią sobie produkty producenta z Wolfsburga, jednak zapał ich zapał skutecznie studzi cena. 70 tys. zł za nowy pojazd z segmentu nadmuchanych komapaktów wydaje się ceną atrakcyjną o ile widzimy cennik w Euro. I marnym pocieszeniem jest fakt, że konkurencyjna Astra w tej samej odmianie nadwoziowej jest droższa o około 2 tys. zł.

REKLAMA

Nadwozie

REKLAMA

Badania marketingowe przeprowadzone nie tak dawno, bo jakieś 15 lat temu, wykazały producentom samochodów, że Polacy podobnie do nacji z Ameryki południowej kochają małe sedany z dużymi bagażnikami. To wtedy salony sprzedaży zapełniły tak interesujące pod względem stylizacji samochody jak Renault Thalia, czy Fiat Siena. Oba samochody sprzedawały się jak świeże bułeczki. Były tanie, nadawały się na auto rodzinne i pozwalały Polakom spełnić marzenia o zakupie pierwszego nowego samochodu.

Dziś te badania wyglądałyby pewnie inaczej, bo sądząc po samochodach, które jeżdżą po ulicach Polacy większą wagę zaczęli przywiązywać do wyglądu swoich "czterech kółek". Nie wybierają już jedynie tanich sedanów, o czym może świadczyć fakt, że hitami sprzedaży nad Wisłą nie są Dacie. Polacy zwracają większą uwagę na wygląd pojazdu i prestiż producenta. A to z kolei są mocne strony Jetty.

Sukcesem projektantów Jetty jest to, że udało im się stworzyć mniejszego od Passata ale proporcjonalnego sedana. Osiągnęli to, czego projektantom wspomnianej Sieny się nie udało. Nie bez znaczenia z pewnością jest fakt, że Jetta jest dużo dłuższa od przeciętnego samochodu klasy kompaktowej. Mierzy aż 464 cm długości.

Zgrabne proporcje czynią z mniejszego sedana w ofercie Volkswagena pojazd o stonowanym i atrakcyjnym wyglądzie. Detale w postaci kształtu reflektorów, przetłoczeń na masce, a także rzeźby tylnej części nadwozia i lamp przypominają większego Passata.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Całość ładnie podkreślają atrakcyjne aluminiowe obręcze. Trzeba przyznać, że Jetta w widocznym na zdjęciach czarnym kolorze prezentuje się dostojnie.

Wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Volkswagena Jetty jest przestronny i typowy dla niemieckiego producenta. Kokpit przypomina ten z popularniejszego na naszych drogach Golfa. Czytelność, ergonomia, jakość materiałów wykończeniowych i jakość spasowania są na najwyższym dla tej klasy poziomie.

Szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela ułatwiają zajęcie optymalnej pozycji osobom o nietypowych rozmiarach. Profil foteli jest bliski ideału i sprzyja wielogodzinnemu podróżowaniu.

Na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem (głównie dzięki przedłużeniu płyty podłogowej w stosunku do Golfa VI). Nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekali na brak przestrzeni na nogi, czy nad głową. Jednym słowem przedział pasażerski Jetty jest skonstruowany na wysokim poziomie do którego przyzwyczaił na Volkswagen.

Przedział bagażowy opisywanego Volkswagena nie zaskakuje. Solidne 510 l to przeciętna w tej klasie pozwalająca na zmieszczenie do samochodu praktycznie wszystkiego co nam wpadnie pod rękę. Naturalnie możliwości przewozowe sedana są ograniczone w zakresie przewozu przedmiotów o dużych gabarytach przez wąski otwór załadunku. Jednak niezliczoną ilość walizek do bagażnika Jetty zmieścimy.

Napęd/układ jezdny

Pod maskę widocznego na zdjęciach egzemplarza trafiła wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2 l i mocy 140 KM. Dla mniej zorientowanych w temacie kierowców wspomnimy, że od dłuższego czasu wspomniany silnik jest wyposażony w układ Common Rail co poskutkowało znaczną poprawą kultury pracy.

Podczas jazdy we wnętrzu Volkswagena jest cicho. I to bez względu na to, czy jedziemy szybko, czy na wysokich obrotach. Jednostka napędowa sprawnie napędza ważącego 1336 kg sedana. Silnik jest niezwykle elastyczny, co w połączeniu z sześciobiegową manualną przekładnią skutkuje tym, że naprawdę rzadko trzeba sięgać do jej dźwigni. Chyba, że dla przyjemności bo lewarek działa precyzyjnie, a jego skok jest krótki.

W ruchu miejskim Jetta spala około 7 l/100 km. Podczas jazdy w trasie bez problemu można uzyskać wynik poniżej 5 l/00 km. Nieźle.

Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi Jetta dostojnie pokonuje nierówności poprzeczne. I mimo że opisywany egzemplarz został wyposażony w usportowione (czyli sztywniejsze) zawieszenie oraz siedemnstocalowe obręcze kół i opony o niskim profilu, podczas jazdy po nierównościach we wnętrzu przesadnie nie trzęsie.

Układ kierowniczy zadowoli wymagających kierowców ze sportową żyłką. Także zawieszenie pozwala popuścić wodze fantazji na równych i ciasnych łukach.

Podsumowanie

Najnowszy sedan Volkswagena ma wszelkie atuty, by zostać hitem sprzedaży w swoim segmencie. Dobrze wygląda i jeszcze lepiej jeździ. Ma szeroką gamę dobrych jednostek napędowych, świetnie wykończone wnętrze i oferuje komfort jazdy samochodu segmentu D. Co więcej ma rozsądnie skalkulowaną cenę. Jest wysoka, ale spoglądając na konkurencję racjonalna. Problem Jetty na polskim rynku może być innego rodzaju niż walka z konkurencją. Bądźmy szczerzy - młodsi i dynamiczniejsi kierowcy wybiorą bardziej lifestylowego Golfa, czy The Beetle. Jetta jest dobrą i tańszą alternatywą dla większego Passata. Tylko jak przekonać dyrektora, by wybrał tę tańszą limuzynę?

Dane techniczne:

Volkswagen Jetta 2.0 TDI
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 140 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 510 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 464,4/177,8/148,2 cm
Rozstaw osi 265,1 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,1/4,8 l/100 km
Cena od 94 580 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Jetta bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta fotel
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta fotel
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta kokpit
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta tył
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta zegary
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA