REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Jetta: kolejny ulubieniec Polaków?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Jetta łączy w sobie cechy lubianego w Polsce Golfa i wręcz wielbionego przez znaczną część kierowców Passata. Czy samochód powstały z takiej mieszanki to pewniak w wyścigu o portfele Polaków?

Volkswagen Jetta nie będzie mia łatwego zadania. Co prawda Polacy obok samochodów japońskich bardzo cenią sobie produkty producenta z Wolfsburga, jednak zapał ich zapał skutecznie studzi cena. 70 tys. zł za nowy pojazd z segmentu nadmuchanych komapaktów wydaje się ceną atrakcyjną o ile widzimy cennik w Euro. I marnym pocieszeniem jest fakt, że konkurencyjna Astra w tej samej odmianie nadwoziowej jest droższa o około 2 tys. zł.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Badania marketingowe przeprowadzone nie tak dawno, bo jakieś 15 lat temu, wykazały producentom samochodów, że Polacy podobnie do nacji z Ameryki południowej kochają małe sedany z dużymi bagażnikami. To wtedy salony sprzedaży zapełniły tak interesujące pod względem stylizacji samochody jak Renault Thalia, czy Fiat Siena. Oba samochody sprzedawały się jak świeże bułeczki. Były tanie, nadawały się na auto rodzinne i pozwalały Polakom spełnić marzenia o zakupie pierwszego nowego samochodu.

Dziś te badania wyglądałyby pewnie inaczej, bo sądząc po samochodach, które jeżdżą po ulicach Polacy większą wagę zaczęli przywiązywać do wyglądu swoich "czterech kółek". Nie wybierają już jedynie tanich sedanów, o czym może świadczyć fakt, że hitami sprzedaży nad Wisłą nie są Dacie. Polacy zwracają większą uwagę na wygląd pojazdu i prestiż producenta. A to z kolei są mocne strony Jetty.

Sukcesem projektantów Jetty jest to, że udało im się stworzyć mniejszego od Passata ale proporcjonalnego sedana. Osiągnęli to, czego projektantom wspomnianej Sieny się nie udało. Nie bez znaczenia z pewnością jest fakt, że Jetta jest dużo dłuższa od przeciętnego samochodu klasy kompaktowej. Mierzy aż 464 cm długości.

REKLAMA

Zgrabne proporcje czynią z mniejszego sedana w ofercie Volkswagena pojazd o stonowanym i atrakcyjnym wyglądzie. Detale w postaci kształtu reflektorów, przetłoczeń na masce, a także rzeźby tylnej części nadwozia i lamp przypominają większego Passata.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Całość ładnie podkreślają atrakcyjne aluminiowe obręcze. Trzeba przyznać, że Jetta w widocznym na zdjęciach czarnym kolorze prezentuje się dostojnie.

Wnętrze

Przedział pasażerski Volkswagena Jetty jest przestronny i typowy dla niemieckiego producenta. Kokpit przypomina ten z popularniejszego na naszych drogach Golfa. Czytelność, ergonomia, jakość materiałów wykończeniowych i jakość spasowania są na najwyższym dla tej klasy poziomie.

Szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela ułatwiają zajęcie optymalnej pozycji osobom o nietypowych rozmiarach. Profil foteli jest bliski ideału i sprzyja wielogodzinnemu podróżowaniu.

Na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem (głównie dzięki przedłużeniu płyty podłogowej w stosunku do Golfa VI). Nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekali na brak przestrzeni na nogi, czy nad głową. Jednym słowem przedział pasażerski Jetty jest skonstruowany na wysokim poziomie do którego przyzwyczaił na Volkswagen.

Przedział bagażowy opisywanego Volkswagena nie zaskakuje. Solidne 510 l to przeciętna w tej klasie pozwalająca na zmieszczenie do samochodu praktycznie wszystkiego co nam wpadnie pod rękę. Naturalnie możliwości przewozowe sedana są ograniczone w zakresie przewozu przedmiotów o dużych gabarytach przez wąski otwór załadunku. Jednak niezliczoną ilość walizek do bagażnika Jetty zmieścimy.

Napęd/układ jezdny

Pod maskę widocznego na zdjęciach egzemplarza trafiła wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2 l i mocy 140 KM. Dla mniej zorientowanych w temacie kierowców wspomnimy, że od dłuższego czasu wspomniany silnik jest wyposażony w układ Common Rail co poskutkowało znaczną poprawą kultury pracy.

Podczas jazdy we wnętrzu Volkswagena jest cicho. I to bez względu na to, czy jedziemy szybko, czy na wysokich obrotach. Jednostka napędowa sprawnie napędza ważącego 1336 kg sedana. Silnik jest niezwykle elastyczny, co w połączeniu z sześciobiegową manualną przekładnią skutkuje tym, że naprawdę rzadko trzeba sięgać do jej dźwigni. Chyba, że dla przyjemności bo lewarek działa precyzyjnie, a jego skok jest krótki.

W ruchu miejskim Jetta spala około 7 l/100 km. Podczas jazdy w trasie bez problemu można uzyskać wynik poniżej 5 l/00 km. Nieźle.

Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi Jetta dostojnie pokonuje nierówności poprzeczne. I mimo że opisywany egzemplarz został wyposażony w usportowione (czyli sztywniejsze) zawieszenie oraz siedemnstocalowe obręcze kół i opony o niskim profilu, podczas jazdy po nierównościach we wnętrzu przesadnie nie trzęsie.

Układ kierowniczy zadowoli wymagających kierowców ze sportową żyłką. Także zawieszenie pozwala popuścić wodze fantazji na równych i ciasnych łukach.

Podsumowanie

Najnowszy sedan Volkswagena ma wszelkie atuty, by zostać hitem sprzedaży w swoim segmencie. Dobrze wygląda i jeszcze lepiej jeździ. Ma szeroką gamę dobrych jednostek napędowych, świetnie wykończone wnętrze i oferuje komfort jazdy samochodu segmentu D. Co więcej ma rozsądnie skalkulowaną cenę. Jest wysoka, ale spoglądając na konkurencję racjonalna. Problem Jetty na polskim rynku może być innego rodzaju niż walka z konkurencją. Bądźmy szczerzy - młodsi i dynamiczniejsi kierowcy wybiorą bardziej lifestylowego Golfa, czy The Beetle. Jetta jest dobrą i tańszą alternatywą dla większego Passata. Tylko jak przekonać dyrektora, by wybrał tę tańszą limuzynę?

Dane techniczne:

Volkswagen Jetta 2.0 TDI
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 140 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 510 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 464,4/177,8/148,2 cm
Rozstaw osi 265,1 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,1/4,8 l/100 km
Cena od 94 580 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Jetta bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta fotel
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta fotel
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta kokpit
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta tył
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta zegary
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA