REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb Combi 4x4: Liczy się wnętrze

Michał Karczewski
Skoda Superb -przód
Skoda Superb -przód
Maciek Medyj

REKLAMA

REKLAMA

W dużym kombi najważniejszy jest bagażnik oraz wnętrze wygodne na długich trasach. Dobrze jeśli całość połączona jest z oszczędnym i mocnym silnikiem oraz automatyczną skrzynią. Wtedy otrzymujemy świetny pojazd do przemierzenia Europy.

Duże kombi w wakacje okazuje się nieocenione. Zawsze pojawia się bowiem ten sam problem – nieważne jak pakowny jest samochód i tak okazuje się zbyt mały dla trzy lub czteroosobowej rodziny albo grupy znajomych. Każdy chce zabrać bardziej lub mniej przydatne rzeczy, a nikt nie lubi iść na ustępstwa. Nie ma gwarancji, że wszystko zmieści się do Superba Combi, ale aby tak się stało trzeba się naprawdę postarać. Bagażnik o pojemności 633 litrów (po złożeniu kanapy 1865) nie pozostawia złudzeń, że to jedno z najbardziej pakownych aut w swojej klasie. Całe wnętrze zamknięto w długie, ale zgrabne nadwozie. Znacznie ładniejsze zresztą niż to zarezerwowane dla sedana.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ssangyong Korando: Korea kontratakuje

Nawet jeśli bagażnik zapakujecie po brzegi, w środku Superba wygodnie pojadą cztery osoby, a niewykluczone, że także pięć, choć środkowemu pasażerowi przeszkadzać będzie tunel środkowy. Wrażenie robi ilość miejsca z tyłu. Nawet jeśli na przednich fotelach zasiądą rośli pasażerowie, miejsca na nogi na pewno nie zabraknie. Do tego podgrzewana tylna kanapa z trójstopniową regulacją temperatury, elektroniczny zegarek i rolety w oknach oddane do dyspozycji jadących, a jeśli podróżujecie w czwórkę – również składany podłokietnik. Pasażerowie tylnej kanapy nie będą więc narzekać nawet podczas dalekich podróży. A co z kierowcą i pasażerem? Oni także jechać będą w dobrych warunkach, mając przed sobą kokpit uporządkowany i spasowany w „volkswagenowskim” stylu. W testowanej odmianie wykończenie było imitacją drewna – nie wszystkim przypadnie do gustu, ale do wizerunku limuzyny pasuje.

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

Nie mniej ważny od kabiny jest jednak napęd. Pod maska pracuje dobrze znany, dwulitrowy turbodiesel o mocy 140 koni, połączony z DSG i napędem na cztery koła. Taki zestaw gwarantuje komfortową jazdę w trasie, bez konieczności ciągłej, ręcznej zmiany biegów przy wyprzedzaniu oraz bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Mankamentem zastosowanej skrzyni jest zbyt długi czas potrzebny na redukcję przy mocnym wciśnięciu gazu. Przy zmianie biegów na wyższe nie ma jednak się do czego przyczepić. Auto zaopatrzone w napęd 4x4 przyspiesza do setki pół sekundy wolniej niż ta sama odmiana z napędem na jedną oś, oraz minimalnie więcej pali. Warto jednak wybrać tę wersję, bo prowadzenie przy słabych warunkach atmosferycznych okazuje się znacznie pewniejsze. Zwłaszcza biorąc pod uwagę zestrojenie zawieszenia Superba (komfortowe, ale sztywniejsze niż w Passacie), które zachęca do mocniejszego wciskania gazu. Napęd działa w oparciu o sprzęgło Haldex, czyli rozwiązanie z punktu widzenia kierowcy bezobsługowe. Komputer sam ocenia stopień uślizgu przednich kół i przekazuje odpowiednią ilość momentu obrotowego na tył.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Połączenie automatycznej skrzyni oraz napędu na cztery koła możliwe jest w przypadku Superba jedynie z testowanym dieslem lub z najmocniejszą, 260-konna wersja benzynową. Zgodnie z cennikiem takie auto można kupić za 142 200zł. Testowana wersja zaopatrzona w sporo dodatków (m.in. nawigacja, pakiet Biznes, lepsze radio z cyfrowym korektorem dźwięku, czy elektryczna klapa bagażnika) kosztowała równe dwadzieścia tysięcy złotych więcej. Jednym z elementów zasługujących na wyróżnienie okazało się ogrzewanie postojowe. Wprawdzie pora roku nie sprzyja jego stosowaniu, ale warto wiedzieć, że system reaguje na pilota oddalonego od auta o kilkaset metrów. W dodatku pilot nie musi być skierowany w jego stronę, więc gdy samochód stoi zaparkowany pod blokiem, ogrzewanie włączamy jedząc śniadanie w kuchni naszego M3. Za takie udogodnienia warto zapłacić, choć i tak wielu zapyta: Jak to? 160 tysięcy za Skodę? Cóż. jeśli ma to być flagowe kombi z bogatą opcją to trzeba płacić...

Skoda Superb -bok
Maciek Medyj
Skoda Superb -bok
Maciek Medyj
Skoda Superb -przód
Maciek Medyj
Skoda Superb -przód
Maciek Medyj
Skoda Superb -tył
Maciek Medyj
Skoda Superb -bok
Maciek Medyj
Skoda Superb -przód
Maciek Medyj
Skoda Superb -wnętrze
Michał Karczewski
Skoda Superb -fotel kierowcy
Michał Karczewski
Skoda Superb -tylna kanapa
Michał Karczewski
Skoda Superb -tylna kanapa
Michał Karczewski
Skoda Superb -deska rozdzielcza
Michał Karczewski
Skoda Superb -wnętrze
Michał Karczewski
Skoda Superb -bagażnik
Michał Karczewski
Skoda Superb -bagażnik
Michał Karczewski
Skoda Superb -szklany dach
Michał Karczewski
Skoda Superb -tablica przyrządów
Michał Karczewski
Skoda Superb -deska rozdzielcza
Michał Karczewski
Skoda Superb -silnik
Michał Karczewski
Skoda Superb -panel sterowania klimatyzacją
Michał Karczewski
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    REKLAMA

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydajną flotę

    Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

    Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

    Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

    Kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Zmiana od 1 października 2023 r.

    1 października 2023 r. w życie weszła cześć nowelizacji Kodeksu karnego. Ta sprawiła, że kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Przestała być wykroczeniem. Jaką karę oznacza ten czyn? I kto właściwie może ją dostać?

    REKLAMA

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych. Biznes wart miliony się skończy?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych? Zdaje się, że przy okazji nowego rozporządzenia Komisja Europejska postanowiła unormować tę kwestię. Zapisy brzmią groźnie. Branża importowa może być zaniepokojona. Kiedy przepisy mogłyby wejść w życie?

    Strefy czystego transportu w Polsce startują w 2024 r. Co musisz o nich wiedzieć?

    W 2024 r. w Polsce mogą pojawić się pierwsze strefy czystego transportu. Tylko czy kierowcy wiedzą, jakie zasady wjazdu i ruchu w nich obowiązują? Przypomnijmy zatem wszystkie z nich. Zebraliśmy w jednym punkcie najważniejsze informacje.

    REKLAMA