Test Renault Megane Grandtour: bez zaskoczenia
REKLAMA
REKLAMA
Renault Meganegane Grandtour (kombi) od wielu lat jest jednym ze sztandarowych modeli segmentu kompaktów. Przez lata zyskał grono zwolenników. Jednak czy trzecia generacja Megane Grandtour ma skuteczny oręż do walki o portfele ostrożnych klientów?
REKLAMA
Wygląd kompaktowego francuskiego kombi jest niewątpliwie jego mocną stroną. Renault Megane Grandtour w niczym nie przypomina siermiężnych niemalże ciosanych z kołka typowych kombi. Atrakcyjność sylwetki widać zwłaszcza w tylnej części nadwozia.
Wysoko zadarty „kuper” w połączeniu z atrakcyjnymi lampami tylnymi nadaje sylwetce Renault sportowego sznytu.
Także przednia część nieco pękata sprawia wrażenie, że Megane Grandtour jest przedstawicielem wyższej klasy niż kompaktowa.
Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?
Wnętrze
REKLAMA
Prezentowana na zdjęciach obok odmiana to najwyższa wersja wyposażeniowa Privilage. Co się z tym wiąże przedział pasażerski opisywanego Megane Grandtour został wykończony z dbałością o detale. Na przykład w wyposażeniu standardowym tej odmiany znalazła się tapicerka składająca się ze skóry i alcantary, a na kokpicie umieszczono listwy wykończeniowe w kolorze srebrnym.
Tablica przyrządów Megane Grandtour prezentuje się nowatorsko. Najbardziej przyciąga wzrok okrągły wyświetlacz umieszczony w miejscu prędkościomierza. Wyświetlane są na nim informacje komputera pokładowego oraz prędkości. Tuż obok zainstalowano analogowy obrotomierz ze sportowo wyglądającą żółtą obwódką.
Na górze centralnej konsoli zainstalowano wyświetlacz układu nawigacji (to wyposażenie dodatkowe). Jednak jak na dzisiejsze standardy ekran wydaje się zbyt mały.
Zarówno fotele, jak i tylna kanapa Renault są bardzo wygodne. Bez wątpienia większość kierowców bez trudu odnajdzie wygodną pozycję za kierownicą, a nawet wielogodzinna podróż nie będzie skutkowała bólem kręgosłupa.
Bagażnik, jak na kombi przystało jest imponujący. W normalnym położeniu siedzeń można do niego zapakować aż 524 l pakunków.
Zobacz też: Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych
Napęd/układ jezdny
Czerocylindrowy diesel napędzający prezentowane Megane Grandtour rozwija moc maksymalną 110 KM dostępną od 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 240 Nm dostępne od 1750 obr./min.
Silnik charakteryzuje się cichą i kulturalną pracą, ale wykazuje się jednocześnie brakiem dynamiki w dolnych zakresach obrotów. Przez to cierpi elastyczność.
Nie mniej jednostka jest oszczędna i w ruchu miejskim nie zużywa ok. 6 l oleju napędowego na 100 km.
Zawieszenie Megane Grandtour jest sprężyste i (jak na samochód o francuskim rodowodzie) zestrojone zaskakująco twardo. Należy przy tym wspomnieć, że komfort tłumienia nierówności jest mimo to wysoki, a prowadzenie Megane Grandtour jest na tyle przewidywalne, że nie przeszkadza na dłuższą metę lekka podsterowność, czy zbyt lekko kręcąca się kierownica.
Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego
Podsumowanie
Renault Megane Grandtour 1.5 dCi w wersji Privilage kosztuje w promocji 75 450 zł (84 450 zł bez rabatu). To sporo, ale model w tej wersji silnikowej możemy nabyć już za ok. 64 tys. zł w podstawowej wersji wyposażeniowej.
110-konny silnik Diesla nie czyni z Megane Grandtour samochodu do ścigania się spod świateł (według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,1 s) ale charakterystyka wspomnianego diesla pasuje do tego typu samochodu.
Silnik jest oszczędny, a spory moment obrotowy skutkuje tym, że przy większym załadowaniu auta nie odczujemy znacznego pogorszenia dynamiki. Ot, taki dzielny osiołek, na którego można wiele załadować. Nie jedna rodzina będzie z niego zadowolona.
Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów
Dane techniczne:
Renault Megane Grandtour 1.5 dCi 110 KM | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1461 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/8 |
Maksymalna moc | 110 KM/4000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 240 Nm/1750 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 5-bieg |
Pojemność bagażnika | 524 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 456,7/203.7**/150,7 cm |
Rozstaw osi | 248,9 cm |
V-max | 190 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,1 s. |
Zużycie paliwa* | 5,1/4,0/4,4 l/100 km |
Cena od | 64 250 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany | |
**z lusterkami |
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA