REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Megane Grandtour: bez zaskoczenia

Tomasz Korniejew
Renault Megane Grandtour - przód
Renault Megane Grandtour - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Renault Meganegane Grandtour (kombi) od wielu lat jest jednym ze sztandarowych modeli segmentu kompaktów. Przez lata zyskał grono zwolenników. Jednak czy trzecia generacja Megane Grandtour ma skuteczny oręż do walki o portfele ostrożnych klientów?

Renault Meganegane Grandtour (kombi) od wielu lat jest jednym ze sztandarowych modeli segmentu kompaktów. Przez lata zyskał grono zwolenników. Jednak czy trzecia generacja Megane Grandtour ma skuteczny oręż do walki o portfele ostrożnych klientów?

REKLAMA

Wygląd kompaktowego francuskiego kombi jest niewątpliwie jego mocną stroną. Renault Megane Grandtour w niczym nie przypomina siermiężnych niemalże ciosanych z kołka typowych kombi. Atrakcyjność sylwetki widać zwłaszcza w tylnej części nadwozia.

Wysoko zadarty „kuper” w połączeniu z atrakcyjnymi lampami tylnymi nadaje sylwetce Renault sportowego sznytu.

Także przednia część nieco pękata sprawia wrażenie, że Megane Grandtour jest przedstawicielem wyższej klasy niż kompaktowa.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

REKLAMA

Prezentowana na zdjęciach obok odmiana to najwyższa wersja wyposażeniowa Privilage. Co się z tym wiąże przedział pasażerski opisywanego Megane Grandtour został wykończony z dbałością o detale. Na przykład w wyposażeniu standardowym tej odmiany znalazła się tapicerka składająca się ze skóry i alcantary, a na kokpicie umieszczono listwy wykończeniowe w kolorze srebrnym.

Tablica przyrządów Megane Grandtour prezentuje się nowatorsko. Najbardziej przyciąga wzrok okrągły wyświetlacz umieszczony w miejscu prędkościomierza. Wyświetlane są na nim informacje komputera pokładowego oraz prędkości. Tuż obok zainstalowano analogowy obrotomierz ze sportowo wyglądającą żółtą obwódką.

Na górze centralnej konsoli zainstalowano wyświetlacz układu nawigacji (to wyposażenie dodatkowe). Jednak jak na dzisiejsze standardy ekran wydaje się zbyt mały.

Zarówno fotele, jak i tylna kanapa Renault są bardzo wygodne. Bez wątpienia większość kierowców bez trudu odnajdzie wygodną pozycję za kierownicą, a nawet wielogodzinna podróż nie będzie skutkowała bólem kręgosłupa.

Bagażnik, jak na kombi przystało jest imponujący. W normalnym położeniu siedzeń można do niego zapakować aż 524 l pakunków.

Zobacz też: Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

Napęd/układ jezdny

Czerocylindrowy diesel napędzający prezentowane Megane Grandtour rozwija moc maksymalną 110 KM dostępną od 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 240 Nm dostępne od 1750 obr./min.

Silnik charakteryzuje się cichą i kulturalną pracą, ale wykazuje się jednocześnie brakiem dynamiki w dolnych zakresach obrotów. Przez to cierpi elastyczność.

Nie mniej jednostka jest oszczędna i w ruchu miejskim nie zużywa ok. 6 l oleju napędowego na 100 km.

Zawieszenie Megane Grandtour jest sprężyste i (jak na samochód o francuskim rodowodzie) zestrojone zaskakująco twardo. Należy przy tym wspomnieć, że komfort tłumienia nierówności jest mimo to wysoki, a prowadzenie Megane Grandtour jest na tyle przewidywalne, że nie przeszkadza na dłuższą metę lekka podsterowność, czy zbyt lekko kręcąca się kierownica.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Podsumowanie

Renault Megane Grandtour 1.5 dCi w wersji Privilage kosztuje w promocji 75 450 zł (84 450 zł bez rabatu). To sporo, ale model w tej wersji silnikowej możemy nabyć już za ok. 64 tys. zł w podstawowej wersji wyposażeniowej.

110-konny silnik Diesla nie czyni z Megane Grandtour samochodu do ścigania się spod świateł (według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,1 s) ale charakterystyka wspomnianego diesla pasuje do tego typu samochodu.

Silnik jest oszczędny, a spory moment obrotowy skutkuje tym, że przy większym załadowaniu auta nie odczujemy znacznego pogorszenia dynamiki. Ot, taki dzielny osiołek, na którego można wiele załadować. Nie jedna rodzina będzie z niego zadowolona.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Dane techniczne:

Renault Megane Grandtour 1.5 dCi 110 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1461 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8
Maksymalna moc 110 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg
Pojemność bagażnika 524 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 456,7/203.7**/150,7 cm
Rozstaw osi 248,9 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s.
Zużycie paliwa* 5,1/4,0/4,4 l/100 km
Cena od 64 250 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
**z lusterkami

Renault Megane - kokpit
Renault
Renault Megane Grandtour - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Grandtour - tył
Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Grandtour - przód
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA