REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Megane Grandtour: bez zaskoczenia

Tomasz Korniejew
Renault Megane Grandtour - przód
Renault Megane Grandtour - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Renault Meganegane Grandtour (kombi) od wielu lat jest jednym ze sztandarowych modeli segmentu kompaktów. Przez lata zyskał grono zwolenników. Jednak czy trzecia generacja Megane Grandtour ma skuteczny oręż do walki o portfele ostrożnych klientów?

Renault Meganegane Grandtour (kombi) od wielu lat jest jednym ze sztandarowych modeli segmentu kompaktów. Przez lata zyskał grono zwolenników. Jednak czy trzecia generacja Megane Grandtour ma skuteczny oręż do walki o portfele ostrożnych klientów?

REKLAMA

Wygląd kompaktowego francuskiego kombi jest niewątpliwie jego mocną stroną. Renault Megane Grandtour w niczym nie przypomina siermiężnych niemalże ciosanych z kołka typowych kombi. Atrakcyjność sylwetki widać zwłaszcza w tylnej części nadwozia.

Wysoko zadarty „kuper” w połączeniu z atrakcyjnymi lampami tylnymi nadaje sylwetce Renault sportowego sznytu.

Także przednia część nieco pękata sprawia wrażenie, że Megane Grandtour jest przedstawicielem wyższej klasy niż kompaktowa.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

REKLAMA

Prezentowana na zdjęciach obok odmiana to najwyższa wersja wyposażeniowa Privilage. Co się z tym wiąże przedział pasażerski opisywanego Megane Grandtour został wykończony z dbałością o detale. Na przykład w wyposażeniu standardowym tej odmiany znalazła się tapicerka składająca się ze skóry i alcantary, a na kokpicie umieszczono listwy wykończeniowe w kolorze srebrnym.

Tablica przyrządów Megane Grandtour prezentuje się nowatorsko. Najbardziej przyciąga wzrok okrągły wyświetlacz umieszczony w miejscu prędkościomierza. Wyświetlane są na nim informacje komputera pokładowego oraz prędkości. Tuż obok zainstalowano analogowy obrotomierz ze sportowo wyglądającą żółtą obwódką.

Na górze centralnej konsoli zainstalowano wyświetlacz układu nawigacji (to wyposażenie dodatkowe). Jednak jak na dzisiejsze standardy ekran wydaje się zbyt mały.

Zarówno fotele, jak i tylna kanapa Renault są bardzo wygodne. Bez wątpienia większość kierowców bez trudu odnajdzie wygodną pozycję za kierownicą, a nawet wielogodzinna podróż nie będzie skutkowała bólem kręgosłupa.

Bagażnik, jak na kombi przystało jest imponujący. W normalnym położeniu siedzeń można do niego zapakować aż 524 l pakunków.

Zobacz też: Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

Napęd/układ jezdny

Czerocylindrowy diesel napędzający prezentowane Megane Grandtour rozwija moc maksymalną 110 KM dostępną od 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 240 Nm dostępne od 1750 obr./min.

Silnik charakteryzuje się cichą i kulturalną pracą, ale wykazuje się jednocześnie brakiem dynamiki w dolnych zakresach obrotów. Przez to cierpi elastyczność.

Nie mniej jednostka jest oszczędna i w ruchu miejskim nie zużywa ok. 6 l oleju napędowego na 100 km.

Zawieszenie Megane Grandtour jest sprężyste i (jak na samochód o francuskim rodowodzie) zestrojone zaskakująco twardo. Należy przy tym wspomnieć, że komfort tłumienia nierówności jest mimo to wysoki, a prowadzenie Megane Grandtour jest na tyle przewidywalne, że nie przeszkadza na dłuższą metę lekka podsterowność, czy zbyt lekko kręcąca się kierownica.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Podsumowanie

Renault Megane Grandtour 1.5 dCi w wersji Privilage kosztuje w promocji 75 450 zł (84 450 zł bez rabatu). To sporo, ale model w tej wersji silnikowej możemy nabyć już za ok. 64 tys. zł w podstawowej wersji wyposażeniowej.

110-konny silnik Diesla nie czyni z Megane Grandtour samochodu do ścigania się spod świateł (według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,1 s) ale charakterystyka wspomnianego diesla pasuje do tego typu samochodu.

Silnik jest oszczędny, a spory moment obrotowy skutkuje tym, że przy większym załadowaniu auta nie odczujemy znacznego pogorszenia dynamiki. Ot, taki dzielny osiołek, na którego można wiele załadować. Nie jedna rodzina będzie z niego zadowolona.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Dane techniczne:

Renault Megane Grandtour 1.5 dCi 110 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1461 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8
Maksymalna moc 110 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg
Pojemność bagażnika 524 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 456,7/203.7**/150,7 cm
Rozstaw osi 248,9 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s.
Zużycie paliwa* 5,1/4,0/4,4 l/100 km
Cena od 64 250 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
**z lusterkami

Renault Megane - kokpit
Renault
Renault Megane Grandtour - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Grandtour - tył
Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Grandtour - przód
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Prognozy dla globalnego handlu i logistyki na 2024 rok wiszą na włosku
    Stacje wodorowe w Polsce. Orlen zbuduje 17 ogólnodostępnych punktów

    Orlen idzie w wodorową rewolucję. Koncern paliwowy w najbliższym czasie chce postawić w Polsce 17 stacji wodorowych. Lokalizacje zostały już wybrane. Kiedy ruszy realizacja projektu?

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Gesty w białych rękawiczkach [video]

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Co oznaczają gesty umundurowanego funkcjonariusz w białych rękawiczkach, który wychodzi na środek skrzyżowania? Zobacz nagranie video!

    Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio traci prawo jazdy w 2024 r.?

    Polskie przepisy przewidują taki środek karny, jak dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. Co więcej, w przypadku niektórych przestępstw jest on obligatoryjny. Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio pożegna się z prawem jazdy?

    REKLAMA

    Paliwo HVO100. Czym jest ekologiczny "olej napędowy"?

    W Europie pojawił się właśnie olej napędowy, który tak naprawdę oleju napędowego nie zawiera. A to dopiero połowa informacji. Nowe paliwo ON o oznaczeniu HVO100 ma pochodzenie roślinne i pozwala na obniżenie emisji CO2 aż o 90 proc. Czy można nim tankować każdego diesla?

    Utrata prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 30 km/h w mieście. Propozycja nowych przepisów

    Włodarze unijni biorą się za kierowców przekraczających prędkość w mieście. Chcą wprowadzenia przepisów, które pozwolą na odebranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o ponad 30 km/h na obszarze zabudowanym. Kiedy pojawią się nowe regulacje?

    Za jakie znaki drogowe można dostać mandat? Nie tylko za zakazy

    Kierowcy najczęściej z mandatem łączą znaki zakazu. Powinni zatem wiedzieć, że nie tylko za niestosowanie się do zakazów można dostać karę od policjanta. Jest cały katalog innych oznaczeń. I co gorsze, niestosowanie się do nich oznacza nawet 1500 zł grzywny i 15 punktów karnych.

    NFOŚiGW będzie dopłacać do ładowarek dla elektryków. Zasady dotacji od 17 lutego 2024 r.

    17 lutego 2024 r. w Polsce pojawi się rozporządzenie pozwalające na uzyskanie dotacji do budowy ładowarki dla samochodu elektrycznego. Dofinansowanie może opłacić nawet 100 proc. kosztów. To dobra informacja. Zła jest taka, że program jest kierowany tylko do firm.

    REKLAMA

    Nowe wymogi dotyczące pojazdów pilotujących ponadgabaryty od 16 lutego 2024 r. Co się zmieniło?

    W życie wchodzi właśnie nowe rozporządzenie, które określa wymogi dotyczące pojazdów pilotujących pojazdy nienormatywne. Ono bardzo precyzyjnie określa rodzaj, wyposażenie i znakowanie aut pilotujących. Oto pełna lista nowych wymogów stawianych przed kierowcami.

    Jak uzyskać odstępstwo od warunków technicznych pojazdów w 2024 r.?

    Pojazd nie spełnia wymagań technicznych obowiązujących w Polsce. Czy to oznacza, że nie będzie się dało go zarejestrować? Przepisy całe szczęście mają furtkę na takie przypadki. Jest nią odstępstwo od warunków technicznych pojazdów. Jak się starać o nie w 2024 r.?

    REKLAMA