REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Megane Grandtour: bez zaskoczenia

Tomasz Korniejew
Renault Megane Grandtour - przód
Renault Megane Grandtour - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Renault Meganegane Grandtour (kombi) od wielu lat jest jednym ze sztandarowych modeli segmentu kompaktów. Przez lata zyskał grono zwolenników. Jednak czy trzecia generacja Megane Grandtour ma skuteczny oręż do walki o portfele ostrożnych klientów?

Renault Meganegane Grandtour (kombi) od wielu lat jest jednym ze sztandarowych modeli segmentu kompaktów. Przez lata zyskał grono zwolenników. Jednak czy trzecia generacja Megane Grandtour ma skuteczny oręż do walki o portfele ostrożnych klientów?

REKLAMA

Wygląd kompaktowego francuskiego kombi jest niewątpliwie jego mocną stroną. Renault Megane Grandtour w niczym nie przypomina siermiężnych niemalże ciosanych z kołka typowych kombi. Atrakcyjność sylwetki widać zwłaszcza w tylnej części nadwozia.

Wysoko zadarty „kuper” w połączeniu z atrakcyjnymi lampami tylnymi nadaje sylwetce Renault sportowego sznytu.

Także przednia część nieco pękata sprawia wrażenie, że Megane Grandtour jest przedstawicielem wyższej klasy niż kompaktowa.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

REKLAMA

Prezentowana na zdjęciach obok odmiana to najwyższa wersja wyposażeniowa Privilage. Co się z tym wiąże przedział pasażerski opisywanego Megane Grandtour został wykończony z dbałością o detale. Na przykład w wyposażeniu standardowym tej odmiany znalazła się tapicerka składająca się ze skóry i alcantary, a na kokpicie umieszczono listwy wykończeniowe w kolorze srebrnym.

Tablica przyrządów Megane Grandtour prezentuje się nowatorsko. Najbardziej przyciąga wzrok okrągły wyświetlacz umieszczony w miejscu prędkościomierza. Wyświetlane są na nim informacje komputera pokładowego oraz prędkości. Tuż obok zainstalowano analogowy obrotomierz ze sportowo wyglądającą żółtą obwódką.

Na górze centralnej konsoli zainstalowano wyświetlacz układu nawigacji (to wyposażenie dodatkowe). Jednak jak na dzisiejsze standardy ekran wydaje się zbyt mały.

Zarówno fotele, jak i tylna kanapa Renault są bardzo wygodne. Bez wątpienia większość kierowców bez trudu odnajdzie wygodną pozycję za kierownicą, a nawet wielogodzinna podróż nie będzie skutkowała bólem kręgosłupa.

Bagażnik, jak na kombi przystało jest imponujący. W normalnym położeniu siedzeń można do niego zapakować aż 524 l pakunków.

Zobacz też: Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

Napęd/układ jezdny

Czerocylindrowy diesel napędzający prezentowane Megane Grandtour rozwija moc maksymalną 110 KM dostępną od 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 240 Nm dostępne od 1750 obr./min.

Silnik charakteryzuje się cichą i kulturalną pracą, ale wykazuje się jednocześnie brakiem dynamiki w dolnych zakresach obrotów. Przez to cierpi elastyczność.

Nie mniej jednostka jest oszczędna i w ruchu miejskim nie zużywa ok. 6 l oleju napędowego na 100 km.

Zawieszenie Megane Grandtour jest sprężyste i (jak na samochód o francuskim rodowodzie) zestrojone zaskakująco twardo. Należy przy tym wspomnieć, że komfort tłumienia nierówności jest mimo to wysoki, a prowadzenie Megane Grandtour jest na tyle przewidywalne, że nie przeszkadza na dłuższą metę lekka podsterowność, czy zbyt lekko kręcąca się kierownica.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Podsumowanie

Renault Megane Grandtour 1.5 dCi w wersji Privilage kosztuje w promocji 75 450 zł (84 450 zł bez rabatu). To sporo, ale model w tej wersji silnikowej możemy nabyć już za ok. 64 tys. zł w podstawowej wersji wyposażeniowej.

110-konny silnik Diesla nie czyni z Megane Grandtour samochodu do ścigania się spod świateł (według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,1 s) ale charakterystyka wspomnianego diesla pasuje do tego typu samochodu.

Silnik jest oszczędny, a spory moment obrotowy skutkuje tym, że przy większym załadowaniu auta nie odczujemy znacznego pogorszenia dynamiki. Ot, taki dzielny osiołek, na którego można wiele załadować. Nie jedna rodzina będzie z niego zadowolona.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Dane techniczne:

Renault Megane Grandtour 1.5 dCi 110 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1461 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8
Maksymalna moc 110 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg
Pojemność bagażnika 524 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 456,7/203.7**/150,7 cm
Rozstaw osi 248,9 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s.
Zużycie paliwa* 5,1/4,0/4,4 l/100 km
Cena od 64 250 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
**z lusterkami

Renault Megane - kokpit
Renault
Renault Megane Grandtour - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Grandtour - tył
Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Grandtour - przód
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA