REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Volkswagen Golf VII - tył
Volkswagen Golf VII - tył
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Wprowadzając na rynek VII generację Golfa, Volkswagen sprowadził na ziemię wszelkich śmiałków, którzy podkopywali tę żywą legendę klasy kompaktowej. W teście – Volkswagen Golf VII.

Spoglądając na sylwetkę najnowszej generacji kompaktowego Volkswagena nawet sceptykom trudno przejdzie przez gardło krytyka. Fakt, że bryła nadwozia mocno nawiązuje do poprzedniej generacji jest pozbawiona ekstrawagancji. Mimo to, dzięki zastosowaniu sprytnych zabiegów stylizacyjnych Golf VII prezentuje się okazale i sprawia wrażenie samochodu nowoczesnego.

REKLAMA

W porównaniu do „Szóstki”, Golf VII urósł. Jest dłuższy aż o 5,6 cm, szerszy o 1,3 cm, a rozstaw osi zwiększył się o 5,9 cm. Zwiększenie rozmiarów znacznie wpłynęło na poprawę przestronności wnętrza.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Volkswagen Golf VII test – wnętrze

Po zajęciu miejsca za kierownicą nowego Volkswagena Golfa VII nie sposób nie docenić doskonałego fotela. Siedzisko jest wystarczająco obszerne, a oparcie wyprofilowane na tyle wygodnie, że nawet bardzo długa podróż nie jest męcząca.

REKLAMA

Według danych producenta, popartych subiektywnymi odczuciami w Golfie VII przestrzeni jest jeszcze więcej niż w Golfie VI. Szeroki zakres regulacji fotela i kolumny kierownicy sprawiają, że większość kierowców(a nawet ci o nietypowym wzroście) bez trudu znajdzie odpowiednią dla siebie pozycję za kierownicą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Także z tyłu wysocy pasażerowie miejsca będą mieli pod dostatkiem. W stosunku do Golfa VI w VII generacji zwiększył się przedział bagażowy. Bagażnik ma teraz objętość 380 l i można go powiększyć do 1270 l.

Ale to co najbardziej przykuwa wzrok nowego Volkswagena to tablica przyrządów. Jakość wykonania i rozplanowanie wszelkich przełączników (a w Golfie VII jest ich sporo) nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Tym bardziej, że producent umieścił na konsoli środkowej (opcja) ośmiocalowy, kolorowy wyświetlacz systemu audio, komputera pokładowego i nawigacji. Nie tylko wielkość ekranu zwraca na niego uwagę, także sterowanie. Jest dotykowy i wyposażony w czujniki zbliżenia. W efekcie menu z przyciskami wyświetla się dopiero zbliżeniu dłoni do ekranu, a po jej odsunięciu znika.

Testowaną wersję wyposażono też w bardzo rozbudowany komputer pokładowy np. oferujący pięć trybów jazdy (Eco, Normal, Sport, Comfort, Indywidual), czy pozwalający na regulację sposobu pracy kierunkowskazów.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Volkswagen Golf VII test – układ jezdny

Dwulitrowy diesel rozwijający moc maksymalna 150 KM to doskonałe źródło napędu dla ważącego 1375 kg Golfa VII. Silnik świetnie współgra z sześciobiegową przekładnią DSG, co przekłada się na zwiększenie przyjemności prowadzenia.

REKLAMA

Świetne wyważenie konstrukcji oraz zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego wysuwają Golfa VII na czoło klasy kompaktowej pod względem prowadzenia i zachowania na drodze. W tych kategoriach bliżej mu do przedstawicieli klasy Premium niż modeli przeznaczonych dla przeciętnych zjadaczy chleba. Bezpośredni układ kierowniczy w połączeniu ze sprężystym zawieszeniem dodają pewności kierowcy w każdych warunkach drogowych. Prowadzenie Golfa VII jest tak intuicyjne, a zachowanie podczas jazdy po zakrętach (bez względu na to czy jedziemy po równej nawierzchni, czy nie) tak stabilne, że nawet kierowcy z niewielkim stażem mogą się poczuć jak mistrzowie kierownicy. Tym bardziej, że wspomagające kierowcę systemy bezpieczeństwa działają szybko i płynnie.

Zwiększenie rozstawu osi podwyższyło komfort jazdy Golfem w stosunku do modelu poprzedniej generacji. Nierówności poprzeczne są pokonywane miękko, a podczas jazdy po nierównościach zawieszenia cicho tłumi wszelkiego rodzaju niedoskonałości.

Wyciszenie przedziału pasażerskiego jest na najwyższym poziomie nie tylko w kategorii odgłosów pracy zawieszenia. Podczas jazdy ponadprzeciętnie cicho pracuje silnik, a gdy poruszamy się z prędkościami autostradowymi okazuje się, że kabina została dobrze odizolowana od szumów opływającego nadwozie powietrza.

Jednostka napędowa płynnie „wkręca się” do wyższych partii obrotomierza i żwawo przyspiesza od ok. 1500 obr./min. Jedyną wadą w pracy układu napędowego opisywanej odmiany Golfa VII jest lekko spóźniona reakcja na gaz przy ruszaniu z miejsca. Wygląda to tak, jakby po wciśnięciu gazu komputer musiał przez ułamek sekundy przetworzyć informację o tym, że chcemy ruszyć z miejsca i dopiero uruchamiał napęd.

150 KM i 320 Nm momentu obrotowego, którymi dysponuje wysokoprężna jednostka napędowa zamontowana w opisywanym Golfie VII czynią z niego pojazd uniwersalny. Z jednej strony zużycie paliwa w ruchu miejskim rzadko kiedy przekracza 6,5 l/100 km, z drugiej gdy podczas jazdy po autostradzie z pełnym załadunkiem potrzeba nagłego i znacznego przyspieszenia od poziomu przekraczającego 120 km/h nie sprawia to kompaktowemu Volkswagenowi najmniejszego problemu.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Volkswagen Golf VII test – podsumowanie

Emocje jakie towarzyszą wprowadzeniu do sprzedaży Volkswagena Golfa VII generacji można porównać do tych, jakie towarzyszyły odmianom III i IV. Każda z nich oznaczała nową jakość w klasie kompaktowej. Podobnie jest z Golfem „Siedem”. Nie można nie odnieść wrażenia, że Volkswagen potrzebował zaznaczyć swoją pozycję w segmencie C, bo konkurencja z jednej strony się zwiększała, z drugiej jakościowo zbliżała do poziomu jaki wyznaczał kompakt z Wolfsburga.

Siódma generacja Golfa jest innowacyjna. Nie ma krzty przesady w chwaleniu właściwości jezdnych, przemyślanego wnętrza i komfortu jaki oferuje. Ale tradycyjnie dla nowożytnej historii „samochodu dla ludu” problemem dla wielu jest jego cena.

Cennik pięciodrzwiowej odmiany otwiera kwota 61 170 tys. zł, co jest ceną stosunkowo atrakcyjną (bez dopłaty m.in. ISOFIX, manualna klimatyzacja, funkcja auto hold, komputer pokładowy obsługiwany przez ekran dotykowy, system audio z czterema głośnikami, elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka boczne). Najtańsza odmiana w najbogatszej wersji wyposażeniowej Highline to wydatek ok. 76 tys. zł (z silnikiem 1.4 TSI o mocy 122 KM). Opisywany silnik występuje tylko z najbogatszą wersją wyposażeniową i ze skrzynia manualną kosztuje od 93 130 zł, a ze skrzynią DSG od 101 030 zł.   

Kwoty, jakie należy przeznaczyć na zakup najdroższej odmiany Golfa VII zbliżają go do cennika klasy Premium. Faktycznie Golf VII jest sporo droższy (w najbogatszej odmianie) niż konkurenci z klasy. Jednocześnie jest sporo tańszy od podobnie wyposażonych kompaktów segmentu Premium stając się propozycją dla osób, które szukają wyższej jakości, ale albo nie chcą się afiszować z posiadaniem drogiej marki albo na droższą jeszcze nie mogą sobie pozwolić.

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta: kolejny ulubieniec Polaków?

Volkswagen Golf VII - dane techniczne:

Volkswagen Golf VII 2.0 TDI/150 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 380/1270 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 426/179/145 cm
Rozstaw osi 264 cm
V-max 212 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Zużycie paliwa* 5,2/4,0/4,5 l/100 km
Cena od 101 030 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Golf VII - przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Golf VII - przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Golf VII - felga
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Golf VII - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Golf VII - lampa
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Golf VII - przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Golf VII - deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Golf VII - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Golf VII - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Golf VII - bok
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Golf VII - wnętrze
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA