REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG: niemiecki porządek

Tomasz Korniejew
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Volkswagena Sharana jest większa i bardziej dopracowana niż jego poprzednia wersja. Model zyskał m.in. przesuwane drzwi w tylnej części nadwozia. Prawdę mówiąc, to najlepszy minivan w historii firmy.

Regularny kształt nadwozia najnowszego Volkswagena Sharana w powiązaniu z jego niemieckim rodowodem przywodzi na myśl, że samochód został zaprojektowany nie przez designerów lecz przez inżynierów z linijką i kątownikiem. Jednocześnie taka sugestia wzmaga odczucie solidności wobec nowego Sharana. Nie mniej w projekcie nadwozia uczestniczył niejeden projektant i to zdolny, bo nadwoziu mimo pudełkowatości uroku nie brakuje. A to za sprawą ładnych detali.

REKLAMA

Zobacz też: Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

W prezentowanej na zdjęciach odmianie Highline elegancji nadwoziu dodały m.in. reflektory ksenonowe wyposażone w światła LED do jazdy dziennej (opcja za 4940 zł), siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich oraz ładnie wkomponowane lampy tylne. Smaczku dodały dyskretne przetłoczenia. Trzeba przyznać, że mimo dużych rozmiarów zewnętrznych (485,4 cm długości, 190,4 cm szerokości, 174 cm wysokości) Volkswagen Sharan wydaje się konstrukcją lekką i zgrabną.

Wnętrze

Przedział pasażerski Volkswagena Sharana jest przepastny. Kabina pomieści siedem osób, przy czym dwa miejsca zamontowane są w bagażniku i dzięki składanej konstrukcji można z nich korzystać okazjonalnie(wyposażenie opcjonalne).

Za kierownicą Sharana siedzi się wysoko, ze zgiętymi nogami w kolanach jak na krześle. Nie jest to wada, ale kierowca jeżdżący na co dzień tradycyjnym autem osobowym będzie musiał się przyzwyczaić. Siedziska foteli są wystarczająco obszerne, jak na europejskie standardy, a parcia foteli odpowiednio szerokie. Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach. W Sharanie wygodnie trzyma się także koło kierownicy. Dzięki szerokiemu zakresowi regulacji kolumny większość kierowców bez problemu znajdzie optymalną dla siebie pozycję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford S-Max 2.0 EcoBoost: Pogromca autostrad

REKLAMA

W drugim rzędzie siedzeń, mimo że jest węziej siedzi się prawie tak samo wygodnie, jak w pierwszym. Dzięki przesuwanym bocznym drzwiom oraz szerokiemu otworowi drzwiowemu do tylnej części kabiny Sharana wsiada się komfortowo. Nawet wysocy pasażerowie będą mieli wystarczająco dużo miejsca na nogi oraz nad głową.

Dwa dodatkowe rozkładane fotele umieszczone w bagażniku są najmniej wygodne. Ale to nieprawda, że z powodu ciasnoty mogą na nich podróżować tylko dzieci. Dorośli usiądą tam w optymalnych warunkach, ale nieco więcej kłopotu sprawa wsiadanie i wysiadanie z ostatniego rzędu.

Zobacz też: Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

Przedział bagażowy Volkswagena Sharana jest ogromny. Przy pięcioosobowej konfiguracji kabiny, bagażnik ma objętość  885 l, co oznacza że na wakacje możemy zabrać nie tylko całą rodzinę i jej pakunki ale nawet ulubione jaccuzi.

Przy okazji opisu wnętrza minivana Volkswagena nie sposób pominąć rozplanowania kokpitu oraz jakości wykończenia. Wysoka jakość materiałów wykończeniowych i dokładność montażu wszelkich elementów wnętrza sprawiają, że we wnętrzu Sharana podróżuje się przyjemnie. Przejrzysta tablica przyrządów, czytelne wskaźniki i rozplanowanie wszelkich półek i schowków jest tak przemyślane, że większość kierowców siedząc po raz pierwszy za kierownicą Volkswagena wceluje w nie intuicyjnie.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda CR-V

Napęd/układ jezdny

REKLAMA

Pod maską widocznego Volkswagena Sharana znalazł się wysokoprężny silnik o pojemności 2 l rozwijający moc maksymalną 170 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w przedziale od 1750 do 2500 obr./min. Prezentowany minivan został wyposażony także w dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię DSG o sześciu przełożeniach.

Wspomniany zestaw doskonale pasuje do ważącego 1728 kg Volkswagena. Zautomatyzowana przekładnia zmienia przełożenia błyskawicznie i bez szarpnięć. W rezultacie według danych producenta Sharan rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,5 s. Nieźle.

Wysokoprężna jednostka napędowa zastosowana w Sharanie pracuje zaskakująco cicho, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że jednostki TDI nigdy do cichych nie należały. 

Zobacz też: Test Ford Grand C-Max: Focus w wersji maksi

Skrzynia szybko reaguje na każde wciśnięcie pedału gazu, a jednostka napędowa sprawnie napędza ciężką konstrukcję. Co ciekawe nawet poruszając się z prędkościami przekraczającymi 130 km/h w Sharanie jest cicho, a szum opływającego nadwozie powietrza nie jest natarczywy.

Podczas jazdy nadwozie jest podatne na boczne podmuchy wiatru, ale nie jest to zaskakujące biorąc pod uwagę wielkość i kształt karoserii.

Sharan jest oszczędny. Podczas normalnej jazdy w gęstym ruchu miejskim zużywał około 8l oleju napędowego na 100 km. W trasie bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 6,5 l/100 km.

Zawieszenie Volkswagena Sharana jest przyjemnie sprężyste, dość twarde. Ale nie sprawia to, że pasażerowie Sharana mocno odczuwają niedoskonałości nawierzchni. M.in. dzięki dużemu rozstawowi osi (291,9 cm) Volkswagen dostojnie pokonuje wszelkie nierówności.

Zobacz też: Test Ford Galaxy: Marzenie każdej rodziny

Podsumowanie

Prezentowana odmiana Volkswagena Sharana to najbogatsza wersja wyposażeniowa Highline. Jej nabywcy bez dopłaty otrzymają m.in. podgrzewane fotele przednie, ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, tempomat, światła do jazdy dziennej, poduszki boczne i kurtynowe także dla siedzeń z tyłu, czy klimatyzację. Ponadto w prezentowanej odmianie w standardzie znalazła się skrzynia zautomatyzowana DSG. Cena Sharana z dieslem o mocy 170 KM z DSG w wersji Highline (pięcioosobowej) to 144 790 zł. Sharana z tym silnikiem i skrzynią manualną w uboższej wersji wyposażeniowej Comfortline można kupić od 129 620 zł. To nadal sporo, ale biorąc pod uwagę grupę docelową dla tego modelu cena wydaje się być skalkulowana rozsądnie. Sharana kupią firmy, które potrzebują takiego samochodu do przewozu w komfortowych warunkach czterech pasażerów (oprócz kierowcy) ze sporym bagażem lub małżeństwa, które świadomie zaplanowały troje i więcej dzieci. W jednym i drugim przypadku cena zazwyczaj nie jest decydującym argumentem przeważającym o zakupie samochodu. A poza ceną Sharan argumentów przemawiających za jego zakupem ma wiele.

Zobacz też: Test Peugeot 5008: krążownik szos

Dane techniczne:

Volkswagen Sharan 2.0 TDI 170 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 170 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 885/2430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 485,4/190,4/174 cm
Rozstaw osi 291,9 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 6,7/5,4/5,9 l/100 km
Cena od 144 790 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Sharan 2.0 TDI - tył
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - tył
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - felga
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - tylne fotele
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan - przednie fotele
Volkswagen
Volkswagen Sharan - kokpit
Volkswagen
Volkswagen Sharan - tylne fotele
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA