REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG: niemiecki porządek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Volkswagena Sharana jest większa i bardziej dopracowana niż jego poprzednia wersja. Model zyskał m.in. przesuwane drzwi w tylnej części nadwozia. Prawdę mówiąc, to najlepszy minivan w historii firmy.

Regularny kształt nadwozia najnowszego Volkswagena Sharana w powiązaniu z jego niemieckim rodowodem przywodzi na myśl, że samochód został zaprojektowany nie przez designerów lecz przez inżynierów z linijką i kątownikiem. Jednocześnie taka sugestia wzmaga odczucie solidności wobec nowego Sharana. Nie mniej w projekcie nadwozia uczestniczył niejeden projektant i to zdolny, bo nadwoziu mimo pudełkowatości uroku nie brakuje. A to za sprawą ładnych detali.

REKLAMA

Zobacz też: Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

W prezentowanej na zdjęciach odmianie Highline elegancji nadwoziu dodały m.in. reflektory ksenonowe wyposażone w światła LED do jazdy dziennej (opcja za 4940 zł), siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich oraz ładnie wkomponowane lampy tylne. Smaczku dodały dyskretne przetłoczenia. Trzeba przyznać, że mimo dużych rozmiarów zewnętrznych (485,4 cm długości, 190,4 cm szerokości, 174 cm wysokości) Volkswagen Sharan wydaje się konstrukcją lekką i zgrabną.

Wnętrze

Przedział pasażerski Volkswagena Sharana jest przepastny. Kabina pomieści siedem osób, przy czym dwa miejsca zamontowane są w bagażniku i dzięki składanej konstrukcji można z nich korzystać okazjonalnie(wyposażenie opcjonalne).

Za kierownicą Sharana siedzi się wysoko, ze zgiętymi nogami w kolanach jak na krześle. Nie jest to wada, ale kierowca jeżdżący na co dzień tradycyjnym autem osobowym będzie musiał się przyzwyczaić. Siedziska foteli są wystarczająco obszerne, jak na europejskie standardy, a parcia foteli odpowiednio szerokie. Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach. W Sharanie wygodnie trzyma się także koło kierownicy. Dzięki szerokiemu zakresowi regulacji kolumny większość kierowców bez problemu znajdzie optymalną dla siebie pozycję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford S-Max 2.0 EcoBoost: Pogromca autostrad

REKLAMA

W drugim rzędzie siedzeń, mimo że jest węziej siedzi się prawie tak samo wygodnie, jak w pierwszym. Dzięki przesuwanym bocznym drzwiom oraz szerokiemu otworowi drzwiowemu do tylnej części kabiny Sharana wsiada się komfortowo. Nawet wysocy pasażerowie będą mieli wystarczająco dużo miejsca na nogi oraz nad głową.

Dwa dodatkowe rozkładane fotele umieszczone w bagażniku są najmniej wygodne. Ale to nieprawda, że z powodu ciasnoty mogą na nich podróżować tylko dzieci. Dorośli usiądą tam w optymalnych warunkach, ale nieco więcej kłopotu sprawa wsiadanie i wysiadanie z ostatniego rzędu.

Zobacz też: Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

Przedział bagażowy Volkswagena Sharana jest ogromny. Przy pięcioosobowej konfiguracji kabiny, bagażnik ma objętość  885 l, co oznacza że na wakacje możemy zabrać nie tylko całą rodzinę i jej pakunki ale nawet ulubione jaccuzi.

Przy okazji opisu wnętrza minivana Volkswagena nie sposób pominąć rozplanowania kokpitu oraz jakości wykończenia. Wysoka jakość materiałów wykończeniowych i dokładność montażu wszelkich elementów wnętrza sprawiają, że we wnętrzu Sharana podróżuje się przyjemnie. Przejrzysta tablica przyrządów, czytelne wskaźniki i rozplanowanie wszelkich półek i schowków jest tak przemyślane, że większość kierowców siedząc po raz pierwszy za kierownicą Volkswagena wceluje w nie intuicyjnie.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda CR-V

Napęd/układ jezdny

REKLAMA

Pod maską widocznego Volkswagena Sharana znalazł się wysokoprężny silnik o pojemności 2 l rozwijający moc maksymalną 170 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w przedziale od 1750 do 2500 obr./min. Prezentowany minivan został wyposażony także w dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię DSG o sześciu przełożeniach.

Wspomniany zestaw doskonale pasuje do ważącego 1728 kg Volkswagena. Zautomatyzowana przekładnia zmienia przełożenia błyskawicznie i bez szarpnięć. W rezultacie według danych producenta Sharan rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,5 s. Nieźle.

Wysokoprężna jednostka napędowa zastosowana w Sharanie pracuje zaskakująco cicho, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że jednostki TDI nigdy do cichych nie należały. 

Zobacz też: Test Ford Grand C-Max: Focus w wersji maksi

Skrzynia szybko reaguje na każde wciśnięcie pedału gazu, a jednostka napędowa sprawnie napędza ciężką konstrukcję. Co ciekawe nawet poruszając się z prędkościami przekraczającymi 130 km/h w Sharanie jest cicho, a szum opływającego nadwozie powietrza nie jest natarczywy.

Podczas jazdy nadwozie jest podatne na boczne podmuchy wiatru, ale nie jest to zaskakujące biorąc pod uwagę wielkość i kształt karoserii.

Sharan jest oszczędny. Podczas normalnej jazdy w gęstym ruchu miejskim zużywał około 8l oleju napędowego na 100 km. W trasie bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 6,5 l/100 km.

Zawieszenie Volkswagena Sharana jest przyjemnie sprężyste, dość twarde. Ale nie sprawia to, że pasażerowie Sharana mocno odczuwają niedoskonałości nawierzchni. M.in. dzięki dużemu rozstawowi osi (291,9 cm) Volkswagen dostojnie pokonuje wszelkie nierówności.

Zobacz też: Test Ford Galaxy: Marzenie każdej rodziny

Podsumowanie

Prezentowana odmiana Volkswagena Sharana to najbogatsza wersja wyposażeniowa Highline. Jej nabywcy bez dopłaty otrzymają m.in. podgrzewane fotele przednie, ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, tempomat, światła do jazdy dziennej, poduszki boczne i kurtynowe także dla siedzeń z tyłu, czy klimatyzację. Ponadto w prezentowanej odmianie w standardzie znalazła się skrzynia zautomatyzowana DSG. Cena Sharana z dieslem o mocy 170 KM z DSG w wersji Highline (pięcioosobowej) to 144 790 zł. Sharana z tym silnikiem i skrzynią manualną w uboższej wersji wyposażeniowej Comfortline można kupić od 129 620 zł. To nadal sporo, ale biorąc pod uwagę grupę docelową dla tego modelu cena wydaje się być skalkulowana rozsądnie. Sharana kupią firmy, które potrzebują takiego samochodu do przewozu w komfortowych warunkach czterech pasażerów (oprócz kierowcy) ze sporym bagażem lub małżeństwa, które świadomie zaplanowały troje i więcej dzieci. W jednym i drugim przypadku cena zazwyczaj nie jest decydującym argumentem przeważającym o zakupie samochodu. A poza ceną Sharan argumentów przemawiających za jego zakupem ma wiele.

Zobacz też: Test Peugeot 5008: krążownik szos

Dane techniczne:

Volkswagen Sharan 2.0 TDI 170 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 170 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 885/2430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 485,4/190,4/174 cm
Rozstaw osi 291,9 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 6,7/5,4/5,9 l/100 km
Cena od 144 790 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Sharan 2.0 TDI - tył
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - tył
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - felga
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - tylne fotele
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan - przednie fotele
Volkswagen
Volkswagen Sharan - kokpit
Volkswagen
Volkswagen Sharan - tylne fotele
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA