REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza odsłona Volkswagena Passata to nic innego jak wersja poprzednia, poprawiona, w internetowej nomenklaturze można ją nazwać 2.0. Nie mamy zatem do czynienia z nową generacją modelu Passat, tylko poprzednią nieco zmodyfikowaną. Czy solidniejszy lifting wystarczy, by Passat nadal przyciągał do siebie klientów?

Volkswagen Passat to w Polsce pewien ewenement. Określany przez większość zainteresowanych tematem Polaków mianem wyjątkowo nudnego auta, wzbudza w dyskusjach emocje jakby był co najmniej najnowszą odsłoną FSO Poloneza. Obok tematu niby nudnego Passata mało kto „przechodzi” obojętnie. Jedni są zagorzałymi zwolennikami modelu i niczym kibice piłkarscy bronią honoru Passata na każdym możliwym polu, z kolei drudzy cisną w kierunku modelu gromy krytyki zarzucając mityczną nie awaryjność i zbyt wygórowane ceny nowych i używanych egzemplarzy.

REKLAMA

Z tym większym zainteresowaniem przyglądaliśmy się najnowszej wersji Volkswagena Passata w wersji Variant, która trafiła do redakcyjnego testu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagen Passat

Nadwozie

Sylwetka Passata nie zmieniła się znacząco w porównaniu do wersji sprzed liftingu. Najbardziej zmodyfikowano przedni pas i reflektory, które mogą być teraz wyposażone w diody LED.
Zmiany objęły także tylne lampy, które są bardziej prostokątne. Widoczną na zdjęciach najbogatszą odmianę Passata Variant Highline wyróżniają ponadto chromowane relingi dachowe (w uboższych odmianach wyposażeniowych chromowane relingi są niedostępne, dostępne są czarne).
Nie zmieniły się wymiary zewnętrze, ale powiększanie sporego Passata nie miało w tym przypadku sensu.

Wnętrze/wyposażenie

Za kierownicą Passata siedzi się bardzo wygodnie, a szeroki zakres regulacji fotela i kolumny kierownicy ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście. Jakość materiałów i spasowania – jedne z najwyższych w klasie. Intuicyjność obsługi? Wzorowa. Czytelność wskaźników? Również. Ilość miejsca? Wystarczająca nawet dla wysokich kierowców, to samo dotyczy przestrzeni na tylnej kanapie.
Na słowa uznania zasługuje także wielkość bagażnika. Przestrzeń na bagaże w Passacie Variant jest jedną z największych w klasie – przy normalnym ułożeniu tylnej kanapy bagażnik ma objętość aż 603 l i może zostać powiększony do 1731 l. Genialnym w swojej prostocie i praktyczności jest dostępny za dopłatą system elektrycznego otwierania klapy bagażnika, ale uruchamiany nogą. Wystarczy machnąć stopą pod zderzakiem i klapa zacznie się unosić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Prezentowany na zdjęciach egzemplarz Passata to wersja wyposażeniowa Highline, czyli w nomenklaturze Volkswagena najbogatsza. W odróżnieniu od uboższych odmian Pasata bez dopłaty nabywca otrzyma m.in. częściowo wykończoną skórą tapicerkę foteli, siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, podgrzewane przednie fotele i dysze spryskiwaczy, reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Ponadto w wyposażeniu standardowym wersji Highline znalazły się m.in. progresywne wspomaganie układu kierowniczego, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja. Niestety reflektory biksenonowe ze światłami LED do jazdy dziennej wymagają dopłaty 4890 zł.

Napęd/układ jezdny

Pod maską prezentowanego na zdjęciach modelu pracował benzynowy silnik z serii TSI o pojemności 1,8 l rozwijający moc maksymalną 160 KM w zakresie obrotów od 5000 do 6200 obr./min i dysponujący momentem obrotowym 250 Nm od 1500 do 4200 obr./min.
Według danych producenta jednostka jest w stanie rozpędzić ważącego 1530 kg Passata od 0 do 100 km/h w 8,7 s. W praktyce silnik sprawdza się w Passacie doskonale.
Auto cechuje wysoka dynamika także podczas przyspieszania z wyższych prędkości (np. podczas wyprzedzania), wysoka kultura pracy jednostki napędowej i doskonałe wyciszenie.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

Zużycie paliwa wspomnianego silnika w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Deklarowane przez producenta 9,6 l/100 km w ruchu miejskim z pewnością pozostanie gorącym życzeniem w przypadku kierowców ze sportową żyłką. Jeżdżąc Passatem dynamicznie bez problemu można osiągnąć wynik przekraczający 11 l/100 km w ruchu miejskim. Realne spalanie dla przeciętnego kierowcy w realiach polskich miast to wynik na poziomie 10,5 l/100 km.

Z kolei poruszając się z przepisowymi prędkościami podczas jazdy w trasie wyniki spalania oscylują wokół 7-8 l/100 km.

W poliftingowej generacji Passata zmieniono ustawienie zawieszenia. Auto obecnie bardziej komfortowo tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni i nadal przewidywalnie, i pewnie zachowuje się podczas jazdy po ciasnych łukach.

Przyzwyczajenia wymaga wspomaganie układu kierowniczego. Działa niezwykle lekko, co wymaga od kierowcy nauczenia się wyczuwania prowadzenia pojazdu.

Zobacz też: Volkswagen Passat: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Zmiana w wyglądzie Passata uczyniła model świeższym. Nie wiemy czy ładniejszym, nowa odsłona Passata wygląda nico inaczej, zatem dla potencjalnych nabywców młodziej. Auto podobnie do poprzedników jest wykonane z dokładnością i dbałością o jakość detali we wnętrzu. Jest to auto, szybkie, dynamiczne i niezwykle komfortowe. Oferuje ogrom przestrzeni wewnątrz i dużo miejsca na bagaże. Generalnie – jak zwykle w przypadku Passata – trudno na cokolwiek narzekać. I okazuje się, że w tym przypadku nie można zbytnio ponarzekać na cenę. Bo Volkswagen Passat Variant z silnikiem 1.8 TSI i manualną przekładnią w podstawowej odmianie kosztuje 99 590 zł, w najbogatszej 114 090 zł, czyli porównywalnie do konkurentów z tej samej klasy i z podobnymi silnikami.

Dane techniczne:

Silnik:                                                                                  turbo, R4, 1798 ccm

Moc:                                                                                   160 KM przy 5000 obr./min

Moment obrotowy:                                                     250 Nm przy 1500-4200 obr./min

Wymiary (długość/szerokość/wysokość):           477,1 x 182 x 151,6 cm

Rozstaw osi:                                                                      271,2 cm

Masa                                                                                1530 kg

Poj. bagażnika                                                                   603 l

Przysp. 0-100 km/h                                                            8,7 s

Spalanie (miasto/trasa/średnie)                                            9,6/5,3/6,9 l/100 km

V maks.                                                                             218 km/h

Cena:                                                                               114 090 zł

W tylnej części nadwozia Passat'a zmiany objęły głównie lampy.
Moto.wieszjak.pl
Zawieszenie Passata zostało zestrojone komfortowo, układ kierowniczy działa zbyt lekko.
Moto.wieszjak.pl
Podczas jazdy Passatem, we wnętrzu jest cicho. Auto dobrze sprawdza się w trasie.
Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy sylwetka Passat'a jest najbardziej zbliżona do wersji sprzed liftingu.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów w nowym Passacie jest czytelna i wykonana z materiałów wysokiej jakości.
Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Passat'a jest bardzo komfortowy.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Passat'a miejsca jest pod dostatkiem.
Moto.wieszjak.pl
Silnik 1.8 TSI o mocy 160 KM to świetne źródło napędu dla nowego Volkswagena Passata. Charakteryzuje go wysoka dynamika i niskie spalanie.
Moto.wieszjak.pl
Pełnowymiarowe koło zapasowe umieszczono pod podłogą bagażnika Volkswagena Passata.
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA