REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza odsłona Volkswagena Passata to nic innego jak wersja poprzednia, poprawiona, w internetowej nomenklaturze można ją nazwać 2.0. Nie mamy zatem do czynienia z nową generacją modelu Passat, tylko poprzednią nieco zmodyfikowaną. Czy solidniejszy lifting wystarczy, by Passat nadal przyciągał do siebie klientów?

Volkswagen Passat to w Polsce pewien ewenement. Określany przez większość zainteresowanych tematem Polaków mianem wyjątkowo nudnego auta, wzbudza w dyskusjach emocje jakby był co najmniej najnowszą odsłoną FSO Poloneza. Obok tematu niby nudnego Passata mało kto „przechodzi” obojętnie. Jedni są zagorzałymi zwolennikami modelu i niczym kibice piłkarscy bronią honoru Passata na każdym możliwym polu, z kolei drudzy cisną w kierunku modelu gromy krytyki zarzucając mityczną nie awaryjność i zbyt wygórowane ceny nowych i używanych egzemplarzy.

REKLAMA

Z tym większym zainteresowaniem przyglądaliśmy się najnowszej wersji Volkswagena Passata w wersji Variant, która trafiła do redakcyjnego testu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagen Passat

Nadwozie

Sylwetka Passata nie zmieniła się znacząco w porównaniu do wersji sprzed liftingu. Najbardziej zmodyfikowano przedni pas i reflektory, które mogą być teraz wyposażone w diody LED.
Zmiany objęły także tylne lampy, które są bardziej prostokątne. Widoczną na zdjęciach najbogatszą odmianę Passata Variant Highline wyróżniają ponadto chromowane relingi dachowe (w uboższych odmianach wyposażeniowych chromowane relingi są niedostępne, dostępne są czarne).
Nie zmieniły się wymiary zewnętrze, ale powiększanie sporego Passata nie miało w tym przypadku sensu.

Wnętrze/wyposażenie

Za kierownicą Passata siedzi się bardzo wygodnie, a szeroki zakres regulacji fotela i kolumny kierownicy ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście. Jakość materiałów i spasowania – jedne z najwyższych w klasie. Intuicyjność obsługi? Wzorowa. Czytelność wskaźników? Również. Ilość miejsca? Wystarczająca nawet dla wysokich kierowców, to samo dotyczy przestrzeni na tylnej kanapie.
Na słowa uznania zasługuje także wielkość bagażnika. Przestrzeń na bagaże w Passacie Variant jest jedną z największych w klasie – przy normalnym ułożeniu tylnej kanapy bagażnik ma objętość aż 603 l i może zostać powiększony do 1731 l. Genialnym w swojej prostocie i praktyczności jest dostępny za dopłatą system elektrycznego otwierania klapy bagażnika, ale uruchamiany nogą. Wystarczy machnąć stopą pod zderzakiem i klapa zacznie się unosić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Prezentowany na zdjęciach egzemplarz Passata to wersja wyposażeniowa Highline, czyli w nomenklaturze Volkswagena najbogatsza. W odróżnieniu od uboższych odmian Pasata bez dopłaty nabywca otrzyma m.in. częściowo wykończoną skórą tapicerkę foteli, siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, podgrzewane przednie fotele i dysze spryskiwaczy, reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Ponadto w wyposażeniu standardowym wersji Highline znalazły się m.in. progresywne wspomaganie układu kierowniczego, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja. Niestety reflektory biksenonowe ze światłami LED do jazdy dziennej wymagają dopłaty 4890 zł.

Napęd/układ jezdny

Pod maską prezentowanego na zdjęciach modelu pracował benzynowy silnik z serii TSI o pojemności 1,8 l rozwijający moc maksymalną 160 KM w zakresie obrotów od 5000 do 6200 obr./min i dysponujący momentem obrotowym 250 Nm od 1500 do 4200 obr./min.
Według danych producenta jednostka jest w stanie rozpędzić ważącego 1530 kg Passata od 0 do 100 km/h w 8,7 s. W praktyce silnik sprawdza się w Passacie doskonale.
Auto cechuje wysoka dynamika także podczas przyspieszania z wyższych prędkości (np. podczas wyprzedzania), wysoka kultura pracy jednostki napędowej i doskonałe wyciszenie.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

Zużycie paliwa wspomnianego silnika w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Deklarowane przez producenta 9,6 l/100 km w ruchu miejskim z pewnością pozostanie gorącym życzeniem w przypadku kierowców ze sportową żyłką. Jeżdżąc Passatem dynamicznie bez problemu można osiągnąć wynik przekraczający 11 l/100 km w ruchu miejskim. Realne spalanie dla przeciętnego kierowcy w realiach polskich miast to wynik na poziomie 10,5 l/100 km.

Z kolei poruszając się z przepisowymi prędkościami podczas jazdy w trasie wyniki spalania oscylują wokół 7-8 l/100 km.

W poliftingowej generacji Passata zmieniono ustawienie zawieszenia. Auto obecnie bardziej komfortowo tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni i nadal przewidywalnie, i pewnie zachowuje się podczas jazdy po ciasnych łukach.

Przyzwyczajenia wymaga wspomaganie układu kierowniczego. Działa niezwykle lekko, co wymaga od kierowcy nauczenia się wyczuwania prowadzenia pojazdu.

Zobacz też: Volkswagen Passat: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Zmiana w wyglądzie Passata uczyniła model świeższym. Nie wiemy czy ładniejszym, nowa odsłona Passata wygląda nico inaczej, zatem dla potencjalnych nabywców młodziej. Auto podobnie do poprzedników jest wykonane z dokładnością i dbałością o jakość detali we wnętrzu. Jest to auto, szybkie, dynamiczne i niezwykle komfortowe. Oferuje ogrom przestrzeni wewnątrz i dużo miejsca na bagaże. Generalnie – jak zwykle w przypadku Passata – trudno na cokolwiek narzekać. I okazuje się, że w tym przypadku nie można zbytnio ponarzekać na cenę. Bo Volkswagen Passat Variant z silnikiem 1.8 TSI i manualną przekładnią w podstawowej odmianie kosztuje 99 590 zł, w najbogatszej 114 090 zł, czyli porównywalnie do konkurentów z tej samej klasy i z podobnymi silnikami.

Dane techniczne:

Silnik:                                                                                  turbo, R4, 1798 ccm

Moc:                                                                                   160 KM przy 5000 obr./min

Moment obrotowy:                                                     250 Nm przy 1500-4200 obr./min

Wymiary (długość/szerokość/wysokość):           477,1 x 182 x 151,6 cm

Rozstaw osi:                                                                      271,2 cm

Masa                                                                                1530 kg

Poj. bagażnika                                                                   603 l

Przysp. 0-100 km/h                                                            8,7 s

Spalanie (miasto/trasa/średnie)                                            9,6/5,3/6,9 l/100 km

V maks.                                                                             218 km/h

Cena:                                                                               114 090 zł

W tylnej części nadwozia Passat'a zmiany objęły głównie lampy.
Moto.wieszjak.pl
Zawieszenie Passata zostało zestrojone komfortowo, układ kierowniczy działa zbyt lekko.
Moto.wieszjak.pl
Podczas jazdy Passatem, we wnętrzu jest cicho. Auto dobrze sprawdza się w trasie.
Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy sylwetka Passat'a jest najbardziej zbliżona do wersji sprzed liftingu.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów w nowym Passacie jest czytelna i wykonana z materiałów wysokiej jakości.
Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Passat'a jest bardzo komfortowy.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Passat'a miejsca jest pod dostatkiem.
Moto.wieszjak.pl
Silnik 1.8 TSI o mocy 160 KM to świetne źródło napędu dla nowego Volkswagena Passata. Charakteryzuje go wysoka dynamika i niskie spalanie.
Moto.wieszjak.pl
Pełnowymiarowe koło zapasowe umieszczono pod podłogą bagażnika Volkswagena Passata.
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa funkcja dla kierowców. Google Maps wprowadza aktualizację

Mapy Google są na bieżąco udoskonalane. Google często wprowadza nowe, przydatne funkcje, w tym wiele udogodnień dla kierowców. Tym razem na użytkowników czekają aż dwie nowości. Na czym polegają te nowe funkcje Google Maps? Dowiesz się z tego artykułu.

Ten dokument będzie mógł mieć już 17-latek. Zaskakująca propozycja ministerstwa

Posiadanie prawa jazdy to dla wielu bardzo ważna kwestia. Możliwość prowadzenia samochodu przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu codziennym i zawodowym. Coraz częściej z wybranych kategorii prawa jazdy (takich jak AM czy B1) korzystają już 14- czy 16-latkowie. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało zmiany w dostępie do prawa jazdy kat. B. Czego one dotyczą? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 103 519 interwencji, 401 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała dane z ostatniego tygodnia dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci od poniedziałku do niedzieli przeprowadzili 103 519 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 375 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

Kierowco, uważaj na to! Nowe przepisy przewidują konfiskatę pojazdu

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaproponowało zaostrzenie kar za wjazd do lasu w miejscach niedozwolonych. Nowe przepisy znacząco zwiększyłyby kary za tego typu wykroczenia. Na co warto uważać, by uniknąć kłopotów i wysokiego mandatu? Kiedy kierowca mógłby stracić pojazd?

REKLAMA

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy?

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy? Wszystko na to wskazuje, bo ministerstwo infrastruktury poinformowało, że jest już gotowy projekt zmian pozwalający uzyskać prawo jazdy siedemnastolatkom.

Pierwszy przepadek pojazdu. Zapadł prawomocny wyrok

W Skierniewicach zapadł pierwszy w kraju prawomocny wyrok orzekający przepadek pojazdu, którego kierowca miał ponad 1,5 promila alkoholu w organizmie. Chodzi o przepisy, które weszły w życie 14 marca 2024 r. Kierująca miała ponad 2 promile.

Rozszerzenie strefy płatnego parkowania w Warszawie 3 lutego 2025 r.? Radni zadecydują już w najbliższy czwartek

W czwartek, 29 sierpnia warszawscy radni mają zadecydować, czy strefa płatnego parkowania niestrzeżonego w Warszawie zostanie rozszerzona. Zgodnie z projektem ustawy, rozszerzenie granic strefy płatnego parkowania niestrzeżonego ma nastąpić 3 lutego 2025 r. 

QUIZ Dopasuj model do marki samochodu. 12/12 tylko dla fanów motoryzacji
Dopasujesz poprawnie model do marki? Pytania dotyczą także modeli i marek, które już nie są produkowane.

REKLAMA

10 września 2024 r. wielkie zmiany dla kierowców. Chodzi o prawo jazdy

10 września 2024 r. wejdą w życie wielkie zmiany dla kierowców. Chodzi o zatrzymanie prawa jazdy. Czego konkretnie będą dotyczyły zmiany? Jakie rozwiązania wejdą w życie w pierwszej połowie września? Sprawdź szczegóły.

Konfiskata samochodu i mandat za brak OC. Na to muszą uważać kierowcy

Kierowcy muszą uważać na szereg przepisów drogowych. Wysokość mandatów znacząco wzrosła już od 2022 roku. Jednak to nie wszystko. Bowiem w 2024 roku zostały wprowadzone kolejne ważne zmiany. W niektórych sytuacjach sąd może podjąć decyzję o przepadku auta. Na co należy uważać, by nie dopuścić do takiej sytuacji?

REKLAMA