REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Audi Q3 to propozycja dla osób ceniących jakość klasy premium. Ten kompaktowy SUV jest świetnie wykonany, ale kosztuje tyle co porządne auto klasy średniej.

Jeszcze dziesięć lat temu większość miłośników motoryzacji puknęło by się w czoło, gdyby ktoś chciał im zaoferować SUV-a do jazdy po mieście.
Tymczasem moda na SUV-y trwa, a z badań rynku wynika że większość nabywców samochodów z podwyższonym prześwitem eksploatuje je głównie w mieście. O zakupie SUV-a decyduje w dużej mierze unikalna, wyrazista stylizacja tego typu pojazdów.
Dlatego po Nissanie Juke, BMW X1 i Land Roverze także Audi zdecydowało się rozszerzyć  swoją ofertę o miejskiego SUV-a.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi Q3

Nadwozie

Dużym atutem Q3 jest wygląd. Najmłodsze Audi w gamie jest niemal identyczne z większym SUV-em Q5. Zachowawcza, proporcjonalna bryła spodoba się większości potencjalnych nabywców. Tym bardziej, że projektanci nie pozbawili auta smaczków w postaci ciekawie rozświetlonych tylnych lamp, czy tradycyjnych już dla marki reflektorów z lampami LED.

Gdy spoglądamy na Q3 zaparkowane na ulicy, nie wydaje się duże.  I tak jest w istocie - model ma długość 438,5 cm, szerokość 183,1 cm i wysokość 160,8 cm, a rozstaw osi (jeden z najmniejszych w klasie) wynosi 260,3 cm. Dla porównania BMW X1 ma rozstaw osi długości 276 cm, a Range Rover Evoque 266 cm.

REKLAMA

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Q3 jest stosunkowo niewielki, a fotel kierowcy ma zbyt krótkie siedzisko. W rezultacie na tylnej kanapie wygodnie mogą podróżować co najwyżej dwie dorosłe osoby i to raczej o przeciętnym wzroście. Z przodu nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni ale siedziska foteli są zbyt krótkie co nie sprzyja długim podróżom. I w zasadzie na tym minusy wnętrza Q3 się kończą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Jak przystało na auto klasy premium przedział pasażerski nowego Audi został wykończony materiałami najwyższej jakości, przyjemnymi w dotyku oraz spasowanymi z dokładnością.

Tradycyjnie już dla modeli z Ingolstadt bagażnik Q3 ma regularny kształt. Można do niego zapakować 460 l bagaży przy normalnym położeniu tylnej kanapy oraz maksymalnie 1365 l po rozłożeniu siedzeń.

W wyposażeniu standardowym każdego Q3 znalazły się m.in. boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, ASR i ESP, podgrzewane dysze spryskiwaczy, elektromechaniczny hamulec postojowy, reflektory z regulacją zasięgu, system audio CD z MP3 i ośmioma głośnikami,  manualna klimatyzacja, czy komputer pokładowy.

Dopłaty wymagają m.in. czujniki parkowania (z wizualizacją na ekranie) 1750 zł, asystent podjazdu Auto hold – 380 zł, czy automatyczna klimatyzacja 2550 zł.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta QV: w pakiecie oferuje emocje

Napęd

W gamie jednostek napędowych Q3 znalazły się dwa silniki w czterech odmianach mocy. Benzynowy – 2.0 TFSI  jest dostępny w dwóch wariantach – 170 oraz 211 KM i zawsze z napędem Quattro.

Z kolei silnik wysokoprężny – 2.0 TDI jest dostępny również w dwóch wariantach mocy 140 i 170 KM ale w wersji słabszej ma napęd tylko na jedną oś.

Zarówno w przypadku diesla, jak i odmiany benzynowej mocniejsze wersje standardowo wyposażone są w zautomatyzowana przekładnię S tronic.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ Audi Q3 w wersji z najmocniejszym dieslem pod maską.
Według danych producenta 170 KM rozpędza ważące 1660 kg Audi od 0 do 100 km/h w 8,2 s. To przyzwoity wynik i równie przyzwoite są odczucia kierowcy podczas prowadzenia. Skrzynia S tronic dyskretnie i niezwykle szybko zmienia poszczególne przełożenia, a auto bardzo żwawo reaguje na wciskanie gazu. Podczas jazdy we wnętrzu Q3 jest cicho, a uszu kierowcy i pasażerów nie drażni mało szlachetny odgłos pracy silnika wysokoprężnego.

Trzeba przyznać, że Q3 jest zwrotne. Rzeczywiście auto nie sprawia kłopotów podczas manewrów na zatłoczonych parkingach. Co więcej układ kierowniczy jest precyzyjny, dzięki czemu kierowca ma poczucie pełnej kontroli nad autem.
Bardzo dobrze jak na SUV-a auto radzi sobie podczas dynamicznej jazdy po łukach. Za to za sprawą krótkiego rozstawu osi samochód niebyt komfortowo tłumi poprzeczne nierówności nawierzchni.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

Mocną stroną opisywanej odmiany Q3 jest spalanie. Według deklaracji producenta 170- konne Q3 zużywa w ruchu miejskim 7 l oleju napędowego na 100 km. Jednak praktyka pokazuje, że na co dzień trzeba się liczyć ze spalaniem na poziomie 8-9 l/100 km  podczas jazdy po mieście.

Podsumowanie

Najtańsza odmiana Audi Q3 kosztuje ok. 124 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za auto z silnikiem wysokoprężnym i napędem na jedną oś.
Droższa o 10 tys. zł jest podstawowa odmiana benzynowa, ale jest wyposażona w napęd na obie osie i jest sporo szybsza od podstawowego diesla. Z kolei obie mocniejsze wersje (zarówno diesel jak i benzyna) kosztują tyle samo, ok. 148 tys. zł.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Zatem, żeby stać się właścicielem Audi Q3 trzeba wydać grubo ponad 100 tys. zł, a biorąc pod uwagę listę wyposażenia opcjonalnego można zaryzykować stwierdzenie, że większość nabywców Q3 wyda na to auto nie mniej niż 160-180 tys. zł. Według przekazu komunikacyjnego Audi, Q3 jest SUV-em służącym głównie do jazdy po mieście, więc rozpatrując nowego SUV-a Audi jako auto miejskie koszt zakupu wydaje się absurdalnie wysoki. Całe szczęście, że Q3 dysponuje całkiem sporym bagażnikiem i nie trzeba go traktować jedynie w kategoriach auta do miasta. Nie zmienia to jednak faktu, że nowe Audi jest drogie. I tym samym jest propozycją dla osób, które ponad cenę samochodu przedkładają jakość jaką oferuje ten mocny gracz klasy premium.

Bagażnik Audi O3 ma objętość 460 l.
Audi
Tablica przyrządów Audi Q3 została wykonana z materiałów najwyższej jakości.
Audi
Fotele Audi Q3 mają zbyt krótkie siedziska.
Audi
Na tylnej kanapie Audi Q3 będą wygodnie podróżowały dwie dorosłe osoby.
Audi
Tradycyjne już dla Audi reflektory z obwódką ze świateł LED.
Audi
Tylne lampy Audi Q3 są ciekawie rozświetlone.
Audi
Audi Q3 ma zaskakująco mały rozstaw osi - jedynie 260,3 cm.
Audi
Audi Q3 przypomina większy model Q5.
Audi
Uliczki miast to naturalne środowisko dla Audi Q3.
Audi
Dzięki kompaktowym wymiarom Audi Q3 nieźle radzi sobie w ruchu miejskim.
Audi
Parkowanie nie sprawia kłopotów kierowcy Q3.
Audi
Dzięki zwiększonemu prześwitowi kierowca Q3 może zjechać z utwardzonej drogi.
Audi
Podstawowa odmiana Audi Q3 nie ma w standardzie napędu na obie osie.
Audi
Audi Q3 z tej perspektywy prezentuje się najciekawiej.
Audi
W ruchu miejskim odmiana Audi Q3 z najmocniejszym dieslem spala ok. 8-9 l/100 km.
Audi
Standardowym wyposażeniem Audi Q3 są relingi dachowe.
Audi
Za widoczne na zdjęciu obręcze ze stopów lekkich trzeba dopłacić.
Audi
Audi Q3
Audi
Audi Q3 to przedstawiciel nowego segmentu miejskich SUV-ów.
Audi
Podczas jazdy Q3 we wnętrzu samochodu jest bardzo cicho.
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA