REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Audi Q3 to propozycja dla osób ceniących jakość klasy premium. Ten kompaktowy SUV jest świetnie wykonany, ale kosztuje tyle co porządne auto klasy średniej.

Jeszcze dziesięć lat temu większość miłośników motoryzacji puknęło by się w czoło, gdyby ktoś chciał im zaoferować SUV-a do jazdy po mieście.
Tymczasem moda na SUV-y trwa, a z badań rynku wynika że większość nabywców samochodów z podwyższonym prześwitem eksploatuje je głównie w mieście. O zakupie SUV-a decyduje w dużej mierze unikalna, wyrazista stylizacja tego typu pojazdów.
Dlatego po Nissanie Juke, BMW X1 i Land Roverze także Audi zdecydowało się rozszerzyć  swoją ofertę o miejskiego SUV-a.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi Q3

Nadwozie

REKLAMA

Dużym atutem Q3 jest wygląd. Najmłodsze Audi w gamie jest niemal identyczne z większym SUV-em Q5. Zachowawcza, proporcjonalna bryła spodoba się większości potencjalnych nabywców. Tym bardziej, że projektanci nie pozbawili auta smaczków w postaci ciekawie rozświetlonych tylnych lamp, czy tradycyjnych już dla marki reflektorów z lampami LED.

Gdy spoglądamy na Q3 zaparkowane na ulicy, nie wydaje się duże.  I tak jest w istocie - model ma długość 438,5 cm, szerokość 183,1 cm i wysokość 160,8 cm, a rozstaw osi (jeden z najmniejszych w klasie) wynosi 260,3 cm. Dla porównania BMW X1 ma rozstaw osi długości 276 cm, a Range Rover Evoque 266 cm.

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Q3 jest stosunkowo niewielki, a fotel kierowcy ma zbyt krótkie siedzisko. W rezultacie na tylnej kanapie wygodnie mogą podróżować co najwyżej dwie dorosłe osoby i to raczej o przeciętnym wzroście. Z przodu nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni ale siedziska foteli są zbyt krótkie co nie sprzyja długim podróżom. I w zasadzie na tym minusy wnętrza Q3 się kończą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Jak przystało na auto klasy premium przedział pasażerski nowego Audi został wykończony materiałami najwyższej jakości, przyjemnymi w dotyku oraz spasowanymi z dokładnością.

Tradycyjnie już dla modeli z Ingolstadt bagażnik Q3 ma regularny kształt. Można do niego zapakować 460 l bagaży przy normalnym położeniu tylnej kanapy oraz maksymalnie 1365 l po rozłożeniu siedzeń.

W wyposażeniu standardowym każdego Q3 znalazły się m.in. boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, ASR i ESP, podgrzewane dysze spryskiwaczy, elektromechaniczny hamulec postojowy, reflektory z regulacją zasięgu, system audio CD z MP3 i ośmioma głośnikami,  manualna klimatyzacja, czy komputer pokładowy.

Dopłaty wymagają m.in. czujniki parkowania (z wizualizacją na ekranie) 1750 zł, asystent podjazdu Auto hold – 380 zł, czy automatyczna klimatyzacja 2550 zł.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta QV: w pakiecie oferuje emocje

Napęd

W gamie jednostek napędowych Q3 znalazły się dwa silniki w czterech odmianach mocy. Benzynowy – 2.0 TFSI  jest dostępny w dwóch wariantach – 170 oraz 211 KM i zawsze z napędem Quattro.

Z kolei silnik wysokoprężny – 2.0 TDI jest dostępny również w dwóch wariantach mocy 140 i 170 KM ale w wersji słabszej ma napęd tylko na jedną oś.

Zarówno w przypadku diesla, jak i odmiany benzynowej mocniejsze wersje standardowo wyposażone są w zautomatyzowana przekładnię S tronic.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

REKLAMA

Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ Audi Q3 w wersji z najmocniejszym dieslem pod maską.
Według danych producenta 170 KM rozpędza ważące 1660 kg Audi od 0 do 100 km/h w 8,2 s. To przyzwoity wynik i równie przyzwoite są odczucia kierowcy podczas prowadzenia. Skrzynia S tronic dyskretnie i niezwykle szybko zmienia poszczególne przełożenia, a auto bardzo żwawo reaguje na wciskanie gazu. Podczas jazdy we wnętrzu Q3 jest cicho, a uszu kierowcy i pasażerów nie drażni mało szlachetny odgłos pracy silnika wysokoprężnego.

Trzeba przyznać, że Q3 jest zwrotne. Rzeczywiście auto nie sprawia kłopotów podczas manewrów na zatłoczonych parkingach. Co więcej układ kierowniczy jest precyzyjny, dzięki czemu kierowca ma poczucie pełnej kontroli nad autem.
Bardzo dobrze jak na SUV-a auto radzi sobie podczas dynamicznej jazdy po łukach. Za to za sprawą krótkiego rozstawu osi samochód niebyt komfortowo tłumi poprzeczne nierówności nawierzchni.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

Mocną stroną opisywanej odmiany Q3 jest spalanie. Według deklaracji producenta 170- konne Q3 zużywa w ruchu miejskim 7 l oleju napędowego na 100 km. Jednak praktyka pokazuje, że na co dzień trzeba się liczyć ze spalaniem na poziomie 8-9 l/100 km  podczas jazdy po mieście.

Podsumowanie

Najtańsza odmiana Audi Q3 kosztuje ok. 124 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za auto z silnikiem wysokoprężnym i napędem na jedną oś.
Droższa o 10 tys. zł jest podstawowa odmiana benzynowa, ale jest wyposażona w napęd na obie osie i jest sporo szybsza od podstawowego diesla. Z kolei obie mocniejsze wersje (zarówno diesel jak i benzyna) kosztują tyle samo, ok. 148 tys. zł.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Zatem, żeby stać się właścicielem Audi Q3 trzeba wydać grubo ponad 100 tys. zł, a biorąc pod uwagę listę wyposażenia opcjonalnego można zaryzykować stwierdzenie, że większość nabywców Q3 wyda na to auto nie mniej niż 160-180 tys. zł. Według przekazu komunikacyjnego Audi, Q3 jest SUV-em służącym głównie do jazdy po mieście, więc rozpatrując nowego SUV-a Audi jako auto miejskie koszt zakupu wydaje się absurdalnie wysoki. Całe szczęście, że Q3 dysponuje całkiem sporym bagażnikiem i nie trzeba go traktować jedynie w kategoriach auta do miasta. Nie zmienia to jednak faktu, że nowe Audi jest drogie. I tym samym jest propozycją dla osób, które ponad cenę samochodu przedkładają jakość jaką oferuje ten mocny gracz klasy premium.

Bagażnik Audi O3 ma objętość 460 l.
Audi
Tablica przyrządów Audi Q3 została wykonana z materiałów najwyższej jakości.
Audi
Fotele Audi Q3 mają zbyt krótkie siedziska.
Audi
Na tylnej kanapie Audi Q3 będą wygodnie podróżowały dwie dorosłe osoby.
Audi
Tradycyjne już dla Audi reflektory z obwódką ze świateł LED.
Audi
Tylne lampy Audi Q3 są ciekawie rozświetlone.
Audi
Audi Q3 ma zaskakująco mały rozstaw osi - jedynie 260,3 cm.
Audi
Audi Q3 przypomina większy model Q5.
Audi
Uliczki miast to naturalne środowisko dla Audi Q3.
Audi
Dzięki kompaktowym wymiarom Audi Q3 nieźle radzi sobie w ruchu miejskim.
Audi
Parkowanie nie sprawia kłopotów kierowcy Q3.
Audi
Dzięki zwiększonemu prześwitowi kierowca Q3 może zjechać z utwardzonej drogi.
Audi
Podstawowa odmiana Audi Q3 nie ma w standardzie napędu na obie osie.
Audi
Audi Q3 z tej perspektywy prezentuje się najciekawiej.
Audi
W ruchu miejskim odmiana Audi Q3 z najmocniejszym dieslem spala ok. 8-9 l/100 km.
Audi
Standardowym wyposażeniem Audi Q3 są relingi dachowe.
Audi
Za widoczne na zdjęciu obręcze ze stopów lekkich trzeba dopłacić.
Audi
Audi Q3
Audi
Audi Q3 to przedstawiciel nowego segmentu miejskich SUV-ów.
Audi
Podczas jazdy Q3 we wnętrzu samochodu jest bardzo cicho.
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA