REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Infiniti M35 Hybrid: ekorewolucja nieunikniona

Mateusz Szymański
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Infiniti M35h to jeden z pierwszych samochodów hybrydowych nowej generacji korzystający z baterii litowo-jonowych, zapewniających większą efektywność i mniejsze zużycie paliwa. 5.5 sekundy do setki przy średnim spalaniu na poziomie 8 litrów? Technologia dojrzewa więc w Infiniti M35h taki wynik jest możliwy!

Długa maska z nisko wysuniętym grillem, atletyczna sylwetka pełna przetłoczeń. Infiniti M35h może się podobać. Faliste krzywizny zapewniają mu jedne z najlepszych właściwości aerodynamicznych w swojej klasie. Wersję hybrydową zdradzają jedynie dyskretne oznaczenia "Hybrid" i 18 calowe felgi specjalnie przeznaczone do tego modelu. M35h jest... wielki. Blisko 5 metrów długości wzbudza respekt i czyni z Infiniti rasową limuzynę.

REKLAMA

Wyposażenie i wnętrze

REKLAMA

Wnętrze hybrydowego Infiniti jest przepastne. Jest też oryginalne i wykończone na wysokim poziomie. Ciekawym akcentem tablicy przyrządów jest masywna konsola środkowa. Wygodne, obszerne fotele (wentylowane i podgrzewane) obszyto wysokogatunkową skórą. W krzywiznach wnętrza, pomiędzy wykończeniami z drewna i skóry można odnaleźć sportową nutkę. Aluminium dyskretnie uzupełnia drewniane powierzchnie. Na tylnej kanapie wygodnie mogą podróżować 3 osoby. Bagażnik mieści co prawda niewiele, bo 350 litrów bagażu ale znalazło się w nim miejsce na koło dojazdowe. Pojemność bagażnika jest wymuszona położeniem baterii, która znajduje się za tylnym rzędem foteli. Kwestią odrębną jest pytanie, czy w aucie, w którym na tylnej kanapie częściej będzie gościł prezes niż rodzina wybierającą się na dalekie wakacje przepastny bagażnik jest aż tak istotny.

W Infiniti M35h zastosowano pakiet zaawansowanych rozwiązań, m. In. system rozpoznawania pasa ruchu oraz zapobiegania jego zmianie, adaptive cruise control - kontrolujący odległość od poprzedzającego nas samochodu oraz inteligentny system wspomagania hamowania i ostrzegania przed kolizją.

Zobacz także: Test Infiniti FX30d S: SUV w sportowej okrasie

 Nie zabrakło też systemów multimedialnych i dodatków podnoszących komfort podróżowania. Nasze uszy raczył system audio sygnowany przez firmę BOSE. A duży ekran nawigacji satelitarnej sterowanej głosowo ma w Infiniti M35h jeszcze jedno zadanie: w przejrzysty, graficzny sposób pokazuje pracę silników elektrycznego i spalinowego. Pod nim znajduje się modny ostatnio dodatek czyli elegancki analogowy zegarek. Opcjonalnie istnieje możliwość zamówienia pakietu z dyskiem o pojemności 30GB, przewodnikami Michelin i odtwarzaczem DVD. Wnętrze jest doskonale wyciszone i nie docierają do niego niepożądane dźwięki z zewnątrz. O miłą atmosferę w kabinie dba ciekawy gadżet jakim jest system "Forest Air" aromatyzujący wnętrze zapachami lasu dzięki specjalnie dobranym olejkom eterycznym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wrażenia z jazdy

REKLAMA

M35h ma najmocniejszy silnik w całej gamie Infiniti M. Łączy on znakomite osiągi z wyjątkową wydajnością. 3.5 litrowy silnik benzynowy V6 (305 KM) razem z silnikiem elektrycznym (68 KM) generują moc 364 KM. Dzięki zastosowaniu dwóch sprzęgieł moc jest bezpośrednio przekazywana przez 7 biegową przekładnię na tylne koła. Układ hamulcowy odzyskuje energię generowaną podczas hamowania w użyteczną energię elektryczną, która ładuje baterię zmniejszając zużycie paliwa.

Hybrydowo-elektryczne wspomaganie kierownicy również przyczynia się do oszczędnej jazdy zapewniając przy tym płynność wspomagania hydraulicznego. Wersja hybrydowa mimo zwiększonej w porównaniu do wersji benzynowej masy, jest nie tylko najszybsza ale dzięki umieszczeniu baterii z tyłu pojazdu uzyskuje również najlepszy rozkład mas, co nie pozostaje bez wpływu na prowadzenie auta.

A jak takie rozwiązania sprawdzają się w praktyce? Bardzo dobrze. Podczas jazdy we wnętrzu Infiniti króluje cisza, a do uszu kierowcy i pasażerów w głównej mierze dochodzi jedynie szum toczących się opon.
Ciekawostką jest, że utrzymując stałą prędkość jazdy, nawet powyżej 100 km/h system wyłącza często silnik spalinowy, napędzając auto jedynie jednostką elektryczną. W rezultacie według informacji z komputera pokładowego, nasze Infiniti, które przejechało w sumie 1800 km, 400 km pokonało tylko na napędzie elektrycznym.

Dużym Infiniti manewruje się łatwo, głównie dzięki pomocy systemów wspomagających parkowanie. Co więcej mimo zaawansowanego systemu wspomagania układu kierowniczego, układ działa dość bezpośrednio, co znacznie uprzyjemnia prowadzenie dając kierowcy poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.

Zaskakująco dobrze ten olbrzym radzi sobie podczas szybko pokonywanych łukach i to nawet na nierównej nawierzchni. Nadwozie co prawda ma tendencję do przechyłów, ale auto pewnie utrzymuje tor jazdy, a prowadzący nie ma wrażenie, że za chwilę straci przyczepność. Jest to w dużej mierze zasługa optymalnego umieszczenia środka ciężkości i przemyślanego rozkładu mas.
Bolączką wielu hybryd była zbyt mała wydajność układu hamulcowego. W M35h układ hamulcowy działa tak samo wydajnie jak w autach z tradycyjnym napędem. Duża w tym zasługa stosunkowo niewielkiej masy opisywanej hybrydy. Komfort tłumienia nierówności? Oczywiście na najwyższym poziomie.

Nieźle Infiniti wypada pod względem zużycia paliwa. Dość dynamiczna jazda w ruchu miejskim skutkowała spalaniem na poziomie 10,5 l/100 km. Jeżdżąc oszczędnie bez problemu można uzyskać niższy wynik.

Zobacz także: Test Infiniti G37x GT: Punkt G

Podsumowanie

Podstawowa wersja Infiniti M35 Hybrid kosztuje 259 tysięcy złotych. Jest jednak droższa od wersji benzynowej jedynie o 9 tysięcy a od diesla o 8 tysięcy złotych. Producent objął 5 letnia gwarancją systemy wchodzące w skład układu hybrydowego, w tym akumulatory. Co ciekawe są one skonstruowane w taki sposób, że można wymieniać poszczególne elementy bez konieczności wymiany wszystkich na raz w przypadku ewentualnej usterki. Takie rozwiązanie obniża koszty eksploatacji Infiniti.

Dane Producenta:

pojemność silnika: 3 498 cm3

moc: 225 kW (306 KM)/ osiągana przy 6 800 obr./min.

moc (silnika elektrycznego): 50 kW (68 KM) osiągana od 1770 do 2000 obr./min.

skrzynia biegów: 7-stopniowa automatyczna przekładnia

napęd: RWD (tylne koła)

prędkość maksymalna: 250 km/h

0-100 km/h: 5,5 sek.

średnie spalanie: 7 litrów na 100 kilometrów

masa pojazdu: 1830 kg

Oryginalna linia nadwozia to znak rozpoznawczy Infiniti M35h. Fot. Infiniti
Infiniti
Infiniti
Bagażnie Infiniti M35h ma objętość 350 l. Fot. Infniniti
Infiniti
Infiniti
Oryginalna i wykończona ze starannością tablica przyrządów Infiniti M35 h. Fot. Infiniti
Infiniti M35h
Infiniti
Infiniti
Dwie końcówki wydechu Infiniti M35h podkreślają sportowy sznyt limuzyny. Fot. Infiniti.
Infiniti
Infiniti
Na kolorowym wyświetlaczu umieszczonym na konsoli centralnej Infiniti M35h wyświetlane są informacji m.in. o przebiegu energii w układzie hybrydowym. Fot. Infiniti
Infiniti
Infiniti
W układzie napędowym Infiniti M35h zrezygnowano z wszelkiego rodzaju pasków napędowych. Rozrząd napędzany jest łańcuchem, a m.in. pasek klinowy zastąpiono elektrycznymi silniczkami. Fot. Infiniti.
Infiniti
Infiniti
Na tylnej kanapie Infiniti M35h nikt nie będzie narzekał na brak komfortu. Fot. Infiniti.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

REKLAMA

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA