REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Infiniti FX30d S: SUV w sportowej okrasie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Infiniti FX30d bije po oczach nieziemskim wyglądem na dzień dobry, sugerującym astronomiczną cenę zakupu, a jego sercem jest silnik rozwijający 550 Nm momentu obrotowego. FX30d S to nie jest auto służące do jazdy po lesie lub plaży. To prawdziwy autostradowy potwór.

To już druga odsłona niebanalnego modelu spod znaku Infiniti - FX. Poprzednik zyskał sobie sympatię kierowców niebanalnym kształtem oraz bardzo dobrym zachowaniem przy wyższych prędkościach, co w klasie SUV nie jest oczywiste. Druga generacja modelu FX spełnia te same założenia… Tylko jest lepsza.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Projektanci poprzedniego modelu Infiniti FX ustawili wysoko poprzeczkę. Pierwszy FX był samochodem bardzo atrakcyjnym stylizacyjnie, a jak wiadomo często „lepsze jest wrogiem dobrego”, dlatego odświeżanie wyglądu modelu było zabiegiem i trudnym, i ryzykownym. Trzeba jednak przyznać, że najnowsze wcielenie „Efiksa” prezentuje się jeszcze lepiej niż poprzednik.

Auto nie straciło swojego futurystycznego charakteru i zyskało na zadziorności. W przedniej części nadwozia japońskiemu SUV-owi dodają charakteru „groźnie” wyglądające reflektory oraz mocne przetłoczenia na długiej masce.
W tylnej części nadwozia dynamizm podkreśla nisko opadająca linia dachu, spojler umieszczony nad tylną szybą oraz wydechy wyprowadzone po bokach pod zderzakiem. Całości dopełniają atrakcyjne obręcze ze stopów lekkich o średnicy 21 cali.

REKLAMA

Wnętrze

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział pasażerski Infiniti FX30d S nie rozczarowuje. Testowany przez nas egzemplarz miał wnętrze wykończone w dwóch kolorach – brązowym oraz czarnym.
Kokpit ma ciekawą linię z akcentem położonym na środkową konsolę, na której wygospodarowano miejsce dla kolorowego wyświetlacza. „Zegary” mają klasyczny rozkład z czytelnymi prędkościomierzem oraz obrotomierzem. Pomiędzy nie wmontowano niewielki wyświetlacz. Całą tablicę przyrządów, mimo nietuzinkowego wyglądu, obsługuje się dość łatwo.

Zobacz też: Test Nissan Murano: Amerykanin w wielkim mieście

Wnętrze testowanego Infiniti wykończone było brązową skórą, którą obszyto m.in. boczki drzwi. W tym samym kolorze pomalowano część plastikowych elementów kokpitu, które sprawiają wrażenie jakby również zostały pokryte skórą.
Fotele są bardzo wygodne i mają szeroki zakres regulacji, oczywiście elektrycznej. Po wyłączeniu silnika, fotel kierowcy odsuwa się tak, by ułatwić wysiadanie i ponowne zajęcie miejsca. Po uruchomieniu jednostki napędowej, wraca do ostatniego ustawienia. Oprócz podgrzewania, fotele są wyposażone w system wentylacji.

Bardzo przyjemny klimat we wnętrzu tworzą czarne wykończenia słupków oraz podsufitki.
To, na co można ponarzekać, to widoczność i ilość miejsca w przedziale pasażerskim. Podczas skrętów widok ograniczają szerokie słupki, natomiast podczas cofania niezbyt praktyczna jest mała tylna szyba. Na szczęście sprawę ratuje rewelacyjny system asystenta parkowania AVM – Around View Monitor, który wyświetla na monitorze widok dookoła samochodu.

Zobacz też: Test Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy

Mimo sporych gabarytów zewnętrznych – długość FX30d to 486,5 cm, rozstaw osi 288,5 cm, wnętrze nie jest przestronne. Głównie za sprawą nisko poprowadzonej linii dachu. Bagażnik bez rewelacji – jedynie 410 litrów przy normalnym położeniu siedzeń.


Napęd i zawieszenie

Pod maskę testowanego przez nas Infiniti trafił sześciocylindrowy silnik Diesla o mocy maksymalnej 238 KM, rozwijający moment obrotowy 550 Nm dostępny od 1750 obr./min. Napęd współpracuje z automatyczną siedmiobiegową przekładnią z trybem manualnym oraz czujnikami analizującymi styl jazdy kierowcy. Jak taki zestaw spisuje się w praktyce?

Świetnie, zwłaszcza że napędzając auto ważące 2150 kg, rozpędza je od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Jednostka napędowa to „dziecko” współpracy Nissana z Renault, jednak trochę zmodyfikowana. Na potrzeby Infiniti zmieniono m.in. blok cylindrów, układ wtrysku paliwa i recyrkulacji spalin, turbosprężarkę czy wał korbowy. 

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Po uruchomieniu silnika i lekkim wciśnięciu pedału gazu, auto żwawo wyrywa do przodu i jednostajnie przyspiesza do górnych zakresów obrotomierza. W trybie pracy skrzyni DS. – w odróżnieniu od D, biegi zmieniane są przy wyższych prędkościach obrotowych, praca silnika jest też utrzymywana na wyższych obrotach. Poszczególne przełożenia zmieniane są bez szarpnięć, mechanizm szybko reaguje na tzw. kick down.

Prowadzenie FX30d S to przyjemność. Ten duży SUV prowadzi się jak tradycyjne, szybkie auto osobowe z nisko umieszczonym środkiem ciężkości. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a w szybkim pokonywaniu zakrętów pomagają systemy charakterystyczne dla odmiany S, czyli system ciągłej kontroli tłumienia zawieszenia – CDC (Continous Damping Control) oraz RAS (Rear Active Stearing), czyli układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych, które w połączeniu z napędem na obie osie i szerokim rozstawem kół, dają efekty imponujące nie tylko jak na SUV-a.

Nieźle auto radzi sobie z tłumieniem nierówności. Konstrukcja zawieszenia jest dość sztywna, ale m.in. duży rozstaw osi powoduje, że przejazd przez tzw. leżącego policjanta, czy jazda po „kocich łbach” nie są przesadnie uciążliwe dla pasażerów.

Jedyne, do czego trzeba przyzwyczaić ucho w testowanej odmianie FX, to niezbyt szlachetny dźwięk silnika wysokoprężnego, ale tylko wtedy, gdy jednostka jest zimna. Po rozgrzaniu cichy klekot zanika. Niezbyt kulturalną pracę zimnej jednostki napędowej rekompensuje przyzwoite, jak na osiągi i gabaryty samochodu, spalanie. W ruchu miejskim przy spokojnej jeździe auto zużywa ok. 10 l/100 km. Jeżdżąc dynamiczniej zużycie paliwa wzrasta do ok. 13 l/100 km.


Podsumowanie

Nietuzinkowy SUV jakim jest Infiniti FX30 z zamontowanym specjalnie z myślą o europejskich klientach dieslem to bardzo ciekawa propozycja dla zamożnych kierowców, którym luksus oferowany przez pozostałych producentów klasy premium wydaje się zbyt banalny.

Zobacz też: Toyota Land Cruiser: jaką wybrać? Poradnik

Bogaci indywidualiści będą musieli wyłożyć na zakup podstawowej odmiany FX30d 263 300 zł, testowana odmiana Premium S, która w standardzie nie ma tylko basenu i lądowiska dla helikoptera, kosztuje 295 800 zł. Czy warto tyle wydać? Przede wszystkim niebanalność tego samochodu sprawia, że ciężko znaleźć mu bezpośredniego konkurenta. Jest dopracowany, nowoczesny, niezbyt wiele pali i daje sporo frajdy z posiadania. A, że ma mały bagażnik i jest trochę ciasny? Phi, kto bogatemu zabroni...

Dane techniczne:

Długość: 4 865 mm

Szerokość: 1 925 mm

Wysokość: 1 680 mm

Rozstaw osi: 2 885 mm

Masa: 2 150 kg

Pojemność bagażnika: 410 l / 1305 l

Skrzynia biegów: automatyczna 7-biegowa

Napęd: 4x4

Typ silnika: diesel

Liczba cylindrów: 6

Pojemność silnika: 2993 ccm

Moc silnika: 175 kW (238 KM) / 3750 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm / 1750 obr./min

Prędkość maksymalna: 212 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,3 s

Zużycie paliwa: 9 l / 100 km

Pojemność zbiornika paliwa: 90 l

Pojemność bagażnika: minimalna 410 l / maksymalna 1305 l
Czy.wieszjak.pl
Pod maskę testowanego przez nas Infiniti trafił sześciocylindrowy silnik Diesla o mocy maksymalnej 238 KM.
Czy.wieszjak.pl
Wnętrze testowanego Infiniti wykończone było brązową skórą.
Czy.wieszjak.pl
„Zegary” mają klasyczny rozkład z czytelnymi prędkościomierzem oraz obrotomierzem.
Nieźle auto radzi sobie z tłumieniem nierówności.
Czy.wieszjak.pl
To bardzo ciekawa propozycja dla zamożnych kierowców.
Czy.wieszjak.pl
Fotele są bardzo wygodne i mają szeroki zakres regulacji.
Czy.wieszjak.pl
Po wyłączeniu silnika, fotel kierowcy odsuwa się tak, by ułatwić wysiadanie i ponowne zajęcie miejsca.
Czy.wieszjak.pl
Wnętrze wykończone w dwóch kolorach – brązowym oraz czarnym.
Czy.wieszjak.pl
Auto nie straciło swojego futurystycznego charakteru.
Czy.wieszjak.pl
Jest dopracowany, nowoczesny, niezbyt wiele pali i daje sporo frajdy z posiadania.
Czy.wieszjak.pl
Ten duży SUV prowadzi się prawie jak tradycyjne, szybkie auto osobowe z nisko umieszczonym środkiem ciężkości.
Czy.wieszjak.pl
Infiniti FX to prawdziwy autostradowy potwór.
Czy.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA