REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Infiniti FX - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Infiniti FX 30d S Fot. Moto.wieszjak.pl
Infiniti FX 30d S Fot. Moto.wieszjak.pl
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Infiniti FX jest dostępne z trzema silnikami. Dwoma benzynowymi i jednym dieslem. Można też wybrać jedną z czterech wersji wyposażenia. Podpowiadamy, którą wersją warto się zainteresować.

Nadwozie

REKLAMA

REKLAMA

Infiniti FX jest dostępne tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy SUV.

Wersja wyposażenia

Dostępne są cztery wersje wyposażenia – GT, S, GT Premium oraz S Premium. Najuboższą odmianą jest wersja GT, najbogatszą wersja S Premium.
W skład wyposażenia standardowego podstawowej wersji GT wchodzą m.in. następujące elementy: Inteligentne wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości pojazdu, system monitorujący i pokazujący na wyświetlaczu poziom ciśnienia w oponach (TPMS - Tyre Pressure Monitoring System), 6 poduszek powietrznych, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu, tempo mat, kolorowy wyświetlacz centralny, kamera cofania z czujnikami z przodu i z tyłu, z wyświetlaczem, adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną recyrkulacją powietrza, system nagłośnieniowy z 7 głośnikami, odtwarzacz płyt CD, obsługujący formaty MP3 i MWA, z Infiniti Music Box o pojemności 2 GB, tapicerka skórzana, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, 20-calowe felgi ze stopów lekkich, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, reflektory biksenonowe z systemem doświetlania zakrętów (AFS - Adaptive Front-lighting System) oraz automatyczną regulacją wysokości i spryskiwaczami, elektrycznie podnoszona i opuszczana pokrywa bagażnika.

REKLAMA

Zobacz również: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI – „Przewaga dzięki technice”?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pakiet wyposażenia GT Premium jest droższy o około 22 tys. zł i obejmuje wszystkie elementy wyposażenia wersji GT, a ponadto m.in.:

Systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW - Lane Departure Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention), system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning), inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control z funkcją jazdy z niską prędkością (LSF - Low Speed Following), panoramiczna kamera 360°, ułatwiająca parkowanie (AVM - Around View Monitor) (dostępna tylko z Connectiviti+ system), system nagłośnieniowy "Bose® Premium Sound System" z 11 głośnikami (dostępny tylko z systemem Connectiviti+), wyświetlacz centralny z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości i wielofunkcyjnym sterownikiem Infiniti (Infiniti Controller), system nawigacji HDD z dyskiem o pojemności 30 GB z tunerem RDS-TMC (Traffic Message Channel), przewodnikami Michelin i bazą danych użytecznych miejsc w 3D oraz funkcją sterowania głosem, odtwarzacz płyt CD i DVD, obsługujący formaty MP3, WMA, DivX z Infiniti Music Boxem o pojemności 10 GB, wspomagany bazą danych Gracenote®.

Pakiet wyposażenia wersji S jest droższy od wersji GT o około 11 tys. zł i obejmuje wszystkie elementy wyposażenia standardowego modelu GT, a ponadto m.in.:

Układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS - Rear Active Streering) (z wyjątkiem modeli z silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3,7 litra), zawieszenie z systemem ciągłej kontroli tłumienia (CDC - Continuous Damping Control), przednie fotele sportowe z elektryczną regulacją szerokości krawędzi bocznych siedziska (tylko fotel kierowcy) i regulacją szerokości oparcia (tylko fotel kierowcy), z ręcznie przedłużanym siedziskiem, 21-calowe felgi ze stopów lekkich, przyciemnione klosze lamp przednich.

Pakiet wyposażenia wersji S Premium jest droższy od wersji S o około 22 tys. zł i obejmuje wszystkie elementy wyposażenia standardowego wersji S, a ponadto m.in.:

Systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW - Lane Departure Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention), system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning), inteligentne wspomagania hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist), inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control z funkcją jazdy z niską prędkością (LSF - Low Speed Following), panoramiczna kamera 360°, ułatwiająca parkowanie (AVM - Around View Monitor) (dostępna tylko z Connectiviti+ system), system nagłośnieniowy "Bose® Premium Sound System" z 11 głośnikami (dostępny tylko z systemem Connectiviti+), Connectiviti+ system, wyświetlacz centralny z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości i wielofunkcyjnym sterownikiem Infiniti (Infiniti Controller), system nawigacji HDD z dyskiem o pojemności 30 GB z tunerem RDS-TMC (Traffic Message Channel), przewodnikami Michelin i bazą danych użytecznych miejsc w 3D i funkcją sterowania głosem, odtwarzacz płyt CD i DVD, obsługujący formaty MP3, WMA, DivX z Infiniti Music Boxem o pojemności 10 GB, wspomagany bazą danych Gracenote®.

Zobacz również: Test Infiniti FX30d S: SUV w sportowej okrasie

Nasz wybór:

Jeżeli chcesz kupić wersję z benzynowym silnikiem o pojemności 5 l to nie masz wyboru, musisz kupić wersję S Premium bo tylko z tym wyposażeniem jest dostępny ten potężny silnik. W przypadku wyboru słabszych jednostek napędowych radzimy dołożyć ok. 11 tys. zł i wybrać wersję S, która świetnie pasuje do charakteru samochodu.

Napęd

Najtańszym źródłem napędu Infiniti FX jest benzynowy silnik o pojemności 3,7 l i mocy maksymalnej 320 KM. Moc maksymalna wystarcza, by rozpędzić spore auto od 0 do 100 km/h w 6,8 s. (dane producenta). To świetny wynik ale okupiony sporym zużyciem paliwa – w ruchu miejskim niespełna 17 l/100 km (dane producenta). 

O prawie 6 l mniej na 100 km w ruchu miejskim spala Infiniti z wysokoprężnym silnikiem o mocy maksymalnej 238 KM. FX z tym silnikiem pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s. i jest droższy od podstawowego „benzyniaka” jedynie o ok. 2000 zł.

Najdroższym i najmocniejszym źródłem napędu w Infiniti FX jest benzynowy silnik V8 rozwijający moc maksymalną 390 KM. Jednostka jest droższa od dwóch słabszych, opisanych wyźej silników o ok. 40 tys. zł. To propozycja dla rządnych wrażeń kierowców. Według danych producenta Infiniti FX z V „ósemką” pod maską „setkę” osiąga po 5,8 s od startu, a jego średnie spalanie w ruchu miejskim wynosi 18,8 l/100 km (dane fabryczne).

Nasz wybór:

Jeżeli masz mnóstwo pieniędzy i kochasz dźwięk potężnych ośmiocylindrowych silników benzynowych to musisz wybrać najmocniejszą wersję. Inaczej nie ma to sensu. Zamiast dopłacać 40 tys. zł za to, że od 0 do 100 km/h rozpędzisz się o 1 s. wybierz jeden z tańszych silników. Prawdę mówiąc zerkając na zużycie paliwa i cenę, najbardziej kalkuluje się zakup diesla. Zwłaszcza, że podczas jazdy nie słychać tak bardzo, że to diesel.

Polecamy Infiniti FX 30d S.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA