REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Infiniti FX - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Infiniti FX 30d S Fot. Moto.wieszjak.pl
Infiniti FX 30d S Fot. Moto.wieszjak.pl
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Infiniti FX jest dostępne z trzema silnikami. Dwoma benzynowymi i jednym dieslem. Można też wybrać jedną z czterech wersji wyposażenia. Podpowiadamy, którą wersją warto się zainteresować.

Nadwozie

REKLAMA

Infiniti FX jest dostępne tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy SUV.

Wersja wyposażenia

Dostępne są cztery wersje wyposażenia – GT, S, GT Premium oraz S Premium. Najuboższą odmianą jest wersja GT, najbogatszą wersja S Premium.
W skład wyposażenia standardowego podstawowej wersji GT wchodzą m.in. następujące elementy: Inteligentne wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości pojazdu, system monitorujący i pokazujący na wyświetlaczu poziom ciśnienia w oponach (TPMS - Tyre Pressure Monitoring System), 6 poduszek powietrznych, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu, tempo mat, kolorowy wyświetlacz centralny, kamera cofania z czujnikami z przodu i z tyłu, z wyświetlaczem, adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną recyrkulacją powietrza, system nagłośnieniowy z 7 głośnikami, odtwarzacz płyt CD, obsługujący formaty MP3 i MWA, z Infiniti Music Box o pojemności 2 GB, tapicerka skórzana, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, 20-calowe felgi ze stopów lekkich, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, reflektory biksenonowe z systemem doświetlania zakrętów (AFS - Adaptive Front-lighting System) oraz automatyczną regulacją wysokości i spryskiwaczami, elektrycznie podnoszona i opuszczana pokrywa bagażnika.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI – „Przewaga dzięki technice”?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pakiet wyposażenia GT Premium jest droższy o około 22 tys. zł i obejmuje wszystkie elementy wyposażenia wersji GT, a ponadto m.in.:

Systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW - Lane Departure Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention), system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning), inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control z funkcją jazdy z niską prędkością (LSF - Low Speed Following), panoramiczna kamera 360°, ułatwiająca parkowanie (AVM - Around View Monitor) (dostępna tylko z Connectiviti+ system), system nagłośnieniowy "Bose® Premium Sound System" z 11 głośnikami (dostępny tylko z systemem Connectiviti+), wyświetlacz centralny z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości i wielofunkcyjnym sterownikiem Infiniti (Infiniti Controller), system nawigacji HDD z dyskiem o pojemności 30 GB z tunerem RDS-TMC (Traffic Message Channel), przewodnikami Michelin i bazą danych użytecznych miejsc w 3D oraz funkcją sterowania głosem, odtwarzacz płyt CD i DVD, obsługujący formaty MP3, WMA, DivX z Infiniti Music Boxem o pojemności 10 GB, wspomagany bazą danych Gracenote®.

Pakiet wyposażenia wersji S jest droższy od wersji GT o około 11 tys. zł i obejmuje wszystkie elementy wyposażenia standardowego modelu GT, a ponadto m.in.:

Układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS - Rear Active Streering) (z wyjątkiem modeli z silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3,7 litra), zawieszenie z systemem ciągłej kontroli tłumienia (CDC - Continuous Damping Control), przednie fotele sportowe z elektryczną regulacją szerokości krawędzi bocznych siedziska (tylko fotel kierowcy) i regulacją szerokości oparcia (tylko fotel kierowcy), z ręcznie przedłużanym siedziskiem, 21-calowe felgi ze stopów lekkich, przyciemnione klosze lamp przednich.

Pakiet wyposażenia wersji S Premium jest droższy od wersji S o około 22 tys. zł i obejmuje wszystkie elementy wyposażenia standardowego wersji S, a ponadto m.in.:

Systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW - Lane Departure Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention), system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning), inteligentne wspomagania hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist), inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control z funkcją jazdy z niską prędkością (LSF - Low Speed Following), panoramiczna kamera 360°, ułatwiająca parkowanie (AVM - Around View Monitor) (dostępna tylko z Connectiviti+ system), system nagłośnieniowy "Bose® Premium Sound System" z 11 głośnikami (dostępny tylko z systemem Connectiviti+), Connectiviti+ system, wyświetlacz centralny z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości i wielofunkcyjnym sterownikiem Infiniti (Infiniti Controller), system nawigacji HDD z dyskiem o pojemności 30 GB z tunerem RDS-TMC (Traffic Message Channel), przewodnikami Michelin i bazą danych użytecznych miejsc w 3D i funkcją sterowania głosem, odtwarzacz płyt CD i DVD, obsługujący formaty MP3, WMA, DivX z Infiniti Music Boxem o pojemności 10 GB, wspomagany bazą danych Gracenote®.

Zobacz również: Test Infiniti FX30d S: SUV w sportowej okrasie

Nasz wybór:

Jeżeli chcesz kupić wersję z benzynowym silnikiem o pojemności 5 l to nie masz wyboru, musisz kupić wersję S Premium bo tylko z tym wyposażeniem jest dostępny ten potężny silnik. W przypadku wyboru słabszych jednostek napędowych radzimy dołożyć ok. 11 tys. zł i wybrać wersję S, która świetnie pasuje do charakteru samochodu.

Napęd

REKLAMA

Najtańszym źródłem napędu Infiniti FX jest benzynowy silnik o pojemności 3,7 l i mocy maksymalnej 320 KM. Moc maksymalna wystarcza, by rozpędzić spore auto od 0 do 100 km/h w 6,8 s. (dane producenta). To świetny wynik ale okupiony sporym zużyciem paliwa – w ruchu miejskim niespełna 17 l/100 km (dane producenta). 

O prawie 6 l mniej na 100 km w ruchu miejskim spala Infiniti z wysokoprężnym silnikiem o mocy maksymalnej 238 KM. FX z tym silnikiem pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s. i jest droższy od podstawowego „benzyniaka” jedynie o ok. 2000 zł.

Najdroższym i najmocniejszym źródłem napędu w Infiniti FX jest benzynowy silnik V8 rozwijający moc maksymalną 390 KM. Jednostka jest droższa od dwóch słabszych, opisanych wyźej silników o ok. 40 tys. zł. To propozycja dla rządnych wrażeń kierowców. Według danych producenta Infiniti FX z V „ósemką” pod maską „setkę” osiąga po 5,8 s od startu, a jego średnie spalanie w ruchu miejskim wynosi 18,8 l/100 km (dane fabryczne).

Nasz wybór:

Jeżeli masz mnóstwo pieniędzy i kochasz dźwięk potężnych ośmiocylindrowych silników benzynowych to musisz wybrać najmocniejszą wersję. Inaczej nie ma to sensu. Zamiast dopłacać 40 tys. zł za to, że od 0 do 100 km/h rozpędzisz się o 1 s. wybierz jeden z tańszych silników. Prawdę mówiąc zerkając na zużycie paliwa i cenę, najbardziej kalkuluje się zakup diesla. Zwłaszcza, że podczas jazdy nie słychać tak bardzo, że to diesel.

Polecamy Infiniti FX 30d S.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA