REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mercedes-Benz C Coupe: luksus, sport i styl

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz C Coupe w testowanej wersji łączy w sobie kilka pozornie wykluczających się cech: jest luksusowy, sportowy i oszczędny. Czy takie pomieszanie różnych gatunków wyszło Mercedesowi na dobre?

Najnowsza wersja nadwoziowa Mercedesa klasy C, czyli dwudrzwiowe Coupe została zaprezentowana na tegorocznych genewskich targach motoryzacyjnych. Auto wchodzi właśnie do sprzedaży, a jego bezpośrednimi konkurentami są: BMW 3 i Audi A5.

REKLAMA

REKLAMA

Wcześniej w ofercie producenta nie było prawdziwego Coupe na bazie najnowszej generacji klasy C, a rolę dwudrzwiowego odpowiednika pełniła wersja kompakt.

Najnowsza generacja C-klasy pojawiła się w 2011 roku i różni ją od poprzednika (uwaga) aż 2000 modyfikacji. Złośliwi twierdzą, że auto zostało poddane drobnemu liftingowi, jednak jak zapewnia producent egzemplarz wyprodukowany w roku  2011 różni się od poprzedniej wersji prawie wszystkim. Począwszy od odmienionej stylizacji nadwozia, poprzez ulepszenie układów elektronicznych, a na lepszej jakości materiałów wewnątrz skończywszy. Krótko mówiąc: klasa C dojrzała.

Nadwozie

Przetłoczenia biegnące wzdłuż bocznej powierzchni karoserii i opcjonalny pakiet AMG nadają sylwetce sportowego i zarazem eleganckiego wyglądu.

REKLAMA

Przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza idealnie komponuje się z grillem, w którym umieszczono symbol marki, czyli trójramienną gwiazdę. Światła dzienne wykonane w technologii LED umieszczono wewnątrz lamp i w zderzakach, co dodaje mu nowoczesnego wyglądu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Panoramiczne okno dachowe za ponad 7 tysięcy złotych to tylko jeden z licznych dodatków, w jakie został wyposażony udostępniony pojazd.

Bardzo efektownym elementem stylizacyjnym  pakietu AMG są 18 calowe felgi z lekkich stopów, które idealnie wypełniają nadkola.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedes C Coupe

Wnętrze

Czteroosobowe wnętrze wykonano z najwyższą starannością. Znajdziemy w nim m.in. nową trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę i dwa doskonałe fotele w pierwszym rzędzie. Lista funkcji tych foteli jest tak długa, jak lista wyposażenia przeciętnego sedana klasy średniej. Dwa przednie siedzenia, które mogą być np.: podgrzewane, wentylowane, przesuwane, podnoszone, rozkładane i co ciekawe elektrycznie odsuwają się, gdy zechcemy kogoś posadzić w drugim rzędzie siedzeń, a dodatkowo mogą zapamiętać ustawienia, kosztują prawie 10 tysięcy złotych. W drugim rzędzie znajdziemy dwa miejsca ze zintegrowanymi zagłówkami. Tylna część kabiny nie rozpieszcza przestrzenią, ale daje możliwość w miarę wygodnego podróżowania dwóm dodatkowym pasażerom.  

Deska rozdzielcza jest uporządkowana i solidna. Aluminiowe wstawki wyglądają dostojnie. Luksusowe wyposażenie obejmuje m.in. dwustrefową, automatyczną klimatyzację, tempomat, system multimedialny z nagłośnieniem harman kardon i nawigację satelitarną.

Zaskoczyć może fakt, że Mercedes klasy C Coupe dysponuje dużą przestrzenią bagażową. Standardowo spakujemy do niego około 450 litrów bagażu, co oznacza, że kufer jest tylko o 35 litrów mniejszy niż w odmianie kombi (mierząc do poziomu tylnej półki).

Napęd

Pod maską testowanej C klasy zainstalowano turbodiesla z podwójnym doładowaniem o pojemności 2,1 litra, który generuje aż 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego i moc maksymalną równą 204 KM. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w około 7 sekund i rozpędza się maksymalnie do 240 km/h. Silnik wykazuje wysoką kulturę pracy, a jego dźwięk usłyszymy tylko podczas gwałtownych przyspieszeń. Jednostka napędowa współpracuje z nową, siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów, którą można sterować za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy. Przełożenia zmieniają się płynnie i bez szarpnięć.

Zobacz też: Best of test - sierpień 2011

Układ napędowy nadaje Mercedesowi kolejne cechy: oszczędny i dynamiczny. Oznacza to, że auto potrafi szybko przyspieszać i nie traci wigoru nawet przy wysokich prędkościach, ale też może być oszczędne. Delikatnie traktowany pedał przyspieszenia pozwoli uzyskać średnie spalanie w mieście na poziomie około 7 litrów, a spokojnie przejechanie 100 kilometrów w trybie pozamiejskim „kosztuje” około 5 litrów oleju napędowego.

Dalej: zawieszenie, podsumowanie i cena


Zawieszenie

Nawet wspomniane duże koła nie są w stanie pogorszyć komfortu, jaki zapewnia obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie. Fabrycznie montowane we wszystkich wersjach C Coupe najnowsze zawieszenie Agility Control (oparte na amortyzatorach o zmiennej charakterystyce tłumienia), dostosowuje swoją pracę do stylu jazdy kierowcy. Oznacza to, że na agresywną jazdę układ zawieszenia zareaguje sztywną pracą, a spokojna jazda poskutkuje „zmiękczeniem” sztywności amortyzatorów.

Aktywny układ kierowniczy wywołuje uśmiech u kierowcy na widok zbliżającego się zakrętu, nawet jeśli podejmiemy próbę pokonania go z wyższą prędkością. Auto zapewnia doskonały komfort i precyzję prowadzenia.

Zobacz też: Pierwsza jazda Infiniti M35 Hybrid: ekorewolucja nieunikniona

Podsumowanie i cena

Od 125 lat Mercedes stara się doskonalić swoje produkty, a auto skonfigurowane tak, jak testowany egzemplarz pokazuje, że można stworzyć samochód, który zaspokoi potrzeby szerokiej grupy klientów. Doskonale sprawdzi się jako środek transportu na krótkie, jak i długie trasy, ale i auto dla singla czy nawet skłonnej pójść na pewne kompromisy rodziny. Na wskroś nowoczesny układ napędowy pozwoli zaoszczędzić na eksploatacji.

Jednak aby stać się posiadaczem tak wyposażonej C klasy, należy przeznaczyć na jej zakup około 280 tysięcy złotych. Nie jest to tanie auto, ale konkurencyjne BMW czy Audi oferują swoje pojazdy w bardzo zbliżonych cenach.

Podstawowa wersja Mercedesa klasy C Coupe kosztuje w Polsce około 130 tysięcy złotych i jest wyposażona w benzynowy silnik o pojemności 1,8 litra, który generuje moc 156 KM.

Dane techniczne

Długość: 4590 mm

Szerokość: 1997 mm

Wysokość: 1406 mm

Rozstaw osi: 2760 mm

Masa: 1585  kg

Pojemność bagażnika: 450 litrów

Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna

Napęd: tylny

Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 2143 ccm

Moc silnika: 204 KM/4200 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm/1600 obr/min

Prędkość maksymalna: 240 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,1 sekundy

Zużycie paliwa: 6,1/4,2/4,9 (miasto/trasa/średnia) (według danych producenta)

Mercedes C 250 CDI Coupe 7G-Tronic BlueEFFICIENCY AMG w testowanej wersjo kosztuje około 280 tysięcy złotych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe na rynku konkuruje z autami takimi jak BMW 3 i Audi A5. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe w wersji BlueEFFICIENCY jest wyposażony w m.in. system stop-start. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe: losterko zewnętrzne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI jest wyposażony w felgi, które również są sygnowane przez AMG Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe: lusterka z kierunkowskazami. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe ma bagażnik o pojemności 450 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe: fotele tylne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe: fotele przednie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zainstalowany w Mercedesie C 250 CDI Coupe pakiet AMG obejmował m.in. dywaniki z logo marki AMG. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe jest wyposażony w podgrzewane i wentylowane fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe: panel do obsługi radia i klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe: konsola centralna. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zegary Mercedesa C 250 CDI Coupe zawierają sportowy akcent, czyli białe tarcze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe jest wyposażony w multifunkcyjną kierownicę. Fot. Moto.wieszjak.pl
Deska rozdzielcza Mercedesa C 250 CDI Coupe jest uporządkowana i wykonana z dużą dbałością o detale. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe jest wyposażony w system nawigacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe jest napędzany silnikiem wysokoprężnym o mocy 204 KM. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe jest o kilka centymerów niższy od wersji nadwoziowej sedan. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA