REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mercedes-Benz C Coupe: luksus, sport i styl

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz C Coupe w testowanej wersji łączy w sobie kilka pozornie wykluczających się cech: jest luksusowy, sportowy i oszczędny. Czy takie pomieszanie różnych gatunków wyszło Mercedesowi na dobre?

Najnowsza wersja nadwoziowa Mercedesa klasy C, czyli dwudrzwiowe Coupe została zaprezentowana na tegorocznych genewskich targach motoryzacyjnych. Auto wchodzi właśnie do sprzedaży, a jego bezpośrednimi konkurentami są: BMW 3 i Audi A5.

REKLAMA

REKLAMA

Wcześniej w ofercie producenta nie było prawdziwego Coupe na bazie najnowszej generacji klasy C, a rolę dwudrzwiowego odpowiednika pełniła wersja kompakt.

Najnowsza generacja C-klasy pojawiła się w 2011 roku i różni ją od poprzednika (uwaga) aż 2000 modyfikacji. Złośliwi twierdzą, że auto zostało poddane drobnemu liftingowi, jednak jak zapewnia producent egzemplarz wyprodukowany w roku  2011 różni się od poprzedniej wersji prawie wszystkim. Począwszy od odmienionej stylizacji nadwozia, poprzez ulepszenie układów elektronicznych, a na lepszej jakości materiałów wewnątrz skończywszy. Krótko mówiąc: klasa C dojrzała.

Nadwozie

Przetłoczenia biegnące wzdłuż bocznej powierzchni karoserii i opcjonalny pakiet AMG nadają sylwetce sportowego i zarazem eleganckiego wyglądu.

REKLAMA

Przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza idealnie komponuje się z grillem, w którym umieszczono symbol marki, czyli trójramienną gwiazdę. Światła dzienne wykonane w technologii LED umieszczono wewnątrz lamp i w zderzakach, co dodaje mu nowoczesnego wyglądu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Panoramiczne okno dachowe za ponad 7 tysięcy złotych to tylko jeden z licznych dodatków, w jakie został wyposażony udostępniony pojazd.

Bardzo efektownym elementem stylizacyjnym  pakietu AMG są 18 calowe felgi z lekkich stopów, które idealnie wypełniają nadkola.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedes C Coupe

Wnętrze

Czteroosobowe wnętrze wykonano z najwyższą starannością. Znajdziemy w nim m.in. nową trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę i dwa doskonałe fotele w pierwszym rzędzie. Lista funkcji tych foteli jest tak długa, jak lista wyposażenia przeciętnego sedana klasy średniej. Dwa przednie siedzenia, które mogą być np.: podgrzewane, wentylowane, przesuwane, podnoszone, rozkładane i co ciekawe elektrycznie odsuwają się, gdy zechcemy kogoś posadzić w drugim rzędzie siedzeń, a dodatkowo mogą zapamiętać ustawienia, kosztują prawie 10 tysięcy złotych. W drugim rzędzie znajdziemy dwa miejsca ze zintegrowanymi zagłówkami. Tylna część kabiny nie rozpieszcza przestrzenią, ale daje możliwość w miarę wygodnego podróżowania dwóm dodatkowym pasażerom.  

Deska rozdzielcza jest uporządkowana i solidna. Aluminiowe wstawki wyglądają dostojnie. Luksusowe wyposażenie obejmuje m.in. dwustrefową, automatyczną klimatyzację, tempomat, system multimedialny z nagłośnieniem harman kardon i nawigację satelitarną.

Zaskoczyć może fakt, że Mercedes klasy C Coupe dysponuje dużą przestrzenią bagażową. Standardowo spakujemy do niego około 450 litrów bagażu, co oznacza, że kufer jest tylko o 35 litrów mniejszy niż w odmianie kombi (mierząc do poziomu tylnej półki).

Napęd

Pod maską testowanej C klasy zainstalowano turbodiesla z podwójnym doładowaniem o pojemności 2,1 litra, który generuje aż 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego i moc maksymalną równą 204 KM. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w około 7 sekund i rozpędza się maksymalnie do 240 km/h. Silnik wykazuje wysoką kulturę pracy, a jego dźwięk usłyszymy tylko podczas gwałtownych przyspieszeń. Jednostka napędowa współpracuje z nową, siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów, którą można sterować za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy. Przełożenia zmieniają się płynnie i bez szarpnięć.

Zobacz też: Best of test - sierpień 2011

Układ napędowy nadaje Mercedesowi kolejne cechy: oszczędny i dynamiczny. Oznacza to, że auto potrafi szybko przyspieszać i nie traci wigoru nawet przy wysokich prędkościach, ale też może być oszczędne. Delikatnie traktowany pedał przyspieszenia pozwoli uzyskać średnie spalanie w mieście na poziomie około 7 litrów, a spokojnie przejechanie 100 kilometrów w trybie pozamiejskim „kosztuje” około 5 litrów oleju napędowego.

Dalej: zawieszenie, podsumowanie i cena


Zawieszenie

Nawet wspomniane duże koła nie są w stanie pogorszyć komfortu, jaki zapewnia obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie. Fabrycznie montowane we wszystkich wersjach C Coupe najnowsze zawieszenie Agility Control (oparte na amortyzatorach o zmiennej charakterystyce tłumienia), dostosowuje swoją pracę do stylu jazdy kierowcy. Oznacza to, że na agresywną jazdę układ zawieszenia zareaguje sztywną pracą, a spokojna jazda poskutkuje „zmiękczeniem” sztywności amortyzatorów.

Aktywny układ kierowniczy wywołuje uśmiech u kierowcy na widok zbliżającego się zakrętu, nawet jeśli podejmiemy próbę pokonania go z wyższą prędkością. Auto zapewnia doskonały komfort i precyzję prowadzenia.

Zobacz też: Pierwsza jazda Infiniti M35 Hybrid: ekorewolucja nieunikniona

Podsumowanie i cena

Od 125 lat Mercedes stara się doskonalić swoje produkty, a auto skonfigurowane tak, jak testowany egzemplarz pokazuje, że można stworzyć samochód, który zaspokoi potrzeby szerokiej grupy klientów. Doskonale sprawdzi się jako środek transportu na krótkie, jak i długie trasy, ale i auto dla singla czy nawet skłonnej pójść na pewne kompromisy rodziny. Na wskroś nowoczesny układ napędowy pozwoli zaoszczędzić na eksploatacji.

Jednak aby stać się posiadaczem tak wyposażonej C klasy, należy przeznaczyć na jej zakup około 280 tysięcy złotych. Nie jest to tanie auto, ale konkurencyjne BMW czy Audi oferują swoje pojazdy w bardzo zbliżonych cenach.

Podstawowa wersja Mercedesa klasy C Coupe kosztuje w Polsce około 130 tysięcy złotych i jest wyposażona w benzynowy silnik o pojemności 1,8 litra, który generuje moc 156 KM.

Dane techniczne

Długość: 4590 mm

Szerokość: 1997 mm

Wysokość: 1406 mm

Rozstaw osi: 2760 mm

Masa: 1585  kg

Pojemność bagażnika: 450 litrów

Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna

Napęd: tylny

Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 2143 ccm

Moc silnika: 204 KM/4200 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm/1600 obr/min

Prędkość maksymalna: 240 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,1 sekundy

Zużycie paliwa: 6,1/4,2/4,9 (miasto/trasa/średnia) (według danych producenta)

Mercedes C 250 CDI Coupe 7G-Tronic BlueEFFICIENCY AMG w testowanej wersjo kosztuje około 280 tysięcy złotych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe na rynku konkuruje z autami takimi jak BMW 3 i Audi A5. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe w wersji BlueEFFICIENCY jest wyposażony w m.in. system stop-start. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe: losterko zewnętrzne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI jest wyposażony w felgi, które również są sygnowane przez AMG Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe: lusterka z kierunkowskazami. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe ma bagażnik o pojemności 450 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe: fotele tylne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe: fotele przednie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zainstalowany w Mercedesie C 250 CDI Coupe pakiet AMG obejmował m.in. dywaniki z logo marki AMG. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe jest wyposażony w podgrzewane i wentylowane fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe: panel do obsługi radia i klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe: konsola centralna. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zegary Mercedesa C 250 CDI Coupe zawierają sportowy akcent, czyli białe tarcze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe jest wyposażony w multifunkcyjną kierownicę. Fot. Moto.wieszjak.pl
Deska rozdzielcza Mercedesa C 250 CDI Coupe jest uporządkowana i wykonana z dużą dbałością o detale. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe jest wyposażony w system nawigacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe jest napędzany silnikiem wysokoprężnym o mocy 204 KM. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mercedes C 250 CDI Coupe jest o kilka centymerów niższy od wersji nadwoziowej sedan. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA