REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Grand C-Max: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Ford Grand C - Max. Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Grand C - Max. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ford Grand C-Max dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej, ale w odmianie pięcio lub siedmioosobowej. W gamie silnikowej Grand C-Max’a znalazło się 9 jednostek napędowych oraz trzy odmiany wyposażenia. Podpowiadamy, która konfiguracja jest optymalna.

Ile foteli?

Dwa dodatkowe fotele wymagają dopłaty 2800 zł. I warto ten wydatek ponieść. W przeciwnym razie w większości przypadków sensowniejszym wyborem będzie zakup po prostu mniejszego C-Maxa.

REKLAMA

REKLAMA

Nasz wybór: wersja siedmioosobowa

Wersje silnikowe:

W gamie silnikowej Forda Grand C-Max znalazło się aż dziewięć jednostek napędowych. Cztery benzynowe oraz pięć wysokoprężnych. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy następujące:

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 Duratec 105 KM – cena od 69 350 zł

Zużycie paliwa w mieście: 8,9 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  13,5 s*

Podstawowa jednostka benzynowa może okazać się zbyt słaba, gdy wykorzystamy w pełni możliwości przewozowe Grand C-Maxa.

Zobacz też: Peugeot 5008: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

1.6 Duratec 125 KM – cena od 72 350 zł

Zużycie paliwa w mieście: 8,9 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  12,3 s*

Silnik wykazuje zbliżony apetyt na paliwo w stosunku do słabszej jednostki benzynowej, ale zapewnia lepsze osiągi, w tym lepszą elastyczność.

1.6 Ecoboost 150 KM – cena od 82 400 zł

Zużycie paliwa w mieście: 9,2 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  9,9 s*

Kupując tę wersję silnikową jednocześnie decydujemy się na zakup bogatszej wersji wyposażeniowej, stąd różnica w cenie zakupu w stosunku do słabszych odmian zwiększa się. 150-konna jednostka zapewnia przyzwoite osiągi i zużywa umiarkowane ilości paliwa.

1.6 Ecoboost 182 KM – cena od 86 900 zł

Zużycie paliwa w mieście: 9,2 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s*

Najmocniejsza jednostka benzynowa zadowoli kierowców, którzy cenią sobie przede wszystkim dynamiczny styl jazdy.

Zobacz też: Renault Espace: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Wśród jednostek wysokoprężnych znajdziemy:

1.6 TDCi 95 KM – cena od 76 850 zł

Zużycie paliwa w mieście: 5,8 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  14,3 s*

Podstawowy diesel rozpędza się bardzo wolno. Jazda Grand C-Maxem z tym źródłem napędu i pełnym obciążeniem może być naprawdę irytująca.

1.6 TDCi 115 KM – cena od 79 850 zł

Zużycie paliwa w mieście: 5,8 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  12,3 s*

Spalanie na podobnym poziomie do słabszej jednostki wysokoprężnej, ale dynamika odczuwalnie lepsza.

2.0 TDCi 115 KM aut. – cena od 93 650 zł

Zużycie paliwa w mieście: 7,4 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  12,3 s*

Jednostka dostępna jedynie z automatyczną przekładnią, ma niewiele większy moment obrotowy niż silnik 1.6 TDCi 115 KM, zapewnia bardzo zbliżone osiągi.

Zobacz też: Chevrolet Orlando jakiego wybrać? Poradnik kupującego

2.0 TDCi 140 KM – cena od 88 400 zł

Zużycie paliwa w mieście: 6,6 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s*

Diesel o mocy 140 KM to sprawne źródło napędu dla Grand C-Maxa bez względu na to czy podróżujemy sami, czy autem w pełni załadowanym z kompletem pasażerów.

2.0 TDCi 163 KM – cena od 91 850 zł

Zużycie paliwa w mieście:  6,6 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  9,2 s*

Najmocniejsza jednostka wysokoprężna łączy dobrą dynamikę z niskim zużyciem paliwa. Niestety koszt zakupu jest wysoki.

Nasz wybór: Dla kierowców, którzy przejeżdżają rocznie do 30-35 tys. km rozsądnym z ekonomicznego punktu widzenia wyborem będzie zakup jednostki benzynowej. W zależności od możliwości finansowych, potrzeb i temperamentu najlepiej decydować się pomiędzy 1.6/125 KM, a 1.6/150 KM za wskazaniem na tę mocniejszą. Spośród jednostek wysokoprężnych wybór będzie podobny. Osoby dysponujące mniejszym budżetem powinny skłonić się do zakupu odmiany 1.6/115 KM, wybór jednostki 2.0/140 KM będzie jednak bardziej satysfakcjonujący.

Wersje wyposażeniowe:

Ambiente: Podstawowa wersja wyposażenia zawiera m.in.:

ABS, ESP, elektrycznie sterowane lusterka boczne i szyby w drzwiach, centralny zamek z pilotem, tylne fotele składane, pochylane i wyjmowane, czołowe, boczne poduszki kierowcy i pasażera oraz poduszki kurtynowe, radioodtwarzacz CD z MP3, komputer pokładowy.

Zobacz też: Hyundai ix35 jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Trend: droższa o ok. 5000 zł, zawiera elementy wyposażenia Ambiente, a ponadto m.in.:

Klimatyzację manualną, podgrzewane i składane elektrycznie lusterka boczne, fotel kierowcy z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego oraz podłokietnikiem, radioodtwarzacz z Bluetooth i wejściem USB/iPod i AUX.

Titanium: droższa od Trend o ok. 8000 zł, zawiera elementy wyposażenia Trend, a ponadto m.in.:

Klimatyzację automatyczną dwustrefową, 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, przednie światła przeciwmgielne, szyby barwione na niebiesko, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu i włącznikiem świateł, samoczynnie ściemniające się lusterko wsteczne,

Nasz wybór: Trend z doposażeniem według potrzeb i możliwości finansowych

*dane producenta

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA