REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Grand C-Max: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Ford Grand C - Max. Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Grand C - Max. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ford Grand C-Max dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej, ale w odmianie pięcio lub siedmioosobowej. W gamie silnikowej Grand C-Max’a znalazło się 9 jednostek napędowych oraz trzy odmiany wyposażenia. Podpowiadamy, która konfiguracja jest optymalna.

Ile foteli?

Dwa dodatkowe fotele wymagają dopłaty 2800 zł. I warto ten wydatek ponieść. W przeciwnym razie w większości przypadków sensowniejszym wyborem będzie zakup po prostu mniejszego C-Maxa.

REKLAMA

REKLAMA

Nasz wybór: wersja siedmioosobowa

Wersje silnikowe:

W gamie silnikowej Forda Grand C-Max znalazło się aż dziewięć jednostek napędowych. Cztery benzynowe oraz pięć wysokoprężnych. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy następujące:

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 Duratec 105 KM – cena od 69 350 zł

Zużycie paliwa w mieście: 8,9 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  13,5 s*

Podstawowa jednostka benzynowa może okazać się zbyt słaba, gdy wykorzystamy w pełni możliwości przewozowe Grand C-Maxa.

Zobacz też: Peugeot 5008: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

1.6 Duratec 125 KM – cena od 72 350 zł

Zużycie paliwa w mieście: 8,9 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  12,3 s*

Silnik wykazuje zbliżony apetyt na paliwo w stosunku do słabszej jednostki benzynowej, ale zapewnia lepsze osiągi, w tym lepszą elastyczność.

1.6 Ecoboost 150 KM – cena od 82 400 zł

Zużycie paliwa w mieście: 9,2 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  9,9 s*

Kupując tę wersję silnikową jednocześnie decydujemy się na zakup bogatszej wersji wyposażeniowej, stąd różnica w cenie zakupu w stosunku do słabszych odmian zwiększa się. 150-konna jednostka zapewnia przyzwoite osiągi i zużywa umiarkowane ilości paliwa.

1.6 Ecoboost 182 KM – cena od 86 900 zł

Zużycie paliwa w mieście: 9,2 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s*

Najmocniejsza jednostka benzynowa zadowoli kierowców, którzy cenią sobie przede wszystkim dynamiczny styl jazdy.

Zobacz też: Renault Espace: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Wśród jednostek wysokoprężnych znajdziemy:

1.6 TDCi 95 KM – cena od 76 850 zł

Zużycie paliwa w mieście: 5,8 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  14,3 s*

Podstawowy diesel rozpędza się bardzo wolno. Jazda Grand C-Maxem z tym źródłem napędu i pełnym obciążeniem może być naprawdę irytująca.

1.6 TDCi 115 KM – cena od 79 850 zł

Zużycie paliwa w mieście: 5,8 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  12,3 s*

Spalanie na podobnym poziomie do słabszej jednostki wysokoprężnej, ale dynamika odczuwalnie lepsza.

2.0 TDCi 115 KM aut. – cena od 93 650 zł

Zużycie paliwa w mieście: 7,4 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  12,3 s*

Jednostka dostępna jedynie z automatyczną przekładnią, ma niewiele większy moment obrotowy niż silnik 1.6 TDCi 115 KM, zapewnia bardzo zbliżone osiągi.

Zobacz też: Chevrolet Orlando jakiego wybrać? Poradnik kupującego

2.0 TDCi 140 KM – cena od 88 400 zł

Zużycie paliwa w mieście: 6,6 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s*

Diesel o mocy 140 KM to sprawne źródło napędu dla Grand C-Maxa bez względu na to czy podróżujemy sami, czy autem w pełni załadowanym z kompletem pasażerów.

2.0 TDCi 163 KM – cena od 91 850 zł

Zużycie paliwa w mieście:  6,6 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  9,2 s*

Najmocniejsza jednostka wysokoprężna łączy dobrą dynamikę z niskim zużyciem paliwa. Niestety koszt zakupu jest wysoki.

Nasz wybór: Dla kierowców, którzy przejeżdżają rocznie do 30-35 tys. km rozsądnym z ekonomicznego punktu widzenia wyborem będzie zakup jednostki benzynowej. W zależności od możliwości finansowych, potrzeb i temperamentu najlepiej decydować się pomiędzy 1.6/125 KM, a 1.6/150 KM za wskazaniem na tę mocniejszą. Spośród jednostek wysokoprężnych wybór będzie podobny. Osoby dysponujące mniejszym budżetem powinny skłonić się do zakupu odmiany 1.6/115 KM, wybór jednostki 2.0/140 KM będzie jednak bardziej satysfakcjonujący.

Wersje wyposażeniowe:

Ambiente: Podstawowa wersja wyposażenia zawiera m.in.:

ABS, ESP, elektrycznie sterowane lusterka boczne i szyby w drzwiach, centralny zamek z pilotem, tylne fotele składane, pochylane i wyjmowane, czołowe, boczne poduszki kierowcy i pasażera oraz poduszki kurtynowe, radioodtwarzacz CD z MP3, komputer pokładowy.

Zobacz też: Hyundai ix35 jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Trend: droższa o ok. 5000 zł, zawiera elementy wyposażenia Ambiente, a ponadto m.in.:

Klimatyzację manualną, podgrzewane i składane elektrycznie lusterka boczne, fotel kierowcy z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego oraz podłokietnikiem, radioodtwarzacz z Bluetooth i wejściem USB/iPod i AUX.

Titanium: droższa od Trend o ok. 8000 zł, zawiera elementy wyposażenia Trend, a ponadto m.in.:

Klimatyzację automatyczną dwustrefową, 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, przednie światła przeciwmgielne, szyby barwione na niebiesko, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu i włącznikiem świateł, samoczynnie ściemniające się lusterko wsteczne,

Nasz wybór: Trend z doposażeniem według potrzeb i możliwości finansowych

*dane producenta

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA