Ford Grand C-Max: jakiego wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Ile foteli?
Dwa dodatkowe fotele wymagają dopłaty 2800 zł. I warto ten wydatek ponieść. W przeciwnym razie w większości przypadków sensowniejszym wyborem będzie zakup po prostu mniejszego C-Maxa.
REKLAMA
Nasz wybór: wersja siedmioosobowa
Wersje silnikowe:
W gamie silnikowej Forda Grand C-Max znalazło się aż dziewięć jednostek napędowych. Cztery benzynowe oraz pięć wysokoprężnych. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy następujące:
1.6 Duratec 105 KM – cena od 69 350 zł
Zużycie paliwa w mieście: 8,9 l/100 km*
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,5 s*
Podstawowa jednostka benzynowa może okazać się zbyt słaba, gdy wykorzystamy w pełni możliwości przewozowe Grand C-Maxa.
Zobacz też: Peugeot 5008: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego
1.6 Duratec 125 KM – cena od 72 350 zł
Zużycie paliwa w mieście: 8,9 l/100 km*
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 s*
Silnik wykazuje zbliżony apetyt na paliwo w stosunku do słabszej jednostki benzynowej, ale zapewnia lepsze osiągi, w tym lepszą elastyczność.
1.6 Ecoboost 150 KM – cena od 82 400 zł
Zużycie paliwa w mieście: 9,2 l/100 km*
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s*
Kupując tę wersję silnikową jednocześnie decydujemy się na zakup bogatszej wersji wyposażeniowej, stąd różnica w cenie zakupu w stosunku do słabszych odmian zwiększa się. 150-konna jednostka zapewnia przyzwoite osiągi i zużywa umiarkowane ilości paliwa.
1.6 Ecoboost 182 KM – cena od 86 900 zł
Zużycie paliwa w mieście: 9,2 l/100 km*
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s*
Najmocniejsza jednostka benzynowa zadowoli kierowców, którzy cenią sobie przede wszystkim dynamiczny styl jazdy.
Zobacz też: Renault Espace: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego
Wśród jednostek wysokoprężnych znajdziemy:
1.6 TDCi 95 KM – cena od 76 850 zł
Zużycie paliwa w mieście: 5,8 l/100 km*
Przyspieszenie 0-100 km/h: 14,3 s*
Podstawowy diesel rozpędza się bardzo wolno. Jazda Grand C-Maxem z tym źródłem napędu i pełnym obciążeniem może być naprawdę irytująca.
1.6 TDCi 115 KM – cena od 79 850 zł
Zużycie paliwa w mieście: 5,8 l/100 km*
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 s*
Spalanie na podobnym poziomie do słabszej jednostki wysokoprężnej, ale dynamika odczuwalnie lepsza.
2.0 TDCi 115 KM aut. – cena od 93 650 zł
Zużycie paliwa w mieście: 7,4 l/100 km*
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 s*
Jednostka dostępna jedynie z automatyczną przekładnią, ma niewiele większy moment obrotowy niż silnik 1.6 TDCi 115 KM, zapewnia bardzo zbliżone osiągi.
Zobacz też: Chevrolet Orlando jakiego wybrać? Poradnik kupującego
2.0 TDCi 140 KM – cena od 88 400 zł
Zużycie paliwa w mieście: 6,6 l/100 km*
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s*
Diesel o mocy 140 KM to sprawne źródło napędu dla Grand C-Maxa bez względu na to czy podróżujemy sami, czy autem w pełni załadowanym z kompletem pasażerów.
2.0 TDCi 163 KM – cena od 91 850 zł
Zużycie paliwa w mieście: 6,6 l/100 km*
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s*
Najmocniejsza jednostka wysokoprężna łączy dobrą dynamikę z niskim zużyciem paliwa. Niestety koszt zakupu jest wysoki.
Nasz wybór: Dla kierowców, którzy przejeżdżają rocznie do 30-35 tys. km rozsądnym z ekonomicznego punktu widzenia wyborem będzie zakup jednostki benzynowej. W zależności od możliwości finansowych, potrzeb i temperamentu najlepiej decydować się pomiędzy 1.6/125 KM, a 1.6/150 KM za wskazaniem na tę mocniejszą. Spośród jednostek wysokoprężnych wybór będzie podobny. Osoby dysponujące mniejszym budżetem powinny skłonić się do zakupu odmiany 1.6/115 KM, wybór jednostki 2.0/140 KM będzie jednak bardziej satysfakcjonujący.
Wersje wyposażeniowe:
Ambiente: Podstawowa wersja wyposażenia zawiera m.in.:
ABS, ESP, elektrycznie sterowane lusterka boczne i szyby w drzwiach, centralny zamek z pilotem, tylne fotele składane, pochylane i wyjmowane, czołowe, boczne poduszki kierowcy i pasażera oraz poduszki kurtynowe, radioodtwarzacz CD z MP3, komputer pokładowy.
Zobacz też: Hyundai ix35 jakiego wybrać? Poradnik kupującego
Trend: droższa o ok. 5000 zł, zawiera elementy wyposażenia Ambiente, a ponadto m.in.:
Klimatyzację manualną, podgrzewane i składane elektrycznie lusterka boczne, fotel kierowcy z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego oraz podłokietnikiem, radioodtwarzacz z Bluetooth i wejściem USB/iPod i AUX.
Titanium: droższa od Trend o ok. 8000 zł, zawiera elementy wyposażenia Trend, a ponadto m.in.:
Klimatyzację automatyczną dwustrefową, 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, przednie światła przeciwmgielne, szyby barwione na niebiesko, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu i włącznikiem świateł, samoczynnie ściemniające się lusterko wsteczne,
Nasz wybór: Trend z doposażeniem według potrzeb i możliwości finansowych
*dane producenta
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.