REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego
Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 6 oferowana jest w trzech wersjach nadwoziowych, sześciu silnikowych i czterech wyposażeniowych (plus jedna limitowana specjalna: Kirei). Oto, jaką Mazdę 6 wybrać.

Nadwozia

Mazda 6 dostępna jest w 3 wersjach nadwoziowych. Sedan, hatchback i kombi.

REKLAMA

Sedan kosztuje od 86 300 złotych. Hatchback i kombi są odpowiednio o 2 i 4 tysiące złotych droższe. Hatchback jest lepszy od sedana ze względu na dużą i wysoko podnoszoną tylną klapę - jest po prostu wygodniejsza. Alternatywą dla osób potrzebujących jeszcze więcej miejsca jest kombi.

Silniki

Benzynowe

1,8 120 KM - najsłabszy i najtańszy silnik wolnossący, dostępny w najuboższej wersji Comfort. Cena od 76 300 złotych. Od zera do setki przyspiesza w 11,4 sekundy, zużywając 9,3 litra w mieście i 5 w trasie (dane producenta). Prędkość maksymalna to 196. Silnik ten zdecydowanie nie pasuje do charakteru Mazdy 6.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mazda 6

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2,0 155 KM - cena od 84 300 złotych. Przyspieszenie do setki zabiera 10 sekund, a prędkość maksymalna to 217 km/h. Zużycie paliwa w mieście to 9,6 litra na 100 km, w trasie 5,3. Silnik ten dostępny jest od wersji Exclusive w górę.

2,5 170 KM - cena wersji z tym silnikiem (Sport) to 114 300 złotych. Przyspieszenie do setki zabiera 8,4 sekundy, prędkość maksymalna to 218 km/h. Zużycie paliwa to 11,2 litra w mieście i 6,4 w trasie. Jazda autem z tym silnikiem jest niewątpliwie bardzo przyjemna, ale mało oszczędna.

Diesle

REKLAMA

Pod maską Mazdy 6 występuje tylko jeden silnik Diesla o pojemności 2,2 litra, za to w trzech wersjach: 129-konnej (340 Nm), 163-konnej (360 Nm) i 180-konnej (400 Nm). Ta ostatnia zarezerwowana jest wyłącznie dla wersji Sport. Co ciekawe, różnice w cenie w samych silnikach są praktycznie żadne, Mazda bowiem przypisuje daną wersję mocową do wersji wyposażeniowej.

Z tego powodu kupowanie wersji najsłabszej (129 KM w podstawowym wyposażeniu Comfort) wydaje się kompletnie nieopłacalne, skoro za lepiej wyposażoną wersję Exclusive z silnikiem o mocy 163 KM zapłacimy raptem... 2 tysiące złotych więcej. Najtańszy Diesel to koszt 105 300 złotych.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Biorąc pod uwagę jak oszczędne są Diesle w Maździe 6, w tym wypadku polecamy raczej silniki wysokoprężne. Są również o wiele dynamiczniejsze.

Wybór: Diesel 2,2 163 KM

Wyposażenie

Comfort:

  • felgi stalowe 16-cali z kołpakami,
  • klimatyzacja manualna,
  • podgrzewane fotele kierowcy i pasażera z przodu,
  • przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie,
  • Radio z RDS, CD/Mp3, 4 głośniki,
  • DSC+ABS+EBD+EBA.

Exclusive:

  • felgi aluminiowe 16 cali,
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
  • tempomat,
  • skórzana kierownica i gałka zmiany biegów,
  • komputer pokładowy,
  • Radio z RDS, CD/Mp3, 6 głośników.

Exclusive Plus:

  • felgi aluminiowe 17 cali,
  • reflektory biksenonowe,
  • reflektory przeciwmgielne,
  • zmieniarka na 6 płyt CD/Mp3,
  • system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HHA,
  • fotochromatyczne lusterko wsteczne.

Kirei (edycja limitowana):

  • nagłośnienie Bose,
  • system Bluetooth,
  • półskórzana tapicerka
  • aluminiowe nakładki na pedały,
  • tarcze wskaźników z podświetleniem w kolorze pomarańczowo-niebieskim,
  • sportowa atrapa chłodnicy.

Sport:

  • felgi aluminiowe 18 cali,
  • półskórzana tapicerka,
  • system nagłośnienia Bose, 8 głośników,
  • system bezkluczykowy,
  • aluminiowe pedały i podpórka,
  • przyciemniane tylne i tylne boczne szyby.

Wybór: doskonale wyposażona, jak na Mazdę 6, jest już wersja Exclusive. Auto kosztuje już od 96 300 złotych.

Redakcja poleca: Mazda 6 hatchback Exclusive 2,2 163 KM - 109 300 zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA