Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozia
Mazda 6 dostępna jest w 3 wersjach nadwoziowych. Sedan, hatchback i kombi.
REKLAMA
Sedan kosztuje od 86 300 złotych. Hatchback i kombi są odpowiednio o 2 i 4 tysiące złotych droższe. Hatchback jest lepszy od sedana ze względu na dużą i wysoko podnoszoną tylną klapę - jest po prostu wygodniejsza. Alternatywą dla osób potrzebujących jeszcze więcej miejsca jest kombi.
Silniki
Benzynowe
1,8 120 KM - najsłabszy i najtańszy silnik wolnossący, dostępny w najuboższej wersji Comfort. Cena od 76 300 złotych. Od zera do setki przyspiesza w 11,4 sekundy, zużywając 9,3 litra w mieście i 5 w trasie (dane producenta). Prędkość maksymalna to 196. Silnik ten zdecydowanie nie pasuje do charakteru Mazdy 6.
Zobacz też: Opinie kierowców o Mazda 6
2,0 155 KM - cena od 84 300 złotych. Przyspieszenie do setki zabiera 10 sekund, a prędkość maksymalna to 217 km/h. Zużycie paliwa w mieście to 9,6 litra na 100 km, w trasie 5,3. Silnik ten dostępny jest od wersji Exclusive w górę.
2,5 170 KM - cena wersji z tym silnikiem (Sport) to 114 300 złotych. Przyspieszenie do setki zabiera 8,4 sekundy, prędkość maksymalna to 218 km/h. Zużycie paliwa to 11,2 litra w mieście i 6,4 w trasie. Jazda autem z tym silnikiem jest niewątpliwie bardzo przyjemna, ale mało oszczędna.
Diesle
REKLAMA
Pod maską Mazdy 6 występuje tylko jeden silnik Diesla o pojemności 2,2 litra, za to w trzech wersjach: 129-konnej (340 Nm), 163-konnej (360 Nm) i 180-konnej (400 Nm). Ta ostatnia zarezerwowana jest wyłącznie dla wersji Sport. Co ciekawe, różnice w cenie w samych silnikach są praktycznie żadne, Mazda bowiem przypisuje daną wersję mocową do wersji wyposażeniowej.
Z tego powodu kupowanie wersji najsłabszej (129 KM w podstawowym wyposażeniu Comfort) wydaje się kompletnie nieopłacalne, skoro za lepiej wyposażoną wersję Exclusive z silnikiem o mocy 163 KM zapłacimy raptem... 2 tysiące złotych więcej. Najtańszy Diesel to koszt 105 300 złotych.
Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela
Biorąc pod uwagę jak oszczędne są Diesle w Maździe 6, w tym wypadku polecamy raczej silniki wysokoprężne. Są również o wiele dynamiczniejsze.
Wybór: Diesel 2,2 163 KM
Wyposażenie
Comfort:
- felgi stalowe 16-cali z kołpakami,
- klimatyzacja manualna,
- podgrzewane fotele kierowcy i pasażera z przodu,
- przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie,
- Radio z RDS, CD/Mp3, 4 głośniki,
- DSC+ABS+EBD+EBA.
Exclusive:
- felgi aluminiowe 16 cali,
- dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
- tempomat,
- skórzana kierownica i gałka zmiany biegów,
- komputer pokładowy,
- Radio z RDS, CD/Mp3, 6 głośników.
Exclusive Plus:
- felgi aluminiowe 17 cali,
- reflektory biksenonowe,
- reflektory przeciwmgielne,
- zmieniarka na 6 płyt CD/Mp3,
- system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HHA,
- fotochromatyczne lusterko wsteczne.
Kirei (edycja limitowana):
- nagłośnienie Bose,
- system Bluetooth,
- półskórzana tapicerka
- aluminiowe nakładki na pedały,
- tarcze wskaźników z podświetleniem w kolorze pomarańczowo-niebieskim,
- sportowa atrapa chłodnicy.
Sport:
- felgi aluminiowe 18 cali,
- półskórzana tapicerka,
- system nagłośnienia Bose, 8 głośników,
- system bezkluczykowy,
- aluminiowe pedały i podpórka,
- przyciemniane tylne i tylne boczne szyby.
Wybór: doskonale wyposażona, jak na Mazdę 6, jest już wersja Exclusive. Auto kosztuje już od 96 300 złotych.
Redakcja poleca: Mazda 6 hatchback Exclusive 2,2 163 KM - 109 300 zł.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.