REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego
Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 6 oferowana jest w trzech wersjach nadwoziowych, sześciu silnikowych i czterech wyposażeniowych (plus jedna limitowana specjalna: Kirei). Oto, jaką Mazdę 6 wybrać.

Nadwozia

Mazda 6 dostępna jest w 3 wersjach nadwoziowych. Sedan, hatchback i kombi.

REKLAMA

REKLAMA

Sedan kosztuje od 86 300 złotych. Hatchback i kombi są odpowiednio o 2 i 4 tysiące złotych droższe. Hatchback jest lepszy od sedana ze względu na dużą i wysoko podnoszoną tylną klapę - jest po prostu wygodniejsza. Alternatywą dla osób potrzebujących jeszcze więcej miejsca jest kombi.

Silniki

Benzynowe

1,8 120 KM - najsłabszy i najtańszy silnik wolnossący, dostępny w najuboższej wersji Comfort. Cena od 76 300 złotych. Od zera do setki przyspiesza w 11,4 sekundy, zużywając 9,3 litra w mieście i 5 w trasie (dane producenta). Prędkość maksymalna to 196. Silnik ten zdecydowanie nie pasuje do charakteru Mazdy 6.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mazda 6

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2,0 155 KM - cena od 84 300 złotych. Przyspieszenie do setki zabiera 10 sekund, a prędkość maksymalna to 217 km/h. Zużycie paliwa w mieście to 9,6 litra na 100 km, w trasie 5,3. Silnik ten dostępny jest od wersji Exclusive w górę.

2,5 170 KM - cena wersji z tym silnikiem (Sport) to 114 300 złotych. Przyspieszenie do setki zabiera 8,4 sekundy, prędkość maksymalna to 218 km/h. Zużycie paliwa to 11,2 litra w mieście i 6,4 w trasie. Jazda autem z tym silnikiem jest niewątpliwie bardzo przyjemna, ale mało oszczędna.

Diesle

Pod maską Mazdy 6 występuje tylko jeden silnik Diesla o pojemności 2,2 litra, za to w trzech wersjach: 129-konnej (340 Nm), 163-konnej (360 Nm) i 180-konnej (400 Nm). Ta ostatnia zarezerwowana jest wyłącznie dla wersji Sport. Co ciekawe, różnice w cenie w samych silnikach są praktycznie żadne, Mazda bowiem przypisuje daną wersję mocową do wersji wyposażeniowej.

Z tego powodu kupowanie wersji najsłabszej (129 KM w podstawowym wyposażeniu Comfort) wydaje się kompletnie nieopłacalne, skoro za lepiej wyposażoną wersję Exclusive z silnikiem o mocy 163 KM zapłacimy raptem... 2 tysiące złotych więcej. Najtańszy Diesel to koszt 105 300 złotych.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Biorąc pod uwagę jak oszczędne są Diesle w Maździe 6, w tym wypadku polecamy raczej silniki wysokoprężne. Są również o wiele dynamiczniejsze.

Wybór: Diesel 2,2 163 KM

Wyposażenie

Comfort:

  • felgi stalowe 16-cali z kołpakami,
  • klimatyzacja manualna,
  • podgrzewane fotele kierowcy i pasażera z przodu,
  • przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie,
  • Radio z RDS, CD/Mp3, 4 głośniki,
  • DSC+ABS+EBD+EBA.

Exclusive:

  • felgi aluminiowe 16 cali,
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
  • tempomat,
  • skórzana kierownica i gałka zmiany biegów,
  • komputer pokładowy,
  • Radio z RDS, CD/Mp3, 6 głośników.

Exclusive Plus:

  • felgi aluminiowe 17 cali,
  • reflektory biksenonowe,
  • reflektory przeciwmgielne,
  • zmieniarka na 6 płyt CD/Mp3,
  • system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HHA,
  • fotochromatyczne lusterko wsteczne.

Kirei (edycja limitowana):

  • nagłośnienie Bose,
  • system Bluetooth,
  • półskórzana tapicerka
  • aluminiowe nakładki na pedały,
  • tarcze wskaźników z podświetleniem w kolorze pomarańczowo-niebieskim,
  • sportowa atrapa chłodnicy.

Sport:

  • felgi aluminiowe 18 cali,
  • półskórzana tapicerka,
  • system nagłośnienia Bose, 8 głośników,
  • system bezkluczykowy,
  • aluminiowe pedały i podpórka,
  • przyciemniane tylne i tylne boczne szyby.

Wybór: doskonale wyposażona, jak na Mazdę 6, jest już wersja Exclusive. Auto kosztuje już od 96 300 złotych.

Redakcja poleca: Mazda 6 hatchback Exclusive 2,2 163 KM - 109 300 zł.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA