REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda 3 – którą wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Mazda3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 3 produkowana jest w dwóch odmianach nadwoziowych. Nabywcy Mazdy 3 mogą wybierać spośród pięciu jednostek napędowych oraz sześciu wersji wyposażenia. W poniższym poradniku kupującego podpowiadamy, która konfiguracja Mazdy 3 jest optymalna.

Mazda 3 dostępna jest w dwóch odmianach nadwoziowych – jako pięciodrzwiowy hatchback oraz czterodrzwiowy sedan.
Mimo, że odmianie sedan nie można odmówić urody, hatchback wydaje się być ciekawszy pod względem stylizacyjnym. Dodatkowo pięciodrzwiowe nadwozie jest praktyczniejsze.

REKLAMA

Nasz wybór: hatchback

Napęd

W gamie silnikowej Mazdy 3 znalazły się cztery jednostki benzynowe oraz jedna wysokoprężna.
Podstawowym źródłem napędu Mazdy 3 jest silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 105 KM.
Niestety moc maksymalna w tym przypadku okazuje się niewystarczająca do żwawego napędzania Mazdy 3. Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,2 s. Osoby planujące wykorzystywać Mazdę 3 jako auto rodzinne musza się liczyć ze znacznym pogorszeniem (i tak mocno przeciętnych) osiągów podczas podróżowania z kompletem pasażerów i bagażem.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda 3

Według producenta zużycie paliwa w ruchu miejskim oscyluje wokół 8,5 l/100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Droższy o 6 tys. zł jest dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 151 KM. Według danych producenta Mazda 3 napędzana tą jednostką napędową „setkę” osiąga po 10,4 s, a w ruchu miejskim zużywa 9,3 l/100 km.

Kolejną pozycją w gamie silników benzynowych jest ten sam silnik dwulitrowy delikatnie zmodyfikowany pod kątem mocy maksymalnej – rozwija 150 KM i dysponuje mniejszym o 4 Nm momentem obrotowym od wyżej opisanej jednostki napędowej (osiąga 187 Nm).

Według cennika jest droższy o 4 tys. zł od jednostki 2l/151 KM, ale to dlatego, że występuje standardowo z automatyczną sześciobiegową przekładnią. 

Najmocniejszą jednostką benzynową jest silnik stosowany w modelu sygnowanym emblematem MPS. Jednostka ma pojemność 2,3 l i rozwija moc maksymalną 260 KM. Według danych producenta Mazda 3 MPS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,1 s, a w ruchu miejskim zużywa 13,2 l/100 km.
W gamie jednostek wysokoprężnych znalazł się tylko jeden silnik – 1.6/115 KM. Według danych producenta Mazda 3 z dieslem pod maską rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11 s i zużywa w ruchu miejskim 5,3 l/100 km.

Nasz wybór: 2,3 l/260 KM – to jasne, a dla stąpających mocniej po ziemi proponujemy diesla. 

Wyposażenie

Mazda3 jest dostępna w sześciu odmianach wyposażenia – Comfort, Exclusive, Kirei, Exclusive Plus, Sport oraz MPS przy czym liczba wersji Kirei jest ograniczona.

Podstawowa wersja Comfort jest wyposażona m.in. w przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, elektrycznie regulowane szyby z przodu i elektrycznie regulowane lusterka, radioodtwarzacz CD/MP3 z czterema głośnikami, manualną klimatyzację, podgrzewane fotele przednie oraz komputer pokładowy.

Zobacz również: Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

REKLAMA

Droższa o 4 tys. zł wersja Exclusive obejmuje wyposażenie odmiany Comfort i ponadto jest wyposażona m.in. w automatyczną dwustrefową klimatyzację, skórzaną gałkę i dźwignię zmiany biegów, sterowanie audio z koła kierownicy, szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Dopłaty kolejnych 4 tys. zł do odmiany Exclusive wymaga wersja wyposażeniowa Kirei. Oprócz wyposażenia wersji Exclusive zawiera m.in. elektrycznie regulowane szyby z tyłu, reflektory przeciwmgielne, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, lakier metalic, sportowe zderzaki, lampy tylne LED, spojler dachowy, sportowe fotele przednie, podświetlenie tarcz „zegarów” w kolorze pomarańczowo-niebieskim.

Wersja Exclusive plus jest droższa o 1900 zł od Kirei. Oprócz wyposażenia Kirei zawiera ponadto m.in. podgrzewaną przednią szybę, czujniki deszczu i zmierzchu, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, czujniki parkowania z tyłu.

Z kolei odmiana Sport jest droższa o 10 tys. zł od wersji Exclusive plus i jest dostępna z jednostką 2.0/150 KM w dwóch modyfikacjach (także z automatem).

Zawiera wyposażenie z listy Exclusive Plus i ponadto m.in. System audio renomowanej firmy Bose, system monitorowania tyłu pojazdu, system uruchamiania auta bez kluczyka oraz system kontroli ciśnienia w ogumieniu.

Odmiana MPS jest najdroższa ale dostępna jedynie z silnikiem 2,3l/260 KM.

Nasz wybór: Ponownie MPS, dla oszczędnych Exclusive z doposażeniem.

Redakcja poleca: Mazda3 MPS 2,3l/160KM

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA