REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda 3 – którą wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Mazda3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 3 produkowana jest w dwóch odmianach nadwoziowych. Nabywcy Mazdy 3 mogą wybierać spośród pięciu jednostek napędowych oraz sześciu wersji wyposażenia. W poniższym poradniku kupującego podpowiadamy, która konfiguracja Mazdy 3 jest optymalna.

Mazda 3 dostępna jest w dwóch odmianach nadwoziowych – jako pięciodrzwiowy hatchback oraz czterodrzwiowy sedan.
Mimo, że odmianie sedan nie można odmówić urody, hatchback wydaje się być ciekawszy pod względem stylizacyjnym. Dodatkowo pięciodrzwiowe nadwozie jest praktyczniejsze.

REKLAMA

Nasz wybór: hatchback

Napęd

W gamie silnikowej Mazdy 3 znalazły się cztery jednostki benzynowe oraz jedna wysokoprężna.
Podstawowym źródłem napędu Mazdy 3 jest silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 105 KM.
Niestety moc maksymalna w tym przypadku okazuje się niewystarczająca do żwawego napędzania Mazdy 3. Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,2 s. Osoby planujące wykorzystywać Mazdę 3 jako auto rodzinne musza się liczyć ze znacznym pogorszeniem (i tak mocno przeciętnych) osiągów podczas podróżowania z kompletem pasażerów i bagażem.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda 3

Według producenta zużycie paliwa w ruchu miejskim oscyluje wokół 8,5 l/100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Droższy o 6 tys. zł jest dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 151 KM. Według danych producenta Mazda 3 napędzana tą jednostką napędową „setkę” osiąga po 10,4 s, a w ruchu miejskim zużywa 9,3 l/100 km.

Kolejną pozycją w gamie silników benzynowych jest ten sam silnik dwulitrowy delikatnie zmodyfikowany pod kątem mocy maksymalnej – rozwija 150 KM i dysponuje mniejszym o 4 Nm momentem obrotowym od wyżej opisanej jednostki napędowej (osiąga 187 Nm).

Według cennika jest droższy o 4 tys. zł od jednostki 2l/151 KM, ale to dlatego, że występuje standardowo z automatyczną sześciobiegową przekładnią. 

Najmocniejszą jednostką benzynową jest silnik stosowany w modelu sygnowanym emblematem MPS. Jednostka ma pojemność 2,3 l i rozwija moc maksymalną 260 KM. Według danych producenta Mazda 3 MPS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,1 s, a w ruchu miejskim zużywa 13,2 l/100 km.
W gamie jednostek wysokoprężnych znalazł się tylko jeden silnik – 1.6/115 KM. Według danych producenta Mazda 3 z dieslem pod maską rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11 s i zużywa w ruchu miejskim 5,3 l/100 km.

Nasz wybór: 2,3 l/260 KM – to jasne, a dla stąpających mocniej po ziemi proponujemy diesla. 

Wyposażenie

Mazda3 jest dostępna w sześciu odmianach wyposażenia – Comfort, Exclusive, Kirei, Exclusive Plus, Sport oraz MPS przy czym liczba wersji Kirei jest ograniczona.

Podstawowa wersja Comfort jest wyposażona m.in. w przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, elektrycznie regulowane szyby z przodu i elektrycznie regulowane lusterka, radioodtwarzacz CD/MP3 z czterema głośnikami, manualną klimatyzację, podgrzewane fotele przednie oraz komputer pokładowy.

Zobacz również: Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

REKLAMA

Droższa o 4 tys. zł wersja Exclusive obejmuje wyposażenie odmiany Comfort i ponadto jest wyposażona m.in. w automatyczną dwustrefową klimatyzację, skórzaną gałkę i dźwignię zmiany biegów, sterowanie audio z koła kierownicy, szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Dopłaty kolejnych 4 tys. zł do odmiany Exclusive wymaga wersja wyposażeniowa Kirei. Oprócz wyposażenia wersji Exclusive zawiera m.in. elektrycznie regulowane szyby z tyłu, reflektory przeciwmgielne, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, lakier metalic, sportowe zderzaki, lampy tylne LED, spojler dachowy, sportowe fotele przednie, podświetlenie tarcz „zegarów” w kolorze pomarańczowo-niebieskim.

Wersja Exclusive plus jest droższa o 1900 zł od Kirei. Oprócz wyposażenia Kirei zawiera ponadto m.in. podgrzewaną przednią szybę, czujniki deszczu i zmierzchu, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, czujniki parkowania z tyłu.

Z kolei odmiana Sport jest droższa o 10 tys. zł od wersji Exclusive plus i jest dostępna z jednostką 2.0/150 KM w dwóch modyfikacjach (także z automatem).

Zawiera wyposażenie z listy Exclusive Plus i ponadto m.in. System audio renomowanej firmy Bose, system monitorowania tyłu pojazdu, system uruchamiania auta bez kluczyka oraz system kontroli ciśnienia w ogumieniu.

Odmiana MPS jest najdroższa ale dostępna jedynie z silnikiem 2,3l/260 KM.

Nasz wybór: Ponownie MPS, dla oszczędnych Exclusive z doposażeniem.

Redakcja poleca: Mazda3 MPS 2,3l/160KM

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA