REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 3008 – przyjaciel rodziny

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wygląd Peugeota 3008 na pewno nie wszystkim przypadnie do gustu, jednak z drugiej strony niewiele osób pozostanie niewzruszonych komfortem i praktycznością, które oferuje.

Złośliwi twierdzą, że przypomina jajko postawione na kołach. Rzeczywiście, spoglądając na sylwetkę Peugeota 3008 trudno oprzeć się wrażeniu, że zachowanie odpowiednich proporcji nie było głównym celem projektantów.

REKLAMA

Jednak liczy się przestrzeń

REKLAMA

Zaglądając do przedziału pasażerskiego 3008 od razu czuć, że jednym z głównych celów konstruktorów było wygospodarowanie jak największej ilości przestrzeni dla podróżujących. I ten cel osiągnęli. Co więcej przedział pasażerski Peugeota 3008 jest przytulny i wykończony materiałami dobrej jakości.

Na uwagę zasługuje zwłaszcza interesująca tablica przyrządów, która niemal otacza kierowcę. Na górze konsoli centralnej wyróżniają się „lotnicze” przełączniki do sterowania m.in. Head-Up Display’em (w wyposażeniu standardowym tylko w wersji Premium, w uboższych odmianach dostępny jest jako opcja za 1500 zł), na którym wyświetlana jest informacja o aktualnej prędkości jazdy. Zegary na desce rozdzielczej zaprojektowano ładnie i czytelnie. Generalnie obsługa kokpitu 3008 jest z grubsza intuicyjna choć do sterowania niektórymi funkcjami trzeba się przyzwyczaić. Dobrze, że Peugeot nie zrezygnował z joysticka służącego do sterowania zestawem audio umieszczonego za kołem kierownicy po prawej stronie. To rozwiązanie wygodne i praktyczne.

Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Przedział bagażowy przy normalnym położeniu siedzeń ma pojemność 432 litrów, po rozłożeniu kanapy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1241 litrów. To sporo, ale jest to przeciętny wynik w tej klasie.

Na uwagę zasługuje system unoszenia pokrywy bagażnika. Jest podzielona w taki sposób, że odchylając dolną część uzyskujemy praktyczną przy załadunku cięższych przedmiotów półkę.

Zobacz także: Minivan z pomysłem

„Lubi” obroty

Testowanego przez nas Peugeota 3008 napędzał wysokoprężny silnik z serii HDI o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 150 KM. Jednostka rozwija maksymalny moment obrotowy 340 Nm dostępne od 2000 obr./min.

REKLAMA

Według danych producenta 3008 w tej wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s. I rzeczywiście Peugeot 3008 2.0 HDI to dynamiczne auto o ile używamy wyższych prędkości obrotowych. W zakresie obrotów do ok. 2000-2200 obr./min. (czyli głównie podczas ruszania z miejsca) auto jest wręcz irytująco ospałe. Przy wyższych obrotach silnik „budzi się do życia”, a jazda rodzinnym crossoverem staje się dynamiczna na tyle, że nawet wyprzedzanie z kompletem pasażerów na pokładzie podczas jazdy z wyższymi prędkościami nie jest uciążliwe.

Podczas jazdy we wnętrzu 3008 jest cicho, a zawieszenie bardzo komfortowo tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Komfort jazdy od wielu lat jest atutem aut francuskich i pozostaje nim do dziś. Można mieć jednak zastrzeżenia co do zachowania auta podczas jazdy po zakrętach. Nadwozie dość mocno się wtedy przechyla, co wywołuje u kierowcy uczucie dyskomfortu. Samochód jest także wrażliwy na boczne podmuchy wiatru.

To co przeszkadza w użytkowaniu Peugeota na co dzień to zbyt duży promień skrętu (średnica zawracania – 11,8 m). Z tego względu manewry 3008 na parkingach są uciążliwe.

Klimatyzacja to nie wszystko

Peugeot 3008 w testowanej przez nas bardzo bogato wyposażonej wersji Premium+ dostępny jest od 89 900 zł. Biorąc pod uwagę rodzaj jednostki napędowej, obszerność wnętrza auta oraz poziom wyposażenia standardowego cena wydaje się atrakcyjna. Oprócz dynamicznego silnika i sporego bagażnika na liście wyposażenia standardowego Peugeota 3008 Premium + znalazła się m.in. automatyczna dwustrefowa klimatyzacja wraz z klimatyzowanym schowkiem, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, Head-up display oraz wysokiej jakości zestaw audio renomowanej firmy JBL.

Zobacz także: Mazda MX-5: emocje pod kontrolą

Peugeot 3008 2,0 HDI
Typ silnikaturbodiesel
Pojemność1997 ccm
Układ cylindrów/ilość zaworówR4/16
Maksymalna moc150 KM/3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy340 Nm/2000 obr/min
Napędprzedni
Skrzynia biegówmanualna 6-biegowa
Pojemność bagażnika432/1241 litrów
Wymiary (dł./szer./wys.)436,5/183,7/163,9 cm
Rozstaw osi261,3 cm
V-max195 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h 9,7 s.
Zużycie paliwa7,1/4,7/5,6 l/100 km
Cena89 900 zł
Jazda Peugeotem 3008 jest bardzo komfortowa. Zawieszenie płynnie tłumi nierówności. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 jest dość wrażliwy na boczne podmuchy wiatru. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu Peugeot 3008 prezentuje się najmniej atrakcyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
W przedniej części nadwozia Peugeota 3008 uwagę przykuwa m.in. bardzo duża przednia szyba. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Peugeota 3008 wygodnie usiądą nawet wysokie osoby. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Peugeota 3008 jest wygodny i ma szeroki zakres regulacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Lampka w bagażniku Peugeota 3008 jest jednocześnie wyjmowaną latarką. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dzielona pokrywa bagażnika po otwarciu tworzy praktyczną półkę. Fot. Moto.wieszjak.pl
Jedną z ciekawostek we wnętrzu Peugeota 3008 są "lotnicze" przełączniki na górze centralnej konsoli. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 3008 zaprojektowana jest ciekawie i przejrzyście. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    REKLAMA

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    REKLAMA

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA