REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 3008 – przyjaciel rodziny

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wygląd Peugeota 3008 na pewno nie wszystkim przypadnie do gustu, jednak z drugiej strony niewiele osób pozostanie niewzruszonych komfortem i praktycznością, które oferuje.

Złośliwi twierdzą, że przypomina jajko postawione na kołach. Rzeczywiście, spoglądając na sylwetkę Peugeota 3008 trudno oprzeć się wrażeniu, że zachowanie odpowiednich proporcji nie było głównym celem projektantów.

REKLAMA

REKLAMA

Jednak liczy się przestrzeń

Zaglądając do przedziału pasażerskiego 3008 od razu czuć, że jednym z głównych celów konstruktorów było wygospodarowanie jak największej ilości przestrzeni dla podróżujących. I ten cel osiągnęli. Co więcej przedział pasażerski Peugeota 3008 jest przytulny i wykończony materiałami dobrej jakości.

Na uwagę zasługuje zwłaszcza interesująca tablica przyrządów, która niemal otacza kierowcę. Na górze konsoli centralnej wyróżniają się „lotnicze” przełączniki do sterowania m.in. Head-Up Display’em (w wyposażeniu standardowym tylko w wersji Premium, w uboższych odmianach dostępny jest jako opcja za 1500 zł), na którym wyświetlana jest informacja o aktualnej prędkości jazdy. Zegary na desce rozdzielczej zaprojektowano ładnie i czytelnie. Generalnie obsługa kokpitu 3008 jest z grubsza intuicyjna choć do sterowania niektórymi funkcjami trzeba się przyzwyczaić. Dobrze, że Peugeot nie zrezygnował z joysticka służącego do sterowania zestawem audio umieszczonego za kołem kierownicy po prawej stronie. To rozwiązanie wygodne i praktyczne.

REKLAMA

Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Przedział bagażowy przy normalnym położeniu siedzeń ma pojemność 432 litrów, po rozłożeniu kanapy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1241 litrów. To sporo, ale jest to przeciętny wynik w tej klasie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na uwagę zasługuje system unoszenia pokrywy bagażnika. Jest podzielona w taki sposób, że odchylając dolną część uzyskujemy praktyczną przy załadunku cięższych przedmiotów półkę.

Zobacz także: Minivan z pomysłem

„Lubi” obroty

Testowanego przez nas Peugeota 3008 napędzał wysokoprężny silnik z serii HDI o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 150 KM. Jednostka rozwija maksymalny moment obrotowy 340 Nm dostępne od 2000 obr./min.

Według danych producenta 3008 w tej wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s. I rzeczywiście Peugeot 3008 2.0 HDI to dynamiczne auto o ile używamy wyższych prędkości obrotowych. W zakresie obrotów do ok. 2000-2200 obr./min. (czyli głównie podczas ruszania z miejsca) auto jest wręcz irytująco ospałe. Przy wyższych obrotach silnik „budzi się do życia”, a jazda rodzinnym crossoverem staje się dynamiczna na tyle, że nawet wyprzedzanie z kompletem pasażerów na pokładzie podczas jazdy z wyższymi prędkościami nie jest uciążliwe.

Podczas jazdy we wnętrzu 3008 jest cicho, a zawieszenie bardzo komfortowo tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Komfort jazdy od wielu lat jest atutem aut francuskich i pozostaje nim do dziś. Można mieć jednak zastrzeżenia co do zachowania auta podczas jazdy po zakrętach. Nadwozie dość mocno się wtedy przechyla, co wywołuje u kierowcy uczucie dyskomfortu. Samochód jest także wrażliwy na boczne podmuchy wiatru.

To co przeszkadza w użytkowaniu Peugeota na co dzień to zbyt duży promień skrętu (średnica zawracania – 11,8 m). Z tego względu manewry 3008 na parkingach są uciążliwe.

Klimatyzacja to nie wszystko

Peugeot 3008 w testowanej przez nas bardzo bogato wyposażonej wersji Premium+ dostępny jest od 89 900 zł. Biorąc pod uwagę rodzaj jednostki napędowej, obszerność wnętrza auta oraz poziom wyposażenia standardowego cena wydaje się atrakcyjna. Oprócz dynamicznego silnika i sporego bagażnika na liście wyposażenia standardowego Peugeota 3008 Premium + znalazła się m.in. automatyczna dwustrefowa klimatyzacja wraz z klimatyzowanym schowkiem, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, Head-up display oraz wysokiej jakości zestaw audio renomowanej firmy JBL.

Zobacz także: Mazda MX-5: emocje pod kontrolą

Peugeot 3008 2,0 HDI
Typ silnikaturbodiesel
Pojemność1997 ccm
Układ cylindrów/ilość zaworówR4/16
Maksymalna moc150 KM/3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy340 Nm/2000 obr/min
Napędprzedni
Skrzynia biegówmanualna 6-biegowa
Pojemność bagażnika432/1241 litrów
Wymiary (dł./szer./wys.)436,5/183,7/163,9 cm
Rozstaw osi261,3 cm
V-max195 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h 9,7 s.
Zużycie paliwa7,1/4,7/5,6 l/100 km
Cena89 900 zł
Jazda Peugeotem 3008 jest bardzo komfortowa. Zawieszenie płynnie tłumi nierówności. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 jest dość wrażliwy na boczne podmuchy wiatru. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu Peugeot 3008 prezentuje się najmniej atrakcyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
W przedniej części nadwozia Peugeota 3008 uwagę przykuwa m.in. bardzo duża przednia szyba. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Peugeota 3008 wygodnie usiądą nawet wysokie osoby. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Peugeota 3008 jest wygodny i ma szeroki zakres regulacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Lampka w bagażniku Peugeota 3008 jest jednocześnie wyjmowaną latarką. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dzielona pokrywa bagażnika po otwarciu tworzy praktyczną półkę. Fot. Moto.wieszjak.pl
Jedną z ciekawostek we wnętrzu Peugeota 3008 są "lotnicze" przełączniki na górze centralnej konsoli. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 3008 zaprojektowana jest ciekawie i przejrzyście. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA