Test Citroen C3 Picasso: Minivan z pomysłem
REKLAMA
REKLAMA
Citroen C3 Picasso to coś więcej niż rozdmuchany hatchback. Samochód ma swój indywidualny styl w którym pojawiają się najważniejsze elementy nowej filozofii designu francuskiej marki obecne we współczesnych „Cytrynach”. Tylne światła zostały umieszczone w słupkach tuż przy linii dachu co zwiększa ich widoczność i. Tak jak w większym C4 Picasso, tak i w C3 Picasso ogromna panoramiczna szyba głęboko zachodzi na dach. Tym samym kabina Citroena C3 Picasso nie tylko wydaje się bardziej przestronna, ale również zwiększa się kąt widzenia – może się to okazać pomocne przy manewrowaniu na skrzyżowaniach kiedy przez cienkie słupki kierowca wcześniej dojrzy pieszego.
REKLAMA
Zobacz również: Opinie kierowców o Citroen C3 Picasso
REKLAMA
We wnętrzu C3 Picasso również mamy do czynienia z nowatorskim stylem Citroena. Elektroniczne wyświetlacze w honorowym miejscu centralnej konsoli, zamiast klasycznych zegarów. Obowiązkowa w tej klasie „schowkologia” i całkiem normalna kierownica zamiast tej z nieruchomym wieńcem. Przy konstruowaniu C3 Picasso każdy z pasażerów zasiadających w aucie traktowany był na równych zasadach. Tylna kanapa jest ustawiona trochę wyżej niż przednie fotele, ponadto można jej siedzisko można przesuwać wzdłużnie w zakresie 15 cm. W oparciach foteli przednich znajdują się stoliki z podświetleniem. Bagażnik ma 385 litrów pojemności, ale po złożeniu tylnej kanapy wartość ta rośnie do 500 litrów (tyle co bagażnik C4 Picasso). Wspomniana przesuwna kanapa pozwala na wygospodarowanie dodatkowej przestrzeni, a otwór w niej zainstalowany na przewożenie długich przedmiotów.
Pod maską naszego Citroena C3 Picasso pracował diesel HDi 1,6 litra z filtrem cząstek stałych i mocy 110 KM. Generuje on 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co z kolei przekłada się odpowiednią dawkę dynamiki. Przyspieszenie nie wciska w fotel, do rozpędzenia małego Citroena C3 Picasso do 100 km/h potrzebne jest 12 sekund, ale pamiętajmy że to miejski samochód rodzinny służący raczej do spokojnej jazdy.
Odpowiednio dobrane przełożenia manualnej skrzyni biegów Citroena C3 Picasso pozwalają cieszyć się bezstresowym wyprzedzaniem. Jednak po osiągnięciu prędkości autostradowej (130km/h) rozmowa we wnętrzu nie będzie łatwa. Szum powietrza i charakterystyczny warkot diesla jest już bardzo odczuwalny, a do maksymalnej prędkości 180km/h jeszcze sporo brakuje. Jeśli zwolnimy i wjedziemy na nierówną drogę, szybko zorientujemy się że jak na „francuza” przystało, Citroena C3 Picasso wyposażono w bardzo komfortowe nastawy zawieszenia, które efektywnie tłumi większość nierówności naszych dróg.
Zobacz również: Dobry... i drogi
Powyższe cechy czynią z Citroena C3 Picasso sprawnego i wielofunkcyjnego minivana który w mieście łatwo zastąpi tradycyjny samochód miejski. Co do ceny, w przypadku testowanej, bogato wyposażonej wersji Exclusive wynosi ona ponad 80 tysięcy złotych! Łatwo można zaoszczędzić aż 30 tysięcy decydując się na wersję bazową z niezłym silnikiem 1,4 VTi o mocy 95 KM.
Wybrani konkurenci:
Toyota Verso-S cena od 54 600 zł
Lancia Musa, cena od 51 756 zł
REKLAMA
REKLAMA