REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C3 Picasso: Minivan z pomysłem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Choć złote czasy popularności minivany mają już za sobą, na rynku wciąż pojawiają się nowe konstrukcje kipiące pomysłowością i zwiększoną użytecznością. Jednym z nich jest C3 Picasso. Oto nasz test.

Citroen C3 Picasso to coś więcej niż rozdmuchany hatchback. Samochód ma swój indywidualny styl w którym pojawiają się najważniejsze elementy nowej filozofii designu francuskiej marki obecne we współczesnych „Cytrynach”. Tylne światła zostały umieszczone w słupkach tuż przy linii dachu co zwiększa ich widoczność i. Tak jak w większym C4 Picasso, tak i w C3 Picasso ogromna panoramiczna szyba głęboko zachodzi na dach. Tym samym kabina Citroena C3 Picasso nie tylko wydaje się bardziej przestronna, ale również zwiększa się kąt widzenia – może się to okazać pomocne przy manewrowaniu na skrzyżowaniach kiedy przez cienkie słupki kierowca wcześniej dojrzy pieszego.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Citroen C3 Picasso

REKLAMA

We wnętrzu C3 Picasso również mamy do czynienia z nowatorskim stylem Citroena. Elektroniczne wyświetlacze w honorowym miejscu centralnej konsoli, zamiast klasycznych zegarów. Obowiązkowa w tej klasie „schowkologia” i całkiem normalna kierownica zamiast tej z nieruchomym wieńcem. Przy konstruowaniu C3 Picasso każdy z pasażerów zasiadających w aucie traktowany był na równych zasadach. Tylna kanapa jest ustawiona trochę wyżej niż przednie fotele, ponadto można jej siedzisko można przesuwać wzdłużnie w zakresie 15 cm. W oparciach foteli przednich znajdują się stoliki z podświetleniem. Bagażnik ma 385 litrów pojemności, ale po złożeniu tylnej kanapy wartość ta rośnie do 500 litrów (tyle co bagażnik C4 Picasso). Wspomniana przesuwna kanapa pozwala na wygospodarowanie dodatkowej przestrzeni, a otwór w niej zainstalowany na przewożenie długich przedmiotów.

Pod maską naszego Citroena C3 Picasso pracował diesel HDi 1,6 litra z filtrem cząstek stałych i mocy 110 KM. Generuje on 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co z kolei przekłada się odpowiednią dawkę dynamiki. Przyspieszenie nie wciska w fotel, do rozpędzenia małego Citroena C3 Picasso do 100 km/h potrzebne jest 12 sekund, ale pamiętajmy że to miejski samochód rodzinny służący raczej do spokojnej jazdy.

Odpowiednio dobrane przełożenia manualnej skrzyni biegów Citroena C3 Picasso pozwalają cieszyć się bezstresowym wyprzedzaniem. Jednak po osiągnięciu prędkości autostradowej (130km/h) rozmowa we wnętrzu nie będzie łatwa. Szum powietrza i charakterystyczny warkot diesla jest już bardzo odczuwalny, a do maksymalnej prędkości 180km/h jeszcze sporo brakuje. Jeśli zwolnimy i wjedziemy na nierówną drogę, szybko zorientujemy się że jak na „francuza” przystało, Citroena C3 Picasso wyposażono w bardzo komfortowe nastawy zawieszenia, które efektywnie tłumi większość nierówności naszych dróg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Dobry... i drogi

Powyższe cechy czynią z Citroena C3 Picasso sprawnego i wielofunkcyjnego minivana który w mieście łatwo zastąpi tradycyjny samochód miejski. Co do ceny, w przypadku testowanej, bogato wyposażonej wersji Exclusive wynosi ona ponad 80 tysięcy złotych! Łatwo można zaoszczędzić aż 30 tysięcy decydując się na wersję bazową z niezłym silnikiem 1,4 VTi o mocy 95 KM.

Wybrani konkurenci:

Toyota Verso-S cena od 54 600 zł

Lancia Musa, cena od 51 756 zł

W palecie kolorów Citroena C3 Picasso znajdziemy wiele wyrazistych barw. fot. Citroen
Citroen C3 Picasso został zaprojektowany z myślą o młodych osobach prowadzących aktywny styl życia. fot. Citroen
Citroen C3 Picasso jest znacznie większy od modelu C3, chociaż auta są spokrewnione konstrukcyjnie. fot. Citroen
Wnętrze Citroena C3 Picasso jest nowoczesne i funkcjonalne. fot. Citroen
Wewnątrz Citroena C3 Picasso znajdziemy wiele elementów przydatnych w czasie dłuższych podróży. fot. Piotr Migas
Aluminiowe felgi Citroena C3 Picasso wymagają dopłaty. fot. Piotr Migas
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA