REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C3 Picasso: Minivan z pomysłem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Choć złote czasy popularności minivany mają już za sobą, na rynku wciąż pojawiają się nowe konstrukcje kipiące pomysłowością i zwiększoną użytecznością. Jednym z nich jest C3 Picasso. Oto nasz test.

Citroen C3 Picasso to coś więcej niż rozdmuchany hatchback. Samochód ma swój indywidualny styl w którym pojawiają się najważniejsze elementy nowej filozofii designu francuskiej marki obecne we współczesnych „Cytrynach”. Tylne światła zostały umieszczone w słupkach tuż przy linii dachu co zwiększa ich widoczność i. Tak jak w większym C4 Picasso, tak i w C3 Picasso ogromna panoramiczna szyba głęboko zachodzi na dach. Tym samym kabina Citroena C3 Picasso nie tylko wydaje się bardziej przestronna, ale również zwiększa się kąt widzenia – może się to okazać pomocne przy manewrowaniu na skrzyżowaniach kiedy przez cienkie słupki kierowca wcześniej dojrzy pieszego.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Citroen C3 Picasso

REKLAMA

We wnętrzu C3 Picasso również mamy do czynienia z nowatorskim stylem Citroena. Elektroniczne wyświetlacze w honorowym miejscu centralnej konsoli, zamiast klasycznych zegarów. Obowiązkowa w tej klasie „schowkologia” i całkiem normalna kierownica zamiast tej z nieruchomym wieńcem. Przy konstruowaniu C3 Picasso każdy z pasażerów zasiadających w aucie traktowany był na równych zasadach. Tylna kanapa jest ustawiona trochę wyżej niż przednie fotele, ponadto można jej siedzisko można przesuwać wzdłużnie w zakresie 15 cm. W oparciach foteli przednich znajdują się stoliki z podświetleniem. Bagażnik ma 385 litrów pojemności, ale po złożeniu tylnej kanapy wartość ta rośnie do 500 litrów (tyle co bagażnik C4 Picasso). Wspomniana przesuwna kanapa pozwala na wygospodarowanie dodatkowej przestrzeni, a otwór w niej zainstalowany na przewożenie długich przedmiotów.

Pod maską naszego Citroena C3 Picasso pracował diesel HDi 1,6 litra z filtrem cząstek stałych i mocy 110 KM. Generuje on 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co z kolei przekłada się odpowiednią dawkę dynamiki. Przyspieszenie nie wciska w fotel, do rozpędzenia małego Citroena C3 Picasso do 100 km/h potrzebne jest 12 sekund, ale pamiętajmy że to miejski samochód rodzinny służący raczej do spokojnej jazdy.

Odpowiednio dobrane przełożenia manualnej skrzyni biegów Citroena C3 Picasso pozwalają cieszyć się bezstresowym wyprzedzaniem. Jednak po osiągnięciu prędkości autostradowej (130km/h) rozmowa we wnętrzu nie będzie łatwa. Szum powietrza i charakterystyczny warkot diesla jest już bardzo odczuwalny, a do maksymalnej prędkości 180km/h jeszcze sporo brakuje. Jeśli zwolnimy i wjedziemy na nierówną drogę, szybko zorientujemy się że jak na „francuza” przystało, Citroena C3 Picasso wyposażono w bardzo komfortowe nastawy zawieszenia, które efektywnie tłumi większość nierówności naszych dróg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Dobry... i drogi

Powyższe cechy czynią z Citroena C3 Picasso sprawnego i wielofunkcyjnego minivana który w mieście łatwo zastąpi tradycyjny samochód miejski. Co do ceny, w przypadku testowanej, bogato wyposażonej wersji Exclusive wynosi ona ponad 80 tysięcy złotych! Łatwo można zaoszczędzić aż 30 tysięcy decydując się na wersję bazową z niezłym silnikiem 1,4 VTi o mocy 95 KM.

Wybrani konkurenci:

Toyota Verso-S cena od 54 600 zł

Lancia Musa, cena od 51 756 zł

W palecie kolorów Citroena C3 Picasso znajdziemy wiele wyrazistych barw. fot. Citroen
Citroen C3 Picasso został zaprojektowany z myślą o młodych osobach prowadzących aktywny styl życia. fot. Citroen
Citroen C3 Picasso jest znacznie większy od modelu C3, chociaż auta są spokrewnione konstrukcyjnie. fot. Citroen
Wnętrze Citroena C3 Picasso jest nowoczesne i funkcjonalne. fot. Citroen
Wewnątrz Citroena C3 Picasso znajdziemy wiele elementów przydatnych w czasie dłuższych podróży. fot. Piotr Migas
Aluminiowe felgi Citroena C3 Picasso wymagają dopłaty. fot. Piotr Migas
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA