REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Picasso: Minivan dla aktywnych tatusiów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Wprowadzając na rynek nowego minivana C4 Picasso, Citroen cenę szukał sposobu na jego wyróżnienie spośród konkurencji w gronie aut kompaktowych. Tak powstała zgrabna i funkcjonalna idea Visiovana – przeszklonego miniautobusu rodzinnego, jakim jest Citroen C4 Picasso.

Do wnętrza Citroena C4 Picasso docierać ma jak najwięcej światła. Dlatego zarówno podróżujący rodzinnym Citroenem C4 Picasso zewsząd otoczeni są dużymi połaciami szkła. Przednia szyba zachodzi aż na dach co daje efekt niezwykłej przestronności. Citroen (na szczęście) zrezygnował z banalnych rozwiązań, na rzecz pomysłowości i oryginalności. Idea przestrzeni w C4 Picasso, mimo upływu kilka lat temu, nadal tchnie świeżością. Najważniejsze przyrządy i pokrętła skumulowano w środkowej części deski rozdzielczej. Tam też umieszczono wielofunkcyjny wyświetlacz.

REKLAMA

Jedynie panel klimatyzacji Citroena C4 Picasso trafił w narożniki deski rozdzielczej (praworęczni kierowcy mogą mieć z tym problem). Lewarek skrzyni biegów umieszczono wysoko i przyznajemy że słusznie. Na uwagę zasługują materiały użyte do wykonania i wykończenia wnętrza. Są miłe w dotyku i nie tchną tandetą.

Zobacz również: Opinie kierowców o Citroen C4 Picasso

REKLAMA

Citroen C4 Picasso to przede wszystkim samochód dedykowany rodzinie, stąd multum ciekawych rozwiązań zagospodarowania przestrzeni wewnątrz. Tylną kanapę zastąpiono 3 oddzielnymi, przesuwnymi fotelami. Po ich złożeniu, tworzy się gigantyczna przestrzeń bagażowa o pojemności 1734 litrów. Nawet gdy fotele są rozłożone, bagażnik nadal oferuje 500 litrów. Dodatkowo w jego wnętrzu znajdziemy kilka pomysłowych wynalazków jak np. latarkę, czy Modubox (składany wózek z torbą izotermiczną).

Pod maska testowanego Citroena C4 Picasso znalazł się dwulitrowy silnik diesla o mocy 143KM. Silnik doskonale radzi sobie w każdych warunkach. Wysoki moment obrotowy gwarantuje odpowiednią elastyczność a kierowca nie jest zmuszony do częstego sięgania po lewarek lekko pracującej, 6-biegowej skrzyni biegów. Kultura pracy jednostki HDI i poziom wygłuszenia też nie pozostawiają wiele do życzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Yeti Przyjaciel

Citroen C4 Picasso to przemyślana, zaprojektowana i wykonana całość dający mnóstwo radości z jazdy całej rodzinie. Cena wersji Exclusive z prezentowanym silnikiem 2,0 HDI i manualną skrzynią, wynosi ponad 100 tys. zł. Jednak w Citroenie zawsze możemy liczyć na oferty specjalne. W momencie pisania tego artykułu francuski producent oferował na C4 Picasso 7,7 tys. zł zniżki.

Wybrani konkurenci

Volkswagen Golf Plus, cena od 64 790 zł

Opel Zafira Tourer, cena od 79 400 zł

Citroen C4 Picasso 2,0 HD został zbudowany na bazie kompaktowego Citroena C4. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI wyróżnia sią na tle konkurencji obłymi kształtami. fot. Piotr Migas
Deska rozdzielcza Citroena C4 Picasso 2,0 HDI jest dość prosta i nowoczesna. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI zapewni komfort podróżowania nawet w dłuższej trasie. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI w tylnej części kabiny ma trzy pełnowymiarowe fotele. fot. Piotr Migas
Konsola centralna Citroena C4 Picasso 2,0 HDI ma centralnie umieszczony wyświetlacz systemu nawigacji. fot. Piotr Migas
Testowany Citroen C4 Picasso 2,0 HDI był wyposażony w wymagające dopłaty aluminiowe felgi. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI oferuje wiele praktycznych rozwiązań, np. otwierana tylna szyba ułatwi rozmieszczenie bagażu. fot. Piotr Migas
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA