REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Picasso: Minivan dla aktywnych tatusiów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Wprowadzając na rynek nowego minivana C4 Picasso, Citroen cenę szukał sposobu na jego wyróżnienie spośród konkurencji w gronie aut kompaktowych. Tak powstała zgrabna i funkcjonalna idea Visiovana – przeszklonego miniautobusu rodzinnego, jakim jest Citroen C4 Picasso.

Do wnętrza Citroena C4 Picasso docierać ma jak najwięcej światła. Dlatego zarówno podróżujący rodzinnym Citroenem C4 Picasso zewsząd otoczeni są dużymi połaciami szkła. Przednia szyba zachodzi aż na dach co daje efekt niezwykłej przestronności. Citroen (na szczęście) zrezygnował z banalnych rozwiązań, na rzecz pomysłowości i oryginalności. Idea przestrzeni w C4 Picasso, mimo upływu kilka lat temu, nadal tchnie świeżością. Najważniejsze przyrządy i pokrętła skumulowano w środkowej części deski rozdzielczej. Tam też umieszczono wielofunkcyjny wyświetlacz.

REKLAMA

Jedynie panel klimatyzacji Citroena C4 Picasso trafił w narożniki deski rozdzielczej (praworęczni kierowcy mogą mieć z tym problem). Lewarek skrzyni biegów umieszczono wysoko i przyznajemy że słusznie. Na uwagę zasługują materiały użyte do wykonania i wykończenia wnętrza. Są miłe w dotyku i nie tchną tandetą.

Zobacz również: Opinie kierowców o Citroen C4 Picasso

REKLAMA

Citroen C4 Picasso to przede wszystkim samochód dedykowany rodzinie, stąd multum ciekawych rozwiązań zagospodarowania przestrzeni wewnątrz. Tylną kanapę zastąpiono 3 oddzielnymi, przesuwnymi fotelami. Po ich złożeniu, tworzy się gigantyczna przestrzeń bagażowa o pojemności 1734 litrów. Nawet gdy fotele są rozłożone, bagażnik nadal oferuje 500 litrów. Dodatkowo w jego wnętrzu znajdziemy kilka pomysłowych wynalazków jak np. latarkę, czy Modubox (składany wózek z torbą izotermiczną).

Pod maska testowanego Citroena C4 Picasso znalazł się dwulitrowy silnik diesla o mocy 143KM. Silnik doskonale radzi sobie w każdych warunkach. Wysoki moment obrotowy gwarantuje odpowiednią elastyczność a kierowca nie jest zmuszony do częstego sięgania po lewarek lekko pracującej, 6-biegowej skrzyni biegów. Kultura pracy jednostki HDI i poziom wygłuszenia też nie pozostawiają wiele do życzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Yeti Przyjaciel

Citroen C4 Picasso to przemyślana, zaprojektowana i wykonana całość dający mnóstwo radości z jazdy całej rodzinie. Cena wersji Exclusive z prezentowanym silnikiem 2,0 HDI i manualną skrzynią, wynosi ponad 100 tys. zł. Jednak w Citroenie zawsze możemy liczyć na oferty specjalne. W momencie pisania tego artykułu francuski producent oferował na C4 Picasso 7,7 tys. zł zniżki.

Wybrani konkurenci

Volkswagen Golf Plus, cena od 64 790 zł

Opel Zafira Tourer, cena od 79 400 zł

Citroen C4 Picasso 2,0 HD został zbudowany na bazie kompaktowego Citroena C4. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI wyróżnia sią na tle konkurencji obłymi kształtami. fot. Piotr Migas
Deska rozdzielcza Citroena C4 Picasso 2,0 HDI jest dość prosta i nowoczesna. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI zapewni komfort podróżowania nawet w dłuższej trasie. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI w tylnej części kabiny ma trzy pełnowymiarowe fotele. fot. Piotr Migas
Konsola centralna Citroena C4 Picasso 2,0 HDI ma centralnie umieszczony wyświetlacz systemu nawigacji. fot. Piotr Migas
Testowany Citroen C4 Picasso 2,0 HDI był wyposażony w wymagające dopłaty aluminiowe felgi. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI oferuje wiele praktycznych rozwiązań, np. otwierana tylna szyba ułatwi rozmieszczenie bagażu. fot. Piotr Migas
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA