REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Picasso: Minivan dla aktywnych tatusiów

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Wprowadzając na rynek nowego minivana C4 Picasso, Citroen cenę szukał sposobu na jego wyróżnienie spośród konkurencji w gronie aut kompaktowych. Tak powstała zgrabna i funkcjonalna idea Visiovana – przeszklonego miniautobusu rodzinnego, jakim jest Citroen C4 Picasso.

Do wnętrza Citroena C4 Picasso docierać ma jak najwięcej światła. Dlatego zarówno podróżujący rodzinnym Citroenem C4 Picasso zewsząd otoczeni są dużymi połaciami szkła. Przednia szyba zachodzi aż na dach co daje efekt niezwykłej przestronności. Citroen (na szczęście) zrezygnował z banalnych rozwiązań, na rzecz pomysłowości i oryginalności. Idea przestrzeni w C4 Picasso, mimo upływu kilka lat temu, nadal tchnie świeżością. Najważniejsze przyrządy i pokrętła skumulowano w środkowej części deski rozdzielczej. Tam też umieszczono wielofunkcyjny wyświetlacz.

REKLAMA

Jedynie panel klimatyzacji Citroena C4 Picasso trafił w narożniki deski rozdzielczej (praworęczni kierowcy mogą mieć z tym problem). Lewarek skrzyni biegów umieszczono wysoko i przyznajemy że słusznie. Na uwagę zasługują materiały użyte do wykonania i wykończenia wnętrza. Są miłe w dotyku i nie tchną tandetą.

Zobacz również: Opinie kierowców o Citroen C4 Picasso

REKLAMA

Citroen C4 Picasso to przede wszystkim samochód dedykowany rodzinie, stąd multum ciekawych rozwiązań zagospodarowania przestrzeni wewnątrz. Tylną kanapę zastąpiono 3 oddzielnymi, przesuwnymi fotelami. Po ich złożeniu, tworzy się gigantyczna przestrzeń bagażowa o pojemności 1734 litrów. Nawet gdy fotele są rozłożone, bagażnik nadal oferuje 500 litrów. Dodatkowo w jego wnętrzu znajdziemy kilka pomysłowych wynalazków jak np. latarkę, czy Modubox (składany wózek z torbą izotermiczną).

Pod maska testowanego Citroena C4 Picasso znalazł się dwulitrowy silnik diesla o mocy 143KM. Silnik doskonale radzi sobie w każdych warunkach. Wysoki moment obrotowy gwarantuje odpowiednią elastyczność a kierowca nie jest zmuszony do częstego sięgania po lewarek lekko pracującej, 6-biegowej skrzyni biegów. Kultura pracy jednostki HDI i poziom wygłuszenia też nie pozostawiają wiele do życzenia.

Zobacz również: Yeti Przyjaciel

Citroen C4 Picasso to przemyślana, zaprojektowana i wykonana całość dający mnóstwo radości z jazdy całej rodzinie. Cena wersji Exclusive z prezentowanym silnikiem 2,0 HDI i manualną skrzynią, wynosi ponad 100 tys. zł. Jednak w Citroenie zawsze możemy liczyć na oferty specjalne. W momencie pisania tego artykułu francuski producent oferował na C4 Picasso 7,7 tys. zł zniżki.

Wybrani konkurenci

Volkswagen Golf Plus, cena od 64 790 zł

Opel Zafira Tourer, cena od 79 400 zł

Citroen C4 Picasso 2,0 HD został zbudowany na bazie kompaktowego Citroena C4. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI wyróżnia sią na tle konkurencji obłymi kształtami. fot. Piotr Migas
Deska rozdzielcza Citroena C4 Picasso 2,0 HDI jest dość prosta i nowoczesna. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI zapewni komfort podróżowania nawet w dłuższej trasie. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI w tylnej części kabiny ma trzy pełnowymiarowe fotele. fot. Piotr Migas
Konsola centralna Citroena C4 Picasso 2,0 HDI ma centralnie umieszczony wyświetlacz systemu nawigacji. fot. Piotr Migas
Testowany Citroen C4 Picasso 2,0 HDI był wyposażony w wymagające dopłaty aluminiowe felgi. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI oferuje wiele praktycznych rozwiązań, np. otwierana tylna szyba ułatwi rozmieszczenie bagażu. fot. Piotr Migas
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    Kto musi odśnieżać drogi? Czasami to obowiązek... kierowcy. Inaczej zapłaci odszkodowanie

    Kierowcy też muszą odśnieżać drogi. Co prawda nie publiczne, ale mimo wszystko obowiązek taki mają. I warto o nim pamiętać. Zwłaszcza że w razie jego zaniedbania, mandat dochodzący do 1500 zł to naprawdę najmniejszy z problemów.

    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    REKLAMA

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    REKLAMA