REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Picasso: Minivan dla aktywnych tatusiów

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Wprowadzając na rynek nowego minivana C4 Picasso, Citroen cenę szukał sposobu na jego wyróżnienie spośród konkurencji w gronie aut kompaktowych. Tak powstała zgrabna i funkcjonalna idea Visiovana – przeszklonego miniautobusu rodzinnego, jakim jest Citroen C4 Picasso.

Do wnętrza Citroena C4 Picasso docierać ma jak najwięcej światła. Dlatego zarówno podróżujący rodzinnym Citroenem C4 Picasso zewsząd otoczeni są dużymi połaciami szkła. Przednia szyba zachodzi aż na dach co daje efekt niezwykłej przestronności. Citroen (na szczęście) zrezygnował z banalnych rozwiązań, na rzecz pomysłowości i oryginalności. Idea przestrzeni w C4 Picasso, mimo upływu kilka lat temu, nadal tchnie świeżością. Najważniejsze przyrządy i pokrętła skumulowano w środkowej części deski rozdzielczej. Tam też umieszczono wielofunkcyjny wyświetlacz.

REKLAMA

REKLAMA

Jedynie panel klimatyzacji Citroena C4 Picasso trafił w narożniki deski rozdzielczej (praworęczni kierowcy mogą mieć z tym problem). Lewarek skrzyni biegów umieszczono wysoko i przyznajemy że słusznie. Na uwagę zasługują materiały użyte do wykonania i wykończenia wnętrza. Są miłe w dotyku i nie tchną tandetą.

Zobacz również: Opinie kierowców o Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso to przede wszystkim samochód dedykowany rodzinie, stąd multum ciekawych rozwiązań zagospodarowania przestrzeni wewnątrz. Tylną kanapę zastąpiono 3 oddzielnymi, przesuwnymi fotelami. Po ich złożeniu, tworzy się gigantyczna przestrzeń bagażowa o pojemności 1734 litrów. Nawet gdy fotele są rozłożone, bagażnik nadal oferuje 500 litrów. Dodatkowo w jego wnętrzu znajdziemy kilka pomysłowych wynalazków jak np. latarkę, czy Modubox (składany wózek z torbą izotermiczną).

REKLAMA

Pod maska testowanego Citroena C4 Picasso znalazł się dwulitrowy silnik diesla o mocy 143KM. Silnik doskonale radzi sobie w każdych warunkach. Wysoki moment obrotowy gwarantuje odpowiednią elastyczność a kierowca nie jest zmuszony do częstego sięgania po lewarek lekko pracującej, 6-biegowej skrzyni biegów. Kultura pracy jednostki HDI i poziom wygłuszenia też nie pozostawiają wiele do życzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Yeti Przyjaciel

Citroen C4 Picasso to przemyślana, zaprojektowana i wykonana całość dający mnóstwo radości z jazdy całej rodzinie. Cena wersji Exclusive z prezentowanym silnikiem 2,0 HDI i manualną skrzynią, wynosi ponad 100 tys. zł. Jednak w Citroenie zawsze możemy liczyć na oferty specjalne. W momencie pisania tego artykułu francuski producent oferował na C4 Picasso 7,7 tys. zł zniżki.

Wybrani konkurenci

Volkswagen Golf Plus, cena od 64 790 zł

Opel Zafira Tourer, cena od 79 400 zł

Citroen C4 Picasso 2,0 HD został zbudowany na bazie kompaktowego Citroena C4. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI wyróżnia sią na tle konkurencji obłymi kształtami. fot. Piotr Migas
Deska rozdzielcza Citroena C4 Picasso 2,0 HDI jest dość prosta i nowoczesna. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI zapewni komfort podróżowania nawet w dłuższej trasie. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI w tylnej części kabiny ma trzy pełnowymiarowe fotele. fot. Piotr Migas
Konsola centralna Citroena C4 Picasso 2,0 HDI ma centralnie umieszczony wyświetlacz systemu nawigacji. fot. Piotr Migas
Testowany Citroen C4 Picasso 2,0 HDI był wyposażony w wymagające dopłaty aluminiowe felgi. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI oferuje wiele praktycznych rozwiązań, np. otwierana tylna szyba ułatwi rozmieszczenie bagażu. fot. Piotr Migas
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA