REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Picasso: Minivan dla aktywnych tatusiów

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Wprowadzając na rynek nowego minivana C4 Picasso, Citroen cenę szukał sposobu na jego wyróżnienie spośród konkurencji w gronie aut kompaktowych. Tak powstała zgrabna i funkcjonalna idea Visiovana – przeszklonego miniautobusu rodzinnego, jakim jest Citroen C4 Picasso.

Do wnętrza Citroena C4 Picasso docierać ma jak najwięcej światła. Dlatego zarówno podróżujący rodzinnym Citroenem C4 Picasso zewsząd otoczeni są dużymi połaciami szkła. Przednia szyba zachodzi aż na dach co daje efekt niezwykłej przestronności. Citroen (na szczęście) zrezygnował z banalnych rozwiązań, na rzecz pomysłowości i oryginalności. Idea przestrzeni w C4 Picasso, mimo upływu kilka lat temu, nadal tchnie świeżością. Najważniejsze przyrządy i pokrętła skumulowano w środkowej części deski rozdzielczej. Tam też umieszczono wielofunkcyjny wyświetlacz.

REKLAMA

REKLAMA

Jedynie panel klimatyzacji Citroena C4 Picasso trafił w narożniki deski rozdzielczej (praworęczni kierowcy mogą mieć z tym problem). Lewarek skrzyni biegów umieszczono wysoko i przyznajemy że słusznie. Na uwagę zasługują materiały użyte do wykonania i wykończenia wnętrza. Są miłe w dotyku i nie tchną tandetą.

Zobacz również: Opinie kierowców o Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso to przede wszystkim samochód dedykowany rodzinie, stąd multum ciekawych rozwiązań zagospodarowania przestrzeni wewnątrz. Tylną kanapę zastąpiono 3 oddzielnymi, przesuwnymi fotelami. Po ich złożeniu, tworzy się gigantyczna przestrzeń bagażowa o pojemności 1734 litrów. Nawet gdy fotele są rozłożone, bagażnik nadal oferuje 500 litrów. Dodatkowo w jego wnętrzu znajdziemy kilka pomysłowych wynalazków jak np. latarkę, czy Modubox (składany wózek z torbą izotermiczną).

REKLAMA

Pod maska testowanego Citroena C4 Picasso znalazł się dwulitrowy silnik diesla o mocy 143KM. Silnik doskonale radzi sobie w każdych warunkach. Wysoki moment obrotowy gwarantuje odpowiednią elastyczność a kierowca nie jest zmuszony do częstego sięgania po lewarek lekko pracującej, 6-biegowej skrzyni biegów. Kultura pracy jednostki HDI i poziom wygłuszenia też nie pozostawiają wiele do życzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Yeti Przyjaciel

Citroen C4 Picasso to przemyślana, zaprojektowana i wykonana całość dający mnóstwo radości z jazdy całej rodzinie. Cena wersji Exclusive z prezentowanym silnikiem 2,0 HDI i manualną skrzynią, wynosi ponad 100 tys. zł. Jednak w Citroenie zawsze możemy liczyć na oferty specjalne. W momencie pisania tego artykułu francuski producent oferował na C4 Picasso 7,7 tys. zł zniżki.

Wybrani konkurenci

Volkswagen Golf Plus, cena od 64 790 zł

Opel Zafira Tourer, cena od 79 400 zł

Citroen C4 Picasso 2,0 HD został zbudowany na bazie kompaktowego Citroena C4. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI wyróżnia sią na tle konkurencji obłymi kształtami. fot. Piotr Migas
Deska rozdzielcza Citroena C4 Picasso 2,0 HDI jest dość prosta i nowoczesna. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI zapewni komfort podróżowania nawet w dłuższej trasie. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI w tylnej części kabiny ma trzy pełnowymiarowe fotele. fot. Piotr Migas
Konsola centralna Citroena C4 Picasso 2,0 HDI ma centralnie umieszczony wyświetlacz systemu nawigacji. fot. Piotr Migas
Testowany Citroen C4 Picasso 2,0 HDI był wyposażony w wymagające dopłaty aluminiowe felgi. fot. Piotr Migas
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI oferuje wiele praktycznych rozwiązań, np. otwierana tylna szyba ułatwi rozmieszczenie bagażu. fot. Piotr Migas
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA