REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Splash: Mieszczuch na piątkę z minusem

Piotr Migas
Suzuki Splash dzięki niewielkim wymiarom zewnętrznym idealnie sprawdzi się jako środek transportu do miasta. fot. Suzuki
Suzuki Splash dzięki niewielkim wymiarom zewnętrznym idealnie sprawdzi się jako środek transportu do miasta. fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Splash to mały japoński samochodzik, który powstał w kooperacji z GM. Nie grzeszy dużą ilością miejsca, jednak w roli niewielkiego pojazdu miejskiego Splash spisuje się doskonale.

Zarówno stylizację, jak i wnętrze małego Suzuki Splasha można określić słowem „wdzięczne”. Splash niczego nie chce udawać. Powstał po to by przemieszczać mieszkańców metropolii z domu do pracy i z pracy do domu. Na niewielkich parkingach, czy w ruchu miejskim spisuje się idealnie. Wnętrze jak na tę klasę samochodu posiada dwie zalety: przestronność i spory, bo 225l bagażnik. Jego przestrzeń została podzielona, co ułatwia jej wykorzystanie.

REKLAMA

Dolna kieszeń o pojemności 36l może pomieścić torebkę lub dokumenty, ponad nią znajdzie się jeszcze sporo miejsca na zakupy. Siedziska nie oferują dobrego trzymania bocznego, ale są za to wygodne i nie powodują zmęczenia nawet po długiej jeździe. Deska rozdzielcza typowa dla Suzuki – mamy tu twarde, ale dobrze połączone ze sobą elementy plastikowe i ozdobne listwy wnoszące nieco kolorytu w szare kolory kokpitu Splasha.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki Splash

Jednostka 1,2 osiąga 86 KM, co pozwala na dynamiczne przyspieszanie w warunkach ruchu ulicznego. Wypad w dwójkę za miasto na krótkie wakacje z małym bagażem, nie powinien stanowić problemu. Silnik oferuje wystarczająco dużo mocy by móc bezpiecznie wyprzedzać, choć będzie to często wymagać redukcji biegu. Kolejnym atutem silnika 1,2 jest jego kultura pracy. Do kabiny nie przedostają się dźwięki generowane przez 16-zaworowy motor. Za prawie 48 tys. zł można zakupić wersję z czterostopniowym automatem, co na pewno zwiększy spalanie, ale znacznie poprawi komfort użytkowania.

Zobacz również: Lepsza od konkurencji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teoretycznie Suzuki Splash to „mieszczuch doskonały”, który spełni wszystkie zachcianki przeciętnego kierowcy z nie tylko dużego miasta. Niestety potrafi nieprzyjemnie zaskoczyć ceną. Kwoty rozpoczynające się w okolicach 40 000 zł mogą odstraszyć wielu klientów, którzy za podobne pieniądze mogą kupić u konkurencji „więcej za mniej”. Z drugiej jednak strony, jeśli już zdecydują się na Splasha, na pewno nie będą żałować.

Wybrani konkurenci

Opel Agila, cena od 41 990 zł

Fiat Panda, cena od 24 990 zł

Wypad w dwójkę za miasto na krótkie wakacje z małym bagażem, nie powinien stanowić problemu dla Suzuki Splash. fot. Suzuki
Suzuki Splash posiada przestronne i nieźle wykonane wnętrze. fot. Suzuki
Suzuki Splash ma pod podłogą bagażnika funkcjonalny schowek. fot. Suzuki
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Elektryki jeździły po Warszawie już pół wieku temu

Samochody elektryczne to wcale nie nowość. Już w latach 70. można było zwiedzać Warszawę takim autem. Do celów obsługi ruchu turystycznego wykorzystywano krajowe melexy. Takie zwiedzanie cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

REKLAMA

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

REKLAMA

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

REKLAMA