REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Splash: Mieszczuch na piątkę z minusem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas
Suzuki Splash dzięki niewielkim wymiarom zewnętrznym idealnie sprawdzi się jako środek transportu do miasta. fot. Suzuki
Suzuki Splash dzięki niewielkim wymiarom zewnętrznym idealnie sprawdzi się jako środek transportu do miasta. fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Splash to mały japoński samochodzik, który powstał w kooperacji z GM. Nie grzeszy dużą ilością miejsca, jednak w roli niewielkiego pojazdu miejskiego Splash spisuje się doskonale.

Zarówno stylizację, jak i wnętrze małego Suzuki Splasha można określić słowem „wdzięczne”. Splash niczego nie chce udawać. Powstał po to by przemieszczać mieszkańców metropolii z domu do pracy i z pracy do domu. Na niewielkich parkingach, czy w ruchu miejskim spisuje się idealnie. Wnętrze jak na tę klasę samochodu posiada dwie zalety: przestronność i spory, bo 225l bagażnik. Jego przestrzeń została podzielona, co ułatwia jej wykorzystanie.

REKLAMA

Dolna kieszeń o pojemności 36l może pomieścić torebkę lub dokumenty, ponad nią znajdzie się jeszcze sporo miejsca na zakupy. Siedziska nie oferują dobrego trzymania bocznego, ale są za to wygodne i nie powodują zmęczenia nawet po długiej jeździe. Deska rozdzielcza typowa dla Suzuki – mamy tu twarde, ale dobrze połączone ze sobą elementy plastikowe i ozdobne listwy wnoszące nieco kolorytu w szare kolory kokpitu Splasha.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki Splash

Jednostka 1,2 osiąga 86 KM, co pozwala na dynamiczne przyspieszanie w warunkach ruchu ulicznego. Wypad w dwójkę za miasto na krótkie wakacje z małym bagażem, nie powinien stanowić problemu. Silnik oferuje wystarczająco dużo mocy by móc bezpiecznie wyprzedzać, choć będzie to często wymagać redukcji biegu. Kolejnym atutem silnika 1,2 jest jego kultura pracy. Do kabiny nie przedostają się dźwięki generowane przez 16-zaworowy motor. Za prawie 48 tys. zł można zakupić wersję z czterostopniowym automatem, co na pewno zwiększy spalanie, ale znacznie poprawi komfort użytkowania.

Zobacz również: Lepsza od konkurencji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teoretycznie Suzuki Splash to „mieszczuch doskonały”, który spełni wszystkie zachcianki przeciętnego kierowcy z nie tylko dużego miasta. Niestety potrafi nieprzyjemnie zaskoczyć ceną. Kwoty rozpoczynające się w okolicach 40 000 zł mogą odstraszyć wielu klientów, którzy za podobne pieniądze mogą kupić u konkurencji „więcej za mniej”. Z drugiej jednak strony, jeśli już zdecydują się na Splasha, na pewno nie będą żałować.

Wybrani konkurenci

Opel Agila, cena od 41 990 zł

Fiat Panda, cena od 24 990 zł

Wypad w dwójkę za miasto na krótkie wakacje z małym bagażem, nie powinien stanowić problemu dla Suzuki Splash. fot. Suzuki
Suzuki Splash posiada przestronne i nieźle wykonane wnętrze. fot. Suzuki
Suzuki Splash ma pod podłogą bagażnika funkcjonalny schowek. fot. Suzuki
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA