REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Splash: Mieszczuch na piątkę z minusem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas
Suzuki Splash dzięki niewielkim wymiarom zewnętrznym idealnie sprawdzi się jako środek transportu do miasta. fot. Suzuki
Suzuki Splash dzięki niewielkim wymiarom zewnętrznym idealnie sprawdzi się jako środek transportu do miasta. fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Splash to mały japoński samochodzik, który powstał w kooperacji z GM. Nie grzeszy dużą ilością miejsca, jednak w roli niewielkiego pojazdu miejskiego Splash spisuje się doskonale.

Zarówno stylizację, jak i wnętrze małego Suzuki Splasha można określić słowem „wdzięczne”. Splash niczego nie chce udawać. Powstał po to by przemieszczać mieszkańców metropolii z domu do pracy i z pracy do domu. Na niewielkich parkingach, czy w ruchu miejskim spisuje się idealnie. Wnętrze jak na tę klasę samochodu posiada dwie zalety: przestronność i spory, bo 225l bagażnik. Jego przestrzeń została podzielona, co ułatwia jej wykorzystanie.

REKLAMA

REKLAMA

Dolna kieszeń o pojemności 36l może pomieścić torebkę lub dokumenty, ponad nią znajdzie się jeszcze sporo miejsca na zakupy. Siedziska nie oferują dobrego trzymania bocznego, ale są za to wygodne i nie powodują zmęczenia nawet po długiej jeździe. Deska rozdzielcza typowa dla Suzuki – mamy tu twarde, ale dobrze połączone ze sobą elementy plastikowe i ozdobne listwy wnoszące nieco kolorytu w szare kolory kokpitu Splasha.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki Splash

Jednostka 1,2 osiąga 86 KM, co pozwala na dynamiczne przyspieszanie w warunkach ruchu ulicznego. Wypad w dwójkę za miasto na krótkie wakacje z małym bagażem, nie powinien stanowić problemu. Silnik oferuje wystarczająco dużo mocy by móc bezpiecznie wyprzedzać, choć będzie to często wymagać redukcji biegu. Kolejnym atutem silnika 1,2 jest jego kultura pracy. Do kabiny nie przedostają się dźwięki generowane przez 16-zaworowy motor. Za prawie 48 tys. zł można zakupić wersję z czterostopniowym automatem, co na pewno zwiększy spalanie, ale znacznie poprawi komfort użytkowania.

REKLAMA

Zobacz również: Lepsza od konkurencji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teoretycznie Suzuki Splash to „mieszczuch doskonały”, który spełni wszystkie zachcianki przeciętnego kierowcy z nie tylko dużego miasta. Niestety potrafi nieprzyjemnie zaskoczyć ceną. Kwoty rozpoczynające się w okolicach 40 000 zł mogą odstraszyć wielu klientów, którzy za podobne pieniądze mogą kupić u konkurencji „więcej za mniej”. Z drugiej jednak strony, jeśli już zdecydują się na Splasha, na pewno nie będą żałować.

Wybrani konkurenci

Opel Agila, cena od 41 990 zł

Fiat Panda, cena od 24 990 zł

Wypad w dwójkę za miasto na krótkie wakacje z małym bagażem, nie powinien stanowić problemu dla Suzuki Splash. fot. Suzuki
Suzuki Splash posiada przestronne i nieźle wykonane wnętrze. fot. Suzuki
Suzuki Splash ma pod podłogą bagażnika funkcjonalny schowek. fot. Suzuki
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA