Test Ford Fiesta: Ślicznotka z klasy B
REKLAMA
REKLAMA
Testowana 3-drzwiowa wersja Forda Fiesty w specyfikacji Ghia robi naprawdę dobre wrażenie. Kinetic Design to podana na ostro mieszanka wyrazistych i dynamicznych linii. Odpowiednio duże felgi Forda Fiesty jedynie wzmagają to wrażenie. Miłym akcentem jest jakość materiałów z których wykonano deskę rozdzielczą i konsolę środkową. Futurystyczny kształty zegarów i wygodna, wielofunkcyjna kierownica stanowi dobre dopełnienie całości.
REKLAMA
Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Fiesta
REKLAMA
Ford Fiesta to typowy przedstawiciel segmentu B. Nie rozpieszcza wyższych (lub tęższych) pasażerów przednich foteli. O tylnej kanapie lepiej zapomnieć, nadaje się ona do przewożenia dzieci lub znajomych, dodajmy na krótkich dystansach. Trzydrzwiowe nadwozie nie ułatwia zajmowania miejsca z tyłu. Za to bagażnik o pojemności 281 litrów pozwoli na zapakowanie dużych zakupów, o ile pakująca je osoba poradzi sobie najpierw ze stosunkowo wysokim progiem załadunkowym.
Testowana wersja Ghia Forda Fiesty jest bardzo bogato wyposażona. Poza obowiązkowym szeregiem systemów kontroli hamowania i trakcji oraz kompletem poduszek powietrznych, kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się świetnym zestawem audio, podgrzewanymi fotelami przednimi, czy też automatyczną klimatyzacją i to w standardzie
Pod maską Forda Fiesty pracuje 90-konny diesel 1,6 TDCi. 95 KM oraz 204Nm pozwala ważącemu 1045kg pojazdowi na dość żwawe przyspieszanie zarówno w warunkach miejskich jak i pozamiejskich. Do prędkości 120km/h we wnętrzu panuje względna cisza. Niestety skrzyni Forda Fiesty brakuje szóstego biegu, który mógłby wpłynąć na zwiększenie komfortu jazdy przy równoczesnym zmniejszeniu apetytu na paliwo. Podczas testu średnio wyniosło ono około siedmiu litrów.
Zobacz również: Hatchback z emocjami w standardzie
Ford Fiesta świetnie wpisuje się w koncepcję małego, zwinnego i stylowego samochodu miejskiego. Ford wycenił bogate wyposażenie i nowoczesną jednostkę napędową Fiesty na niecałe 56 tysięcy zł. To sporo. Na szczęście w tańszych wersjach Forda Fiesty styl i jakość wykonania pozostaje bez zmian.
Wybrani konkurenci
Opel Corsa, cena od 41 400 zł
Volkswagen Polo, cena od 37 990 zł
REKLAMA
REKLAMA