REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Fiesta: Ślicznotka z klasy B

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Odważna stylizacja Kinetic Design Fiesty, bogate wyposażenie oraz tradycyjne dla Forda dobre własności jezdne. Nowy Ford Fiesta to już ikona miejskiego stylu. Oto nasz test.

Testowana 3-drzwiowa wersja Forda Fiesty w specyfikacji Ghia robi naprawdę dobre wrażenie. Kinetic Design to podana na ostro mieszanka wyrazistych i dynamicznych linii. Odpowiednio duże felgi Forda Fiesty jedynie wzmagają to wrażenie. Miłym akcentem jest jakość materiałów z których wykonano deskę rozdzielczą i konsolę środkową. Futurystyczny kształty zegarów i wygodna, wielofunkcyjna kierownica stanowi dobre dopełnienie całości.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Fiesta

Ford Fiesta to typowy przedstawiciel segmentu B. Nie rozpieszcza wyższych (lub tęższych) pasażerów przednich foteli. O tylnej kanapie lepiej zapomnieć, nadaje się ona do przewożenia dzieci lub znajomych, dodajmy na krótkich dystansach. Trzydrzwiowe nadwozie nie ułatwia zajmowania miejsca z tyłu. Za to bagażnik o pojemności 281 litrów pozwoli na zapakowanie dużych zakupów, o ile pakująca je osoba poradzi sobie najpierw ze stosunkowo wysokim progiem załadunkowym.

Testowana wersja Ghia Forda Fiesty jest bardzo bogato wyposażona. Poza obowiązkowym szeregiem systemów kontroli hamowania i trakcji oraz kompletem poduszek powietrznych, kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się świetnym zestawem audio, podgrzewanymi fotelami przednimi, czy też automatyczną klimatyzacją i to w standardzie

REKLAMA

Pod maską Forda Fiesty pracuje 90-konny diesel 1,6 TDCi. 95 KM oraz 204Nm pozwala ważącemu 1045kg pojazdowi na dość żwawe przyspieszanie zarówno w warunkach miejskich jak i pozamiejskich. Do prędkości 120km/h we wnętrzu panuje względna cisza. Niestety skrzyni Forda Fiesty brakuje szóstego biegu, który mógłby wpłynąć na zwiększenie komfortu jazdy przy równoczesnym zmniejszeniu apetytu na paliwo. Podczas testu średnio wyniosło ono około siedmiu litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Hatchback z emocjami w standardzie

Ford Fiesta świetnie wpisuje się w koncepcję małego, zwinnego i stylowego samochodu miejskiego. Ford wycenił bogate wyposażenie i nowoczesną jednostkę napędową Fiesty na niecałe 56 tysięcy zł. To sporo. Na szczęście w tańszych wersjach Forda Fiesty styl i jakość wykonania pozostaje bez zmian.

Wybrani konkurenci

Opel Corsa, cena od 41 400 zł

Volkswagen Polo, cena od 37 990 zł

Ford Fiesta nowej generacji zrywa z widerunkiem nudnego wozidła. fot. Piotr Migas
Opadająca linia dachu Forda Fiesty ogranicza nieco przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy. fot. Piotr Migas
Ford Fiesta jest oferowany z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym. fot. Piotr Migas
Ford Fiesta ma niewielki bagażnik, ale jego regularne kształty ułatwią układanie bagaży. fot. Piotr Migas
Wnętrze Forda Fiesty możemy zamówić w kilku dostępnych kolorach. fot. Piotr Migas
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA