REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Fiesta: Ślicznotka z klasy B

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Odważna stylizacja Kinetic Design Fiesty, bogate wyposażenie oraz tradycyjne dla Forda dobre własności jezdne. Nowy Ford Fiesta to już ikona miejskiego stylu. Oto nasz test.

Testowana 3-drzwiowa wersja Forda Fiesty w specyfikacji Ghia robi naprawdę dobre wrażenie. Kinetic Design to podana na ostro mieszanka wyrazistych i dynamicznych linii. Odpowiednio duże felgi Forda Fiesty jedynie wzmagają to wrażenie. Miłym akcentem jest jakość materiałów z których wykonano deskę rozdzielczą i konsolę środkową. Futurystyczny kształty zegarów i wygodna, wielofunkcyjna kierownica stanowi dobre dopełnienie całości.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Fiesta

REKLAMA

Ford Fiesta to typowy przedstawiciel segmentu B. Nie rozpieszcza wyższych (lub tęższych) pasażerów przednich foteli. O tylnej kanapie lepiej zapomnieć, nadaje się ona do przewożenia dzieci lub znajomych, dodajmy na krótkich dystansach. Trzydrzwiowe nadwozie nie ułatwia zajmowania miejsca z tyłu. Za to bagażnik o pojemności 281 litrów pozwoli na zapakowanie dużych zakupów, o ile pakująca je osoba poradzi sobie najpierw ze stosunkowo wysokim progiem załadunkowym.

Testowana wersja Ghia Forda Fiesty jest bardzo bogato wyposażona. Poza obowiązkowym szeregiem systemów kontroli hamowania i trakcji oraz kompletem poduszek powietrznych, kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się świetnym zestawem audio, podgrzewanymi fotelami przednimi, czy też automatyczną klimatyzacją i to w standardzie

Pod maską Forda Fiesty pracuje 90-konny diesel 1,6 TDCi. 95 KM oraz 204Nm pozwala ważącemu 1045kg pojazdowi na dość żwawe przyspieszanie zarówno w warunkach miejskich jak i pozamiejskich. Do prędkości 120km/h we wnętrzu panuje względna cisza. Niestety skrzyni Forda Fiesty brakuje szóstego biegu, który mógłby wpłynąć na zwiększenie komfortu jazdy przy równoczesnym zmniejszeniu apetytu na paliwo. Podczas testu średnio wyniosło ono około siedmiu litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Hatchback z emocjami w standardzie

Ford Fiesta świetnie wpisuje się w koncepcję małego, zwinnego i stylowego samochodu miejskiego. Ford wycenił bogate wyposażenie i nowoczesną jednostkę napędową Fiesty na niecałe 56 tysięcy zł. To sporo. Na szczęście w tańszych wersjach Forda Fiesty styl i jakość wykonania pozostaje bez zmian.

Wybrani konkurenci

Opel Corsa, cena od 41 400 zł

Volkswagen Polo, cena od 37 990 zł

Ford Fiesta nowej generacji zrywa z widerunkiem nudnego wozidła. fot. Piotr Migas
Opadająca linia dachu Forda Fiesty ogranicza nieco przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy. fot. Piotr Migas
Ford Fiesta jest oferowany z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym. fot. Piotr Migas
Ford Fiesta ma niewielki bagażnik, ale jego regularne kształty ułatwią układanie bagaży. fot. Piotr Migas
Wnętrze Forda Fiesty możemy zamówić w kilku dostępnych kolorach. fot. Piotr Migas
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA