REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Ibiza SC: Lifestyle wystarczy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Seat Ibiza SC to idealny samochód do roli w „landrynkowym” polskim serialu w którym ładni i młodzi, dobrze ubrani ludzie, lekką ręką wydają ponad 70 tysięcy na miejskie auto w modnym kolorze.

Dobrze działa marketing Seata opierający się o wizję łączącą tę markę ze sportem. To pierwsze skojarzenie, które przychodzi do głowy na widok modelu Seata Ibiza SC (Sport Coupe). Ale Ibiza SC to nie coupe lecz drapieżnie stylizowany 3-drzwiowy hatchback. Dynamiczne linie zaprojektowane przez Luca Donckerwolke czynią z Ibizy łakomy kąsek dla osób ceniących sobie agresywny, sportowy styl.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Seat Ibiza

Seat Ibiza SC wydaje się być jest idealną propozycją dla singla lub bezdzietnego małżeństwa. Dostęp do tylnej kanapy jest dość utrudniony, a po zajęciu miejsc nadto pasażerom nie zostaje zbyt wiele miejsca na nogi i głowę. Za to kierowcy w Seata Ibizy SC poczują się jak w domu. Przejrzyste i miłe dla oka zegary mają jedną podstawową zaletę - są doskonale czytelne, zaś sportowa kierownica wyprofilowana świetnie „układa się” w dłoniach. Trochę gorzej jest z ergonomią. Obsługa radia może na początku sprawić sporo problemów, a przycisk świateł awaryjnych tuż przy lewarku to jakieś nieporozumienie. Wygodne i głębokie fotele Ibizy można ustawić tuż nad podłogą, co jeszcze wzmaga apetyt na jazdę. Ibiza SC może też się pochwalić dość dużym jak na tę klasę, 280-litrowym bagażnikiem.

Silnik

Silnik Seata Ibizy SC to sprawdzona, by nie powiedzieć wiekowa konstrukcja z czterema zaworami na cylinder osiągająca 105 KM z 1,6 litra pojemności. Żeby je wykrzesać trzeba kręcić silnik do ok. 5500 obr, co jednak nie przekłada się na wzrost prędkości proporcjonalny do hałasu jaki wytwarza. Trudno też doszukiwać się minusów w zestrojeniu i pracy zawieszenia. Inżynierom udało się ustawić je tak, by przy jeździe w mieście oferowało pewną dawkę komfortu, jednocześnie pozwalając na szybkie i pewne pokonywanie zakrętów. Przejażdżka po krętej i wąskiej drodze poza miastem daje mnóstwo frajdy.

REKLAMA

Zobacz również: Dla bananowej młodzieży

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednak to co najciekawsze w testowanym Seacie Ibiza to 7-biegowy automat DSG. Dwusprzęgłowa skrzynia zmienia biegi niezwykle szybko, tak więc wyprzedzanie nie powinno stanowić problemu. W mieści jednak automat dość często „zapina” 5 bieg nawet przy stosunkowo niskich prędkościach i aby wyrwać samochód z „letargu” trzeba mocno wcisnąć gaz. W rezultacie spalanie w okolicach 10l/100km nie powinno dziwić.

Tutaj dochodzimy do kluczowej dla Ibizy SC kwestii, czyli ceny. Koszt zaprezentowanej wersji to 73 tys. zł. Sporo jak na miejskie auto. Oczywiście za te pieniądze otrzymamy bogate wyposażenie, nadal jednak kwota, jak na polskie warunki, wydaje się dość wysoka. Komu więc można polecić Seata Ibizę SC w takiej konfiguracji? Zapewne wszystkim tym osobom, które poszukując samochodu wymagają od niego „lifestylowego” charakteru. Tego Ibizie SC na pewno nie można odmówić.

Wybrani konkurenci

Opel Corsa, cena od 41 400 zł

Suzuki Swift, cena od 36 900 zł

Seat Ibiza SC to ciekawa propozycja dla młodych osób poruszających się głównie w mieście. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC z przodu wygląda agresywnie. fot. Piotr Migas
Tył Seata Ibizy SC jest zaprojektowany w oparciu o ostre linie. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC ma nieźle wykonane i proste w obsłudze wnętrze. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC jest dostępna z rewelacyjną dwusprzęgłową skrzynią DSG. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC jest przeznaczony dla pięciu osób, jednak ze względu na niewielkie rozmiary auta przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy jest ograniczona. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC ma bagażnik o pojemności 280 litrów. fot. Piotr Migas
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA