REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Ibiza SC: Lifestyle wystarczy?

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Seat Ibiza SC to idealny samochód do roli w „landrynkowym” polskim serialu w którym ładni i młodzi, dobrze ubrani ludzie, lekką ręką wydają ponad 70 tysięcy na miejskie auto w modnym kolorze.

Dobrze działa marketing Seata opierający się o wizję łączącą tę markę ze sportem. To pierwsze skojarzenie, które przychodzi do głowy na widok modelu Seata Ibiza SC (Sport Coupe). Ale Ibiza SC to nie coupe lecz drapieżnie stylizowany 3-drzwiowy hatchback. Dynamiczne linie zaprojektowane przez Luca Donckerwolke czynią z Ibizy łakomy kąsek dla osób ceniących sobie agresywny, sportowy styl.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Seat Ibiza

Seat Ibiza SC wydaje się być jest idealną propozycją dla singla lub bezdzietnego małżeństwa. Dostęp do tylnej kanapy jest dość utrudniony, a po zajęciu miejsc nadto pasażerom nie zostaje zbyt wiele miejsca na nogi i głowę. Za to kierowcy w Seata Ibizy SC poczują się jak w domu. Przejrzyste i miłe dla oka zegary mają jedną podstawową zaletę - są doskonale czytelne, zaś sportowa kierownica wyprofilowana świetnie „układa się” w dłoniach. Trochę gorzej jest z ergonomią. Obsługa radia może na początku sprawić sporo problemów, a przycisk świateł awaryjnych tuż przy lewarku to jakieś nieporozumienie. Wygodne i głębokie fotele Ibizy można ustawić tuż nad podłogą, co jeszcze wzmaga apetyt na jazdę. Ibiza SC może też się pochwalić dość dużym jak na tę klasę, 280-litrowym bagażnikiem.

Silnik

Silnik Seata Ibizy SC to sprawdzona, by nie powiedzieć wiekowa konstrukcja z czterema zaworami na cylinder osiągająca 105 KM z 1,6 litra pojemności. Żeby je wykrzesać trzeba kręcić silnik do ok. 5500 obr, co jednak nie przekłada się na wzrost prędkości proporcjonalny do hałasu jaki wytwarza. Trudno też doszukiwać się minusów w zestrojeniu i pracy zawieszenia. Inżynierom udało się ustawić je tak, by przy jeździe w mieście oferowało pewną dawkę komfortu, jednocześnie pozwalając na szybkie i pewne pokonywanie zakrętów. Przejażdżka po krętej i wąskiej drodze poza miastem daje mnóstwo frajdy.

REKLAMA

Zobacz również: Dla bananowej młodzieży

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednak to co najciekawsze w testowanym Seacie Ibiza to 7-biegowy automat DSG. Dwusprzęgłowa skrzynia zmienia biegi niezwykle szybko, tak więc wyprzedzanie nie powinno stanowić problemu. W mieści jednak automat dość często „zapina” 5 bieg nawet przy stosunkowo niskich prędkościach i aby wyrwać samochód z „letargu” trzeba mocno wcisnąć gaz. W rezultacie spalanie w okolicach 10l/100km nie powinno dziwić.

Tutaj dochodzimy do kluczowej dla Ibizy SC kwestii, czyli ceny. Koszt zaprezentowanej wersji to 73 tys. zł. Sporo jak na miejskie auto. Oczywiście za te pieniądze otrzymamy bogate wyposażenie, nadal jednak kwota, jak na polskie warunki, wydaje się dość wysoka. Komu więc można polecić Seata Ibizę SC w takiej konfiguracji? Zapewne wszystkim tym osobom, które poszukując samochodu wymagają od niego „lifestylowego” charakteru. Tego Ibizie SC na pewno nie można odmówić.

Wybrani konkurenci

Opel Corsa, cena od 41 400 zł

Suzuki Swift, cena od 36 900 zł

Seat Ibiza SC to ciekawa propozycja dla młodych osób poruszających się głównie w mieście. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC z przodu wygląda agresywnie. fot. Piotr Migas
Tył Seata Ibizy SC jest zaprojektowany w oparciu o ostre linie. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC ma nieźle wykonane i proste w obsłudze wnętrze. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC jest dostępna z rewelacyjną dwusprzęgłową skrzynią DSG. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC jest przeznaczony dla pięciu osób, jednak ze względu na niewielkie rozmiary auta przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy jest ograniczona. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC ma bagażnik o pojemności 280 litrów. fot. Piotr Migas
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA