REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Ibiza ST: polowanie na promocję

Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA

Ibiza to auto, które przy odrobinie szczęścia mogłoby być na rynku autem popularnym. Niestety jest o wiele za drogie jak na to, co oferuje.

Testowany przez nas wcześniej dwudrzwiowy Seat Ibiza SC to typowe autko dla imprezującego singla. Fajny, choć trochę drogi. Drugą wersją nadwoziową Ibizy jest czterodrzwiowy hatchback. Teraz do linii dołączyła trzecia. Pod niewiele znaczącymi literami ST ukrywa się wersja kombi.

REKLAMA

REKLAMA

Skoro jest to kombi, w małym aucie musiało znaleźć się miejsce na przedział bagażowy. W Ibizie ST jest on całkiem obszerny. Pojemność bagażnika to aż 430 litrów. Gdzie znalazło się miejsce na tyle „flaszek”? Z tyłu, gdzie auto jest o 17 centymetrów dłuższe niż wersja hatchback. O ile miejsca w bagażniku jest całkiem sporo, to jednak kabina pasażerska sprawia wrażenie nieco klaustrofobicznej. Osoby o większym wzroście nie będą czuć się w środku zbyt komfortowo.

Zobacz również: Opinie kierowców o Seat Ibiza

Wnętrze, dobrze znane z innych wersji nadwoziowych Ibizy, wykonane jest z dobrej jakości materiałów. Elementy są doskonale spasowane, zaś głęboko osadzone i znane z innych wersji Ibizy, podświetlane na czerwono zegary nadają desce sportowy charakter. Biorąc pod uwagę, że gama silnikowa Ibizy ST nie sprzyja szybkiej jeździe, jest to trochę na wyrost.

REKLAMA

Silniki

Skoro już mowa o silnikach, mieliśmy okazję przetestować auto wyposażone w wolnossący silnik benzynowy MPI o pojemności 1.4 litra i mocy 85 KM. Według producenta przyspieszenie od zera do stu kilometrów na godzinę zabiera 12,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 178 km/h. Średnie spalanie wynosi zaś 5,9 litra na sto kilometrów. Jednostka, jak na benzynę przystało, jest cicha, jednak jakichkolwiek wrażeń związanych z wciskaniem kierowcy w fotel nie należy się spodziewać. Najmocniejszy silnik w Ibizie ST to turbodoładowana benzyna 1,2 TSI o mocy 105KM, która od zera do setki rozpędza auto w 10,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 188 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawieszenie

Jak na miejskie auto, którego przeznaczeniem jest dowiezienie teściowej na zakupy i z powrotem, Ibiza ma sztywne zawieszenie. Dzięki temu na zakrętach auto jest bardzo stabilne, a jednak na wybojach nie wybija kierowcy i pasażerom zębów. W standardzie nad bezpieczeństwem czuwa ABS, zaś system antypoślizgowy ESP i układ elektronicznego rozdziału siły hamowania EBA dostępne są za dopłatą. Skrzynie biegów są dwie: 5-biegowa manualna lub 7-stopniowy dwusprzęgłowy automat DSG, który jest dostępny w opcji tylko w wersji z silnikiem 1,2 TSI.

Cena

Choć ceny Ibizy zaczynają się już od 37 tysięcy złotych (dwudrzwiowa wersja SC), za ST trzeba zapłacić prawie 12 tysięcy złotych więcej – podstawowe kombi to wydatek 48 980 złotych (44 690 zł z promocją). Ibiza blado wypada też w porównaniu ze swoją bezpośrednią konkurencją. Podstawową wersję Skody Fabii kombi kupić można za 33500 zł (cena bez promocji, która obecnie wynosi 3000 zł) – a to przecież ta sama, zaczerpnięta z VW Polo, płyta podłogowa. 

Zobacz również: Seat Toledo II

Najdroższa wersja Ibizy ST (1.2 TSI 105 KM) kosztuje 69 370 złotych (choć otrzymamy na nią jeszcze 5580 zł upustu), a to już jest cena nieco absurdalna. Na dodatek w obliczu najnowszej ofensywy Skody, która będzie sprzedawać Octavię drugiej generacji już od 41 700 złotych, Ibiza ST wypada… słabo. Auto jest ciekawe stylistycznie, ma dość pojemny bagażnik i solidne zawieszenie. Powinno jednak być nieco tańsze. Oferowane w momencie pisania tego tekstu promocje w wysokości od 4180 do 5880 zł pomagają tylko trochę.

Elementy są też dość dobrze spasowane. Fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze jest wykonane z dobrej jakości materiałów. Fot. moto.wieszjak.pl
Radio i panel klimatyzacji są proste w obsłudze. Fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze jest dość ciasne. Fot. moto.wieszjak.pl
Zegary są podświetlane na czerwono. Fot. moto.wieszjak.pl
Pod maską pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra. Fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik jest bardzo pojemny jak na auto tej wielkości. Fot. moto.wieszjak.pl
Tylne lampy mają charakterystyczny dla Seata kształt. Fot. moto.wieszjak.pl
Agresywne rysy nadwozia są wspólne dla wszystkich wersji Ibizy. Fot. moto.wieszjak.pl
Lecz bagażnik jest już całkiem pojemny. Fot. moto.wieszjak.pl
Kabina pasażerska jest dość ciasna. Fot. moto.wieszjak.pl
Z tyłu niestety trudno ją odróżnić np. od Skody Fabii kombi. Fot. moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA