REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Toledo II

Konrad Bagiński
Seat Toledo II
Seat Toledo II

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Seata Toledo była najładniejszą i najbardziej udaną wersją tego auta. Pierwsza dość się już zestarzała, trzecia – której linie rysował Walter da Silva – słabo się sprzedawała.

Szybko zastąpił ją model Exeo, czyli nieco zmienione Audi A4 starszej generacji. Toledo było produkowane w dwóch wersjach nadwoziowych. Klasyczny sedan - Toledo oraz hatchback - Leon. Różni je wygląd i nazwa, wszystko inne jest wspólne. Seat należy do grupy Volkswagena, Toledo bazuje, więc na płycie podłogowej Golfa IV, niemieckie są też silniki i cała podstawowa mechanika. To olbrzymia zaleta hiszpańskiego sedana.

REKLAMA

Z tych samych rozwiązań korzystała jeszcze Skoda Octavia. Trzy auta, inny charakter, te same części. Dzięki temu serwisowanie Toledo – przy odrobinie pomysłowości – potrafi być po prostu tanie. A przy tym trzeba zaznaczyć, że do tego Seata nie trzeba zaglądać zbyt często. W rankingach niezawodności zajmuje dość wysokie pozycje.

Zobacz również: Opinie kierowców o Seacie Toledo

Na tej samej płycie podłogowej zbudowano jeszcze inne auta –  Audi A3, VW Bora. Z sedanów – czyli Octavii i Bory – to chyba Toledo prezentuje się najbardziej atrakcyjnie. Jego linie zostały nakreślone przez Giorgetto Giugiaro. Toledo schodziło z linii hiszpańskiej fabryki w latach 1998-2004, ale ciągle wygląda świeżo i może się podobać. Pewną wadą może być niezbyt imponująca ilość miejsca z tyłu – płyta Golfa nie pozwoliła na wygospodarowanie większej przestrzeni. Nie ma się co wstydzić pojemności bagażnika, 500 litrów to wynik co najmniej przyzwoity, jednak dostępu do niego broni mała klapa i pakowanie większych bagaży nie jest łatwe.

Rdza jest niegroźna dla hiszpańskiej stali

REKLAMA

Seaty rzadko poddają się korozji. Gwarancja na blachy obejmowała, aż 12 lat i większość z posiadaczy nie ma podstaw do tego, by z niej skorzystać. Niechlubnym wyjątkiem może być korodujące mocowanie tłumika, potrafi się czasem po prostu urwać. Problemów nie stwarzają silniki, pod warunkiem prawidłowej eksploatacji. Oznacza to w praktyce regularną (co 80-90 tys. km) wymianę paska rozrządu w wersjach TDI.

Uważać trzeba też na zawieszenie. Seaty w grupie VW pozycjonowane były jako auta o zacięciu sportowym, mają więc dość twardo zestrojone podwozie. Dzięki temu nieźle trzymają się w zakrętach, ale na nierównych drogach mogą trząść. No i cierpią na tym elementy zawieszenia – sworznie wahaczy, końcówki drążków, stabilizatory. Mogą one szwankować już po 70-80 tys. km, pierwsze padną jednak amortyzatory. Całe szczęście, ich naprawa nie jest droga.

Jaki silnik warto polecić?

Masa Toledo to minimum 1225 kilo, więc nie warto rozglądać się za najmniejszymi silnikami, 1.4 o mocy 75 KM, czy nawet 1.6 101-105 KM. Lepiej zainwestować w 1.8 o mocy 125 lub nawet 180 koni, szczególnie godne polecenia są diesle 1.9 TDI. Mogą one rozwijać moc 90, 110, 130 lub 150 koni. Świetnie radzą sobie z autem, a przy tym są w miarę niezawodne i proste. W ogóle prostota konstrukcji jest dużą zaletą Toledo, pozytywnie wpływa na trwałość. Najmocniejszy silnik Toledo to pięciocylindrowa widlasta jednostka 2.3 o mocy 150 i 170 KM. Dużo mocniejsze silniki były montowane w Leonie, szczególnie w wersji Cupra.

Zobacz również: Koń roboczy

Najtańsze Toledo z początku produkcji można kupić już za 6 tysięcy złotych, nieco nowszy, w niezłym stanie kosztuje 8-9 tysięcy i to jest realna granica cen, poniżej których ciężko znaleźć zadbany egzemplarz. Najlepiej zainwestować ok. 12-15 tysięcy. Egzemplarze z końca produkcji kosztują ok. 25 tysięcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA