REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Toledo II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Bagiński
Seat Toledo II
Seat Toledo II

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Seata Toledo była najładniejszą i najbardziej udaną wersją tego auta. Pierwsza dość się już zestarzała, trzecia – której linie rysował Walter da Silva – słabo się sprzedawała.

Szybko zastąpił ją model Exeo, czyli nieco zmienione Audi A4 starszej generacji. Toledo było produkowane w dwóch wersjach nadwoziowych. Klasyczny sedan - Toledo oraz hatchback - Leon. Różni je wygląd i nazwa, wszystko inne jest wspólne. Seat należy do grupy Volkswagena, Toledo bazuje, więc na płycie podłogowej Golfa IV, niemieckie są też silniki i cała podstawowa mechanika. To olbrzymia zaleta hiszpańskiego sedana.

REKLAMA

REKLAMA

Z tych samych rozwiązań korzystała jeszcze Skoda Octavia. Trzy auta, inny charakter, te same części. Dzięki temu serwisowanie Toledo – przy odrobinie pomysłowości – potrafi być po prostu tanie. A przy tym trzeba zaznaczyć, że do tego Seata nie trzeba zaglądać zbyt często. W rankingach niezawodności zajmuje dość wysokie pozycje.

Zobacz również: Opinie kierowców o Seacie Toledo

Na tej samej płycie podłogowej zbudowano jeszcze inne auta –  Audi A3, VW Bora. Z sedanów – czyli Octavii i Bory – to chyba Toledo prezentuje się najbardziej atrakcyjnie. Jego linie zostały nakreślone przez Giorgetto Giugiaro. Toledo schodziło z linii hiszpańskiej fabryki w latach 1998-2004, ale ciągle wygląda świeżo i może się podobać. Pewną wadą może być niezbyt imponująca ilość miejsca z tyłu – płyta Golfa nie pozwoliła na wygospodarowanie większej przestrzeni. Nie ma się co wstydzić pojemności bagażnika, 500 litrów to wynik co najmniej przyzwoity, jednak dostępu do niego broni mała klapa i pakowanie większych bagaży nie jest łatwe.

REKLAMA

Rdza jest niegroźna dla hiszpańskiej stali

Seaty rzadko poddają się korozji. Gwarancja na blachy obejmowała, aż 12 lat i większość z posiadaczy nie ma podstaw do tego, by z niej skorzystać. Niechlubnym wyjątkiem może być korodujące mocowanie tłumika, potrafi się czasem po prostu urwać. Problemów nie stwarzają silniki, pod warunkiem prawidłowej eksploatacji. Oznacza to w praktyce regularną (co 80-90 tys. km) wymianę paska rozrządu w wersjach TDI.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Uważać trzeba też na zawieszenie. Seaty w grupie VW pozycjonowane były jako auta o zacięciu sportowym, mają więc dość twardo zestrojone podwozie. Dzięki temu nieźle trzymają się w zakrętach, ale na nierównych drogach mogą trząść. No i cierpią na tym elementy zawieszenia – sworznie wahaczy, końcówki drążków, stabilizatory. Mogą one szwankować już po 70-80 tys. km, pierwsze padną jednak amortyzatory. Całe szczęście, ich naprawa nie jest droga.

Jaki silnik warto polecić?

Masa Toledo to minimum 1225 kilo, więc nie warto rozglądać się za najmniejszymi silnikami, 1.4 o mocy 75 KM, czy nawet 1.6 101-105 KM. Lepiej zainwestować w 1.8 o mocy 125 lub nawet 180 koni, szczególnie godne polecenia są diesle 1.9 TDI. Mogą one rozwijać moc 90, 110, 130 lub 150 koni. Świetnie radzą sobie z autem, a przy tym są w miarę niezawodne i proste. W ogóle prostota konstrukcji jest dużą zaletą Toledo, pozytywnie wpływa na trwałość. Najmocniejszy silnik Toledo to pięciocylindrowa widlasta jednostka 2.3 o mocy 150 i 170 KM. Dużo mocniejsze silniki były montowane w Leonie, szczególnie w wersji Cupra.

Zobacz również: Koń roboczy

Najtańsze Toledo z początku produkcji można kupić już za 6 tysięcy złotych, nieco nowszy, w niezłym stanie kosztuje 8-9 tysięcy i to jest realna granica cen, poniżej których ciężko znaleźć zadbany egzemplarz. Najlepiej zainwestować ok. 12-15 tysięcy. Egzemplarze z końca produkcji kosztują ok. 25 tysięcy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

REKLAMA

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA