Citroen DS4
REKLAMA
REKLAMA
W porównaniu do nowego Citroen C3, odmiana DS3 oferuje wyższy komfort, prestiż oraz dużo więcej możliwości personalizacji auta, co idzie w parze z wysoką ceną. Podstawowa wersja nowego C3 kosztuje ok. 43 tysiące złotych, a za najtańszą wersje DS3 ok. 58 tysięcy zł. Podobnie będzie z nowym Citroenem C4 oraz wspomnianym już DS4. W gamie jednostek napędowych znajdziemy pięć silników: dwa diesle HDi oraz trzy motory benzynowe. Citroen DS4 zostanie wprowadzony na rynek w drugim kwartale przyszłego roku.
REKLAMA
Pierwszy model z oznaczeniem DS został zaprezentowany na targach w Paryżu w 1955 roku. Od razu przypadł do gustu klientom. Pierwszego dnia złożono zamówienia na 12 tysięcy sztuk. W 1957 roku wszedł do produkcji model ID, czyli Idea. Pozbawiono go wszystkich systemów hydraulicznych, poza hydropneumatycznym zawieszeniem. Tym samym stał się tańszą wersją DS-a.
Zobacz również: Nowości w gamie Citroena
REKLAMA
Rok później zaprezentowano model kombi. We Francji używany był m.in. przez służbę zdrowia jako sanitarka. Produkowano go do 1975 roku. Trzy lata później firma Chapron zaprezentowała DS w wersji Cabriolet. Jedyną poważną zmianę w wyglądzie francuskiej „osobówki” wprowadzono w 1968 roku. Dotyczyła ona kształtu reflektorów. Pod aerodynamicznymi kloszami zamontowano podwójne lampy. Było to pierwsze auto na świecie, w którym światła skręcały razem z kołami doświetlając zakręty.
Kolejnymi nowatorskimi rozwiązaniami w modelu DS były: hydropneumatyczne zawieszenie, hydrauliczny układ hamulcowy, hydraulicznie sterowane sprzęgło, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Citroena DS pierwszej generacji produkowano do 1975 roku. Łącznie fabrykę opuściło 1 456 115 egzemplarzy tego modelu. Jego następcą był Citroen CX.
Zobacz również: Focus, ujęcie trzecie
REKLAMA
REKLAMA