REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen DS4

Fot. Newspress (Citroen DS4)
Fot. Newspress (Citroen DS4)

REKLAMA

REKLAMA

Podczas jesiennej wystawy w Paryżu Citroen zaprezentuje nowy model o nazwie DS4. To drugie auto serii DS, którą francuska marka przygotowała z myślą o klientach z grubszym portfelem.

W porównaniu do nowego Citroen C3, odmiana DS3 oferuje wyższy komfort, prestiż oraz dużo więcej możliwości personalizacji auta, co idzie w parze z wysoką ceną. Podstawowa wersja nowego C3 kosztuje ok. 43 tysiące złotych, a za najtańszą wersje DS3 ok. 58 tysięcy zł. Podobnie będzie z nowym Citroenem C4 oraz wspomnianym już DS4. W gamie jednostek napędowych znajdziemy pięć silników: dwa diesle HDi oraz trzy motory benzynowe. Citroen DS4 zostanie wprowadzony na rynek w drugim kwartale przyszłego roku. 

REKLAMA

Pierwszy model z oznaczeniem DS został zaprezentowany na targach w Paryżu w 1955 roku. Od razu przypadł do gustu klientom. Pierwszego dnia złożono zamówienia na 12 tysięcy sztuk. W 1957 roku wszedł do produkcji model ID, czyli Idea. Pozbawiono go wszystkich systemów hydraulicznych, poza hydropneumatycznym zawieszeniem. Tym samym stał się tańszą wersją DS-a. 

Zobacz również: Nowości w gamie Citroena

REKLAMA

Rok później zaprezentowano model kombi. We Francji używany był m.in. przez służbę zdrowia jako sanitarka. Produkowano go do 1975 roku. Trzy lata później firma Chapron zaprezentowała DS w wersji Cabriolet. Jedyną poważną zmianę w wyglądzie francuskiej „osobówki” wprowadzono w 1968 roku. Dotyczyła ona kształtu reflektorów. Pod aerodynamicznymi kloszami zamontowano podwójne lampy. Było to pierwsze auto na świecie, w którym światła skręcały razem z kołami doświetlając zakręty.

Kolejnymi nowatorskimi rozwiązaniami w modelu DS były: hydropneumatyczne zawieszenie, hydrauliczny układ hamulcowy, hydraulicznie sterowane sprzęgło, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Citroena DS pierwszej generacji produkowano do 1975 roku. Łącznie fabrykę opuściło 1 456 115 egzemplarzy tego modelu. Jego następcą był Citroen CX.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Focus, ujęcie trzecie

Fot. Newspress (Citroen DS4)
Fot. Newspress (Citroen DS4)
Fot. Newspress (Citroen DS)
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA