REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris: Klasyk Toyoty

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Auris pojawiła się na rynku w 2007 roku zastępując legendarny model Corolla. Od rozpoczęcia sprzedaży tylko w Europie aż 156 tys. klientów zdecydowało się na zakup nowej Toyoty Auris. Oto nasz test.

Skoro Auris stał się rynkowym hitem, dlaczego Toyota zdecydowała się na już drugi lifting w ciągu trzech lat? Współczesna motoryzacja to niezwykle konkurencyjny rynek, a bycie liderem danego segmentu nie jest łatwe. Ogólnie poprawna koncepcja Toyoty Auris wymagała więc kilku poprawek i uaktualnień.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Auris

REKLAMA

We wnętrzu Toyoty Auris zdecydowanie poprawiła się jakość materiałów. Teraz są one bardziej miękkie w dotyku i sprawiają wrażenie trwałych i drogich. Zmieniono też kształt hamulca ręcznego – poprzedni wyglądał jak joystick, ten nowy już bardziej przypomina dźwignię hamulca. Toyota uaktualniła też wyposażenie Aurisa, w najuboższej wersji pojawiły się gniazda AUX i USB, w bogatszych klienci mogą zamawiać siedzenia z elementami skórzanymi lub alcantary. Bagażnik jest jak na tę klasę pojazdów przestronny i ustawny. Oferuje 354l, które po złożeniu tylnej kanapy można powiększyć do 777l. Na zewnątrz zmiany maja charakter kosmetyczny, nieco wydłużone nadwozie nabrało stylu, który przypomina ten z modelu Avensis. Pojawiły się też nowe koła w rozmiarach 16 i 17-cali.

Inżynierowie Toyoty przeprojektowali układ kierowniczy i zmienili nastawy zawieszenia, co w rezultacie przekłada się na lepsze własności jezdne i precyzyjne manewry. W połączeniu z mocniejszymi jednostkami, Auris nabiera nawet sportowego ducha.

Zobacz również: Ślicznotka klasy B

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Gamę silnikową Toyoty Auris otwiera jednostka benzynowa o pojemności 1,3l i mocy 101KM. Słabszy diesel 1,4 D-4D ma moc 90KM. Obydwie jednostki są bardzo oszczędne. Diesel przy spokojnej jeździe zadowala się 5 l/100km, motor benzynowy będzie potrzebował około półtora litra benzyny więcej. Pod maską naszego egzemplarza znalazł się silnik 1,6 o mocy 132KM. Warto polecić go wszystkim tym, którzy od czasu do czasu lubią „wdepnąć”. Silnik chętnie wkręca się na obroty, a 100km/h osiągane w niecałe 10 sekund to wystarcza na dynamiczny start spod świateł. Napęd na koła trafia poprzez precyzyjną, 6-biegową skrzynię, która w połączeniu silnikiem i charakterystyką zawieszenia, potrafi kusić kierowcę Aurisa do nieco bardziej dynamicznej jazdy.

Ceny Aurisa zaczynają się od niecałych 50 tysięcy złotych. Dobrze wyposażona wersja Dynamic (która spodoba się szczególnie młodym kierowcom) to już wydatek rzędu 68 100 złotych. Wersja wyposażeniowa Aurisa Luna z oszczędnym dieslem 1,4 kosztuje około 70 000 złotych.

Konkurenci:

Honda Civic - cena od 56 900 zł

Volkswagen Golf - cena od 51 990 zł

Bagaznik Toyoty Auris standardowo ma 354 litry, można go jednak powiększyć prawie dwukrotnie jeśli złożymy tylną kanapę. fot. Toyota
Tablica przyrządów Toyoty Auris jest prosta i czytelna. fot. Toyota
Toyota Auris po zmianach modernizacyjnych ma lepiej wykonane wnętze. fot. Toyota
Toyota Auris ma bagażnik o pojemności 354 litrów fot. Toyota
Toyota Auris otrzymała także nowe klosze tylnych lamp. fot. Toyota
Toyota Auris po faceliftingu jest nieco dłuższa od produkowanej wcześniej wersji. fot. Toyota
Toyota Auris w praktyczniejszej pięciodrzwiowej wersji. fot. Toyota
Toyota Auris po faceliftingu przypomina większego Avensisa. fot. Toyota
Toyota Auris na rynku konkuruje z autami takimi jak Kia cee'd czy Hyundai i30. fot. Toyota
Toyota Auris występuje jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. fot. Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA