REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris: Klasyk Toyoty

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Auris pojawiła się na rynku w 2007 roku zastępując legendarny model Corolla. Od rozpoczęcia sprzedaży tylko w Europie aż 156 tys. klientów zdecydowało się na zakup nowej Toyoty Auris. Oto nasz test.

Skoro Auris stał się rynkowym hitem, dlaczego Toyota zdecydowała się na już drugi lifting w ciągu trzech lat? Współczesna motoryzacja to niezwykle konkurencyjny rynek, a bycie liderem danego segmentu nie jest łatwe. Ogólnie poprawna koncepcja Toyoty Auris wymagała więc kilku poprawek i uaktualnień.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Auris

We wnętrzu Toyoty Auris zdecydowanie poprawiła się jakość materiałów. Teraz są one bardziej miękkie w dotyku i sprawiają wrażenie trwałych i drogich. Zmieniono też kształt hamulca ręcznego – poprzedni wyglądał jak joystick, ten nowy już bardziej przypomina dźwignię hamulca. Toyota uaktualniła też wyposażenie Aurisa, w najuboższej wersji pojawiły się gniazda AUX i USB, w bogatszych klienci mogą zamawiać siedzenia z elementami skórzanymi lub alcantary. Bagażnik jest jak na tę klasę pojazdów przestronny i ustawny. Oferuje 354l, które po złożeniu tylnej kanapy można powiększyć do 777l. Na zewnątrz zmiany maja charakter kosmetyczny, nieco wydłużone nadwozie nabrało stylu, który przypomina ten z modelu Avensis. Pojawiły się też nowe koła w rozmiarach 16 i 17-cali.

Inżynierowie Toyoty przeprojektowali układ kierowniczy i zmienili nastawy zawieszenia, co w rezultacie przekłada się na lepsze własności jezdne i precyzyjne manewry. W połączeniu z mocniejszymi jednostkami, Auris nabiera nawet sportowego ducha.

REKLAMA

Zobacz również: Ślicznotka klasy B

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gamę silnikową Toyoty Auris otwiera jednostka benzynowa o pojemności 1,3l i mocy 101KM. Słabszy diesel 1,4 D-4D ma moc 90KM. Obydwie jednostki są bardzo oszczędne. Diesel przy spokojnej jeździe zadowala się 5 l/100km, motor benzynowy będzie potrzebował około półtora litra benzyny więcej. Pod maską naszego egzemplarza znalazł się silnik 1,6 o mocy 132KM. Warto polecić go wszystkim tym, którzy od czasu do czasu lubią „wdepnąć”. Silnik chętnie wkręca się na obroty, a 100km/h osiągane w niecałe 10 sekund to wystarcza na dynamiczny start spod świateł. Napęd na koła trafia poprzez precyzyjną, 6-biegową skrzynię, która w połączeniu silnikiem i charakterystyką zawieszenia, potrafi kusić kierowcę Aurisa do nieco bardziej dynamicznej jazdy.

Ceny Aurisa zaczynają się od niecałych 50 tysięcy złotych. Dobrze wyposażona wersja Dynamic (która spodoba się szczególnie młodym kierowcom) to już wydatek rzędu 68 100 złotych. Wersja wyposażeniowa Aurisa Luna z oszczędnym dieslem 1,4 kosztuje około 70 000 złotych.

Konkurenci:

Honda Civic - cena od 56 900 zł

Volkswagen Golf - cena od 51 990 zł

Bagaznik Toyoty Auris standardowo ma 354 litry, można go jednak powiększyć prawie dwukrotnie jeśli złożymy tylną kanapę. fot. Toyota
Tablica przyrządów Toyoty Auris jest prosta i czytelna. fot. Toyota
Toyota Auris po zmianach modernizacyjnych ma lepiej wykonane wnętze. fot. Toyota
Toyota Auris ma bagażnik o pojemności 354 litrów fot. Toyota
Toyota Auris otrzymała także nowe klosze tylnych lamp. fot. Toyota
Toyota Auris po faceliftingu jest nieco dłuższa od produkowanej wcześniej wersji. fot. Toyota
Toyota Auris w praktyczniejszej pięciodrzwiowej wersji. fot. Toyota
Toyota Auris po faceliftingu przypomina większego Avensisa. fot. Toyota
Toyota Auris na rynku konkuruje z autami takimi jak Kia cee'd czy Hyundai i30. fot. Toyota
Toyota Auris występuje jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. fot. Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA