REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris: Klasyk Toyoty

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Auris pojawiła się na rynku w 2007 roku zastępując legendarny model Corolla. Od rozpoczęcia sprzedaży tylko w Europie aż 156 tys. klientów zdecydowało się na zakup nowej Toyoty Auris. Oto nasz test.

Skoro Auris stał się rynkowym hitem, dlaczego Toyota zdecydowała się na już drugi lifting w ciągu trzech lat? Współczesna motoryzacja to niezwykle konkurencyjny rynek, a bycie liderem danego segmentu nie jest łatwe. Ogólnie poprawna koncepcja Toyoty Auris wymagała więc kilku poprawek i uaktualnień.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Auris

REKLAMA

We wnętrzu Toyoty Auris zdecydowanie poprawiła się jakość materiałów. Teraz są one bardziej miękkie w dotyku i sprawiają wrażenie trwałych i drogich. Zmieniono też kształt hamulca ręcznego – poprzedni wyglądał jak joystick, ten nowy już bardziej przypomina dźwignię hamulca. Toyota uaktualniła też wyposażenie Aurisa, w najuboższej wersji pojawiły się gniazda AUX i USB, w bogatszych klienci mogą zamawiać siedzenia z elementami skórzanymi lub alcantary. Bagażnik jest jak na tę klasę pojazdów przestronny i ustawny. Oferuje 354l, które po złożeniu tylnej kanapy można powiększyć do 777l. Na zewnątrz zmiany maja charakter kosmetyczny, nieco wydłużone nadwozie nabrało stylu, który przypomina ten z modelu Avensis. Pojawiły się też nowe koła w rozmiarach 16 i 17-cali.

Inżynierowie Toyoty przeprojektowali układ kierowniczy i zmienili nastawy zawieszenia, co w rezultacie przekłada się na lepsze własności jezdne i precyzyjne manewry. W połączeniu z mocniejszymi jednostkami, Auris nabiera nawet sportowego ducha.

Zobacz również: Ślicznotka klasy B

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Gamę silnikową Toyoty Auris otwiera jednostka benzynowa o pojemności 1,3l i mocy 101KM. Słabszy diesel 1,4 D-4D ma moc 90KM. Obydwie jednostki są bardzo oszczędne. Diesel przy spokojnej jeździe zadowala się 5 l/100km, motor benzynowy będzie potrzebował około półtora litra benzyny więcej. Pod maską naszego egzemplarza znalazł się silnik 1,6 o mocy 132KM. Warto polecić go wszystkim tym, którzy od czasu do czasu lubią „wdepnąć”. Silnik chętnie wkręca się na obroty, a 100km/h osiągane w niecałe 10 sekund to wystarcza na dynamiczny start spod świateł. Napęd na koła trafia poprzez precyzyjną, 6-biegową skrzynię, która w połączeniu silnikiem i charakterystyką zawieszenia, potrafi kusić kierowcę Aurisa do nieco bardziej dynamicznej jazdy.

Ceny Aurisa zaczynają się od niecałych 50 tysięcy złotych. Dobrze wyposażona wersja Dynamic (która spodoba się szczególnie młodym kierowcom) to już wydatek rzędu 68 100 złotych. Wersja wyposażeniowa Aurisa Luna z oszczędnym dieslem 1,4 kosztuje około 70 000 złotych.

Konkurenci:

Honda Civic - cena od 56 900 zł

Volkswagen Golf - cena od 51 990 zł

Bagaznik Toyoty Auris standardowo ma 354 litry, można go jednak powiększyć prawie dwukrotnie jeśli złożymy tylną kanapę. fot. Toyota
Tablica przyrządów Toyoty Auris jest prosta i czytelna. fot. Toyota
Toyota Auris po zmianach modernizacyjnych ma lepiej wykonane wnętze. fot. Toyota
Toyota Auris ma bagażnik o pojemności 354 litrów fot. Toyota
Toyota Auris otrzymała także nowe klosze tylnych lamp. fot. Toyota
Toyota Auris po faceliftingu jest nieco dłuższa od produkowanej wcześniej wersji. fot. Toyota
Toyota Auris w praktyczniejszej pięciodrzwiowej wersji. fot. Toyota
Toyota Auris po faceliftingu przypomina większego Avensisa. fot. Toyota
Toyota Auris na rynku konkuruje z autami takimi jak Kia cee'd czy Hyundai i30. fot. Toyota
Toyota Auris występuje jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. fot. Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA