REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Pro_cee’d: Samochód (prawie) sportowy

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Trzydrzwiowa odmiana popularnej Kii Cee'd prezentuje się niezwykle dynamicznie. Pod maskę testowanej odmiany Kii Pro_cee'd trafił 140-konny diesel. Czy poza wyglądem KIA Pro_Cee'd ma w sobie sportowego ducha?

Karoseria Pro_cee’da wyraźnie wskazuje na intencje inżynierów. Trzydrzwiowa, jednobryłowa sylwetka zyskała muskulaturę i dynamizm dzięki przetłoczeniem, listwom i zmienionym zderzakom. Całość uzupełniają 16 lub 17-calowe aluminiowe obręcze kół i srebrna końcówka wydechu. Konstrukcje dedykowana jest osobom młodym duchem, dla których linie klasycznego, 5-drzwiowego Cee’da są zbyt zachowawcze.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o KIA Cee`d

REKLAMA

Szkoda że Koreańczykom zabrakło inwencji przy projektowaniu wnętrza Kii Pro_cee'd, które jest bardzo podobne, by nie rzec niemal identyczne do tego z wersji bazowej. Metalowe nakładki to wątpliwy dodatek, za to fotele mogą miło rozczarować. Nie są za głębokie, ale świetnie trzymają na boki i oferują sporo komfortu na dłuższych trasach. Zakres regulacji pozwala szybko dobrać dogodną pozycję. Na desce rozdzielczej oraz zegarach nie pojawiły się żadne dodatkowe elementy wyróżniające Pro_cee’da które wskazywałyby na jego sportowe aspiracje.

Podobnie jest z układem kierowniczym który jak na usportowionego hatchbacka działa zdecydowanie za lekko. Pozwala on na kontrolowanie pojazdu w większości drogowych przypadków, ale nie daje spodziewanego w tego typu konstrukcjach „czucia”. Zawieszenie zostało utwardzone i bardziej sprężyste. Tym samym wyraźnie odczuć można wewnątrz poprzeczne nierówności drogi. Ogólna charakterystyka układu jezdnego, odpowiada charakterowi całej konstrukcji – mamy tu do czynienia z „prawie” sportowym samochodem.

Pod maską egzemplarza testowego topowy, 140-konny diesel oznaczony jako CRDi. Ponad 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego robi swoje i już po przekroczeniu 1500 obr./min. auto ochoczo wyrywa do przodu. Pierwsza „setka” pojawia się na liczniku po upływie 10 sekund. Generalnie wydaje się, że silnik jest najbardziej sportową częścią tego samochodu. Bywa narowisty, ale równocześnie łatwo go wyczuć. Pro_cee’d z dwulitrowym dieslem nie ma najmniejszych problemów z wyprzedzaniem serii ciężarówek, czy pokonywaniu długich, szybkich prostych na autostradzie, gdzie niskie nadwozie zapewnia stabilność w utrzymywaniu kierunku. Przy tym auto zadowala się średnio około 7 litrami ropy do przejechania 100 kilometrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Dla bananowej młodzieży

Testowana wersja KIA Pro_cee'd Optimum Plus kosztuje 73 900 co wydaje się być dość wygórowaną ceną za auto które tylko zewnętrznie przypomina Audi A3. Co gorsza, po domówieniu kilku opcji cena „Koreańczyka” łatwo dobije do 80 000 złotych. Za takie pieniądze, europejscy producenci są w stanie dostarczyć nieco bardziej dopracowany produkt. Nie oznacza to wcale że Pro_Cee’d pozostaje wartym rozważenia zakupem dla osób stawiających formę nad treść.

Wybrani konkurenci

Opel Astra III, cena od 52 100 zł

Volkswagen Golf, cena od 51 990 zł

KIA Pro_cee'd to trzydrzwiowa odmiana popularnego kompaktu cee'd. fot. Piotr Migas
Tylna część nadwozia Kii Pro_cee'd znacznie różni się od tyłi Kii cee'd. fot. Piotr Migas
Testowana KIA Pro_cee'd była wyposażona w 140 konny silnik diesla. fot. Piotr Migas
Wnętrze Kii Pro_cee'd jest niemal identyczne jak w przypadku pięciodrzwiowego cee'da. fot. Piotr Migas
KIA Pro_cee'd jest mniej praktyczne ze względu na brak drugiej pary drzwi. fot. Piotr Migas
KIA Pro_cee'd oferuje trzy miejsca na tylnej kanapie. fot. Piotr Migas
Bagażnik Kii Pro_cee'd ma regularne kształty jedak wysoki próg załadunku i mały otwór utrudniają wkładanie i wyciąganie bagaży. fot. Piotr Migas
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA