REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda2: Maluch po japońsku

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Niewielka Mazda 2 ma zachęcający wygląd, dobrze skalkulowaną cenę i przyjemne wnętrze. Sprawdziliśmy w teście, czy Mazda 2 jeździ równie dobrze jak wygląda.

REKLAMA

Stylizacja Mazdy 2 jest typowa dla marki „Zoom-Zoom”. Mamy tutaj zgrabne przetłoczenia i „uśmiechnięty” przód. W wersji 5-drzwiowej prezentuje się jak przeciętne, zgrabne autko segmentu B. W wersji 2-drzwiowej całość staje się trochę bardziej sportowa – może się to okazać bardzo kuszące dla młodszych nabywców i kobiet.

REKLAMA

Po zajęciu miejsca we wnętrzu łatwo zorientować się że Mazda 2 jest samochodem pozbawionym „bajerów”. Kierowca i pasażerowie znajdą w niej tylko to co niezbędne w tego typu aucie. Obecny model jest o 100 kilogramów lżejszy od swojej poprzedniczki. Mimo to nie ma się wrażenia, iż samochód powstał „po kosztach”. Kierownica wygodnie leży w dłoniach, a lewarek precyzyjnie trafia w poszczególne biegi. We wnętrzu znajdziemy też całe mnóstwo schowków, uchwyt na napoje i wejście AUX. Do bagażnika nie zmieścimy wszystkiego, co jest potrzebne na wyjazd pod namiot, ale 250 litrów wystarczy na to by przewieźć duże zakupy, albo ... laptopa.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda 2

Mazda 2 w testowanej, 5-drzwiowej wersji to doskonały samochód dla rodziny 2+1. Dzięki drugiej parze drzwi dostęp do tylnej kanapy jest wystarczająco dobry by umieścić tam na stałe fotelik dziecięcy.

REKLAMA

Niewielkie zewnętrzne gabaryty pojazdu, pozwalają na łatwe manewrowanie w miejskiej dżungli. Widoczność do tyłu jest trochę ograniczona, ale małe wymiary Mazdy można zza kierownicy szybko wyczuć. Mazda pozytywnie zaskakuje prowadzeniem przy większych prędkościach, pewnie wchodzi w zakręty i nawet przy nagłym manewrze omijania, jej stosunkowo wysokie nadwozie nie ma tendencji do przechyłów bocznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda 2 niestety nie jest oferowana z silnikiem Diesla. Za to klienci mają do wyboru 3 silniki benzynowe. Jednostka 1,3 występuje w dwóch wariantach mocy - 75 i 86 KM. W wersji Sport pod maskę trafia 103-konny motor 1,5. Trudno pojąć czemu trzydrzwiowa odmiana oferowana jedynie z 86-konnym silnikiem. Powstałą lukę świetnie uzupełniłaby przecież 103-konna odmiana dając wybuchową i zarazem ciekawą stylistycznie mieszankę. W testowanym egzemplarzu zainstalowano mocniejszy silnik 1,3. Bardzo dobrze radzi sobie z lekką konstrukcją, jednak na wyższych obrotach staje się dość hałaśliwy. To szybko okazuje się męczące na dłuższych trasach. Za to w mieście niewielka benzyna spisuje się bardzo kulturalnie potrzebując na pokonanie dystansu 100 km niecałe siedem litrów paliwa.

Zobacz również: Mieszczuch na piątkę z minusem

Mazda 2 1.3/75KM w podstawowej wersji Comfort została wyceniona na 46 900 zł, co wydaje się bardzo rozsądną propozycją dla wszystkich którzy nie będą szukać w niej genów modelu RX-7. Testowany egzemplarz wraz z wyposażeniem dodatkowym kosztował ponad 55 000 złotych. To dużo więcej niż konkurencyjna Kia Venga, czy choćby Ford Fiesta (z którym Mazda dzieli płytę podłogową). Jednak cena ta wydaje się w pełni uzasadniona. Mazda świetnie spisuje się w roli samochodu miejskiego, pozwoli też pasażerom bezstresowo pokonać dłuższe dystanse.

Czy jest lepsza od Fiesty i Yarisa? Na pewno jest inna i choćby przez to warta bliższego zainteresowania.

Wybrani konkurenci

Toyota Yaris, cena od 38 400 zł

Fiat Punto Evo, cena od 36 690 zł

Widoczność do tyły jest ograniczona przez niewielką tylną szybę. Mazda2 fot. Mazda
Mazda2 została zaprojektowana zgodnie z filozofią "Zoom-zoom". fot. Mazda
Mazda2 prowadzi się pewnie nawet w szybko pokonywanych zakrętach. fot. Mazda
Mazda2 ze względu na niewielkie rozmiary idealnie nadaje się do miasta. fot. Mazda
Mazda2 nie poradzi sobie z zabraniem czteroosobowej rodziny na wakacje, ale nawet duże zakupy powinny się zmieścić. fot. Mazda
Zegary Mazdy2 są czytelne. fot. Mazda
Mazda2 fot. Mazda
Mazda2 jest wyposażona w podręczny schowek na drobiazgi. fot. Mazda
Mazda2 idealnie wpisuje się w krajobram miejskich uliczek. fot. Mazda
Mazda2 oferuje niewiele miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. fot. Mazda
Tylna kanapa Mazdy2 jest przeznaczona dla trzech osób. fot. Mazda
Mazda2 jest autem prostym w obsłudze i funkcjonalnym.fot. Mazda
Wnętrze Mazdy2 zawiera podstawowe elementy wyposażenia. fot. Mazda
Mazda2 na rynku konkuruje z Fiatem Grande Punto i Skodą Fabią. fot. Mazda
Mazda2 to przedstawiciel segmentu pojazdów miejskich. fot. Mazda
Mazda2 Występuje w wariancie trzy- i pięciodrzwiowym. fot. Mazda
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

REKLAMA