REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda2: Maluch po japońsku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Niewielka Mazda 2 ma zachęcający wygląd, dobrze skalkulowaną cenę i przyjemne wnętrze. Sprawdziliśmy w teście, czy Mazda 2 jeździ równie dobrze jak wygląda.

Stylizacja Mazdy 2 jest typowa dla marki „Zoom-Zoom”. Mamy tutaj zgrabne przetłoczenia i „uśmiechnięty” przód. W wersji 5-drzwiowej prezentuje się jak przeciętne, zgrabne autko segmentu B. W wersji 2-drzwiowej całość staje się trochę bardziej sportowa – może się to okazać bardzo kuszące dla młodszych nabywców i kobiet.

REKLAMA

REKLAMA

Po zajęciu miejsca we wnętrzu łatwo zorientować się że Mazda 2 jest samochodem pozbawionym „bajerów”. Kierowca i pasażerowie znajdą w niej tylko to co niezbędne w tego typu aucie. Obecny model jest o 100 kilogramów lżejszy od swojej poprzedniczki. Mimo to nie ma się wrażenia, iż samochód powstał „po kosztach”. Kierownica wygodnie leży w dłoniach, a lewarek precyzyjnie trafia w poszczególne biegi. We wnętrzu znajdziemy też całe mnóstwo schowków, uchwyt na napoje i wejście AUX. Do bagażnika nie zmieścimy wszystkiego, co jest potrzebne na wyjazd pod namiot, ale 250 litrów wystarczy na to by przewieźć duże zakupy, albo ... laptopa.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda 2

Mazda 2 w testowanej, 5-drzwiowej wersji to doskonały samochód dla rodziny 2+1. Dzięki drugiej parze drzwi dostęp do tylnej kanapy jest wystarczająco dobry by umieścić tam na stałe fotelik dziecięcy.

REKLAMA

Niewielkie zewnętrzne gabaryty pojazdu, pozwalają na łatwe manewrowanie w miejskiej dżungli. Widoczność do tyłu jest trochę ograniczona, ale małe wymiary Mazdy można zza kierownicy szybko wyczuć. Mazda pozytywnie zaskakuje prowadzeniem przy większych prędkościach, pewnie wchodzi w zakręty i nawet przy nagłym manewrze omijania, jej stosunkowo wysokie nadwozie nie ma tendencji do przechyłów bocznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda 2 niestety nie jest oferowana z silnikiem Diesla. Za to klienci mają do wyboru 3 silniki benzynowe. Jednostka 1,3 występuje w dwóch wariantach mocy - 75 i 86 KM. W wersji Sport pod maskę trafia 103-konny motor 1,5. Trudno pojąć czemu trzydrzwiowa odmiana oferowana jedynie z 86-konnym silnikiem. Powstałą lukę świetnie uzupełniłaby przecież 103-konna odmiana dając wybuchową i zarazem ciekawą stylistycznie mieszankę. W testowanym egzemplarzu zainstalowano mocniejszy silnik 1,3. Bardzo dobrze radzi sobie z lekką konstrukcją, jednak na wyższych obrotach staje się dość hałaśliwy. To szybko okazuje się męczące na dłuższych trasach. Za to w mieście niewielka benzyna spisuje się bardzo kulturalnie potrzebując na pokonanie dystansu 100 km niecałe siedem litrów paliwa.

Zobacz również: Mieszczuch na piątkę z minusem

Mazda 2 1.3/75KM w podstawowej wersji Comfort została wyceniona na 46 900 zł, co wydaje się bardzo rozsądną propozycją dla wszystkich którzy nie będą szukać w niej genów modelu RX-7. Testowany egzemplarz wraz z wyposażeniem dodatkowym kosztował ponad 55 000 złotych. To dużo więcej niż konkurencyjna Kia Venga, czy choćby Ford Fiesta (z którym Mazda dzieli płytę podłogową). Jednak cena ta wydaje się w pełni uzasadniona. Mazda świetnie spisuje się w roli samochodu miejskiego, pozwoli też pasażerom bezstresowo pokonać dłuższe dystanse.

Czy jest lepsza od Fiesty i Yarisa? Na pewno jest inna i choćby przez to warta bliższego zainteresowania.

Wybrani konkurenci

Toyota Yaris, cena od 38 400 zł

Fiat Punto Evo, cena od 36 690 zł

Widoczność do tyły jest ograniczona przez niewielką tylną szybę. Mazda2 fot. Mazda
Mazda2 została zaprojektowana zgodnie z filozofią "Zoom-zoom". fot. Mazda
Mazda2 prowadzi się pewnie nawet w szybko pokonywanych zakrętach. fot. Mazda
Mazda2 ze względu na niewielkie rozmiary idealnie nadaje się do miasta. fot. Mazda
Mazda2 nie poradzi sobie z zabraniem czteroosobowej rodziny na wakacje, ale nawet duże zakupy powinny się zmieścić. fot. Mazda
Zegary Mazdy2 są czytelne. fot. Mazda
Mazda2 fot. Mazda
Mazda2 jest wyposażona w podręczny schowek na drobiazgi. fot. Mazda
Mazda2 idealnie wpisuje się w krajobram miejskich uliczek. fot. Mazda
Mazda2 oferuje niewiele miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. fot. Mazda
Tylna kanapa Mazdy2 jest przeznaczona dla trzech osób. fot. Mazda
Mazda2 jest autem prostym w obsłudze i funkcjonalnym.fot. Mazda
Wnętrze Mazdy2 zawiera podstawowe elementy wyposażenia. fot. Mazda
Mazda2 na rynku konkuruje z Fiatem Grande Punto i Skodą Fabią. fot. Mazda
Mazda2 to przedstawiciel segmentu pojazdów miejskich. fot. Mazda
Mazda2 Występuje w wariancie trzy- i pięciodrzwiowym. fot. Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA