REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda2: Maluch po japońsku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Niewielka Mazda 2 ma zachęcający wygląd, dobrze skalkulowaną cenę i przyjemne wnętrze. Sprawdziliśmy w teście, czy Mazda 2 jeździ równie dobrze jak wygląda.

REKLAMA

Stylizacja Mazdy 2 jest typowa dla marki „Zoom-Zoom”. Mamy tutaj zgrabne przetłoczenia i „uśmiechnięty” przód. W wersji 5-drzwiowej prezentuje się jak przeciętne, zgrabne autko segmentu B. W wersji 2-drzwiowej całość staje się trochę bardziej sportowa – może się to okazać bardzo kuszące dla młodszych nabywców i kobiet.

REKLAMA

Po zajęciu miejsca we wnętrzu łatwo zorientować się że Mazda 2 jest samochodem pozbawionym „bajerów”. Kierowca i pasażerowie znajdą w niej tylko to co niezbędne w tego typu aucie. Obecny model jest o 100 kilogramów lżejszy od swojej poprzedniczki. Mimo to nie ma się wrażenia, iż samochód powstał „po kosztach”. Kierownica wygodnie leży w dłoniach, a lewarek precyzyjnie trafia w poszczególne biegi. We wnętrzu znajdziemy też całe mnóstwo schowków, uchwyt na napoje i wejście AUX. Do bagażnika nie zmieścimy wszystkiego, co jest potrzebne na wyjazd pod namiot, ale 250 litrów wystarczy na to by przewieźć duże zakupy, albo ... laptopa.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda 2

Mazda 2 w testowanej, 5-drzwiowej wersji to doskonały samochód dla rodziny 2+1. Dzięki drugiej parze drzwi dostęp do tylnej kanapy jest wystarczająco dobry by umieścić tam na stałe fotelik dziecięcy.

REKLAMA

Niewielkie zewnętrzne gabaryty pojazdu, pozwalają na łatwe manewrowanie w miejskiej dżungli. Widoczność do tyłu jest trochę ograniczona, ale małe wymiary Mazdy można zza kierownicy szybko wyczuć. Mazda pozytywnie zaskakuje prowadzeniem przy większych prędkościach, pewnie wchodzi w zakręty i nawet przy nagłym manewrze omijania, jej stosunkowo wysokie nadwozie nie ma tendencji do przechyłów bocznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda 2 niestety nie jest oferowana z silnikiem Diesla. Za to klienci mają do wyboru 3 silniki benzynowe. Jednostka 1,3 występuje w dwóch wariantach mocy - 75 i 86 KM. W wersji Sport pod maskę trafia 103-konny motor 1,5. Trudno pojąć czemu trzydrzwiowa odmiana oferowana jedynie z 86-konnym silnikiem. Powstałą lukę świetnie uzupełniłaby przecież 103-konna odmiana dając wybuchową i zarazem ciekawą stylistycznie mieszankę. W testowanym egzemplarzu zainstalowano mocniejszy silnik 1,3. Bardzo dobrze radzi sobie z lekką konstrukcją, jednak na wyższych obrotach staje się dość hałaśliwy. To szybko okazuje się męczące na dłuższych trasach. Za to w mieście niewielka benzyna spisuje się bardzo kulturalnie potrzebując na pokonanie dystansu 100 km niecałe siedem litrów paliwa.

Zobacz również: Mieszczuch na piątkę z minusem

Mazda 2 1.3/75KM w podstawowej wersji Comfort została wyceniona na 46 900 zł, co wydaje się bardzo rozsądną propozycją dla wszystkich którzy nie będą szukać w niej genów modelu RX-7. Testowany egzemplarz wraz z wyposażeniem dodatkowym kosztował ponad 55 000 złotych. To dużo więcej niż konkurencyjna Kia Venga, czy choćby Ford Fiesta (z którym Mazda dzieli płytę podłogową). Jednak cena ta wydaje się w pełni uzasadniona. Mazda świetnie spisuje się w roli samochodu miejskiego, pozwoli też pasażerom bezstresowo pokonać dłuższe dystanse.

Czy jest lepsza od Fiesty i Yarisa? Na pewno jest inna i choćby przez to warta bliższego zainteresowania.

Wybrani konkurenci

Toyota Yaris, cena od 38 400 zł

Fiat Punto Evo, cena od 36 690 zł

Widoczność do tyły jest ograniczona przez niewielką tylną szybę. Mazda2 fot. Mazda
Mazda2 została zaprojektowana zgodnie z filozofią "Zoom-zoom". fot. Mazda
Mazda2 prowadzi się pewnie nawet w szybko pokonywanych zakrętach. fot. Mazda
Mazda2 ze względu na niewielkie rozmiary idealnie nadaje się do miasta. fot. Mazda
Mazda2 nie poradzi sobie z zabraniem czteroosobowej rodziny na wakacje, ale nawet duże zakupy powinny się zmieścić. fot. Mazda
Zegary Mazdy2 są czytelne. fot. Mazda
Mazda2 fot. Mazda
Mazda2 jest wyposażona w podręczny schowek na drobiazgi. fot. Mazda
Mazda2 idealnie wpisuje się w krajobram miejskich uliczek. fot. Mazda
Mazda2 oferuje niewiele miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. fot. Mazda
Tylna kanapa Mazdy2 jest przeznaczona dla trzech osób. fot. Mazda
Mazda2 jest autem prostym w obsłudze i funkcjonalnym.fot. Mazda
Wnętrze Mazdy2 zawiera podstawowe elementy wyposażenia. fot. Mazda
Mazda2 na rynku konkuruje z Fiatem Grande Punto i Skodą Fabią. fot. Mazda
Mazda2 to przedstawiciel segmentu pojazdów miejskich. fot. Mazda
Mazda2 Występuje w wariancie trzy- i pięciodrzwiowym. fot. Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA