Lexus CT 200h: kompaktowo i ekologicznie
REKLAMA
REKLAMA
Pod koniec 2010 roku fabryka Toyota Motor Kyush rozpocznie seryjną produkcję pierwszego, kompaktowego Lexusa. Hybryda zajmie miejsce w segmencie C.
REKLAMA
Nowy kompakt japońskiego producenta jest wyposażony w system Lexus Hybrid Drive. Silnik benzynowy 1.8 VVT-i o mocy 99 KM oraz elektryczny o mocy 82KM rozpędzają auto do 100 km/h w 10,3 sekundy oraz umożliwia osiągnięcie maksymalnej prędkości wynoszącej 180 km/h.
Zobacz również: Debiut hybrydowej Hondy
System hybrydowy dysponuje czterema trybami (Normal, Eco, EV i Sport), które kierowca wybiera przełącznikiem na środkowej konsoli. Pierwsze trzy skonstruowane zostały z myślą o wygodniej i jak najbardziej ekologicznej jeździe.
Tryb Sport przeznaczony jest dla kierowców którzy lubią dynamiczną i szybką jazdę. Układ wspomagania kierowniczego, systemy stabilizacji toru jazdy (VCS) i kontrola trakcji staja się w tym trybie bardziej czułe i dostosowują się do dużych prędkości.
Zobacz również: Hatchback z emocjami w standardzie
Podczas jazdy wskaźniki informują nas o wybranym hybrydowym trybie. Po przejściu na funkcję Sport miejsce wskaźników zastępuje obrotomierz, a barwy deski rozdzielczej staja się bardziej agresywne.
W trybie elektrycznym zasięg auta jest niewielki, wynosi bowiem 2 kilometry (przy założeniu, że jeździmy niezbyt szybko). Auto kosztuje od 106 tysięcy złotych. Jest zatem niewiele droższe od Toyoty Prius, której najtańsza wersja kosztuje obecnie 99 900 złotych.
REKLAMA
REKLAMA