Test Kia Cee’d ISG: Hatchback na zielono
REKLAMA
REKLAMA
KIA Cee’d to bez dwóch zdań bestseller. Samochód który odmienił obliczę koreańskiego producenta i pozwolił mu wejść w nowy etap podboju rynków starego kontynentu. Teraz Kia Cee'd to realna konkurencja dla pojazdów niemieckich i japońskich, a co więcej stosunek jakość/cena coraz częściej staje się argumentem dla produktów Kia.
REKLAMA
Zobacz również: Opinie kierowców o KIA Cee`d
REKLAMA
KIA Cee’d niedawno przeszła drobny lifting. Sylwetka samochodu specjalnie się nie zmieniła, styliści dopracowali jedynie detale. W kloszach lamp tylnych pojawiły się LED-y, nowy jest również pas przedni. Jeszcze przed wprowadzeniem liftingu, Kia zaproponowała klientom ekologiczne rozwiązanie w postaci systemu o nazwie ISG. Pod tym tajemniczym skrótem kryje się znany już z wielu pojazdów system start&stop (Kia określa go mianem Idle Stop & Go). Jest to ukłon w stronę klientów którym przyszłość naszej planety nie jest obojętna. System opiera się o prostą zasadę: jeśli stoisz to po co twój silnik ma pracować i emitować spaliny? Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić.
System w KIA cee'd zadziała tylko wtedy, jeśli wybierzemy przy postoju „luz” i puścimy sprzęgło. Tym samym zastosowanie ISG ogranicza się jedynie do długich postojów na czerwonym i przy przejazdach kolejowych. Na szczęście Kia cee'd SW ma o wiele więcej zalet, którymi może przyciągnąć klientów.
Silnik KIA cee'd 1,6 ma moc 125KM, nie jest generatorem mocy, ale do spokojnej jazdy z rodziną w zupełności wystarczy. Skrzynia biegów KIA cee'd jest dość precyzyjna, ale jej przełożenia nie są zbyt fortunnie dobrane. Odnosi się wrażenie, że silnik „sparowany” z inną skrzynią stać byłoby na więcej. Tymczasem sprint do setki trwa prawie 11s, a dynamiczne wyprzedzanie wymaga częstego sięgania do lewarka i korzystania z wysokich obrotów. Zastosowanie ISG nie wpływa specjalnie na spalanie, które wciąż oscyluje w okolicach 9-10l/100km.
Zobacz również: Ślicznotka z klasy B
Cena dobrze wyposażonej testowanej wersji wersji KIA cee'd Optimum Plus wynosi 67,4 tys. zł. Naszym zdaniem dopłata do systemu ISG … raczej się nie zwróci.
Wybrani konkurenci
Toyota Auris, cena od 61 600 zł
Hyundai i30, cena od 49 200 zł
REKLAMA
REKLAMA