REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Cee’d ISG: Hatchback na zielono

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Najkrócej ujmując, KIA Cee’d to zgrabny hatchback z atrakcyjnie dobraną ceną. Czy Polakom spodoba się jednak ten sam KIA Cee’d w ekologicznej wersji ISG z systemem start/stop?

KIA Cee’d to bez dwóch zdań bestseller. Samochód który odmienił obliczę koreańskiego producenta i pozwolił mu wejść w nowy etap podboju rynków starego kontynentu. Teraz Kia Cee'd to realna konkurencja dla pojazdów niemieckich i japońskich, a co więcej stosunek jakość/cena coraz częściej staje się argumentem dla produktów Kia.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o KIA Cee`d

REKLAMA

KIA Cee’d niedawno przeszła drobny lifting. Sylwetka samochodu specjalnie się nie zmieniła, styliści dopracowali jedynie detale. W kloszach lamp tylnych pojawiły się LED-y, nowy jest również pas przedni. Jeszcze przed wprowadzeniem liftingu, Kia zaproponowała klientom ekologiczne rozwiązanie w postaci systemu o nazwie ISG. Pod tym tajemniczym skrótem kryje się znany już z wielu pojazdów system start&stop (Kia określa go mianem Idle Stop & Go). Jest to ukłon w stronę klientów którym przyszłość naszej planety nie jest obojętna. System opiera się o prostą zasadę: jeśli stoisz to po co twój silnik ma pracować i emitować spaliny? Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić.

System w KIA cee'd zadziała tylko wtedy, jeśli wybierzemy przy postoju „luz” i puścimy sprzęgło. Tym samym zastosowanie ISG ogranicza się jedynie do długich postojów na czerwonym i przy przejazdach kolejowych. Na szczęście Kia cee'd SW ma o wiele więcej zalet, którymi może przyciągnąć klientów.

Silnik KIA cee'd 1,6 ma moc 125KM, nie jest generatorem mocy, ale do spokojnej jazdy z rodziną w zupełności wystarczy. Skrzynia biegów KIA cee'd jest dość precyzyjna, ale jej przełożenia nie są zbyt fortunnie dobrane. Odnosi się wrażenie, że silnik „sparowany” z inną skrzynią stać byłoby na więcej. Tymczasem sprint do setki trwa prawie 11s, a dynamiczne wyprzedzanie wymaga częstego sięgania do lewarka i korzystania z wysokich obrotów. Zastosowanie ISG nie wpływa specjalnie na spalanie, które wciąż oscyluje w okolicach 9-10l/100km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Ślicznotka z klasy B

Cena dobrze wyposażonej testowanej wersji wersji KIA cee'd Optimum Plus wynosi 67,4 tys. zł. Naszym zdaniem dopłata do systemu ISG … raczej się nie zwróci.

Wybrani konkurenci

Toyota Auris, cena od 61 600 zł

Hyundai i30, cena od 49 200 zł

KIA cee'd to najpopularniejszy model producenta w naszym kraju. fot. KIA
KIA cee'd ISG reprezentuje firmę KIA w segmencie aut kompaktowych. fot. KIA
KIA cee'd ISG konkuruje z autami takimi jak Hyundai i30 i Toyota Auris. fot. KIA
Zegay KII cee'd ISG są czytelne i przejrzyste. fot. KIA
Pod tajemniczym skrótem ISG kryje się znany już z wielu pojazdów system start&stop (Kia określa go mianem Idle Stop & Go) fot. KIA
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA