REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Megane: Bez eksperymentów

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Od 1995 roku Renault Megane doczekał się trzeciej generacji i pokaźnego „portfolio” w postaci 8,5 milionów klientów. W naszym teście pięciodrzwiowa „benzyna” z silnikiem 1,6 w wersji Dynamique.

Po spokojnych zaokrąglonych kształtach Renault Megane pierwszej generacji Francuzi tradycyjnie postanowili zaszaleć, fundując futurystycznego następcę którego awangardowy design początkowo wręcz odstraszał od kupna. Choć zapewne Renault wolałoby mówić że Megane II „wyprzedziło swoje czasy”. Prawda chyba leży pośrodku bowiem w najnowszym wcieleniu francuski kompakt wygląda „normalnie”.

REKLAMA

Dłuższe od poprzednika o 9 cm nadwozie ma w końcu porządny bagażnik mieszczący 405 litrów, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń nawet 1161 litrów. Megane nie rozpieszcza natomiast ilością miejsca wokół głów pasażerów podróżujących z tyłu auta. To „cena” jaką muszą zapłacić za opadającą linię dachu. Renault mogłoby również pomyśleć nad wydłużeniem siedzisk foteli i niższemu zakotwiczeniu fotela kierowcy. Siedzi się w nim po prostu za wysoko.

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Megane

REKLAMA

Wnętrze Renault Megane jest bardzo eleganckie a „instrumentarium” na desce rozdzielczej ograniczono do minimum. Jego obsługa niestety będzie wymagać przyzwyczajenia, szczególnie jeśli chodzi o komputer pokładowy (w języku polskim), czy funkcje i ustawienia radia.

Już po pierwszych kilometrach czuć, że konstruktorom zawieszenia  Renault Megane przede wszystkim chodziło o zapewnienie maksymalnego komfortu podczas jazdy. Jego nastawy są niezwykle miękkie. W połączeniu z „gąbczastym” elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym i mało precyzyjną skrzynią biegów nie czynią z „meganki” najlepszego wyboru dla dynamicznie jeżdżących kierowców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: :  Maluch po japońsku

REKLAMA

Pozostali, preferujący spokojny styl jazdy docenią niemal bezszelestnie pracujący silnik Renault Megane, wysoki komfort jazdy i skuteczne tłumienie nierówności. Moc 110 KM w aucie ważącym 1215 kg w zupełności wystarcza do rozpędzenia Megane w 10,5 sekundy do stu na godzinę, zapewniając przy tym niezłą elastyczność, pod warunkiem że wskazówkę obrotomierza utrzymywać będziemy stale w okolicach 3000 obr./min. Na długich dystansach przyda się szósty bieg zmniejszający hałas i spalanie, które na trasie wyniosło 6,5 litra. Jazda w mieście „kosztuje” nawet cztery litry więcej.

Na szczęście samo Renault Megane nie kosztuje dużo. Oprócz wspomnianego wcześniej komfortu i wysokiego poziomu bezpieczeństwa, może to mieć zasadnicze znaczenie przy dylemacie „który wybrać?” Pięciodrzwiowe 110-konne Megane 1,6 Dynamique można obecnie kupić w promocyjnej cenie 57 000, niższej od cennikowej o całe siedem tysięcy.

Wybrani konkurenci

Ford Focus, cena od 57 600 zł

Citroen C4, cena od 53 700 zł

Renault Megane jest o 9 cm dłuższe od poprzedniej g eneracji auta. fot. Piotr Migas
Renault Megane waży około 1215 kg, więc 110 KM generowanych przes silnik wystarcza do rozpędzenia auta do 100 km/h w 10,6 sekundy. fot. Piotr Migas
Renault Megane konkuruje na rynku z autami takimi jak Toyota Auris i Kia Picanto. fot. Piotr Migas
Renault Megane w najnowszej odsłonie nabrała nieco więcej krągłości. fot. Piotr Migas
Wnętrze Renault Megane jest eleganckie i funkcjonalne. fot. Piotr Migas
Tablica przyrządów Renault Megane to połączenie klasycznych wskaźników i nowoczesnego wyświetlacza. fot. Piotr Migas
Przednie fotele Renault Megane są zamontowane zbyt wysoko. fot. Piotr Migas
Renault Megane może zabrać na pokład maksymalnie 5 osób. fot. Piotr Migas
Renault Megane dysponuje bagażnikiem o pojemności 405 litrów. fot. Piotr Migas
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Automatyczny zwrot prawa jazdy. 10 września weszły w życie nowe rozwiązania

Zgodnie z opublikowanym komunikatem Ministra Cyfryzacji z 8 sierpnia 2024 r. od wtorku, 10 września 2024 r. zaczęły obowiązywać nowe rozwiązania techniczne dotyczące m.in. zwrotu zatrzymanego prawa jazdy.

Złamana ręka a prowadzenie auta. Czy można wsiąść za kółko z ręką w gipsie?

Urazy takie jak złamania, znacząco wpływają na codzienne funkcjonowanie. Nie tylko utrudniają, ale czasem wręcz uniemożliwiają wykonywanie niektórych czynności. Jedną z nich może być jazda samochodem. Czy prowadzenie pojazdu z ręką w gipsie jest legalne? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 119 918 interwencji, 545 wypadków drogowych, 41 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie pierwszego tygodnia września. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 119 918 interwencji.

Odcinkowe pomiary prędkości nielegalne? Sprawdzamy. Co grozi kierowcom i kiedy mogą nie przyjąć mandatu?

Odcinkowe pomiary prędkości to coraz popularniejszy w Polsce sposób na wychwytywanie i karanie kierowców, którzy nie przestrzegają przepisów prawa o ruchu drogowym w zakresie dopuszczalnych prędkości. Nowe urządzenia rejestrujące, służące do automatycznej kontroli średniej prędkości na wyznaczonym odcinku drogi, wyrastają jak grzyby po deszczu, a wraz z nimi mnożą się pytania kierowców o legalność tej formy pomiarów prędkości. Jak się okazuje – wątpliwości te są uzasadnione.

REKLAMA

Nowa funkcja dla kierowców. Google Maps wprowadza aktualizację

Mapy Google są na bieżąco udoskonalane. Google często wprowadza nowe, przydatne funkcje, w tym wiele udogodnień dla kierowców. Tym razem na użytkowników czekają aż dwie nowości. Na czym polegają te nowe funkcje Google Maps? Dowiesz się z tego artykułu.

Ten dokument będzie mógł mieć już 17-latek. Zaskakująca propozycja ministerstwa

Posiadanie prawa jazdy to dla wielu bardzo ważna kwestia. Możliwość prowadzenia samochodu przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu codziennym i zawodowym. Coraz częściej z wybranych kategorii prawa jazdy (takich jak AM czy B1) korzystają już 14- czy 16-latkowie. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało zmiany w dostępie do prawa jazdy kat. B. Czego one dotyczą? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 103 519 interwencji, 401 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała dane z ostatniego tygodnia dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci od poniedziałku do niedzieli przeprowadzili 103 519 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 375 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

Kierowco, uważaj na to! Nowe przepisy przewidują konfiskatę pojazdu

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaproponowało zaostrzenie kar za wjazd do lasu w miejscach niedozwolonych. Nowe przepisy znacząco zwiększyłyby kary za tego typu wykroczenia. Na co warto uważać, by uniknąć kłopotów i wysokiego mandatu? Kiedy kierowca mógłby stracić pojazd?

REKLAMA

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy?

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy? Wszystko na to wskazuje, bo ministerstwo infrastruktury poinformowało, że jest już gotowy projekt zmian pozwalający uzyskać prawo jazdy siedemnastolatkom.

Pierwszy przepadek pojazdu. Zapadł prawomocny wyrok

W Skierniewicach zapadł pierwszy w kraju prawomocny wyrok orzekający przepadek pojazdu, którego kierowca miał ponad 1,5 promila alkoholu w organizmie. Chodzi o przepisy, które weszły w życie 14 marca 2024 r. Kierująca miała ponad 2 promile.

REKLAMA