REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo C30 T5: Dla bananowej młodzieży

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Volvo to bez wątpienia klasa premium, a C30 to jej mały zgrabny i pewny siebie przedstawiciel. Jeśli szukacie pakownego, użytkowego i oszczędnego hatchbacka, trafiliście pod zły adres. Oto test najszybszego Volvo C30, czyli T5 R-design.

Wygląd testowanego Volvo C30 z pakietem R-design budzi emocje nawet na postoju. Volvo C30 T5 wygląda trochę jak prezent, który chce się jak najszybciej odpakować. Lifting któremu poddano ostatnio najmniejsze Volvo, pomógł uwypuklić jego najważniejszą cechę - usportowiony charakter. Dodatkowe listwy, spoilery, duże 18-calowe koła i lotka na bagażniku jedynie wzmagają to wrażenie

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo C30

Wnętrze wita dwukolorową tapicerką wykonaną ze skóry. Reszta to skandynawski minimalizm. Proste w formie zegary, elegancka konsola środkowa i wyprofilowana kierownica wręcz zapraszają do przejażdżki. Z przodu siedzi się bardzo wygodnie, a obsługa wyposażenia to swego rodzaju wzór ergonomii. Konsola może wyglądać na przeładowaną guzikami, ale ich obsługi można się nauczyć w parę minut.

Ciasnota z tyłu

Im dalej do tyłu tym Volvo C30 T5 staje się bardziej ciasne. Zamiast kanapy mamy tu dwa oddzielne siedziska i mało miejsca nad głową, ale nie ma co narzekać. Ten samochód nie powstał do wożenia kompletu pasażerów na długich dystansach. Przypomina też o tym niewielki bagażnik, do którego dostępu broni wysoki próg załadunkowy. Na szczęście aktualna wersja pozwala na zakrycie wnętrza bagażnika plastikową nakładką, wcześniej Volvo oferowało tandetną roletę z ceraty, która nie spełniała swojej roli.

REKLAMA

To, co najlepsze w Volvo C30 T5to osiągi jakie zapewnia 5-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Pod maską testowanego Volvo C30 T5 upchnięto aż 230 KM, a 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne są od relatywnie niskich obrotów na poziomie 1500 obr./min. Po wciśnięciu gazu do podłogi siła napędu przenoszona na koła przedniej osi z niesamowitą siłą katapultuje szwedzkiego „hot hatch” osiągając „setkę” przed upływem siedmiu sekund. Również potem silnik nie dostaje zadyszki, dopóki wskazówka nie przekroczy podziałki z liczbą „240".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Lifestyle wystarczy?

Obojętnie czy chodzi o wyprzedzanie na trasie, manewry w mieście lub jazdę po autostradzie. Dla ognistego Volvo C30 T5 to żaden problem. Również niewielkie kręte drogi górskie nie robią na C30 wrażenia. To za sprawą poprawnie zestrojonego zawieszenia i w miarę dokładnego układu kierowniczego. Trzeba jednak uważać, by nie przeholować. Szczególnie na szybko pokonywanych łukach, auto wykazuje spore tendencje do podsterowności.

Volvo C30 T5 powstał po to, by dostarczać radości z jazdy przy jednoczesnym zachowaniu oryginalnego wyglądu. W tej roli spełnia się doskonale. Za takie połączenie Volvo każe sobie słono płacić. Prezentowany model z pakietem R-design, doskonałym stereo i paroma innymi gadżetami kosztował prawie 156 000 zł. To bardzo dużo jak na niewielkiego hatchback'a z miejscem praktycznie dla dwóch osób. Z drugiej strony Volvo oferuje jakość klasy premium i nikogo nie próbuje oszukać – ten samochód to „hatch” dla wymagających indywidualistów, lub przedstawicieli „bananowej młodzieży”. Cena się nie liczy, tata zapłaci.

Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

REKLAMA

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA