REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo C30 T5: Dla bananowej młodzieży

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Volvo to bez wątpienia klasa premium, a C30 to jej mały zgrabny i pewny siebie przedstawiciel. Jeśli szukacie pakownego, użytkowego i oszczędnego hatchbacka, trafiliście pod zły adres. Oto test najszybszego Volvo C30, czyli T5 R-design.

Wygląd testowanego Volvo C30 z pakietem R-design budzi emocje nawet na postoju. Volvo C30 T5 wygląda trochę jak prezent, który chce się jak najszybciej odpakować. Lifting któremu poddano ostatnio najmniejsze Volvo, pomógł uwypuklić jego najważniejszą cechę - usportowiony charakter. Dodatkowe listwy, spoilery, duże 18-calowe koła i lotka na bagażniku jedynie wzmagają to wrażenie

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo C30

Wnętrze wita dwukolorową tapicerką wykonaną ze skóry. Reszta to skandynawski minimalizm. Proste w formie zegary, elegancka konsola środkowa i wyprofilowana kierownica wręcz zapraszają do przejażdżki. Z przodu siedzi się bardzo wygodnie, a obsługa wyposażenia to swego rodzaju wzór ergonomii. Konsola może wyglądać na przeładowaną guzikami, ale ich obsługi można się nauczyć w parę minut.

Ciasnota z tyłu

REKLAMA

Im dalej do tyłu tym Volvo C30 T5 staje się bardziej ciasne. Zamiast kanapy mamy tu dwa oddzielne siedziska i mało miejsca nad głową, ale nie ma co narzekać. Ten samochód nie powstał do wożenia kompletu pasażerów na długich dystansach. Przypomina też o tym niewielki bagażnik, do którego dostępu broni wysoki próg załadunkowy. Na szczęście aktualna wersja pozwala na zakrycie wnętrza bagażnika plastikową nakładką, wcześniej Volvo oferowało tandetną roletę z ceraty, która nie spełniała swojej roli.

To, co najlepsze w Volvo C30 T5to osiągi jakie zapewnia 5-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Pod maską testowanego Volvo C30 T5 upchnięto aż 230 KM, a 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne są od relatywnie niskich obrotów na poziomie 1500 obr./min. Po wciśnięciu gazu do podłogi siła napędu przenoszona na koła przedniej osi z niesamowitą siłą katapultuje szwedzkiego „hot hatch” osiągając „setkę” przed upływem siedmiu sekund. Również potem silnik nie dostaje zadyszki, dopóki wskazówka nie przekroczy podziałki z liczbą „240".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Lifestyle wystarczy?

REKLAMA

Obojętnie czy chodzi o wyprzedzanie na trasie, manewry w mieście lub jazdę po autostradzie. Dla ognistego Volvo C30 T5 to żaden problem. Również niewielkie kręte drogi górskie nie robią na C30 wrażenia. To za sprawą poprawnie zestrojonego zawieszenia i w miarę dokładnego układu kierowniczego. Trzeba jednak uważać, by nie przeholować. Szczególnie na szybko pokonywanych łukach, auto wykazuje spore tendencje do podsterowności.

Volvo C30 T5 powstał po to, by dostarczać radości z jazdy przy jednoczesnym zachowaniu oryginalnego wyglądu. W tej roli spełnia się doskonale. Za takie połączenie Volvo każe sobie słono płacić. Prezentowany model z pakietem R-design, doskonałym stereo i paroma innymi gadżetami kosztował prawie 156 000 zł. To bardzo dużo jak na niewielkiego hatchback'a z miejscem praktycznie dla dwóch osób. Z drugiej strony Volvo oferuje jakość klasy premium i nikogo nie próbuje oszukać – ten samochód to „hatch” dla wymagających indywidualistów, lub przedstawicieli „bananowej młodzieży”. Cena się nie liczy, tata zapłaci.

Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA