REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo C30 T5: Dla bananowej młodzieży

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Volvo to bez wątpienia klasa premium, a C30 to jej mały zgrabny i pewny siebie przedstawiciel. Jeśli szukacie pakownego, użytkowego i oszczędnego hatchbacka, trafiliście pod zły adres. Oto test najszybszego Volvo C30, czyli T5 R-design.

Wygląd testowanego Volvo C30 z pakietem R-design budzi emocje nawet na postoju. Volvo C30 T5 wygląda trochę jak prezent, który chce się jak najszybciej odpakować. Lifting któremu poddano ostatnio najmniejsze Volvo, pomógł uwypuklić jego najważniejszą cechę - usportowiony charakter. Dodatkowe listwy, spoilery, duże 18-calowe koła i lotka na bagażniku jedynie wzmagają to wrażenie

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo C30

Wnętrze wita dwukolorową tapicerką wykonaną ze skóry. Reszta to skandynawski minimalizm. Proste w formie zegary, elegancka konsola środkowa i wyprofilowana kierownica wręcz zapraszają do przejażdżki. Z przodu siedzi się bardzo wygodnie, a obsługa wyposażenia to swego rodzaju wzór ergonomii. Konsola może wyglądać na przeładowaną guzikami, ale ich obsługi można się nauczyć w parę minut.

Ciasnota z tyłu

REKLAMA

Im dalej do tyłu tym Volvo C30 T5 staje się bardziej ciasne. Zamiast kanapy mamy tu dwa oddzielne siedziska i mało miejsca nad głową, ale nie ma co narzekać. Ten samochód nie powstał do wożenia kompletu pasażerów na długich dystansach. Przypomina też o tym niewielki bagażnik, do którego dostępu broni wysoki próg załadunkowy. Na szczęście aktualna wersja pozwala na zakrycie wnętrza bagażnika plastikową nakładką, wcześniej Volvo oferowało tandetną roletę z ceraty, która nie spełniała swojej roli.

To, co najlepsze w Volvo C30 T5to osiągi jakie zapewnia 5-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Pod maską testowanego Volvo C30 T5 upchnięto aż 230 KM, a 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne są od relatywnie niskich obrotów na poziomie 1500 obr./min. Po wciśnięciu gazu do podłogi siła napędu przenoszona na koła przedniej osi z niesamowitą siłą katapultuje szwedzkiego „hot hatch” osiągając „setkę” przed upływem siedmiu sekund. Również potem silnik nie dostaje zadyszki, dopóki wskazówka nie przekroczy podziałki z liczbą „240".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Lifestyle wystarczy?

REKLAMA

Obojętnie czy chodzi o wyprzedzanie na trasie, manewry w mieście lub jazdę po autostradzie. Dla ognistego Volvo C30 T5 to żaden problem. Również niewielkie kręte drogi górskie nie robią na C30 wrażenia. To za sprawą poprawnie zestrojonego zawieszenia i w miarę dokładnego układu kierowniczego. Trzeba jednak uważać, by nie przeholować. Szczególnie na szybko pokonywanych łukach, auto wykazuje spore tendencje do podsterowności.

Volvo C30 T5 powstał po to, by dostarczać radości z jazdy przy jednoczesnym zachowaniu oryginalnego wyglądu. W tej roli spełnia się doskonale. Za takie połączenie Volvo każe sobie słono płacić. Prezentowany model z pakietem R-design, doskonałym stereo i paroma innymi gadżetami kosztował prawie 156 000 zł. To bardzo dużo jak na niewielkiego hatchback'a z miejscem praktycznie dla dwóch osób. Z drugiej strony Volvo oferuje jakość klasy premium i nikogo nie próbuje oszukać – ten samochód to „hatch” dla wymagających indywidualistów, lub przedstawicieli „bananowej młodzieży”. Cena się nie liczy, tata zapłaci.

Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA