REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb: Duży, większy, Superb

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli szukasz przestronnej limuzyny z oszczędnym silnikiem i ogromem miejsca wewnątrz na poziomie Mercedesa Klasy S, powinieneś przyjrzeć się bliżej Skodzie Superb. Oto test Skody Superb.

Skoda Superb, flagowy model czeskiego koncernu należącego do grupy Volkswagena debiutował w 2001 roku. Od 2008 roku na rynku dostępna jest druga generacja tej limuzyny, która jest jednocześnie liftbackiem. A to za sprawą opatentowanej konstrukcji bagażnika „Twin Door”. W zależności od potrzeb można uchylić ogromną klapę bagażnika wraz z szybą lub tylko jej część. W obu przypadkach bagażnik ma te samą rekordową pojemność 565 litrów. W wersji Combi od niedawna dostępnej w gamie Superba kufer jest jeszcze większy.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Skoda Superb

Zewnętrzne wymiary Skody Superb również są imponujące. Prawie 4838 mm długości i rozstaw osi ponad 276 cm. Chyba nikt nie wykorzystał tych centymetrów lepiej niż Skoda. O ile z przodu miejsca jest pod dostatkiem, pasażerowie z tyłu mają go w nadmiarze i to we wszystkich kierunkach. Nawet przy mocno odsuniętych fotelach przednich, ci rozparci się na przestronnej kanapie Skody Superba tylnej mogą nawet podróżować z założoną nogą na nogę! To z pewnością miażdżący konkurencję walor dużej Skody który wielu może skłonić do kupna Skody Superba. 

Wnętrze

REKLAMA

Wykończenie i wyposażenie seryjne czeskiego również należy do najlepszych w klasie. Nie jest to naturalnie poziom Audi czy Mercedesa, ale Skodzie Superb w tym temacie zdecydowanie bliżej do najlepszych, niż powiedzmy Fordowi Mondeo czy Oplowi Insignia.

Wśród oferowanych jednostek napędowych Skody Superb są trzy diesle i cztery jednostki benzynowe . Spektrum mocy sięga od 105 KM wersji 1,9 TDI aż po 260 KM w odmianie 3,6 FSI z seryjnym napędem na cztery koła. Biorąc pod uwagę rodzinny charakter limuzyny jednym z najciekawszych jest Superb 1,8 TSI z benzynowym silnikiem o mocy 160 KM. Z jego żywiołowym charakterem, widocznym szczególnie w górnych rejestrach obrotów, świetnie współgra dwusprzęgłowa skrzynia DSG wyposażona w aż siedem przełożeń. W pozostałych wersjach czeskiej limuzyny DSG ma o jedno przełożenie mniej i nie ma suchej miski olejowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skrzynia Skody Superb bezbłędnie żongluje biegami w niemal każdej sytuacji i rzadko kiedy mówić możemy o istotnej zwłoce w jej działaniu. W połączeniu z komunikatywnym układem kierowniczym o zmiennej sile wspomagania, sprężyście ale wciąż komfortowo zestrojonym zawieszeniem z dużym skokiem amortyzatorów, daje sporo frajdy z jazdy której nie spodziewałbyś się w aucie takich rozmiarów.

Zobacz również: Klasyk Toyoty

REKLAMA

Osiągi są więcej niż wystarczające. Ważące niemal półtorej tony Skoda Superb granicę 100 km/h przekracza po 8,5 sekundach i rozpędza się maksymalnie do 220 km/h. Jednak ważniejsza na co dzień od sprintów jest elastyczność na poszczególnych przełożeniach. W tej kwestii trudno Skodzie cokolwiek zarzucić. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny jest w zakresie 1,5-4,5 tys. obr./min.

Czasy, gdy automaty piły paliwo jak smoki odchodzą do lamusa. Podczas testu na dystansie 850 kilometrów komputer pokładowy Superba wskazywał średnie spalanie na poziomie niecałych 10 litrów. Naturalnie w mieście ta wartość szybko rośnie, z kolei na dłuższych dystansach potrafi być nawet o trzy litry niższa.
Ceny Superba 1,8 TSI z DSG rozpoczynają się od 96 tysięcy złotych za wersję Comfort. W przypadku testowanego egzemplarza w najbogatszej wersji Platinum może przekroczyć granicę 130 tysięcy złotych.

Wybrani konkurenci

Citroen C5, cena od 68 900 zł

Volkswagen Passat, cena od 77 090 zł

Skoda Superb to największe auto z oferty czeskiego producenta. fot. Skoda
Skoda Superb może służyć jako reprezentacyjna limuzyna. fot. Skoda
Tylna klapa Skody Superb jest otwierana na dwa sposoby; tak jak w sedanie i spotrbacku. fot. Skoda
Skoda Superb również z przodu zapewni nawet najwyższym pasażerom odpowiednią ilość miejsca. fot. Skoda
Skoda Superb oferuje pasażerom tylnej kanapy ogromną ilość przestrzeni. fot. Skoda
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA