REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb: Duży, większy, Superb

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli szukasz przestronnej limuzyny z oszczędnym silnikiem i ogromem miejsca wewnątrz na poziomie Mercedesa Klasy S, powinieneś przyjrzeć się bliżej Skodzie Superb. Oto test Skody Superb.

Skoda Superb, flagowy model czeskiego koncernu należącego do grupy Volkswagena debiutował w 2001 roku. Od 2008 roku na rynku dostępna jest druga generacja tej limuzyny, która jest jednocześnie liftbackiem. A to za sprawą opatentowanej konstrukcji bagażnika „Twin Door”. W zależności od potrzeb można uchylić ogromną klapę bagażnika wraz z szybą lub tylko jej część. W obu przypadkach bagażnik ma te samą rekordową pojemność 565 litrów. W wersji Combi od niedawna dostępnej w gamie Superba kufer jest jeszcze większy.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Skoda Superb

Zewnętrzne wymiary Skody Superb również są imponujące. Prawie 4838 mm długości i rozstaw osi ponad 276 cm. Chyba nikt nie wykorzystał tych centymetrów lepiej niż Skoda. O ile z przodu miejsca jest pod dostatkiem, pasażerowie z tyłu mają go w nadmiarze i to we wszystkich kierunkach. Nawet przy mocno odsuniętych fotelach przednich, ci rozparci się na przestronnej kanapie Skody Superba tylnej mogą nawet podróżować z założoną nogą na nogę! To z pewnością miażdżący konkurencję walor dużej Skody który wielu może skłonić do kupna Skody Superba. 

Wnętrze

REKLAMA

Wykończenie i wyposażenie seryjne czeskiego również należy do najlepszych w klasie. Nie jest to naturalnie poziom Audi czy Mercedesa, ale Skodzie Superb w tym temacie zdecydowanie bliżej do najlepszych, niż powiedzmy Fordowi Mondeo czy Oplowi Insignia.

Wśród oferowanych jednostek napędowych Skody Superb są trzy diesle i cztery jednostki benzynowe . Spektrum mocy sięga od 105 KM wersji 1,9 TDI aż po 260 KM w odmianie 3,6 FSI z seryjnym napędem na cztery koła. Biorąc pod uwagę rodzinny charakter limuzyny jednym z najciekawszych jest Superb 1,8 TSI z benzynowym silnikiem o mocy 160 KM. Z jego żywiołowym charakterem, widocznym szczególnie w górnych rejestrach obrotów, świetnie współgra dwusprzęgłowa skrzynia DSG wyposażona w aż siedem przełożeń. W pozostałych wersjach czeskiej limuzyny DSG ma o jedno przełożenie mniej i nie ma suchej miski olejowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skrzynia Skody Superb bezbłędnie żongluje biegami w niemal każdej sytuacji i rzadko kiedy mówić możemy o istotnej zwłoce w jej działaniu. W połączeniu z komunikatywnym układem kierowniczym o zmiennej sile wspomagania, sprężyście ale wciąż komfortowo zestrojonym zawieszeniem z dużym skokiem amortyzatorów, daje sporo frajdy z jazdy której nie spodziewałbyś się w aucie takich rozmiarów.

Zobacz również: Klasyk Toyoty

REKLAMA

Osiągi są więcej niż wystarczające. Ważące niemal półtorej tony Skoda Superb granicę 100 km/h przekracza po 8,5 sekundach i rozpędza się maksymalnie do 220 km/h. Jednak ważniejsza na co dzień od sprintów jest elastyczność na poszczególnych przełożeniach. W tej kwestii trudno Skodzie cokolwiek zarzucić. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny jest w zakresie 1,5-4,5 tys. obr./min.

Czasy, gdy automaty piły paliwo jak smoki odchodzą do lamusa. Podczas testu na dystansie 850 kilometrów komputer pokładowy Superba wskazywał średnie spalanie na poziomie niecałych 10 litrów. Naturalnie w mieście ta wartość szybko rośnie, z kolei na dłuższych dystansach potrafi być nawet o trzy litry niższa.
Ceny Superba 1,8 TSI z DSG rozpoczynają się od 96 tysięcy złotych za wersję Comfort. W przypadku testowanego egzemplarza w najbogatszej wersji Platinum może przekroczyć granicę 130 tysięcy złotych.

Wybrani konkurenci

Citroen C5, cena od 68 900 zł

Volkswagen Passat, cena od 77 090 zł

Skoda Superb to największe auto z oferty czeskiego producenta. fot. Skoda
Skoda Superb może służyć jako reprezentacyjna limuzyna. fot. Skoda
Tylna klapa Skody Superb jest otwierana na dwa sposoby; tak jak w sedanie i spotrbacku. fot. Skoda
Skoda Superb również z przodu zapewni nawet najwyższym pasażerom odpowiednią ilość miejsca. fot. Skoda
Skoda Superb oferuje pasażerom tylnej kanapy ogromną ilość przestrzeni. fot. Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA