REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb: Duży, większy, Superb

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli szukasz przestronnej limuzyny z oszczędnym silnikiem i ogromem miejsca wewnątrz na poziomie Mercedesa Klasy S, powinieneś przyjrzeć się bliżej Skodzie Superb. Oto test Skody Superb.

Skoda Superb, flagowy model czeskiego koncernu należącego do grupy Volkswagena debiutował w 2001 roku. Od 2008 roku na rynku dostępna jest druga generacja tej limuzyny, która jest jednocześnie liftbackiem. A to za sprawą opatentowanej konstrukcji bagażnika „Twin Door”. W zależności od potrzeb można uchylić ogromną klapę bagażnika wraz z szybą lub tylko jej część. W obu przypadkach bagażnik ma te samą rekordową pojemność 565 litrów. W wersji Combi od niedawna dostępnej w gamie Superba kufer jest jeszcze większy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Skoda Superb

Zewnętrzne wymiary Skody Superb również są imponujące. Prawie 4838 mm długości i rozstaw osi ponad 276 cm. Chyba nikt nie wykorzystał tych centymetrów lepiej niż Skoda. O ile z przodu miejsca jest pod dostatkiem, pasażerowie z tyłu mają go w nadmiarze i to we wszystkich kierunkach. Nawet przy mocno odsuniętych fotelach przednich, ci rozparci się na przestronnej kanapie Skody Superba tylnej mogą nawet podróżować z założoną nogą na nogę! To z pewnością miażdżący konkurencję walor dużej Skody który wielu może skłonić do kupna Skody Superba. 

Wnętrze

Wykończenie i wyposażenie seryjne czeskiego również należy do najlepszych w klasie. Nie jest to naturalnie poziom Audi czy Mercedesa, ale Skodzie Superb w tym temacie zdecydowanie bliżej do najlepszych, niż powiedzmy Fordowi Mondeo czy Oplowi Insignia.

REKLAMA

Wśród oferowanych jednostek napędowych Skody Superb są trzy diesle i cztery jednostki benzynowe . Spektrum mocy sięga od 105 KM wersji 1,9 TDI aż po 260 KM w odmianie 3,6 FSI z seryjnym napędem na cztery koła. Biorąc pod uwagę rodzinny charakter limuzyny jednym z najciekawszych jest Superb 1,8 TSI z benzynowym silnikiem o mocy 160 KM. Z jego żywiołowym charakterem, widocznym szczególnie w górnych rejestrach obrotów, świetnie współgra dwusprzęgłowa skrzynia DSG wyposażona w aż siedem przełożeń. W pozostałych wersjach czeskiej limuzyny DSG ma o jedno przełożenie mniej i nie ma suchej miski olejowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skrzynia Skody Superb bezbłędnie żongluje biegami w niemal każdej sytuacji i rzadko kiedy mówić możemy o istotnej zwłoce w jej działaniu. W połączeniu z komunikatywnym układem kierowniczym o zmiennej sile wspomagania, sprężyście ale wciąż komfortowo zestrojonym zawieszeniem z dużym skokiem amortyzatorów, daje sporo frajdy z jazdy której nie spodziewałbyś się w aucie takich rozmiarów.

Zobacz również: Klasyk Toyoty

Osiągi są więcej niż wystarczające. Ważące niemal półtorej tony Skoda Superb granicę 100 km/h przekracza po 8,5 sekundach i rozpędza się maksymalnie do 220 km/h. Jednak ważniejsza na co dzień od sprintów jest elastyczność na poszczególnych przełożeniach. W tej kwestii trudno Skodzie cokolwiek zarzucić. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny jest w zakresie 1,5-4,5 tys. obr./min.

Czasy, gdy automaty piły paliwo jak smoki odchodzą do lamusa. Podczas testu na dystansie 850 kilometrów komputer pokładowy Superba wskazywał średnie spalanie na poziomie niecałych 10 litrów. Naturalnie w mieście ta wartość szybko rośnie, z kolei na dłuższych dystansach potrafi być nawet o trzy litry niższa.
Ceny Superba 1,8 TSI z DSG rozpoczynają się od 96 tysięcy złotych za wersję Comfort. W przypadku testowanego egzemplarza w najbogatszej wersji Platinum może przekroczyć granicę 130 tysięcy złotych.

Wybrani konkurenci

Citroen C5, cena od 68 900 zł

Volkswagen Passat, cena od 77 090 zł

Skoda Superb to największe auto z oferty czeskiego producenta. fot. Skoda
Skoda Superb może służyć jako reprezentacyjna limuzyna. fot. Skoda
Tylna klapa Skody Superb jest otwierana na dwa sposoby; tak jak w sedanie i spotrbacku. fot. Skoda
Skoda Superb również z przodu zapewni nawet najwyższym pasażerom odpowiednią ilość miejsca. fot. Skoda
Skoda Superb oferuje pasażerom tylnej kanapy ogromną ilość przestrzeni. fot. Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA