REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo XC70 T6: Kombi dla wybranych

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Silnik T6 w Volvo XC70 powoduje że stateczne i luksusowe uterenowione kombi w jednej chwili potrafi zaskoczyć osiągami dając równocześnie mnóstwo frajdy z jazdy. Szkoda tylko, że niewielu będzie się mogło o tym przekonać. Volvo XC70 T6 to drogie auto.

Trudno jest jednoznacznie określić przedstawicielem jakiego rodzaju pojazdów jest Volvo XC70. Luksusowe wnętrze wprowadza nas w świat limuzyn klasy premium, bagażnik wskazuje na rodzinne kombi, a 210mm prześwitu celuje w klasę SUV. Połączenie tych wydawać by się mogło sprzecznych cech sprawia że Volvo XC70 jest autem dla koneserów, dodajmy zamożnych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo XC 70

Testowany egzemplarz z jasną skórzaną tapicerką i deską rozdzielczą wykonaną z bardzo dobrych jakościowo i miękkich w dotyku materiałów, to dopiero początek doznań ze świata luksusu. Obszerne i miękkie fotele z wszechstronną elektryczną regulacją są niezwykle wygodne. Mogą być również jak w tym przypadku podgrzewane i wentylowane (również jednocześnie). Charakterystyczna dla szwedzkiej marki centralna konsola pełna jest małych przycisków. Na szczęście ich obsługa nie wymaga czytania opasłej instrukcji. Pasażerowie Volvo XC70 nie powinni mieć żadnych problemów z zajęciem wygodnej pozycji co akurat jest dość istotne gdyż Volvo świetnie sprawdza się jako kompan podczas długich podróży. Do dyspozycji mamy też ustawny, choć dość płytki bagażnik o pojemności 575 litrów. Po rozłożeniu siedzeń otrzymujemy 1600 litrów, a to już wystarczy nawet na dużą przeprowadzkę.

Wyposażenie

Nasz egzemplarz Volvo XC70 został bogato wyposażony m.in. w aktywne zawieszenie, aktywny tempomat i system monitorujący martwe pole (BLIS). Zawieszenie można regulować w trzech zakresach, jednak nawet przy ustawieniu Comfort Volvo XC70 zachowuje się wzorowo. Kolejne zakresy (Sport, Advance) warto zostawić sobie na autostradę lub górskie serpentyny. BLIS to pomocny gadżet, tym bardziej że samochód mierzy ponad 480 cm długości. Mamy jednak zastrzeżenia do pracy aktywnego tempomatu – jego działanie w polskich warunkach (drogi z jednym pasem czy brak trzeciego pasa na autostradzie) jest mocno ograniczone.

REKLAMA

Zobacz również: Minivan z pomysłem

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Głównym punktem programu w przypadku testowanej wersji Volvo XC70 jest rzędowy, 6-cylindrowy, turbodoładowany silnik T6. Moc 304KM i 440Nm maksymalnego momentu obrotowego, to więcej niż potrzeba w większości przypadków na drodze. Masa własna wynosząca 1844kg nie jest żadną przeszkodą dla silnika Volvo który przy akompaniamencie świstu turbosprężarki katapultuje auto do 100km/h w 7,4s. Po mocniejszym wciśnięciu gazu, do wnętrza dociera wspaniały, chrapliwy dźwięk sześciocylindrowej jednostki. Oczywiście przy niższych obrotach, odpowiednie wygłuszenie kabiny dba o spokój i relaks osób podróżujących. Spalanie to średnio 17l/100km, ale wyniki oscylujące wokół 20l/100km nie są wcale trudne do osiągnięcia. Tym bardziej, że dynamiczna jazda Volvo XC70 T6 to prawdziwa przyjemność.

Niestety bardzo droga przyjemność. Testowany egzemplarz Volvo XC70 w wersji Summum wymaga wyłożenia kwoty 235 000 zł. Wystarczy wybrać kilka opcji z długiej listy wyposażenia dodatkowego, by zbliżyć się, a nawet przekroczyć magiczna barierę 300 tysięcy! Dlatego XC70 T6 jest i pozostanie kombi dla wybranych.

Volvo XC70 T6 przeznaczony jest dla ludzi ceniących komfort i oryginalność. fot. Piotr Migas
Volvo XC70 T6 to typowy crossover. fot. Piotr Migas
Volvo XC70 T6 to naspępca modelu V70 Cross Country. fot. Piotr Migas
Plastikowe elementy nadwozia Volvo XC70 T6 mają chronić lakier pezed fot. Piotr Migas
Volvo XC70 T6 to luksusowe kombi, idealne na długie trasy. fot. Piotr Migas
Volvo XC70 T6 dzięki regularnym kształtom oferuje dużo przestrzeni we wnętrzu. fot. Piotr Migas
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA