REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo XC70 T6: Kombi dla wybranych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Silnik T6 w Volvo XC70 powoduje że stateczne i luksusowe uterenowione kombi w jednej chwili potrafi zaskoczyć osiągami dając równocześnie mnóstwo frajdy z jazdy. Szkoda tylko, że niewielu będzie się mogło o tym przekonać. Volvo XC70 T6 to drogie auto.

Trudno jest jednoznacznie określić przedstawicielem jakiego rodzaju pojazdów jest Volvo XC70. Luksusowe wnętrze wprowadza nas w świat limuzyn klasy premium, bagażnik wskazuje na rodzinne kombi, a 210mm prześwitu celuje w klasę SUV. Połączenie tych wydawać by się mogło sprzecznych cech sprawia że Volvo XC70 jest autem dla koneserów, dodajmy zamożnych.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo XC 70

Testowany egzemplarz z jasną skórzaną tapicerką i deską rozdzielczą wykonaną z bardzo dobrych jakościowo i miękkich w dotyku materiałów, to dopiero początek doznań ze świata luksusu. Obszerne i miękkie fotele z wszechstronną elektryczną regulacją są niezwykle wygodne. Mogą być również jak w tym przypadku podgrzewane i wentylowane (również jednocześnie). Charakterystyczna dla szwedzkiej marki centralna konsola pełna jest małych przycisków. Na szczęście ich obsługa nie wymaga czytania opasłej instrukcji. Pasażerowie Volvo XC70 nie powinni mieć żadnych problemów z zajęciem wygodnej pozycji co akurat jest dość istotne gdyż Volvo świetnie sprawdza się jako kompan podczas długich podróży. Do dyspozycji mamy też ustawny, choć dość płytki bagażnik o pojemności 575 litrów. Po rozłożeniu siedzeń otrzymujemy 1600 litrów, a to już wystarczy nawet na dużą przeprowadzkę.

Wyposażenie

Nasz egzemplarz Volvo XC70 został bogato wyposażony m.in. w aktywne zawieszenie, aktywny tempomat i system monitorujący martwe pole (BLIS). Zawieszenie można regulować w trzech zakresach, jednak nawet przy ustawieniu Comfort Volvo XC70 zachowuje się wzorowo. Kolejne zakresy (Sport, Advance) warto zostawić sobie na autostradę lub górskie serpentyny. BLIS to pomocny gadżet, tym bardziej że samochód mierzy ponad 480 cm długości. Mamy jednak zastrzeżenia do pracy aktywnego tempomatu – jego działanie w polskich warunkach (drogi z jednym pasem czy brak trzeciego pasa na autostradzie) jest mocno ograniczone.

Zobacz również: Minivan z pomysłem

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Głównym punktem programu w przypadku testowanej wersji Volvo XC70 jest rzędowy, 6-cylindrowy, turbodoładowany silnik T6. Moc 304KM i 440Nm maksymalnego momentu obrotowego, to więcej niż potrzeba w większości przypadków na drodze. Masa własna wynosząca 1844kg nie jest żadną przeszkodą dla silnika Volvo który przy akompaniamencie świstu turbosprężarki katapultuje auto do 100km/h w 7,4s. Po mocniejszym wciśnięciu gazu, do wnętrza dociera wspaniały, chrapliwy dźwięk sześciocylindrowej jednostki. Oczywiście przy niższych obrotach, odpowiednie wygłuszenie kabiny dba o spokój i relaks osób podróżujących. Spalanie to średnio 17l/100km, ale wyniki oscylujące wokół 20l/100km nie są wcale trudne do osiągnięcia. Tym bardziej, że dynamiczna jazda Volvo XC70 T6 to prawdziwa przyjemność.

Niestety bardzo droga przyjemność. Testowany egzemplarz Volvo XC70 w wersji Summum wymaga wyłożenia kwoty 235 000 zł. Wystarczy wybrać kilka opcji z długiej listy wyposażenia dodatkowego, by zbliżyć się, a nawet przekroczyć magiczna barierę 300 tysięcy! Dlatego XC70 T6 jest i pozostanie kombi dla wybranych.

Volvo XC70 T6 przeznaczony jest dla ludzi ceniących komfort i oryginalność. fot. Piotr Migas
Volvo XC70 T6 to typowy crossover. fot. Piotr Migas
Volvo XC70 T6 to naspępca modelu V70 Cross Country. fot. Piotr Migas
Plastikowe elementy nadwozia Volvo XC70 T6 mają chronić lakier pezed fot. Piotr Migas
Volvo XC70 T6 to luksusowe kombi, idealne na długie trasy. fot. Piotr Migas
Volvo XC70 T6 dzięki regularnym kształtom oferuje dużo przestrzeni we wnętrzu. fot. Piotr Migas
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA