REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo XC70 T6: Kombi dla wybranych

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Silnik T6 w Volvo XC70 powoduje że stateczne i luksusowe uterenowione kombi w jednej chwili potrafi zaskoczyć osiągami dając równocześnie mnóstwo frajdy z jazdy. Szkoda tylko, że niewielu będzie się mogło o tym przekonać. Volvo XC70 T6 to drogie auto.

Trudno jest jednoznacznie określić przedstawicielem jakiego rodzaju pojazdów jest Volvo XC70. Luksusowe wnętrze wprowadza nas w świat limuzyn klasy premium, bagażnik wskazuje na rodzinne kombi, a 210mm prześwitu celuje w klasę SUV. Połączenie tych wydawać by się mogło sprzecznych cech sprawia że Volvo XC70 jest autem dla koneserów, dodajmy zamożnych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo XC 70

Testowany egzemplarz z jasną skórzaną tapicerką i deską rozdzielczą wykonaną z bardzo dobrych jakościowo i miękkich w dotyku materiałów, to dopiero początek doznań ze świata luksusu. Obszerne i miękkie fotele z wszechstronną elektryczną regulacją są niezwykle wygodne. Mogą być również jak w tym przypadku podgrzewane i wentylowane (również jednocześnie). Charakterystyczna dla szwedzkiej marki centralna konsola pełna jest małych przycisków. Na szczęście ich obsługa nie wymaga czytania opasłej instrukcji. Pasażerowie Volvo XC70 nie powinni mieć żadnych problemów z zajęciem wygodnej pozycji co akurat jest dość istotne gdyż Volvo świetnie sprawdza się jako kompan podczas długich podróży. Do dyspozycji mamy też ustawny, choć dość płytki bagażnik o pojemności 575 litrów. Po rozłożeniu siedzeń otrzymujemy 1600 litrów, a to już wystarczy nawet na dużą przeprowadzkę.

Wyposażenie

Nasz egzemplarz Volvo XC70 został bogato wyposażony m.in. w aktywne zawieszenie, aktywny tempomat i system monitorujący martwe pole (BLIS). Zawieszenie można regulować w trzech zakresach, jednak nawet przy ustawieniu Comfort Volvo XC70 zachowuje się wzorowo. Kolejne zakresy (Sport, Advance) warto zostawić sobie na autostradę lub górskie serpentyny. BLIS to pomocny gadżet, tym bardziej że samochód mierzy ponad 480 cm długości. Mamy jednak zastrzeżenia do pracy aktywnego tempomatu – jego działanie w polskich warunkach (drogi z jednym pasem czy brak trzeciego pasa na autostradzie) jest mocno ograniczone.

REKLAMA

Zobacz również: Minivan z pomysłem

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Głównym punktem programu w przypadku testowanej wersji Volvo XC70 jest rzędowy, 6-cylindrowy, turbodoładowany silnik T6. Moc 304KM i 440Nm maksymalnego momentu obrotowego, to więcej niż potrzeba w większości przypadków na drodze. Masa własna wynosząca 1844kg nie jest żadną przeszkodą dla silnika Volvo który przy akompaniamencie świstu turbosprężarki katapultuje auto do 100km/h w 7,4s. Po mocniejszym wciśnięciu gazu, do wnętrza dociera wspaniały, chrapliwy dźwięk sześciocylindrowej jednostki. Oczywiście przy niższych obrotach, odpowiednie wygłuszenie kabiny dba o spokój i relaks osób podróżujących. Spalanie to średnio 17l/100km, ale wyniki oscylujące wokół 20l/100km nie są wcale trudne do osiągnięcia. Tym bardziej, że dynamiczna jazda Volvo XC70 T6 to prawdziwa przyjemność.

Niestety bardzo droga przyjemność. Testowany egzemplarz Volvo XC70 w wersji Summum wymaga wyłożenia kwoty 235 000 zł. Wystarczy wybrać kilka opcji z długiej listy wyposażenia dodatkowego, by zbliżyć się, a nawet przekroczyć magiczna barierę 300 tysięcy! Dlatego XC70 T6 jest i pozostanie kombi dla wybranych.

Volvo XC70 T6 przeznaczony jest dla ludzi ceniących komfort i oryginalność. fot. Piotr Migas
Volvo XC70 T6 to typowy crossover. fot. Piotr Migas
Volvo XC70 T6 to naspępca modelu V70 Cross Country. fot. Piotr Migas
Plastikowe elementy nadwozia Volvo XC70 T6 mają chronić lakier pezed fot. Piotr Migas
Volvo XC70 T6 to luksusowe kombi, idealne na długie trasy. fot. Piotr Migas
Volvo XC70 T6 dzięki regularnym kształtom oferuje dużo przestrzeni we wnętrzu. fot. Piotr Migas
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA