Test Volvo XC70 T6: Kombi dla wybranych
REKLAMA
REKLAMA
Trudno jest jednoznacznie określić przedstawicielem jakiego rodzaju pojazdów jest Volvo XC70. Luksusowe wnętrze wprowadza nas w świat limuzyn klasy premium, bagażnik wskazuje na rodzinne kombi, a 210mm prześwitu celuje w klasę SUV. Połączenie tych wydawać by się mogło sprzecznych cech sprawia że Volvo XC70 jest autem dla koneserów, dodajmy zamożnych.
REKLAMA
Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo XC 70
Testowany egzemplarz z jasną skórzaną tapicerką i deską rozdzielczą wykonaną z bardzo dobrych jakościowo i miękkich w dotyku materiałów, to dopiero początek doznań ze świata luksusu. Obszerne i miękkie fotele z wszechstronną elektryczną regulacją są niezwykle wygodne. Mogą być również jak w tym przypadku podgrzewane i wentylowane (również jednocześnie). Charakterystyczna dla szwedzkiej marki centralna konsola pełna jest małych przycisków. Na szczęście ich obsługa nie wymaga czytania opasłej instrukcji. Pasażerowie Volvo XC70 nie powinni mieć żadnych problemów z zajęciem wygodnej pozycji co akurat jest dość istotne gdyż Volvo świetnie sprawdza się jako kompan podczas długich podróży. Do dyspozycji mamy też ustawny, choć dość płytki bagażnik o pojemności 575 litrów. Po rozłożeniu siedzeń otrzymujemy 1600 litrów, a to już wystarczy nawet na dużą przeprowadzkę.
Wyposażenie
Nasz egzemplarz Volvo XC70 został bogato wyposażony m.in. w aktywne zawieszenie, aktywny tempomat i system monitorujący martwe pole (BLIS). Zawieszenie można regulować w trzech zakresach, jednak nawet przy ustawieniu Comfort Volvo XC70 zachowuje się wzorowo. Kolejne zakresy (Sport, Advance) warto zostawić sobie na autostradę lub górskie serpentyny. BLIS to pomocny gadżet, tym bardziej że samochód mierzy ponad 480 cm długości. Mamy jednak zastrzeżenia do pracy aktywnego tempomatu – jego działanie w polskich warunkach (drogi z jednym pasem czy brak trzeciego pasa na autostradzie) jest mocno ograniczone.
Zobacz również: Minivan z pomysłem
REKLAMA
Głównym punktem programu w przypadku testowanej wersji Volvo XC70 jest rzędowy, 6-cylindrowy, turbodoładowany silnik T6. Moc 304KM i 440Nm maksymalnego momentu obrotowego, to więcej niż potrzeba w większości przypadków na drodze. Masa własna wynosząca 1844kg nie jest żadną przeszkodą dla silnika Volvo który przy akompaniamencie świstu turbosprężarki katapultuje auto do 100km/h w 7,4s. Po mocniejszym wciśnięciu gazu, do wnętrza dociera wspaniały, chrapliwy dźwięk sześciocylindrowej jednostki. Oczywiście przy niższych obrotach, odpowiednie wygłuszenie kabiny dba o spokój i relaks osób podróżujących. Spalanie to średnio 17l/100km, ale wyniki oscylujące wokół 20l/100km nie są wcale trudne do osiągnięcia. Tym bardziej, że dynamiczna jazda Volvo XC70 T6 to prawdziwa przyjemność.
Niestety bardzo droga przyjemność. Testowany egzemplarz Volvo XC70 w wersji Summum wymaga wyłożenia kwoty 235 000 zł. Wystarczy wybrać kilka opcji z długiej listy wyposażenia dodatkowego, by zbliżyć się, a nawet przekroczyć magiczna barierę 300 tysięcy! Dlatego XC70 T6 jest i pozostanie kombi dla wybranych.
REKLAMA
REKLAMA