REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Peugeot 508 - lekkość i wygoda

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 to następca modelu 407, choć poziomem komfortu zdecydowanie aspiruje do wyższej klasy średniej.

Projektanci Peugeota mieli wiele inspiracji przy tworzeniu linii nadwozia 508-ki. Oficjalnie, jest to następca modelu 407, inspirowany nieco również modelem 406. Z kolei na jednej z prezentacji 508-kę postawiono obok legendarnego klasyka, niezniszczalnego Peugeota 504. A zastąpić ma jednocześnie 407-kę jak i 607-kę. Czym więc jest 508-ka?

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Citroen DS3 – Francja Elegancja

Samochód został zaprojektowany przez komórkę projektową koncernu PSA zwaną ADN (Automotive Design Network), gdzie projektowane są nie tylko Peugeoty, ale również Citroeny.

Sedan czy kombi?

508 na pewno jest autem dużym. W klasie większy od niego jest tylko Opel Insignia. Sylwetkę ma bardzo dynamiczną, jednocześnie lekką i agresywną. Zniknął ogromny wręcz przedni zwis (w przypadku 407-ki najpierw pojawiał się przód auta, potem długo, długo nic, a potem wreszcie przednie koła). Dostępne są dwie wersje nadwoziowe: sedan i kombi (SW), przy czym obie wyglądają naprawdę dobrze. Współczynnik oporu powietrza jest bardzo niski i wynosi 0,25 (Cx).

REKLAMA

Co nas czeka w środku?

Wnętrze auta zaprojektował polski członek zespołu ADN, Adam Bazydło. I należy przyznać, że wykonał kawał dobrej roboty. Wnętrze, z dużą ilością błyszczących powierzchni, wysoką konsolą środkową oddzielającą fotele kierowcy i pasażera, wysoko umieszczonym wyświetlaczem nawigacji i dużą ilością przycisków wygląda nie tylko luksusowo, ale też bardzo futurystycznie. Deska rozdzielcza prezentuje się bardzo ładnie, tym bardziej, że wiele wskaźników jest analogowych (w tym temperatura oleju i chłodziwa – rzadko spotykane w nowych samochodach).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze zresztą jest bardzo wygodne, miejsca mamy dużo zarówno z przodu, jak i z tyłu. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie wysokiego wzrostu nie będą musieli kulić głowy – linia dachu jest poprowadzona wysoko. 508-ką bardzo komfortowo mogą podróżować z tyłu dwie osoby.

W aucie zamontowano kilka ciekawych elementów wyposażenia. To kolejny Peugeot, w którym dostępny jest wyświetlacz przezierny (Head Up Display), pokazujący prędkość oraz informacje tempomatu i ogranicznika prędkości. W 508-ce dostępna jest też czterostrefowa klimatyzacja o trzech prędkościach działania (soft, normal i fast), elektrycznie sterowana klapa bagażnika czy szklany dach.

Najciekawsza wersja benzynowa

Podczas jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić dwie wersje. Pierwszą z nich była najmocniejsza w ofercie jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra i mocy 156 koni mechanicznych. To ten sam silnik co np. w Peugeot RCZ, skonfigurowany jednak mniej agresywnie. Podróżowanie autem z tym silnikiem jest wyjątkowo przyjemne i komfortowe. Silnik jest cichy, elastyczny i wystarczająco dynamiczny do autostradowej jazdy. Paliwa zużywa też niewiele: średnia w trasie wyniosła podczas jazdy około 6,2 litra na sto kilometrów, w mieście zaś około 9 litrów na sto kilometrów.

W tym momencie jest to według mnie zdecydowanie najlepsza wersja silnikowa dostępna w ofercie, tańsza od porównywalnego dwulitrowego diesla HDi o około 6 tysięcy złotych.

Dziwi nieco decyzja Peugeota, aby sprzedaż 508-ki oprzeć przede wszystkim na modelach z silnikiem diesli (mają one stanowić 85% wszystkich sprzedanych aut), podczas gdy rynek powoli odwraca się od aut z takim napędem. Z tego powodu pod maską 508-ki zabrakło naprawdę mocnego silnika benzynowego, zaś „topowa”, 204-konna wersja GT ma zupełnie nowego diesla o pojemności 2,2 litra. Wyjaśnieniem może być fakt, że Peugeot stworzył 508-kę przede wszystkim z myślą o klientach flotowych.

Drugim autem, z którym mieliśmy okazję się zapoznać w trakcie jazd testowych była „ekologiczna” wersja e-HDI, ze 112-konnym silnikiem diesla o pojemności 1,6 litra i 6-biegową zautomatyzowaną skrzynią biegów. Auto nie zrobiło dobrego wrażenia. Silnik nie szokował dynamiką, a na dodatek w trasie spalał około 5 litrów na sto kilometrów – niewiele mniej niż cicha, przyjemna i dynamiczna 156-konna wersja benzynowa.

Przejawem ekologii ma tu być system Start&Stop, który wyłącza silnik na postoju. Peugeot połączył w tym silniku alternator i rozrusznik, a system działa cicho i bardzo szybko.

Gorzej jest ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, której działanie jest wolne i wyraźnie odczuwalne: przy zmianie biegu komputer „odpuszcza” elektronicznie gaz, po czym zmienia bieg. Kierowca odczuwa to w postaci wyraźnego „kangura” – auto zwalnia, aby po zmianie biegu przyspieszyć. Jest to po części efekt konstrukcji samej skrzyni, która jest zwykłą przekładnia manualną z dodatkowym modułem sterowaniem biegami, nie zaś wyspecjalizowaną skrzynią automatyczną.

Peugeot 508 dostępny jest też z 2-litrowym 140-konnym silnikiem diesla HDi. Najbogatsza i najszybsza wersja GT ma pod maską nowy silnik diesla HDi i pojemności 2,2 litra i mocy 204 KM. GT ma też inne przednie zawieszenie: zamiast prostego układu opartego o kolumny McPhersona zastosowano wielowahacz.

Podsumowanie

Zdecydowanie najlepsze wrażenie zrobiła jednak wersja z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i mocy 156 KM. Była komfortowa, dynamiczna i nie paliła dużo. Amatorzy silników wysokoprężnych powinni skupić się na dwulitrowym dieslu HDi – 112-konna wersja o pojemności 1,6 jest nieco za słaba. Ceny Peugeota 508 zaczynają się od 75 800 zł, zaś za najdroższą wersję GT trzeba zapłacić 139 000 złotych. Najtańsza wersja ze 156-konnym silnikiem benzynowym to koszt 90 900 zł.

Zobacz też: Koncepcyjny Peugeot EX1

Wersja kombi z przeszklonym dachem, fot. Peugeot
508 w wersji kombi - detale, fot. Peugeot
508 w wersji kombi - detale, fot. Peugeot
Peugeot 508 w wersji kombi, fot. Peugeot
Luksusowe i nowoczesne wnętrze, fot. Peugeot
Luksusowe i nowoczesne wnętrze, fot. Peugeot
Peugeot 508 - detale, fot. Peugeot
Peugeot 508 - detale, fot. Peugeot
Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot
Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot
Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot
Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot
Peugeot 508, dostępny w wersji sedan i kombi, fot. Peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA